עסק בפוקוס - רפי לוהב

נמר לוי
01-01-2018 14:20

הוא מגשים את החלום שלו, את התשוקה שלו. המטרה שלו היא להביא לאנשים את הצליל שרצה עבורו. הוא אינו מסחרי ואינו מחפש להביא מוצרים על פי אופנה. רק סאונד, ולא שום דבר אחר.

כך הכרנו

אני לא זוכר את עצמי מנסה לאלתר שטח פנוי בכזו מחויבות כפי שחיפשתי עבור רפי לוהב, שביקש להצטרף לדיגיטאון 2017 יומיים לפני תערוכה. אלו ימים לחוצים ביותר. גם נפשית, גם פיזית וגם אירגונית. ניסיתי לשחק עם המציגים כמו במשחק טטריס על גבי מפת התערוכה. ״זה לפה, ההוא קצת קדימה, השני יזוז טיפה אחורה והנה, יש סיכוי!!!״ אבל מספיק שאחד לא מסכים לזוז כי תיכנן כבר את הביתן שלו ומתחילים לחשוב על משהו אחר. פתאום נזכרתי שבכניסה לקומה העליונה, בדיוק כשיוצאים מהמעלית יש עציץ ענק שממוקם במרכז שטח שיכול להתאים לרפי. צילצלתי למכביה וביקשתי להוציא אותו משם. לא היתה הסכמה אבל וואלה, התעקשתי כאילו מדובר בדבר החשוב ביותר בתערוכה. ואגלה לכם סוד - כל יבואן בתערוכה שלנו חשוב כאילו היה המציג היחיד.

 רפי לוהב

אחרי שיכנועים רבים, עם לחץ פיזי מתון על המכביה, הסכימו להוציא את העציץ הכבד וכולנו נחשפנו לראשונה לאחד הרמקולים המיוחדים ביותר בתערוכה.
לצערינו הרב לא היה חדר להדגים אותו. אבל אני עוד אספר לכם איך הוא נשמע בביקורת ממוקדת. אבל בהמשך, אחרי שהאזנתי לו אצל רפי, אגלה לכם שבתערוכה הבאה תוכלו לשמוע אותו - יש סיכוי שתרגישו את מה שאני הרגשתי. וואו!

כשראיתי את הרמקולים לראשונה בתערוכה, וקראתי קצת על החברה הבנתי שמדובר במשהו מיוחד אבל איזוטרי בטירוף. לידיעתכם רפי לא מביא רק ציוד איזוטרי ונדיר. אצל רפי תמצאו גם את חברת האודיו המדהימה Vandersteen ואת הסטנדים והשידות של Rogoz Audio. על שני אלה נדבר בפעם אחרת באופן ממוקד. גם על הרמקולים היפנים אגב. עכשיו נתמקד ביבואן החדש ומה שיש לו לספר לנו.

 רפי לוהב

רפי לוהב זה שמו, ואודיו היי אנד זו התשוקה שלו

רפי. איש הייטק מצליח מקריית אונו, החליט שהוא מוכרח לעשות עוד משהו בחייו, להגשים חלום. שנים שהוא מתעניין באודיו היי אנד, רוכש ציוד איכותי ומאזין למוסיקה על בסיס יומי, הביאו אותו לטייל גם לא מעט בתערוכות. החדר של חברת האודיו מיפן  G.I.P. Laboratory פשוט כבש את אוזניו.

 G.I.P. Laboratory

״מצאתי את עצמי חוזר לאותו חדר כמה פעמים באותו יום. זה לא היה עוד צליל איכותי - פשוט משהו אחר, הדבר האמיתי, לטעמי״

חודשים ארוכים לאחר מכן החליט רפי שהוא הולך לעשות מעשה - לייבא את המוצר לישראל באופן רשמי. זה כמובן פרוייקט בפני עצמו. שכן עוד חברה שרפי התעניין בה במשך כמה שנים עבורו, והיא חברת הרמקולים  Vandersteen גם עמדה על הפרק. בהחלטה אמיצה, החליט רפי לייבא ארצה את שתי החברות הללו. Vandersteen ,G.I.P Laboratory

משם חיפש פתרון העמדה איכותי. משהו שיתאים לכולם ובמחיר שפוי. המבט לעבר מזרח אירופה המתפתחת בטירוף בתחום האודיו היי אנד לא היה מקרי. רפי החליט שהמוצר שהוא יביא לארץ הוא המעמדים והשידות לאודיו של חברת Rogoz Audio. מעבר למראה המרשים שלהם ואיכות הבניה המוקפדת, היצרן מאפשר ללקוח לבחור את הסטנד המתאים בדיוק עבורו. מימדים, משקלים שיעמדו עליו וצבעים ללא שום הגבלה. השיכוך כבר יעשה, אתם תבחרו איך יראה.

 G.I.P. Laboratory

דיברנו קצת...

איך הגעת לתחום הזה?

