רמקול מוניטור AUDEL CG 618 במבחן

נמר לוי
22-12-2017 17:36

אחרי כל כך הרבה ביקורות טובות ברשת אין מנוס מלהעביר לנמר לוי את המוצר הזה. האם יעבור את המבחן המאתגר שלו? הכנסו וגלו

איטליה: ארץ המגף והמגפיים, האופנה והסלונים של נטוצי. במדינה הזו חיים גם מוצרי אודיו שמה שמאפיין אותם, מעבר לסאונד, זה העיצוב. יש משהו באיטלקים שהופך כל מוצר שנולד שם ליפה יותר. עם זאת, ישנה תחושה שאיטליה עושה מוצרים מאוד יפים בתחום האודיו ושם זה נגמר. את הסטיגמה הזו לא קיבלו בחינם. אכן היו כמה מוצרים שנראו נהדר ונשמעו, איך לאמר, לא מי יודע כמה. אבל הקטע הוא שזה מתרחש בכל מדינה. נתקלתי ביפנים כאלה, אמריקאים וגרמנים שגם נשמעו בינוני ונראו מעולה. אבל זה מגיע ממקום אחר. האיטלקים עושים את זה כל כך יפה, שהקונטרס בין הביצועים לגימורים הופך את התחושה לעצימה יותר. אם ההסבר הזה לא נשמע לכם הגיוני, זו בעיה שלכם.

 

נחזור לאודיו

האם נדליק אור לראשונה על יצרנית איטלקית העונה לשם audel. היצרנית הזו עושה דבר אחד בטוח כמו שאיטלקים יודעים לעשות - מוצר מהמם ביופיו (לטעמי) ברמת גימור פנומינלית (בלי קשר לטעם).

לחברה שבעה מודלים שונים של רמקולים בשלוש סדרות שונות. בכל הסדרות והמודלים נשמרת צורת הבניה הזו (פרוסות דבוקות) ובכל הנוגע לעיצוב, אי אפשר שלא להבין שמדובר במוצר שיצא מהמפעל שלהם.

המוצר העומד למבחן היום הוא ה-CG 618 מסדרת הרפרנס של החברה. זהו בעצם המוניטור שבינו לבין היקר ביותר של היצרן פער של 400 שקלים. אבל ההבדל העקרי בניהם הוא המבנה והדרך שהוא מפיק את הצליל.

 AUDEL CG 618

קופסא אבל לא סתם - פרוס לי שני מוניטורים בבקשה

אז הרמקולים הללו עשויים מפרוסות עץ בירג׳ הדבוקות אחת לשניה עד ללקבלת המימדים הרצויים. זה אומר שכל פרוסה, המיוצרת ב-CNC מותאמת לחברתה. הטענה היא שכך מייצרים את היכולת הטובה ביותר לשכך רזוננס בתוך הקופסא. סוג העץ הזה, הצפוף והכבד, מסדר לתיבה קטנה משקל משמעותי שגם הוא, המשקל, תורם לא מעט ליצוב הצליל בכך שהתיבה כבדה וקשיחה.

 AUDEL CG 618

המבנה האקוסטי של התיבה הוא בטופולוגיית תיבה מאווררת בעלת פיר אחורי ובמבנה גאומטרי סימטרי מרובע. הרמקול הגיע אלי ללא הסטנד המקורי שמשלים את המראה הכל כך מיוחד שלו. לכן השתמשתי בסטנד אחר שאני מכיר היטב. המטרה שלי היא לבודד נטו את הרמקול במבחן משום שלדעתי לא כולם ירכשו אותו עם הסטנד המקורי. מנסיוני, התוצאה עם המעמד המקורי תשתפר/תשתנה. עם זאת, בדקתי היטב שהגובה בו הרמקולים ממוקמים הוא הגובה המומלץ על ידי החברה ואת היתר, הבנתי כבר בעצמי.

נתונים טכנים

 AUDEL CG 618

 

קדימה מוסיקה

על פי סקירות שקראתי עליו הוא אמור בעצם לנגן הכל. סוג של רמבו שמסוגל להתמודד עם מכשולים משמעותיים. ואת זה אני מוכרח לבחון היטב. זו הסיבה שאני מתגרה בו כבר על הסיפתח.

