אוזניות אורבניות – וגם, ביקור אצל אלי כרמי

מנחם לוריא
13-01-2018 21:24

בערבו של יום אני מציץ בנייד שלי ורואה כמה וכמה שיחות,שלא נענו. ממיודעינו אלי כרמי, רוצה להשמיע בשורה באוזני. מהר מאוד מסתבר שאלי מחפש לעצמו אוזניות שיתחברו לטלפון הנייד שלו – אוזניות אורבניות.

קדימון. אורבני אלחוטי או שלא?

אחת המגמות הבולטות בתחום האודיו הוא באוזניות מהסוגה האורבנית. מה היא אוזנייה אורבנית? לפני כמה שנים טבעה חברת פיליפס את המושג "אוזניות אורבניות" והצמידה אותו לסידרת אוזניות שיצרה כאשר המאפיין העיקרי שלהן הוא חיבור חוטי ואל חוטי לטלפון חכם. לא. ההגדרה של פיליפס, שאימצתי אותה כאן באתר בחפץ לב, היא של אוזניה שמאפשרת למשתמש להיות מחובר לטלפון הנייד שלו, להאזין למוזיקה ו/או לפס קול של סירטון בזמנו הפנוי ומבלי להוריד את האוזניות, לענות לשיחות ולהוציא שיחות כשחלק מהשליטה בטלפון נמצאת על האוזניות עצמן.

הרעיון הכללי הוא שאוזניה מהסוגה הזו תשמש את המאזין גם בשעות העבודה וגם בשעות הפנאי שלו, כאשר בשעות הפנאי שלו האדם מטיבעו, נמצא בסביבה אורבנית שהיא, מן הסתם, רועשת ועמוסה בהיסחי דעת.

לא. פיליפס לא "המציאו" את הסוגה הזו של אוזניות שמיועדות להתחבר לטלפון הנייד. הם גם לא טבעו את טביעת אצבעם על הטכנולוגיה הייחודית של הסוגה הזו. אבל פיליפס כן הגדירו את הסוגה הזו הגדרה לשונית שתפסה את היצרנים ומן הסתם גם את תשומת ליבי והשימוש במינוח הזה הפך למינוח שמגדיר סוגה מסויימת של אוזניות גם כאן – בדיטאון.

אז אחרי שיח ודברים בין אלי כרמי ועבדכם הנאמן, אני מחליט לקחת את נפשי בידי ומציע לאלי להגיע אליו עם כמה אקסמפלרים מהאוסף הפרטי שלי כדי שיתרשם במו אוזניו. אם יש משהו שגורם לשערות גבי לסמור זה שאוזן זרה תחדור לטריטוריה הפנימית של אוזניה כלשהי שבאוסף הפרטי שלי. מן "שיגעון" פרטי שרבים מקוראי האתר יוכלו להתחבר אליו, כי התופעה של "אל תגעו במערכת שלי" שכיחה בקרב חובבי האודיו ובמיוחד זה שעולה חודשי עבודה רבים.

כשאנחנו מקבלים שירות ציבורי הורגלנו לרמת שירות מזלזלת. רכבת ישראל מדויקת, בדרך כלל, כשעון שווצרי, ועדיין מהדהדת באוזני ההערה של מנהל תחנת כפר סבא ברכבת ישראל  בהציעו לא לרוץ אחרי הרכבת כי היא כבדה, אבל מהירה. ומציע להמתין 20 דקות לזו הבאה. מעדכן את אלי וממש כשעון שווצרי (למי שחושב שבשנת 2018 זו הגדרה לדיוק מירבי טועה אבל זה דיון למקום וזמן אחר) מגיע לנקודת המפגש ולמרבה האירוניה מוצא את עצמי עם שש אוזניות אורבניות בתיק שעל גבי, בעודי אוחז בידי את הנייד מתהלך בין המכוניות ובין הנתיבים על מנת להגיעו לרכב של אלי.

