B&O H9 מבחן עומק לאוזניות

נמר לוי
14-12-2017 00:50

מערכת ניטרול רעשים יש, לוק מהמם יש, סוללה נשלפת גם יש ונוחות שימוש - יש גם יש.

כמה פעמים יצא לכם להתקל באוזניה גדולה שגרמה לכם לחשוב שזה לא נראה מוזר. בשנים האחרונות זה בדיוק מה שמתרחש בשוק האוזניות. אוזניות הנדחפות לתוך האוזן היו בעבר המוצר היחיד בו הסתובבו ברחוב. כל אדם עם אוזניה גדולה היה נתפס כלא מעודכן או יותר מכך, מוזר. אני עדיין לא רואה את עצמי מסתובב עם אוזניות גדולות ברחוב. לא יודע למה? משהו בזה בא לי עקום.

היום המצב שונה. זה התחיל במותג האוזניות ״Beats״ שהצליח לדחוף את הקשת עם שני העיגולים למרכז השיקיות האופנתית. הצבעים, המימדים העיצוב - הסאונד (טוב ככל שיהיה) חשוב אבל קודם כל המיתוג. לזה נוסיף גם את היכולת הזו לייצר בסים ראויים שאוזניית כפתור או IN EAR אינה ממש מסוגלת ליצר וכמובן, היכולת לנגן בקול רם. עם הזמן נוספה לאוזניה מערכת ניטרול רעשי סביבה וקיבלנו משהו חדש שהוא לא רק שיק הוא גם ממש חוויתי. וכן, להסתובב ברחוב הומה ולהרגיש מנותק יחסית זה קטע מטורף. העניין הוא שהוא עלול להיות גם מסוכן. הרי הניתוק מהסביבה מנתק גם מסכנות הסביבה. ולכן, השתקת הרעשים היא לא מוחלטת, תשמעו צפירה או צעקה. אבל את רעשי הרקע ה״רגילים״ תשמעו כל כך חלש עד אשר המוח ייתן פקודת התעלמות. זה רק אתם והמוסיקה ואם משהו חריג מתרחש, הוא ישמע.

B&O H9

מי את? B&O

Bang & Olufsen זה השם המלא. למרות שיש כמה שסבורים שמדובר ביצרן סופר ותיק, הוא כנראה צודק. היא פועלת משנת 1925 לספירה, נסגרה ונפתחה מחדש בשנת 1999. עם זאת, מוצרי החברה תמיד היו כאלה שרק מלהביט בהם היה אפשר פשוט לרצות אותם. העיצוב הוא חלק מהעניין אך לא הכל. היצרן הזה הוא בין הבודדים שהצליח לשלב בין עיצוב מהמם/מרהיב/יחודי (מה שתרצו) לבין יכולות סוניות מרשימות. בין המוצרים שהחברה מייצרת תמצאו מסכים (הפאנל מן הסתם שייך לחברה מסחרית אחרת) מעוצבים, רמקולים ניידים, מערכות מיני הכל באחד ואוזניות.

ומי את? B&O H9

כנסו לעמוד המוצר. תמצאו שם הסבר על האופציות שלה. אבל בואו נעשה את זה קל. על המשטח של האוזניה הימנית ישנו פד רגיש למגע. ניתן בעזרת הקשה עליו בצורות שונות לבצע משימות כמו לענות לשיחה, לדלג על שיר ועוד. ובעזרת החלקה עליו בתנועה סיבובית להנמיך ולהגביר את העוצמה.

איכות הבניה היא מצוינת. וכן, באוזניות פרימיום מיצרנית כזו, לא הייתי מצפה לפחות. אני ממש מתלבט אם לתת לה צל״ש על זה שהיא בנויה מדהים. למה? משום שאוי ואבוי אם זה לא היה ככה. אבל מכיוון שאני אדם נחמד, אני אתן לה צל״ש במסדר הקרוב אל מול יתר האוזניות שעומדות אצלי למבחן.