  

manowar - warriors of the world

 

כבר הצליל הראשון מעמיד אותי בסוג של דילמה. האם כל מה שכתבו בביקורות הוא נכון? זה משום שאני מרגיש שמולי עומד רמקול רצפתי חזק ולא המוניטור הזה עם ה-24 ס״מ רוחב, גובה, עומק ו-16 קילו. מאיפה הבס הזה משתחרר אין לי מושג. אני רק יכול לספר לכם שתוף הרגל בתחילת השיר נשמע כאילו מישהו/משהו עוזר לו לעשות אותו גדול ודינמי יותר מכל מוצר אחר במימדים הללו שעבר דרכי. גיטרה הבס מצטרפת ואינה מכניעה אותו. הוא מצליח להעביר את הטון הנכון, האנרגיה הנכונה כשאף אחד לא מאפיל על השני.

AUDEL CG 618

הגיטרה החשמלית מצטרפת והרמקול שומר על יכולת סונית מרשימה עם אנרגיה, הפרדה, פרטים ורזולוציה כאילו קל לו, קל לו מידי. השירה שמצטרפת לניגון ממוקדת במרכז הבמה הענקית שהרמקול הזה מייצר, הפוקוס מעולה, הדינמיקה מצויינת והפרזנטציה פשוט גדולה ומרשימה. עם זאת, מצאתי את המקום הזה בבורר העוצמה בו הוא מתחיל להראות סימני כניעה, הוא נמצא הרבה מעל הראדר שאדם נורמלי/שפוי/שפוי למחצה יגיע אליו. ואם תכניעו אותו, זה או בגלל שאתם צריכים שיחות עם בעל מקצוע או בגלל שהחדר שלכם ענק.

 

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

כאן מצאתי סימני חולשה. אין מה לעשות, מוניטור לא יודע לנגן תזמורת סימפונית גדולה. הוא אמנם עולה על כל חבריו שאני מכיר באותה קטגוריה, אבל עדיין, למוסיקה סימפונית אין מנוס מרמקול רצפתי גדול, מאוזן ואיכותי. עם זאת, אני מוכרח לשבח אותו על במה מהממת, בס מרשים והיכולת להציג כלים טבעיים מאוד בסולואים שהיצירה חושפת. לזה נוסיף את הפרופורציות הנכונות בין כלים שונים, טבעיות מדהימה ודינמיקה שמצליחה, במידה רבה מאוד, לחשוף תזמורת באופן כזה שירשים את רוב המאזינים שיחשפו לצליל שלו.

 Ben Webster - stormy weather

המגרש שלו. ממש ככה. לפני שניכנס לעומק אני אדווח לכם שזו התוצאה הטובה ביותר שהכרתי בגזרת המחיר הזו. כמו ענן של צליל שבוקע מהרמקול. אם הייתי יכול לתאר צליל בצבעים אז הרמקול הזה היה קשת בענן. הוא לא מציג שום כלי שלא כפי שהוא. לא מגדיל, לא מקטין - מדויק. התיבה הזו מצליחה להעביר סולו קונטרבס מבלי להתערב כלל. הפסנתר נשמע פשוט מהמם וטבעי. הסקסופון נשמע מעולה. חד, ברור, מפוקס, בגודל משכנע ומלא באנרגיה. הרמקול מציג רמת פירוט מהמרשימות שנתקלתי בהן בגזרת המוניטורים ואיזון טונאלי פשוט מעולה. בגזרה הזו אין לי ולו הערה אחת. פשוט מושלם!

AUDEL CG 618

 Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976 I

 

כמו בג׳אז גם בקולות אדם הרמקולים הללו פשוט מצויינים. יש להם יכולת להעביר צליל כפי שהוא כמו הרמקולים היקרים במיוחד שאני מכיר וסקרתי. השילוב של התיבה, היחידה הכל כך מהירה הזו והאיזון הטונאלי מסדרים לי זמרים בבמה. הוא נשמע מעולה גם בקול גבר וגם בקול אישה. הוא לעולם לא יציק לכם, יצרח עליכם. הוא פשוט מצליח להחיות את הזמרים בחדר, להציב אותם בקדמת הבמה ואת ההרכב המוסיקלי מאחוריהם בסדר מופתי ומפיל לסתות. הבמה, כמו ביצירות הקודמות, פשוט מהממת. הוא ממש משכנע ביכולת שלו להציג נוכחות אנושית בחלל.