"אז מה מבדיל אוזניות אורבניות מכל אוזניה אחרת שאפשר לחבר לטלפון הנייד ולהאזין למוזיקה, הרי ממילא אם משהו מצלצל אלינו נביט בטלפון נראה מי זה ונחליט אם לענות או לא?". אני נשאל אצל אלי בסלון ביתו אחרי שהתבסמנו במיני משקאות אלכוהולים, אקזוטיים משהו וסט גבינות שטעמן כטעמו הנפלא של המקום.

ובכן, הטלפון הנייד משתמש, בסוללה נטענת כמקור אנרגיה. ככזה, הוא מוכן ומזומן לקבל ולהוציא שיחות ומשכך הוא מפעם לפעם, מתקשר עם התאים הסלולרים של המפעיל. בנוסף הטלפון מחובר לרשת הסלולרית לקבל מידע (Data) מאפליקציות כמו דואר אלקטרוני, פייסבוק ושאר מריעין בישין. זאת אומרת שתחנת הכוח שעומדת לרשותו מוגבלת.
בכל טלפון נייד טמון מגבר אוזניות שהוא סוג של  סטנדרט שנקבע בזמנו על ידי אפל. ומאז הפך לתכונה קבועה בכל טלפון חכם לא משנה מי היצרן ואיזו מערכת הפעלה מריצה אותו.

כאמור, תחנת הכוח שעומדת לרשות הטלפון הנייד מוגבלת מאוד ולכן מגבר האוזניות שלו מוגבל מאוד ביכולת שלו להזיז אוזניות. משכך, נאלצו יצרני האוזניות לכייל את המוצרים שלהם כך שיוכלו להוציא את המיטב ממגבר האוזניות, ובו בעת לא להשמיע רעש שלאורך זמן יגרום להתחרשות של המאזין. בנוסף הוא אמור לאפשר למאזין להסתובב בסביבה האורבנית הרועשת מצד אחד ומצד שני יתאפשר לו להתייחס להתראות שחייבות להגיע לתודעתו של המאזין כדי שלא יקפד חייו. (צפצוף רכב, צעקה וכו').

אז אוזניות אורבניות מתאפיינות בעכבה נמוכה (עד 32 אוהם) ברגישות, כניסה נמוכה שתאפשר למגבר האוזניות להניע אותן. מאפיין נוסף הוא שהתקשורת של האוזניות עם הטלפון הנייד היא אלחוטית בדרך כלל על גבי bluetooth כאשר השליטה בטלפון (מענה לשיחה ודיפדוף באלבום השירים) נעשית משלט שמחובר חוטית לאוזניה. כשהיא חוטית, ומפקדים על גבי האוזנייה עצמה כשהיא מבוססת bluetooth. מאפיין נוסף של הסוגה הזו הוא שאם וכאשר נחבר אותן למגבר אוזניות סטראופוני, הן תיכנסנה לרוייה די מהר ובעוצמות שאוזניות סטריאו רגילות חיות בשלווה תפעולית סטואית.

אוזניות אורבניות

אלי מארח - אלכוהול, גבינות ושולחן עם אוזניות

בסלון ביתו של אלי מתכנסות שש אוזניים: אלה של המארח עצמו, אלה של חבר האתר ״יורם גרוס״ ואוזניו של עבדכם הנאמן.
לבקר את אלי מבלי להאזין לסט שלו זה כמו לדבר על חבל בבית התלוי – דבר שלא יעשה. אז "חיממנו" את האוזניים עם כמה תקליטים מהפטיפון של אלי, כמה קבצים שהוזרמו למערכת מהמחשב של אלי ובשורה תחתונה, אחד הסטים המופלאים ששמעתי ומאלה שאפשר להאזין להם ובכל פעם לגלות עוד משהו שהיה שם ולא שמנו לב אליו. תענוג לאוזן וכן, גם לעין.

