מגבר משולב AVM A30 במבחן בכורה מחוץ לגרמניה

נמר לוי
06-01-2018 21:43

סימנתי V על כל הפיצ׳רים שאפשר לבקש. עכשיו, אחרי שכולנו יודעים שהם סופר מעודכנים הגיע הזמן לסמן V נוסף על היכולות שלו להפיק מוסיקה.

קדימון קליל

"הקטע הזה שהיום כמעט ואין מגברים משולבים הוא אחת המהפכות בתחום האודיו העולמי. כן כן, לא שמתם לב אבל לאט לאט, מתחת לרדאר, התחלנו לקבל באהבה מערכות ״הכל באחד״ מה שבעבר היה נחשב למוקצה. אז זה בדיוק מה שיצא לי לסקר בשנה האחרונה. מגברים משולבים שמה שצריך מסביבם בשביל להינות ממוסיקה איכותית זה רק טאבלט עם אחת מתוכנות הזרמת המוסיקה המוכרות."

אז הנה. יש לנו כבר את הפולמוס הראשון בתגובות לסקירה הזו.

ולעניין

סקירת מגבר משולב, הכל באחד, גרמני של חברת AVM

אז את היצרנית הזו אני מכיר היטב. יצא לי לשבת עם בעליו פעמיים וחצי. הכוונה היא שפעם אחת בביתי ששוחחנו על אודיו, באותו היום יצאנו למסעדה ושוחחנו שם בין היתר על השוק הזה בראיה אישית יותר. בפעם השניה נפגשנו אצל היבואן הנוכחי (סאונדקווסט) בראיון אחד על אחד שנגע בסדרות החדשות של החברה. כן, היא חוגגת 30 שנות פעילות בעולם ובארץ, אוטוטו, שליש מזה.

 AVM A30

גרמניה וישראל תחילה

קטע איתנו הא? או יותר נכון איתם. היצרן בחר לשווק את המוצר הזה קודם בישראל לפני שהוא יושק לכל העולם. זו כנראה בגלל איזו זיקה שיש לו למדינה שלנו שכן הוא נוהג לבקר בה לא מעט. יוצא טוב שיש אחד כמוני שמוכן ממש לספר לכם את זה ולנפח חזה - ״אנחנו על המפה״ לפחות בראות עיניו. במציאות חברים, אנחנו פחות מנמלה בגזרה הזו ביחס לעולם. אבל אין יותר כייף מלחשוב אחרת.

על המדף ממתין המגבר המשולב החדש של החברה הנקרא AVM A30 כאשר המספר מלמד על שנות הפעילות של החברה.

מדובר במגבר משולב בגודל מלא, המספק 125 וואט לערוץ בטופולוגיה טרנזיסטורית דואל מונו. המגבר מציע את כל מה שמתרחש בשנת 2017. זה אומר שיש לו ממיר התומך ב-96kHz/24bit  בעל כניסות USB, SPDIF ו-Koaxial. למגבר גם לופ לחיבור קולנוע ביתי, התממשקות עם בית חכם, בלוטות׳, 6 כניסות אנלוגיות RCA ו-XLR. למגבר פונקציות נרחבות הכוללות שליטה על בס וגבוהים, שליטה על כל ערוץ בנפרד. אז חוץ מכניסה לקפסולות קפה של כל החברות, תא חימום כוסות ומערכת שאיבת אבק מסביבו למגבר הזה יש את הכל בשביל להפוך ל״הכל באחד״ לאודיופילים קלאסי.

 AVM A30

איכות הבניה גרמנית. זה אומר טובה מאוד. מאוד מאוד. זה מתחיל באיכות הפוטנציומטרים, איכות מסך המידע, החיבורים והשאסי בכלל.
האמת היא שלא הייתי מצפה לפחות מהחברה הזו.

Mahler : Symphony no.2 London Symphony Orchestra, dir. Georg Solti

אז זה מתחיל טוב. כלי הקשת נשמעים היטב. הצליל דינמי, הדעיכה נשמעת היטב וזה כבר אומר לי שהוא שקט מאוד. רמת ההפרדה מעולה, הרזולוציה אפילו טובה יותר. התחום התחתון שהמגבר הזה מציג מלמד אותי על יכולת שליטה מרשימה מאוד בעוד היא נשמרת גם בקטעים מתפרצים בהם לא מעט מגברים משולבים קטנים נכנעים לחלוטין. המגבר מציג צליל מאוד מפורט, מאוד ״נכון״ וטבעי.