״אודיו הוא תחום שאני נימצא בתוכו הרבה שנים. וישב לי משהו בראש, ברקע, לעשות עם זה משהו. זה מאוד מעניין אותי, מאוד מרתק אותי. באיזה שהוא שלב הבנתי שעצם ההתעסקות מהנה עבורי. ב-2013 ביקרתי בתערוכת מינכן, שם פגשתי את הרמקולים של  G.I.P. Laboratory. לא הכרתי אותה בכלל. הם מאוד איזוטרים ומייצרים בכמויות ממש קטנות ועובדים בשיטת field coil. התיישבתי לשמוע ולא היה צריך יותר מכמה שניות בשביל להבין שזה משהו אחר - הדבר האמיתי. חשבתי בכלל להביא אותם באופן פרטי. לא תיארתי לעצמי שאהפוך ליבואן שלהם. כשחזרתי לארץ התפנתי לטפל בחלל ההאזנה שלי. לעשות אקוסטיקה ולהפוך אותו לחדר האזנה טוב בהתחשב במגבלות. זה היה בכלל עבור הרמקולים של מדולרק. כששמעתי את הרמקול שלי בחלל. החלטתי שזה הזמן להביא אותם. יצרתי קשר עם היצרן היפני והבאתי אותם״

למה כל כך איזוטרי. הרי זה לא מסחרי?

״אני מביא את המוצרים שאני אוהב. למשל ה-Vandersteen לא ממש איזוטרי. זו אומנם חברת נישה עם עיצוב מאוד יחודי אבל הם עוברים כל עין. נכון, ה-G.I.P. Laboratory פחות קלים לעיכול במראה. אבל לכשתאזין להם, בחלל שהוא אפילו לא מושלם, תבין שהעיצוב יעלם וישאר רק הצליל. וזה בסופו של דבר מה שאני מחפש״


G.I.P. Laboratory

איך אתה רואה את שוק ההי אנד בארץ?

״זה שוק קשה בארץ שלנו כי הוא קודם כל קטן מאוד. בהתחלה חשבתי שיש מעט יבואנים אבל התברר לי שיש הרבה על ציבור לא גדול. הציבור הישראלי הוא אתגר. אני מרגיש שקשה להיכנס אבל זה אפשרי. חוץ מזה מבחינה עסקית זה לא קל. לכן החלטתי לעבוד מהבית ולהמשיך עם העבודה שלי. אני שואף להגיע לזה אבל ייקח יותר זמן ממה שחשבתי. אבל אני חוזר לנקודה שאמרתי לך קודם. אני מביא את מה שאני אוהב למרות שאני יודע שחלק מהמוצרים לא מסחריים. אפשר להגיד שזה נאיבי, אפשר להגיד שזו חשיבה עסקית לא חכמה אבל אני לא כאן רק בשביל הכסף. אני מוכרח להאמין במה שאני מביא. משום שבסופו של דבר, האהבה והתשוקה שלי למוסיקה ולתחום האודיו היא זו שמובילה אותי קודם.״


 Vandersteen

 

ומה לגבי אלקטרוניקה?

״יש כמה חברות שאני מתכנן עליהן. המטרה היא להביא את המוצרים הנכונים שגם יהיו לטעמי וגם יהיו תמורה מעולה לכסף. בחירות מהסוג הזה אני עושה לאט על מנת ללכוד את המוצר הנכון. אני מוכן להבטיח לך שיהיו מוצרים נהדרים נוספים בעתיד. מוצרים שישלימו גם את המוצרים של Vandersteen וגם את המוצרים של G.I.P. Laboratory

מה יש בעסק של רפי לוהב

הוא ממוקם בביתו שברחוב תנועת המרי 2 שבקרית אונו, שם שוכנים המוצרים מהמעניינים שיש בגזרת האודיו הישראלי. רמקולים מיוחדים של G.I.P Laboratory, זוג נוסף של Vandersteen כולל שני הסאבים המאוד מרשימים של החברה. את הציוד מיקם רפי על השידות והמעמדים של Rogoz Audio. ההדגמה מתבצעת בעזרת אלקטרוניקה שהשתמש בה רפי טרם הפך יבואן והיא, כפי שמסביר רפי, תוחלף בעתיד לאלקטרוניקה שלטעמו תניב תוצאות טובות יותר עבור הרמקולים שלו.


Vandersteen

ההדגמה מתבצעת בשני חללים. את ה-Vandersteen תוכלו לשמוע בסלון ביתי גדול ונעים מאוד לשהייה ואת ה-G.I.P. Laboratory תשמעו בחלל יעודי קטן יותר, מטופל אקוסטית מכל זווית שרק תחלמו עליה, ויש סיכוי שבמבט על החלל והרמקולים הגדולים ששם לא תצליחו לדמיין שיש סיכוי שהצליל יהיה אפילו קרוב למרשים. זה ילווה אתכם עד אותה שניה שהרמקול הזה יתחיל לשיר. 


G.I.P. Laboratory

אם נדבר על האדם עצמו אז אוכל לספר לכם שקל מאוד להתחבר אליו. הוא סוג של גישה עממית למוצרים שהם רחוקים משם. רפי עובד כרגע על יבוא של מותגים נוספים, הוא מבטיח שבניהם יהיו כאלה שאינם נישה מוחלטת כמו ה-Vandersteen עליהם אדווח בכתבה נפרדת.

 rogoz audio

אם נדבר על המותגים. קל מאוד להבין שמדובר בתמהיל אנין טעם. הציוד נשמע נפלא, פשוט נפלא. ולכן, אם מזדמן לכם להגיע לסביבה, כדאי לצלצל אליו ולהאזין. אולי אחד מכם יבין את הניצוץ הזה, הכל כך מיוחד, שיש בצליל של המוצרים שהחליט להביא לנו. ואם אתם ממש אודיופילים, וזה בדמכם, תנו צילצול במיוחד. אל תחכו שיזדמן.

 

רפי מזמין אתכם להתרשם מהציוד המיוחד שלו עם קפה טעים ומוסיקה נהדרת.

רפי לוהב טלפון: 054-2454702

מייל: raphy.lohev@gmail.com

מעבר לתגובות בפורום