אף על פי שאלי איתגר אותי בהמלצה על אוזניות מבוססות bluetooth חשבתי שיהיה נכון להאזין לכמה אקסמפלרים חוטיים שלא נסקרו פה. יורם, שמעיד על עצמו כמי שלא "מתחבר" לרכיב הזה שנקרא אוזניות, היה זוג האוזניים הלא משוחדות במפגש הזה. למה לא משוחדות? כי אני, מן הסתם, משוחד גם משוחד בכל מה שקורה בגזרה הזו ולא סוד שאוזניות משמשות אותי בהאזנה לאודיו בחיי היום יום. ה"שוחד" של אלי הוא בעובדה שהאוזניות שנאזין להם אמורות לקבוע לאן ילך. האם אוזניות אורבניות חוטיות, או האלחוטיות ולאיזה אופי סוני יתחבר? יורם, כאמור, לא "מתחבר" למדיום הזה ומשכך איננו משוחד יאמרו אוזניו את ששמעו.

אז אחרי שהתענגנו אוראלית ממטעמי הבית ומהאלכוהול האקזוטי ופינקנו את אוזנינו בצליל המופלא שבקע מזוג הטידלים של אלי, הוצאו את שלל האוזניות מהתיק ופרסנו אותן על שולחן האוכל. ביננו, זה נראה טעים טעים!

יער של אוזניות

Backbeat Pro 2 של פלנטרוניקס.
Sony MDR1000X
Boplay H8 של B&O.

שלושת אלו הן אוזניות בקישור bluetooth לטלפון הנייד.

Boplay H6 של B&O
T51I של Beyerdynamic
ATH MSR 7 של Audio-Technica

כל אחת מהאוזניים זכו לביקור בתוך כל אחת מהאוזניות האלה כשהן מנגנות מהטלפון הנייד (אייפון) של אלי, ולהתרשמות נוספת מה HTC ONE הפרטי שלי שלדעתי טמון בו אחד ממגברי האוזניות הטובים בגיזרת הטלפונים הניידים. היה טלפון נוסף, עם אופי סוני אחר, ה-LG6 שלי שאליו חובר ה-DAC של B&O שניגן ולא דרך מגבר האוזניות הפנימי של הטלפון.

ארבעת האוזניות הראשונות נסקרו פה בעבר, הנה כמה מילים על השתיים האחרונות:

T51I של Beyerdynamic

מדובר באוזניה על האוזן מסידרת טסלה החדשה של Beyerdynamic הגרמנית. לאוזניה הזו יש אחות ה-T51P ששונה ממנה בדבר אחד, ה-P היא אוזנייה חוטית ללא שליטה במכשיר הנייד והיא הדגם הותיק יותר בין השתיים. ה–I יצאה מעט אחרי אחותה ולה חוט ובו מערכת פיקוד ומיקרופון שמתממשקים לטלפונים של אפל, אבל עובדים (חלקית) גם על טלפונים מבוססי אנדרואיד.
היצרן מצהיר באתרו שהאוזניה הזו לא זקוקה לברייק אין. אכן האוזנייה הזו, אחרי כמה חודשים טובים ברשותי, נשמעת היום בדיוק כמו ביום שיצאה מהקופסה (אני חושב ככה, כן?) - מבטיחים ומקיימים.

ה-T51I שומרת על האופי הסוני המיוחד של Beyerdynamic. מדובר באוזניה בטופולוגיית גב סגור, כנהוג באוזניות אורבניות. הבמה רחבה כמקובל בטופולוגיה הזו. הסאונד מאוזן עם באס הדוק מאוד וכזה שאיננו מתנפל על המאזין. המיד יושב בקידמת הבמה וזו אוזניה טובה מאוד לשיחזור של קולות אדם. בתחום הגבוה מדובר באוזניה עם נטייה קלה לקריסטליות, אם כי גם כאן, הקריסטליות לא מתנפלת על המאזין ויחסי הגומלין עם שאר התדרים וגם עם בימת האודיו שואפים לאיזון טונאלי מאוד מרשים.