נקודות ציון

התאמה למגברים

לא מדובר ברמקול נציל במיוחד. תאלצו לשדך לו מגבר בעל זרם בריא ואיזה 100 וואטים בשביל להניע אותו באותו ביטחון שהוא יצליח להעביר לכם את התחושות שחשתי בסקירה. במקרה שלי, עם האלקטרוניקה שלי, אין לי ספק שלקחתי אותו לקצה.

מיקומים והעמדה

אני סבור ובטוח שהמעמד המקורי שתוכנן עבורו יספק לי עוד איזה יתרון נוסף שכנראה פספסתי עם המעמד שברשותי. עם זאת, ברור מהביקורת הזו שהוא לא יהיה המכשול שיגרום לרמקול הזה להשמע פחות טוב ממה שהוא. הבסיס שלו, כשהוא בעצמו עומד לבד ללא המעמד היעודי שלו, הוא כל כך טוב שיספק את רובם המוחלט של החובבים. ואם אין לכם מעמד, ואתם הולכים להניח אותו על מזנון טלוויזיה מעאפן, החברה דאגה שיהיו לו ספייקים.

AUDEL CG 618

מבחינת המיקום וקרבה לקיר מדובר ברמקול רגיש מאוד. פחות מ-50 ס״מ הוא פשוט עלול להישמע בומי ולא מאוזן. אי לכך, אם תשמרו על 50 ס״מ מקיר אחורי וצידי כבר תסדרו לעצמיכם בסיס מעולה למיקום התחלתי. משם הטייה קלה פנימה וטויטרים כלפי פנים הבמה ואתם מסודרים.

אופי צליל

מדובר ברמקול מאוד נטרלי. זה למרות שיהיו חלקים בהם תרגישות טיפל׳ה תיבול שכנראה מגיע מיחידת הנייר בו הרמקול משתמש. אך מכיוון שהיא קטנה מאוד, לא תחושו שהתיבול הקליל הזה משפיע ממש על התוצאה. אי לכך, למרות שמדובר ברמקול מאוד נטרלי, תהיה לו נטייה מסויימת לחמימות קלה.

סיכום

מבעד למראה הכל כך מיוחד שלו תמצאו גם ביצועים כאלה שישאירו הרבה מאוד מוניטורים מאחור. הוא מדויק, חזק, מאוזן וחשוב לא פחות וורסטילי ביותר. הוא מסוגל לעמוד בכל סיגנון מוסיקה שתציבו מולו. היכולת שלו להציב סטנדרט חדש בכל הנוגע לאיך שרמקול מוניטור יכול לנגן היא פשוט פנטסטית. מדובר ברמקול מפורט ביותר, מהיר כברק וטבעי מאוד. הוא יעביר לכם פסנתר כפי שפסנתר צריך להשמע. הביצועים הללו נשמרים גם בכלי נשיפה וכלי מיתר וקשת. הוא יצליח להעביר לכם יכולות פנומינליות בניגון מוסיקת רוק (גם אגרסיבית) וזה תודות ליכולת הדינמית שלו בשילוב בס אימתני שלא ברור בכלל איך הוא מצליח לצאת מהתיבה הלא ממש גדולה הזו.

אחד מהפרמטרים הבולטים ברמקול הזה הוא הבמה. הרמקול הזה ראשית נעלם בחלל כאילו לא קיים כלל ובאותה נשימה להיות נוכח כאילו מדובר ברמקול רצפה גדול.

שורה תחתונה: המוניטור הטוב ביותר שמסתובב בארץ הקודש ביחס למחירו ואני אסתכן ואומר למחירו ויותר.

מחיר: 11,800 ש״ח
אחריות ושירות: פיוז

 




Audio System

Speaker - tidal contriva diacera se

Power amplifier - constellation audio centaur  

Preamplifier - constellation audio inspiration Preamp 1.0 

Digital source -mac mini + RME Fireface 800

Analog

Turntable - DaVinci Audio - Gabriel Grand Reference DaVinci v3

 Tonearm - Graham Engineering - Elite

 Cartridge - Miyajima Madake

Phono Cable - Stealth Hyperphono XLR

Phono Stage - Asr Basis Exclusive MK2 HV

 Audio Rack - Finite Elemente Pagode Master Reference Heavy Duty

Cables

 Speaker Cables - Stealth Dream v14

 Interconnect Cables - Acoustic Zen Silver Reference XLR

Power Cables - Stealth M-7000 With Solid Silver V10 Wall Plug And  V10 IEC

 

מעבר לתגובות בפורום