LG-V30 במבחן

אורי וינגרט
11-12-2017 09:08

בפעם השלישית מביאה לנו LG-את סדרת הדגל ה V .מיומה הראשון לפני שנתיים התהדר הפאבלט של LG במראה קורץ במיוחד, באיכות בניה גבוהה וביכולות מולטימדיה גבוהות.

ה-V30 מציג שדרוגים לא מעטים ביחס ל-V20  ול-V10 ואף שינוי קונספט שנדבר עליו בהמשך.
ה-V30 חולק עם הדגמים הקודמים את תקן MIL-STD-810G שהוא בעצם תקן בדיקות עמידות של הצבא האמריקאי בתנאים שונים ומכריח סוגים שונים של בדיקות בתנאים מסוימים, ממטרות הסדרה המוכרזות ליצר טלפון מאוד עמיד. החלטתי שבמהלך הכתבה תחשפו לתמונות שצלמו על ידי דרך עדשת ה-LG-V30. ככה תבינו היטב כמה היא איכותית.

LG-V30

קצת פרטים יבשים לפני שנצלול פנימה

-מסך 6" בתצורת 18:9 (יחס 81.2%) ועקב כך גם רזולוציה של 1440 x 2880

-מערכת הפעלה Android 7.1.2

-שקע USB C, שקע אוזניות מצוייד ב-DAC  איכותי

-ערכת שבבים 835 מבית קוואלקום בעלת 8 ליבות וזכרון של 4GB 

-זכרון פנימי של 128GB ואפשרות הרחבה של עוד 256GB בשימוש כרטיס הרחבה

-שתי מצלמות מאחורה, אחת מקדימה וקורא טביעת אצבע

-אלקטרוניקה מאוד משובחת תחת המכסה. והדבר המפתיע שהיא שוקלת רק 158ג׳

LG-V30

THE LOOK - להסתובב עם דוגמן

אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליו הוא שהוא מושך מבטים. לא מעט פעמים נאמר לי שמדובר בטלפון מאוד יפה שמשדר תחושה יוקרתית.

 ה-V30 מתהדר בעיצוב זורם מאוד בעל גב מפלסטיק נעים למגע שלא מחליק, מסגרת מתכתית איכותית, שני כפתור ווליום מצד שמאל, רמקול אחד בתחתית (ולא מאחורה). בגב המכשיר נמצא את כפתור הבית/קורא טביעות האצבע. נמצא זוג מצלמות הבולטות בצורה לא מורגשת, חיישן לייזר ופלאש.

LG-V30

 סה"כ ישנה הרגשה שמדובר באמת במכשיר שעבר עיצוב קפדני לנוחות מירבית. בעיה אחת שהפריעה לי היא שקע הטעינה שעשוי פלסטיק. לכן, כאשר מחזיקים את המכשיר מלמטה מרגישים שהוא לא יושב בקו אחד מושלם עם שאר הכיסוי . כמובן ש-99% מהאנשים זה לא יפריע. אבל אני, מה לעשות, מה-1% הזה.

שימוש יום יומי

רשימות מכולת של פיצ'רים בלתי נגמרים תוכלו לקרוא בכל אתר בעולם. השאלה היא איך באמת מרגיש השימוש ומה האופציות שלנו ביום יום.

LG ומערכת ההפעלה מציעות לנו אופציות שונות ל Layout  . אפשר עם מגירה, בלי מגירה למשל. אני אישית מאוד לא הסתדרתי ללא מגירת האפליקציות וכל הנושא היה מסורבל, כולל התקנה והסרה של אפליקציות, הזזה שלהן על המסך וכ״ו.

 כאשר עברתי חזרה למגירה הרזולוציה העוצמתית של המכשיר והמסך הגדול נתנו לי את מה שרציתי. שזה אומר, שלל אפליקציות על המסך, לוחות שנה גדולים ונוחים לעבודה (חשוב לפגישות למשל).