אוזניות אורבניות

האוזנייה רגישה מספיק כדי לשחזר אודיו מטלפון נייד. בדקתי אותה גם עם מגברי אוזניות יעודיים וכמקובל בז’אנר הזה כשמגבר האוזניות מספק לה הרבה כוח, האוזנייה נכנסת לרוויה אם כי ולא הייתי מציין זאת אם לא הייתה בולטת לטובה בחיבור למגבר אוזניות יעודי, איננה מאבדת לא את האיזון הטונאלי שלה ולא קורסת תחת עצמה. אם מישהו מחפש אוזנייה שתשמש בעיקר בשיחזור אודיו מטלפון נייד אבל כזו שיהיה ניתן להשתמש בה כאוזנייה להאזנה ממגבר אוזניות של מערכת דו ערוצית ו/או ממגבר אוזניות יעודי, ה-T51I יכולה להיות מועמדת מצוינת למטרה הזו. זו בהחלט תכונה שבולטת לטובה בסוגה הזו של אוזניות. כמובן שהאוזניה הזו תמצא חן בעיני מי שמכיר או מתחבר לוויסינג ול-DNA הסוני המאוד מיוחד של Beyerdynamic.

ATH MSR 7 של Audio-Technica

בתחילת 2016 הוציאה Audio-Technica עדכון לדגם ה ATH MX50 שלה. דגם בטופולוגיה של אוזניית מוניטור שרכש לעצמו מעריצים רבים. את ה-ATH MX50X סקרנו פה בעבר ואז, כהיום, מדובר באוזניה מאוד בולטת לטובה באופי ובתכונות הסוניות שלה.

לקראת סוף 2016 ותחילת 2017, ראו ב-Audio-Technica כי טוב וזיהו את ההתפתחות המטאורית שחלה בתחום האוזניות האורבניות. החליטה החברה להציב בפני מהנדסי המוצר אתגר - ליצר אוזנייה שתשמע בדיוק כמו ה-MX50X החדשה אבל שתתאים לסוגה האורבנית. כלומר. תהיה רגישה מספיק כדי לשחזר אודיו ממגבר האוזניות של הטלפון הנייד וגם ניתן יהיה לקיים באמצעותה שיחות טלפון (לענות, לנתק ולדבר) ומן הסתם יהיה לה בקר שמתממשק לממשק האודיו בטלפון הנייד לצורך העברת שירים, ניגונם ועצירת ניגונם.

כפי שתראו בתמונות,לא מדובר ב-mx50 שהורדה מהמדף והוסיפו לה את החוט + המיקרופון – אלא באוזנייה שתוכננה מאפס. החל מהצורה הכללית, מבנה הקפסולות ועד לחוט המתממשק לטלפון הנייד. למעשה האוזניה הזו וה-MX50 חולקות רק את הדרייבר (רמקול) שטמון באוזניה וכל השאר תוכנן וכויל מחדש במיוחד לאוזנייה הזו.

האם הצליחו? Audio-Technica סבורים שכן. משכך, לאוזניה הזו מצורפים שלושה כבלים. הראשון באורך 1.5 מטר ועליו פקד שמכיל מיקרופון ופקדים לשליטה באודיו ובשיחות טלפון. כבל נוסף גם הוא קצר, זהה לקודם אבל ללא הפקד. למרות זאת, אני חולק את דעתי עם דעתם של מנהלי המוצר באודיו טכניקה וה-MSR7 בהחלט אוזנייה אורבנית שמחקה את אחותה האולפנית וגם זו אוזניה טובה למי שמחפש אוזניה להאזין בעיקר לאודיו מטלפון או ממכשיר נגינה נייד, אבל רוצה מידי פעם,”לחטוא" בחיבור האוזניה למגבר אוזניות ובשני המקרים להאזין לאופי הסוני, האייקוני יש לומר,של האחות המוניטורית. למי שרוצה לנצל את ההזדמנות ולהשתמש ב-ASR7 גם לניטור אודיו – היא לא שם ועדיף לקחת את האחות המקורית שאגב, עולה פחות מה- ASR7.

אוזניות אורבניות

אחרי שסקרנו את כל האוזניות שהשתתפו במפגש אצל אלי, אחרי שדעתי על כל אחת מהן ממה שנכתב פה ומסקירות קודמות ידועה. מה שמעניין הוא מה חשבו יורם גרוס ואלי כרמי, כל אחד לפי אוזניו?