הבמה טובה, לא הטובה ביותר שנתקלתי בה אבל היא בהחלט מרשימה מספיק בשביל להמם את מי שנחשף פעם ראשונה בחייו לתלת מימדיות משני רמקולים. היכולת של המגבר לשמור על טונאליות נכונה לאורך כל היצירה בהחלט עשתה לי משהו שגם לי להבין כמה התחום הזה התקדם בעשור האחרון. 125 וואט בריאים ו״זולים״ כאלה שנשמעים כך היה קשה מאוד להשיג עשור אחורה. היום, מוסיקה קלאסית סימפונית אפשר לשחזר בצורה מרשימה מאוד.

 

Bebo Valdez & Diego El Cigala Inolvidable
 

את היצירה הזו ניגנתי דרך הממיר של ה-30. אני מכיר אותה היטב מהתקליטור עצמו. לטעמי, הקובץ המופיע בטידל הוא ברמה זהה לזה של התקליטור ואף טובה יותר. הצליל נשמע נהדר. הפסנתר מלא, מאוזן, טבעי וחי. בתחום הבס חשתי בהחלט שמדובר בבס מעולה אך משהו בתחום התחתון ממש חסר לי, הבס לא מספיק חזק. וכאן בא הפתרון.
 

AVM A30

כוון את הסיגלה
 

כנראה שלעומת האנלוג שלי, שהוא מלא ובריא, הדיגיטל נשמע קצת רזה וחסר בשר. הפתרון הוא נסיון לכוון בס וגבוהים. כן כן, אקולייזר. אני זוכר ששחקתי באקולייזר של האקיופייז וזה היה נשמע, איך נאמר, לא הכי טוב שבעולם. במקרה הזה החסרון הוא כל כך קטן שהייתי צריך להתרכז בשביל לגלות אותו. זה אומר שעם רמקולים פחות שקופים משלי, ואני מאמין שזה מה שירכוש מי שיחפש את המגבר הזה, הסיכוי שלו לשמוע נפילה בצליל בעת כיוונון הבס והגבוהים מקביל לסיכוי שעיוור יבחין בין בר רפאלי לסוזן בוייל במידה ושתיהן יעמדו מולו, זו לצד זו.
אז אחרי שפתרתי את הבעיה הזו, ולא, אני לא חסיד של בסים, מצאתי שאפשר ממש לקבל אנרגיה משמעותית מהיצירה הזו בדיגיטל דרך הטידל. הקונטרבס מדויק, קל מאו להבחין בניואנסים שמאפיינים אותו. אם זו מתיחה ושיחרור של המיתר, הגוף שלו, הדינמיקה בכלל והאיזון של התחום הנמוך עם יתר הספקטרום.


Scorpions - Still Loving You
 

השיר הזה מלווה אותי שנים רבות במבחנים שלי. נדיר שאני משתף אותו אבל שנת 2018, הגיע הזמן לרענן קצת. גם לי מותר לשנות קצת.
השיר הזה סוגר לי כמה פינות. מעבר לזה זהוא בלדה מקסימה שבהחלט מעבירה לי את הסקירות בטוב, הוא גם מציג היטב את הפער בין שקט לרעש. או שאיך שאנו מכנים אותו בעדה - דינמיקה. הצליל הראשון כבר מגלה לי כמה המגבר הזה שקט. הוא מציג המון פרטים מתוך רקע שחור. קולו של הסולן הוא אחד מהבעייתיים בגזרה. הוא מאוד ״קל״ עלול להיות ״מציק״ במערכות לא מאוזנות. במקרה הזה, מכיוון שהמגבר הזה מאוזן למהדרין הוא עובר את השלב הווקאלי בשיר הזה. לכך תוסיפו את זמרות הליווי מאחור שגם הן, כמוהו, נשמעות נהדר.
הגיטרה החשמלית מתפרעת בפזמון השני של השיר. שם קל להבין שאנרגיה לא חסרה למגבר הזה. הוא חזק באמת, מדויק להפליא והרזולוציה, כמו היתר, מעולה.
קולות אדם הם הקשים ביותר לשיחזור. במיוחד כאשר מדובר בזמרים כמו פברוטי, קירקבי, שרייר וכאלה שבאמת מצליחים להניע את מיתרי הקול שלהם באופן כזה שיאתגר עוד את המקרופון עצמו לפני שזה בכלל מוקלט. מה שמערכת צריכה לעשות זה לקלקל כמה שפחות את מה שהקליטו. מגברים טובים מאוד מצליחים לשחזר קולות אדם ברמה כזו שיכולים לבלבל אותנו ולחשוב שהזמר אשכרה בחדר. ואם הוא זמר שהלך לעולמו, זה עלול להיות די מפחיד. במקרה הזה המגבר הזה הוא לא מאלה. למה? כי אלה שעושים את זה עולים הרבה יותר ממנו. למה? כי ככה החליטו. אבל ביחס למחירו, הוא מצליח לעשות כמה דברים שמעט מאוד מגברים משולבים מקבילים מצליחים. למשל לשמור על טבעיות באמינות מאוד גבוהה, לתאר את החלל בו הם שרים, לגלות לי לא מעט ממה שמתרחש שם בהקלטה.