 

לכתבה בנושא ״אוזניות אורבניות״ ליחצו כאן

 B&O H9

בסביבה אורבנית, בשעות העומס - תני לי קצת שקט

מכיוון שאני דמות מוכרת בנס ציונה, וכתבתי ממש בהתחלה שקצת מוזר לי לטייל עם אוזניה כזו בנס ציונה, החלטתי לשים אותה קבוע באוטו וכשאגיע למקום שהוא לא נס ציונה, אסתובב איתה. וכך היה, פגישה ברחוב הברזל בתל אביב ואני חונה את המכונית בחניון בו נותרה חניה אחרונה (תל אביב עבורי = סיוט). יצאתי מהאוטו וחבשתי את האוזניה על ראשי. קישור מיידי לנייד (קלי קלות) והנה, הסביבה שקטה יותר. חוץ מצפירות וצעקות של אנשים הכל סביבי שקט להפליא.

כמעט הבמה הכי שקטה ברחוב הברזל

בהליכה של 7 דקות הספקתי לשמוע שני קטעי מוסיקה כאשר אחד מהם הוא אקפלה נעימה של הזמר המדהים (והוא מדהים - ממש מדהים) dafer yousef בשיר Yabay. את הזמר הזה הכיר לי חברי היקר שלמה זבדה (תמיד מוצאים אצלו דברים חדשים ומיוחדים). השיר הזה הוא בעצם מאוול אותו מלווה גיטרה אקוסטית. השיר הזה מחבר את המאזין אליו רק בסביבה שקטה. אם לא מתרכזים, מפספסים לא מעט מהיופי שבמוואל המהמם הזה. אז סביבה שקטה אין לנו באמת. אנחנו בלב תל אביב, בשעות העומס ואני צועד בין מאות אנשים ומכוניות, משאיות פורקות ובין לבין איזו סירנה מבריקה מרחוק. ולמה זה כל כך חשוב? כי אני מדווח לכם שהיתה סירנה, והיא היתה רחוקה. זה אומר שלא ראיתי, אבל שמעתי. את האנשים ממש פחות. כך גם את המכוניות. היכולת של האוזניה הזו להשתיק את הסביבה באופן משמעותי, להשמיע לי את מה שחשוב שאשמע (הסירנה, כן?), ולהעביר לי ניואנסים של גיטרה וקול אדם משכנע להפליא, זה משהו שבהחלט הרשים אותי.

 B&O H9

אחי. שומע משהו?

עוד קטע מוסיקלי אחד, יש לי 4 דקות לשרוף בצעידה עד שאני ניכנס לפגישה. והנה, dream theater - scenes from a memory הרועשת על המדרכה בתל אביב. למרות שנהנתי מהצליל (ארחיב על כך), הייתי מוכרח לעשות מעשה. רציתי לשמוע אם המוסיקה נשמעת גם בחוץ. עמדתי ברמזור וביקשתי מעובר אורח לנחש מה אני שומע כשהאוזניות עלי. הוא לא צריך לזהות את הלהקה, השיר והסולם, רק לדעת אם זה רוק, ג׳אז או מזרחי. הוא ניחש נכון, אבל התקרב והתרכז. זה אומר מבחינתי שגם מבחוץ היא שקטה מאוד. ביקשתי ממנו לעשות הפוך, לחבוש את האוזניה ואני אשמע כמה היא שקטה. זרם הבחור. קשרתי אותו לעמוד חשמל (אוזניה יקרה, אין ברירה) והוא הקשיב. היא כמעט ולא מעבירה צליל החוצה. ישנם רחשים כאלה, משהו לא ברור. זה אומר שאפשר להקשיב לה גם באוטובוס. ואגב, הוא ממש אהב את הצליל. אבל מי הוא בכלל??? רק אני קובע פה!

הצליל נהדר. מאוד דינמי, חזק, אנרגטי. וחשוב לא פחות, הבס לא משתלט. הוא בעוצמה הנכונה, מעודן, נכון וטבעי מאוד. אני חושב שזה אפילו הבס הכי טוב ששמעתי בגזרת המחיר הזו מאוזניה שהיא שילוב של שיק וטכנולוגיה. אז זהו, B&O כנראה לא שכחו את הסאונד כלל. בדיוק הפוך, זכרו אותו היטב.

סיימתי פגישה וחזרתי לאוטו. במהלך ה-7 דקות הליכה הקשבתי למוסיקה. כבר התעלמתי מהמבחן. פשוט הלכתי ושקעתי לי בצליל בעוד אני מתייחס רק שמכונית מצפצפת או שכשמישהו צועק משהו. כל מה שמתחת לאותו ״רדאר״, נאלם מאוזני. וזה חברים, תענוג אמיתי.