אלי כרמי:

כבר בסקירה של הסוני MDR1000X בתערוכת דיגיטאון 2017 נתקלנו בסירוב של האוזניה להתחבר לאייפון של אלי. האמת, גם למכשירי אנדרואיד לא מדובר באוזניה של חבר ושדר. האוזנייה הזו עקשנית וסנובית מאוד בכל מה שקשור בחיבור והכרה באמצעות BT. מדובר באוזניה מאוד אנליטית שמשקפת את האודיו כפי שהוא, לטוב ולרע. ככזו התקשה אלי להתחבר לאופי האנליטי של הסוני.

מחד ה-TP51I הפתיעה לטובה את אלי מבחינת הסאונד, מאידך בימת האודיו הצרה שלה שמה אותה במקום השני מלמטה מבחינת האוזניה המפתיעה או החביבה סונית באוזנו של כרמי.

האודיו טכניקה (ASR7) נשמעה לאלי נכון. סאונד מאוזן, באס הדוק ונוכח, אופי סוני נקי מאוד ומפורט אבל בימת האודיו לא מספיק רחבה ולכן דינמיות באודיו קצת חסרה. לפי אלי לא היה יכול להגדיר במדיוק מה הפריע לו באוזניה הזו ולכן לא יכול היה לקבוע אם היה יכול לחיות איתה או לא.

האזנו ל-H6 החוטית של B&O  וגם לאחות הבכירה יותר ה H8 שהיא בטופולוגיית BT. שתיהן אוזניות עם אופי סוני מאוד חם אבל הפירוט בבימת הסאונד, אולי בגלל גודלה ואולי מסיבה אחרת, אבל הפירוט הסוני היה הפחות טוב בחבורה הזו.

ההפתעה של מפגש ההאזנה הזה באה מכיוון ה-BackBeatPro של פלנטרוניקס. לאוזניה הזו, שהיא בטיפולוגיה של BT ומנגנון ביטול רעשים, יש במה גדולה, סאונד נוכח מאוד שמתקיף את המאזין ומצליח להפתיע בפירוט, בעוצמה ובחוסר הנטראליות שלו. זו אוזניה עם אופי סוני מאוד מיוחד שעומד בפני עצמו והיא מאוד מרשימה את המאזין גם בסאונד אבל, גם בזכות הטכנולוגיות התפעול שלה ובין השאר זמן הסוללה, תפעול הטלפון והתכונה הכי מרשימה שלה.

הורדת האוזניה עוצרת את המוזיקה והאוזניה נכנסת מידית לתרדמת מה שחוסך כבוי והדלקה וכך גם קיבלנו חסכון בסוללה. כשמחזירים את האוזניה לראש היא מתעוררת וממשיכה נגן את האודיו בדיוק במקום שבו נעצרה. למרות זאת העדר הנטראליות של האוזניה לא כובש את האוזן של אלי.

אוזניות אורבניות

כמה ימים לפני המפגש הזה רכש אלי לעצמו, את גירסת ה-BT של סנהייזר המומנטום M2. הגירסה החוטית שלה נבחרה פה כבחירת העורכים ל-2016. למרות שטרם סיימה את הברייק אין. במעמד מפגש ההאזנה הזה המומנטום הצדיקה את בחירתה כבחירת העורכים ב-2016.

יורם גרוס:

יורם מעיד על עצמו כמי שאינו מתחבר לתחום הזה של האזנה לאוזניות. לדעתו הדרך שבה אוזניות מציגות את האודיו למאזין לא מושכת אותו והוא מעדיף האזנה לדו ערוצי שבוקע מסט מוקפד ומזוג רמקולים.

כל אוזניה הוצגה על ידי לפני שנחבשה על ידי המאזינים. הצגתי את היצרן והתעכבתי על טכנולוגיה והגישה של היצרן ליישומה בכל אוזניה ואוזניה. אחרי דברי ההקדמה שלי האוזנייה חוברה לאייפון של אלי ובסבב נפרד חוברה ל-HTC שלי ול-LG6 שאליו הוצמד ה-DAC של B&O.