מגבר אוזניות

אז לא. זה לא המגבר הזה שתחברו אליו את הפוקאל אוטופיה שלכם. הוא בסדר גמור, לא הטוב ביותר שמצאתי במגבר משולב. הוא שם, והוא מהנה למדי, יניע אוזניות ממוצעות אבל תשכחו מזה שיניע אחת של 300 אוהם ובטח לא של 600 אוהם שיגרום לו להתעלף כבר בהתפרצות הראשונה של הזמר למקרופון או של התזמורת על המנצח. לעומת זאת הוא מאוזן מאוד, מפורט למדי ועם רמת הפרדת כלים טובה מאוד. אבל שום דבר בו אינו חלופה למגבר אוזניות יעודי איכותי במידה וזה הקטע שלכם. 

AVM A30


נקודות ציון

התאמה לרמקולים

זהו מגבר חזק מאוד. הוא יניע את רוב הרמקולים בשוק. אני משייך אותו למשפחה הנטרלית עם נטיה קלה מאוד לחמימות. אי לכך, רמקולים מהמשפחה החמה והנטרלית יתאימו לו מאוד. לעומת זאת זאת, רמקולים בהירים באופים עלולים להשמע חריפים מידי.

העמדה ורגישות למשטחים

רגיש יחסית. רצוי ומומלץ לשכך אותו בעזרת שיכוך בהתאם לטעמכם והצרכים שלכם. על מדף הפיניט אלמנט שלי הוא נשמע נהדר ללא שיכוך נוסף. ישמע נורא ואיום על הרצפה והצליל ישתפר במעלה איכות השיכוך.

חשמל

רגיש יחסית. רצוי לשלב לו כבל חשמל נחושת איכותי. כבלי כסף מוציאים ממנו מעט חריפות.

AVM A30


סיכום

את הסאונד של היצרן הזה אני מכיר היטב. מכיר את הקדמגבר שלו (היה לי כזה) את המגבר המשולב שלהם (גם כזה היה לי לתקופה לא מבוטלת), את מגבר ההספק שלהם ששרת אותי נאמנה שלוש שנים ועוד שלל מוצרים מתוצרתם. אני יכול להעיד שעל חתימת הקול שלהם הצליחו לשמור היטב גם במוצר הבסיסי שלהם. היכולת של המגבר הזה להישאר מאוזן ומגובש בכל עוצמה שתבחרו היא בהחלט מהמרשימות שיצא לי לשמוע. הדינמיקה, הפרטים והרזולוציה, כמו היתר, גם היא שייכת לאותה קטגוריה של מוצרים ברמת ביניים מהמעולים שיש.

עם זאת מצאתי יכולות דומות במחלקה הדיגיטלית של המגבר. היום, מה לעשות, dac הופך להיות מיותר. ברוב הקדמגברים תמצאו ממירים מעולים או בכלל סטרימרים שמבטלים את הצורך בקופסאות מיותרות על הסטנד.

אחת ההפתעות באו דווקא מהאקולייזר המצוין שלו. הוא פשוט נהדר. זו בין הפעמים הבודדות שאני ממש יכול לשחק עם תדרים מבלי שזה יחריב לי את כל התוצאה. אי לכך, כל חובבי המשחקים מהסוג הזה, יש נביא בעירכם.

שורה תחתונה: היה יכול להיות נבחר השנה של 2017 אם הייתי מסיים את העריכה בזמן.



קטגוריה: ביניים
מחיר: 11,450 ש״ח
אחריות ושירות: סאונדקווסט

 

 


Audio System

Speaker - tidal contriva diacera se

Power amplifier - constellation audio centaur  

Preamplifier - constellation audio inspiration Preamp 1.0 

Digital source -mac mini + RME Fireface 800

Analog

Turntable - DaVinci Audio - Gabriel Grand Reference DaVinci v3

 Tonearm - Graham Engineering - Elite

 Cartridge - Miyajima Madake

Phono Cable - Stealth Hyperphono XLR

Phono Stage - Asr Basis Exclusive MK2 HV

 Audio Rack - Finite Elemente Pagode Master Reference Heavy Duty

Cables

 Speaker Cables - Stealth Dream v14

 Interconnect Cables - Acoustic Zen Silver Reference XLR

Power Cables - Stealth M-7000 With Solid Silver V10 Wall Plug And  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום