ביקורת סרט: האמן הגדול ביותר

סרגיי ליטבק
31-12-2017 11:05

בתקופת גיבורי העל יש גם כאלה ששרים. אז היה את גריז ועלובי החיים. נהננו אז בקולנוע ויש סיכוי גבוה מאוד שגם הסרט הזה יסדר לכם בילוי משמעותי.

"האומן הגדול מכולם". זהו סיפורו של פי.טי ברנום, אשר היה מבין הראשונים לזהות את ה-SHOW ומכך הקים קרקס המורכב מאנשים דחויים, אשר החברה פחדה מהם אבל זה הצליח ליצור מצב שאותה החברה נהנתה מהמופע שלהם. יותר מכל, תוכלו לקרוא עוד רבות ברחבי הרשת, בספרות מקצועית או כל שיחה שלא תנהלו עם איש תרבות היודע דבר על ההיסטוריה של עסקי שעשועים.

אנחנו כאן כדי לספר לכם על הסרט. זה בעצם מיוזיקל שב-2018 יוצא לאקרנים ונגד "מלחמת הכוכבים", מנסה להידחק אל הטבלה של הסרטים שמנסים לתת אלטרנטיבה לצופה הממוצע - אז מה יצא?!

אומץ בתזמון!

עיגולים גדולים. כך אני יכול לכנות את האולפנים אשר הסכימו לשים את הכסף שלהם ולהפוך את הסיפור הזה למיוזיקל וככזה, להמשיך איתו. אני מוכרח להוסיף כי ההחלטה הזאת הייתה מאוד אמיצה ולדעתי אף שווה את המאמץ. ללא צל של ספק העולם היום הפך ציני עד מאוד וקמצוץ של רגש טהור נחשב לעילג ודחוי מכל פינה.
אבל ההיסטוריה מראה לנו כי לעיתים מגיעות יצירות אשר מצליחות לרגש אותנו וכמו "שיר אשיר בגשם", "סיפור הפרברים",ו-"גריז" שבזמנו שהצליחו למלא אולמות ולרגש את הקהל, גם היום "עלובי החיים", "לה לה לנד", והנה גם "האומן הגדול מכולם", כנראה הולך גם כן לעשות את זה.
האמן הגדול ביותר

כן, בהתחלה זה נראה מוזר. מתחיל סיפור והנה מגיע שיר אשר מספר איזשהו סיפור. בהתחלה זה נראה לא קשור וטיפה מזויף, אך אחרי השיר השלישי, זה כבר חלק רגיל מהנוף ולמשך שעה וחצי אנשים שהולכים לשיר את מה שהם חווים ומרגישים כבר לא נראה מוזר ואף לגיטימי.

מה שנראה כלא אקטואלי הופך לממכר.

הרגשתי נואש לעוד מהצבעוניות, לעוד מהסובלנות, לעוד מהקסם הזה שנקרא קולנוע איכותי. 
אז כמו שאמרתי בהתחלה, אולי הסרט הזה לא יצליח לעמוד באותו המקום כמו שעומד בו הסרט "מלחמת הכוכבים", אבל אם ניתן לאדם אפשרות בחירה, אני ממליץ ללכת לראות סיפור על SHOWBIZ מנקודה אחרת. טיפה מזמרת בידי בחורה עם זקן, רוסי ארוך רגליים ווולוורין ללא הטפרים. ומה שמעניין לשים לב אליו, זו העובדה כי ״יו ג'קמן״ כבר השתף במיוזיקל עלובי החיים ולמרות שהסרט הזה לא היה אמור להיות במקור מיוזיקל ונהיה, נשאר בתפקידו ונראה כי עשה עבודה מצוינת ולא פחד "ללכלך" את שמו בז'אנר הזה. אני מניח שאחרי 17 שנים של הצלחות מרובות של סרטי X-MEN, הוא יכול להרשות לעצמו את מה שרבים משחקנים הצעירים עוד לא - אפשרות לטעות.

ומילה טובה לבמאי הסרט ״מייקל גרייסי״. זהו הרויקט הראשון שלו מאחורי הכיסא הבימאי. כאיש ויזואליה של קליפים שרבים מאתנו צופים היום בכל חור שרק אפשר, הייתה זו חוויה טיפה שונה ממה שאנחנו רגילים לראות על המסך כיום ונראה שאנחנו עוד נראה רבות את היצירות של הבחור הזה.

סה"כ, זהו סרט משפחתי שרוב הישראלים כנראה לא ילכו לראות אותו בקולנוע. אבל אם באמת בא לכם לראות משהו שונה ולחוות חוויה מהנה מהסרט ולא רק פיצוצים שחלקם חסרי תועלת - לכו לראות את"האומן הגדול מכולם"

ציון: 8

 

מעבר לתגובות בפורום