כאשר יורם חבש את ה-BackBeatPro הוא לא הצליח להתסיר את הרושם העז שהסאונד שלהן הותיר עליו ואף העיר את תשומת ליבנו לכך שהאוזניה הזו ריגשה אותו כל כך, עד כדי כך ששער ידיו סמר. גם יורם חשב שזו אוזניה עם אופי סוני מאוד מיוחד ושהיא תוקפת את המאזין, אבל בטוב. בהמשך חשב שהאוזניה הזו איננה נטראלית ומשכך בעינו זו הפתעת המבחן והפתעה שאפשר להוציא מאוזניה סאונד כזה. אבל, לא זו המועדפת על ידו.

כשיורם חבש את ה-T51I של Beyerdynamic פעם נוספת, התפעל מהסאונד שלה וגם הוא התרשם מהיכולת הסונית שלה. אבל גם לו היה חסר משהו בבימת הסאונד, משהו ששם אותה בדרוג במקום השלישי במדרג ״גרוס״.

אוזניות אורבניות

שתי האוזניות של B&O הרשימו את יורם בצליל החם שלהן ובפירוט שלהן אבל בגלל חוסר הנטראליות שלהן והנטייה שלהן לכפות את האופי הסוני שלהן על המקור, חשב יורם שהן אוזניות נחמדות בצד הסוני, נאות למראה ובניות לתלפיות.

ה-ASR7 עשתה על יורם רושם חיובי מאוד. אוזניה עם פירוט טוב ובמה גדולה המסוגלת לשקף את המקור. היא יודעת לתת בס הדוק, מיד מדיוק וגבוהים נעימים להאזנה. אבל על מקומה בשלשה הראשונה התחרתה ה-ASR7 עם האוזניה של Beyerdynamic ועם המונמנטום שבבעלתו של אלי. לכן הפסידה ולא נכנסה לשלשה הראשונה. לא בגלל שידה על התחתונה אלא בגלל שכרמי, שאוזניות אינן כוס התה שלו, חשב ששתי המתחרות האחרות עשו משהו לאוזניו שבעטיו נאלץ לא להכניס את ה-ASR לשלב הראשונה. כרמי טוען שבתנאים אחרים, היה יכול לחיות איתה בשמחה.

ה-T51I מנחבשה על ראשו של יורם הצליחה אף היא לרגש אותו כמעט כמו האוזניה של פלטרוניקס. הרושם הטוב שעשתה התעצם אחרי שהאזין לה כשהיא מחוברת ל-HTC שלי ול-LG6 כאשר הרושם העוצמתי יותר לאוזניו היה כשה-Beyerdynamic שודכה למגבר האוזניות של ה-HTC שהוא לכשעצמו בולט לטובה מול המתחרים בסוגה הזו. לכן יורם שם את ה-Beyerdynamic במקום השני מבחינת העדפותיו משלל  האוזניות שהיו במצאי.

כאשר יורם חבש את הסוני, שכאמור פישלה ובגדול בהתחברות לאייפון של אלי, הוא התעכב עליה יותר מאשר על האחרות. האוזנייה הזו מפורטת ואנליטית מאוד. בסוגה הזו, כשאנחנו תלויים בהשקעה של יצרן הטלפון במגבר האוזניות שטמן בטלפון מייצורו, אוזניה מפורטת ונטראלית היא משהו שצריך להתסתגל אליו. יורם מצא את הפירוט הנטראליות הבמה הגדולה והדינמיקה והפירוט כמשהו שקצת מקשה על חווית ההאזנה וה-SONY נשארה מחוץ לשלישיה המובילה.

יורם חבש את המומנטום של המארח. למרות שהמומנטום טרם סיימה ברייק אין הרושם של אופיה הסוני היה משהו שקל לעיכול. השילוב של נוחות בכלל, נוחות התפעול והאופי הסוני של המומנטום זיכתה אותה, גם בעניו של יורם, במקום הראשון בשלישיה המובילה של הסקירה הזו.

אוזניות אורבניות

סיכום

כל אחת מהאוזניות שהשתתפו במבחן ההאזנה בביתו של אלי נסקרה כאן. חלקן בסקירות יעודיות וחלקן נסקרו פה לעיל.

כאשר הגיעה העת לסכם את 2017 וכתבי האתר התבקשו לציין את נבחר השנה שלהם, ומסיבות שתלויות רק בי, לא הצליחו ליאור ונמר, להשיג אותי בזמן ונבחרי השנה פורסמו ללא התיחסות שלי.