LG-V30

התזוזה בין המסכים מהירה מאוד, נוחה מאוד, והסתכלות במסך לא מעייפת לשניה. כמו כן ישנה אופציית ההקלה על העיניים שבה אנו מורידים את כמות האור הכחול. נח, עובד, וטוב.

המכשיר מגיע עם מטען מהיר וסוללה שדיי מספיקה ליום שלם של שימוש. ההטענה בעזרתו באמת מאוד מהירה. כמובן שככל שנוריד את בהירות המסך, או פחות אפליקציות שרצות ברקע נקבל זמן סוללה ארוך יותר. ישנה גם אופציה להוריד את הרזולוציה של המסך או להשתמש ב-Battery Saver.

בשימוש הפיזי במכשיר אנו מגלים מכשיר מהיר כשד, בלי לאגים, שמריץ בקלות כל מה שזרקתי עליו. המכשיר וה-UI מאוד נוחים לעבודה כללית, אם זה בהעתקה של שמות, שורות, מספרי טלפון, אם זה בצילום מסך, ועוד. שינוי הקונספט הגדול שנעשה במכשיר ה V30 לעומת קודמיו הוא ביטול המסך הקטן שהיה מצד ימין למעלה והפיכתו ל Floating Bar .

במקור המטרה היתה לאפשר לגשת למספר אופציות שהמשתמש יכול לקבוע מראש כאשר המסך סגור, מספרים בצורה קלה בלי הצורך לפתוח את המסך הגדול. ב-V10 וב-V20 מבחינתי זה היה להיט.

מאידך, במקרה הזה נחלתי אכזבה קשה. זה פשוט לא נוח. פשוט ככה. ה-BAR הקטן הזה שמתכנס לעצמו פשוט לא נוח. הוא אף פעם לא יושב במקום הנכון, רוצים ללחוץ על משהו בפייסבוק, במייל, הוא בדיוק שם, מפריע. הוא יקפוץ לכם בלי שביקשתם.
גם על התצוגה הסגורה הוא לא מספיק גדול ולא מספיק נח. לדעתי זה פספוס עצום ומסוג הדברים שבהם אני שואל "אם זה לא מקולקל, למה לתקן?!".

כמו כן השתמשתי כמה וכמה פעמים ב SCREEN SHARE  של המכשיר שעבד נפלא. מאוד שימושי ומתחבר בשניה. בכלל על החיבוריות של המכשיר מהירה, BT ,WIFI וכ״ו.

LG-V30

אודיו

כאשר סקרתי את ה V20 בדיוק לפני שנה התאכזבתי מה DAC שלו. כנראה שב LG קוראים DTOWN  והDAC עבר שיפור.
השתמשתי לא מעט במכשיר הפעם גם ברכב שלי בחיבור PL למערכת , וגם באוזניות שונות, ואומר שהפעם יש הצלחה!
ה-DAC המשולב במכשיר נשמע נפלא, מפורט להפליא, אינו צורם ואפילו לא מבזבז סוללה כמו הקודם. תוכלו לבחור ב-3 סוגי חיתוכים לפילטר הדיגיטלי אשר משפיעים על הסאונד Short , Sharp , Slow. אני בחרתי ב-slow שנשמע לי הכי טבעי, כמו כן יש לנו אקולייזר מובנה מראש. יאמר שהוא מראש מגיע על Normal  מה שאומר שאין אקולייזר פעיל כל עוד לא בחרנו אחד כזה.
בדקתי את ה DAC עם האוזניות: Focal Spirit One S  ,B&O H3 In Ear , Audio-Technica ATH-ANC23.

המצלמה

גם בגזרת המצלמה נעשתה עבודה ועדשת זכוכית אמיתית חדשה נוספה לזוג המצלמות. עדשה אחת של 16MP עם צמצם של f/1.6 והשניה 13MP עם צמצם f/1.9. הדבר הראשון שמעניין אותי תמיד הוא הצילום בתנאי תאורה פחות טובים. לשם כך צילמתי לא מעט בשעות הערב, ובעננים ללא אור אמיתי. כמו כן השתדלתי מאוד לא להתשמש בפלאש. התמונות בעדשה הרגילה נהדרות, ובעיקר בעלות צבע מאוד אמיתי, ללא פילטרים.