 B&O H9

ובבית מה?

אז כן. המגבר הפנימי של האוזניה מרשים בהחלט. אבל מגבר אוזניות יעודי יוציא ממנה עוד כמה יתרונות שמה לעשות, המגבר הדיגיטלי הפיצי לא יכול להוציא ממנה. זה אומר שיהיה לכם בס טוב יותר, חזק יותר ומפורט יותר. מיד מלא והפרדה טובה יותר. התחום הגבוה יהיה מפורט יותר, מהיר ומדויק יותר. התוצאה הכללית בשידוך למגבר טרנזיסטורי יעודי איכותי יהיה טוב יותר בכל אספקט. מטבעיות ועד דינמיקה ופרטים. אז מה ההבדל? זה יסדר לכם טווח תנועה מוגבל (בגלל החוט), סביבת עבודה פחות נוחה (בגלל החוט), יהיה לכם חוט על הכתף (בגלל החוט) ותשכחו מלהסתובב איתה בבית (בגלל ה… ימשיך כבודו). הקטע הוא שאתם תמיד יכולים לבחור.

כמה זמן עד שצריך חשמל?

אני יכול לגלות לכם שהיא עבדה לפחות 14 שעות בעוצמה סבירה. בשעה ה-15 הסוללה כבר היתה חלשה. אבל צריך לזכור שבחלק נכבד מהזמן היא נגנה מוסיקה מורכבת ובעוצמה מרשימה למדי. אני משער שהיה ניתן להגיע לפחות שעות עם פחות ״לחץ״ על המגבר.

 B&O H9

השתקת רחשי סביבה

אז לא. היא לא משתיקה לגמרי. עדיין תשמעו קצת את הסביבה האורבנית. כבר נתקלתי באוזניה שהשתיקה את הסביבה לחלוטין. מבחינתי זה מסוכן, במיוחד בסביבה אורבנית בהן אנו צריכים להיות ערים לסביבה. עם זאת, השתקת הרעשים אינה מהמרשימות ביותר שנתקלתי בהן אך היא בהחלט מנתקת מספיק

נוחות

גדולה, לא קלה במיוחד, אבל נוחה בטירוף. נכון, עניין הנוחות הוא קטע כזה שמה שנוח לי עלול להיות סופר לא נוח למישהו אחר. לי היא היתה נוחה מאוד. הספוגים הספונג׳ים שלה רכים על האוזן כמו זוג כריות/מחממי אוזנים סופר נעימות. אני יכול להסתובב איתה שעות מבלי להרגיש רמז למטרד.

B&O H9
סיכום

היכולות הסוניות של האוזניה הזו עלולות לא להרשים ממש בהתחלה. אבל כשמבינים מה היא מסוגלת לעשות, מתאהבים בה. היא דינמית מאוד, מעודנת ומאוזנת. הבס שלה פשוט מהמם לטעמי. לא חזק, לא מנופח, לא כזה שירשים את המאזין שאינו ״אנין טעם״ אך כשישמע איזה סולו קונטרבס מורכב, או מכות מהירות מאוד של תוף רגל, ויגלה שהאוזניה מצליחה לייצר הפרדה מוחלטת בין מכה אחת לזו שאחריה, יבין כמה חשובה האיכות על פני הכמות. עם זאת, בחיבור למגבר אוזניות יעודי, העוקף את המגבר הפנימי, הצליל משתפר עוד יותר. זה מבחינתי כבר היי אנד לכל דבר ועניין. עם היכולות הללו לייצר במה שמשכנעת אותי שמה שאני שומע באמת קיים. זה לא שזה רע בלעדיו, אבל זה כבר ״ליגה אחרת״. המדהים הוא, שהיכולת הזו לקבל שתי אוזניות, בשתי רמות, שאחת מהן היא רמה גבוהה כשהיא ניידת והשניה גבוהה מאוד כשהיא מחוברת למגבר יעודי.

שורה תחתונה: זו אוזניה מעולה, מצוינת!. היא תפנק אתכם בצלילים מהפנטים ותשאיר אתכם עירניים לסביבה.

 

מחיר: 2199 ש״ח

אחריות ושירות: ביקונקט

מעבר לתגובות בפורום