אנצל את הבמה הזו ואת המבחן אצל אלי בבית גם לבחור את אוזנית השנה שלי בתחום האוזניות האורבניות.

התחום החם בעולם האוזניות הוא ״אוזניות אורבניות״. ההיצע בישראל בכלל ובעולם בפרט הוא גדול מאוד. גם באוזניות אורבניות בעלות חיבור חוטי וגם על מבוססות BT שהיא לכשעצמה טכנולוגיה בגירה שבעקבות היישום שלה בעולם הטלפון החכמים השביחה את עצמה, והגיעה לכדי שימוש שכיח וראוי בדרך לשחזר אודיו מהטלפון הנייד וגם ממכשירי אודיו ניידים (DP את מי שזה מעניין).

אוזניה ניטראלית ומפורטת תמיד תהייה ההעדפה שלנו כמי שרוצה לאחזר אודיו ממערכת דו ערוצית מושקעת ובנוייה בטוב טעם. אם כבר מחברים לסט הדו ערוצי אוזניות – נרצה שהן תהיינה ניטראליות וחושפניות כדי שנוכל להינות מהסט שבנינו בהתאמה מיטבית לאוזניים הפרטיות שלו. על פניו – ה-SONY עונה לדרישה הזו ולא רק בתחום האורבני, אלא גם בהאזנה בכלל. לאוזניות ישנה נטייה שכיחה לעשות משהו שישאיר עלינו רושם מיוחד. רושם שמתחרה ברושם שזוג הרמקולים ששידכנו לסט הפרטי שלנו יתן תחרות ויספק עניין. אז הסוני, שעל פניו היא המועמדת הכמעט טבעית לבחירת העורכים שלי, היא מהסוג שעמוס בטכנולוגיה ולמרות זאת לצערי מאכזבת בכל מה שקשור בצימוד לטלפון נייד וגם אנליטית. כל אלה הופכים אותה לאוזניה מצוינת אבל כזו שמתקשה להטיל רושם על המאזין בצורה כזו שירוץ לרכוש אותה.

כל מי שתחב ראשו לתוך ה-BackBeat Pro 2 לא יכול להישאר אדיש לצליל שבוקע מהן. האוזניה הזו היא הזולה מבין כל אלה שהאזנו להן בבית אלי והמפתיעה שביניהן. האוזניה הזו עשירה בתכונות. זמן הסוללה שלה הוא הרב מבין אלה שהשתתפו במבחן הזה, התפעול הנוח שלה, תפעול הטלפון הנייד דרכה, הוא האינטואטיבי ביותר בסוגה הזו. למעשה זו אוזניה שמספקת שלל תכונות שמאפשר לחיות איתה כשלא צריך לדאוג לעובדה שתחנת הכוח שלה הוא מרשים במיוחד.

ה-BackBeat Pro 2 תוקפת את המאזין, לא מרחמת עליו ולא על האוזניים שלו במידה ותחליטו לאתגר אותה. בשונה משאר האוזניות בסקירה הזו, ובסוגה הזו, הן מסוגלות להשמיע הרבה רעש באוזן. המגבר שלה חזק דינאמי ושומר על האופי הסוני שלו גם בעוצמות גבוהות.

אז בשל הטכנולוגיה, קלות השימוש, חיי סוללה והתכונות הקשורות בעצירת האודיו כשהאוזניה לא בשימוש. נוסיף לזה את האופי הסוני הדינמי במיוחד שלה ה-Backpeat Pro 2 היא בחירת העורך שלי כאוזניהי האורבנית של 2017.

תודה ענקית לאלי על הארוח, הפתיחות וסט הדו ערוצי שלו שעינג אותי. כמובן גם על הצילומים המרהיבים.

ותודה גדולה גם ליורם ש"תרם" את אוזניו למבחן, דיגמן ואף השתכנע שגם לאוזניות אורבניות יש מה להגיד בתחום הצליל.


כל האוזניות מהאוסף הפרטי למעט הממונטום M2 שבבעלתו של אלי כרמי.


מעבר לתגובות בפורום