פוקוס עדשה רחבה מרחק 30 ס״מ

LG-V30

עדשה רגילה מרחק מהאובייקט 30 ס״מ

LG-V30

במקרה של העדשה הרחבה אנו מקבלים לרוב גוון קצת יותר "חי" כלומר, ישנה הרגשה של פילטר קל להעצמת צבעים. כמו כן צילום בעדשה הרחבה במצב Portrait ולא Landscape יעוות את הקצוות. מאידך העדשה הזו למשל היא חלומו של כל צלם דירות, חללים, ונוף. היא עמוקה מאוד, מדויקת מאוד, ובעלת גוון נהדר. המצלמות יחסית מאוד מהירות גם בתנאי צילום קשים יותר.
LG כמובן הוסיפו בצילום הוידאו את האופציה לצילום 2160p/30fps ובנוסף צילום Slow motion. צילום הסלואו מושן עובד מושלם. אפשר לבחור מהירות לחלקים של הצילום 1/8 ,1/4,1/2.

עומק שדה רדוד

LG-V30

ללא עומק שדה רדוד

LG-V30

כחלק חשוב ממערך הצילום כמובן הוא המסך עצמו שבו אנו רואים את מה שצילמנו. המסך של LG מסוג P-OLED חי ביותר, עם צבעים נהדרים ומאוזנים. מכיוון שישנם כפתורים על המסך ואנו עם מסך ביחס 18:9 ישנה אופציה להעלים אותם ולהעלות אותם במקרה הצורך.
כאשר צפיתי בתוכן FULL HD במשך שעתיים בזמן טיסה עליי לומר שלא התעייפתי, המסך היה ברור ביותר, והחוויה היתה טובה מאוד.
אופציה נוספת הקיימת במכשיר ולא יכלתי לסקור (פשוט כי אין לי את המכשיר) היא התממשקות יכולת התממשקות מלאה ל-Google Daydream VR.

LG-V30

נסכם

אם שרדתם עד כאן, ולא החלטתם עוד מה המסקנה של הסקירה, בשביל זה אנחנו פה. מדובר במכשיר דגל ללא ספק ומכשיר שיסובב ראשים ברגע שתניחו אותו על השולחן. כשתראו לאנשים את התמונות שצילמתם בו אם על המסך עצמו ואם על מחשב תקבלו קריאות התפעלות. ואם תרצו לשמוע מוזיקה באיכות גבוהה מאוד בלי הצורך בחיבור DAC חיצוני ולהשתמש עדיין באוזניות עם חוט (כן יש עוד כזה דבר) כנראה שנפלתם על המכשיר הטוב בשוק בתחום הזה.

אל תצפו לחסכון בסוללה כמו בשיאומי או בסוני. אין לכם פה עט כמו בנוט וגם המחיר, לצערכם, לא מחיר של מכשיר סיני. מה שכן תקבלו בשביל 3,390 ש"ח הוא מכשיר מרשים, עם מערכת הפעלה נהדרת ולא עמוסה מדי, עם פיצ'רים שעוזרים לנו ביום יום, מספק את חוויית הצילום והסאונד הטובה ביותר בשוק היום. המכשיר שימכר בארץ הוא ה V30+ אשר כולל 128GB זכרון פנימי וכמובן האופציה להוסיף כרטיס זכרון של עד 256GB.

כמו כן היבואן הישראלי מעניק לנו אחריות שבר ללא שאלות לחצי שנה הראשונה. בערכה נקבל מגן דק ואיכותי למכשיר וכמו כן מגן מסך .
בעולם שבו מכשירי דגל עברו את רף ה 4000 ש"ח ה LG V30+ מציג אלטרנטיבה ראויה.

מעבר לתגובות בפורום