Samsung Note 8 במבחן

יעקב חבושה
07-11-2017 15:15

יעקב בילה תקופה עם ה-Samsung Note 8 החדש. המסקנות ברורות, יש יתרונות וחסרונות ועליהן כדאי לשמוע. הכנסו וגלו מה חושב כתבנו בשטח על המכשיר .החדש

עיצוב ומראה

Samsung Note 8 הינו מכשיר הדגל החדש והמעודכן בקולקציית דגמי מכשירי סדרת הגלקסי כיום.
המכשיר בנוי בצורת מלבן מוארך עם יחס מסך 18.5:9 שמתבטא ברוחב צר מהמקובל, עם אורך מעט יותר גדול מהמקובל.

חברים שראו את המכשיר ולאחר שסיימו להתפעל מגודלו, ניסו לבדוק איך הוא יושב בכיס המכנס, אם הוא לא בולט, ואם זה מספיק נוח.
הנוט החדש בדומה לדגמים האחרונים מצופה ועטוף כולו בזכוכית גורילה למעט המסגרת שעשויה אלומיניום. התחושה ביד נעימה ומורגש שאיכות הבנייה היא ברמה המתאימה למוצר פרמיום. המכשיר מאוד חלקלק. ממש חששתי במהלך הימים שהיה אצלי שלא יישמט מידי בטעות, ושחלילה לא ייפול וישבר. המעניין הוא שעל אף שהמכשיר היה ללא כיסוי הגנה כלשהו, לא היו כמעט סימנים לטביעת אצבעות על המסך הקדמי ובמיוחד לא על הכיסוי האחורי של זוג העדשות של המצלמה מאחור. הזכוכית שעוטפת את גב המכשיר מאחור חלקה ונוטה להיות מגנט לטביעת אצבעות.

Samsung Note 8

קשה שלא להתפעל מהמסך הגדול והחד של הנוט. הצבעים, החדות ,הפירוט והנראות של המסך לא משאירים מקום להתלבטות - השקיעו. רזולוציית המסך של הנוט היא  1440X2960. ניתן לבחור מטעמי חיסכון בסוללה גם ברזולוציית FHD (1920X1080) או ב HD P720. המסך מציג תמונה מאוד מפורטת וחדה מאוד. המסך הסופר אמולד מציג צבעים עמוקים ורווים, עם רמת שחור מצוינת. ניראות המסך בשמש ישירה הייתה מעולה תוך שימוש בבהירות אוטומטית.

 על אף גודלו מתברר שלאחר זמן לא רב, אפשר להתרגל לגודל ולמצוא שלפעמים האורך הלא סטנדרטי, נוח יותר בקריאת טקסט במיוחד בגלישה עם הדפדפן. המסך הקדמי בדומה לסדרות האחרונות, קמור קלות ובגלל שהמסך מגיע עם שוליים צרים מאוד, יש תחושה בזמן צפייה במכשיר שמסך ללא שוליים.

בגב המכשיר ניתן למצוא את קורא טביעת האצבע שממוקם בסמוך לשתי העדשות של המצלמה הכפולה. בצידו הימני ממוקם כפתור ההדלקה\כיבוי ובצידו השמאלי את מקש עוצמת השמע ומתחתיו את לחצן הפעלת ביקסבי - העוזרת החדשה שדומה מאוד לסירי של אפל. בתחתית המכשיר ישנו שקע טעינה מסוג מיקרו USB-C לטעינה מהירה. שקע אוזניות 3.5 מ''מ שלצער רבים הולך ונעלם ממכשירים כיוון שכולם מעתיקים את הרעיונות המטופשים (לדעתי) של אפל, וכן את פתח הרמקול היחיד. כמו כן תמצאו את עט הסטילוס המיוחד של סדרת הנוט שממוקם בפתח קטן צמוד פתח הרמקול בתחתית המכשיר.

מפרט מכשיר

ה-Samsung Note 8 מגיע עם מסך SUPER AMOLED בגודל 6.3 אינץ ברזולוציית 1440 x 2960. מעבד אקסינוס 8895 תוצרת סמסונג בתצורת עבודה של ארבע ליבות בתדר עבודה GHz 2.31, ארבע נוספות בתדר GHz 1.69 או מעבד תוצרת קוולקום דגם 835.

סוללת המכשיר אינה נשלפת, עם קיבולת של mAh3300, מצלמה אחורית כפולה ברזולוציה של 12 מ''פ בעלת פלאש לד כפול ומצלמה קדמית ברזולוציה של 8 מ''פ. זכרון ראם של 6GB, נפח איחסון פנימי 64 GB, תמיכה בכרטיס זכרון עד לגודל GB 256 מסך זכוכית גורילה 5 למניעת שריטות.

שקע אוזניות 3.5 מ''מ! שקע טעינה micro-usb – c לטעינה מהירה. מע' הפעלה אנדרואיד נוגט גירסה 7.1.1. תאימות לכל הרשתות בישראל כולל תמיכה בדור 4 (LTE). רמקול מונופוני בתחתית המכשיר, משקל 195 גרם. עמידות לאבק ומים עד לעומק מטר וחצי למשך 30 דקות לפי תקן IP68. לקופסה מצורף מתאם משקע micro-usb לשקע Micro-usb–c, מתאם מכניסת כבל USB רגיל לכניסת micro-usb-c, מטען מהיר, כבל, אוזניות AKG עם דיבורית. עט סטילוס מצורף וממוקם בשקע מיוחד בתחתית המכשיר ליד הרמקול.

ממשק ותוכנות

 ה-Samsung Note 8 מגיע עם מע' ההפעלה נוגט 7.1.1 הכמעט עדכנית ועם ממשק טאץ וויז חדש. למרות שנראה שבמכשירים האחרונים צמצמה סמסונג את כמות האפליקציות המיותרות והכפולות כדי לא להעמיס על המכשיר. במבט ראשון נראה הנוט עם מינימום דברים שמותקנים עליו. אולם לאט לאט מתגלים דברים שלעיתים יכול להציק משלל תוכנות ועזרים שצצים ועולים בשימוש במכשיר בצורת  סייענים ותוכנות של סמסונג כדי "לעזור" לנו לצלוח את כל הדברים שמתרחשים מתחת למכסה המנוע. המע' מנטרת כל הזמן דברים שמתרחשים ברקע ומודיעה על כך מדי פעם בוילון ההתראות.

 העבודה וחווית השימוש במכשיר הייתה מהירה ונוחה לרוב. לא נצפו היסוסים וגיהוקים בטעינת אפלקציות. הכל עובד די מהר וחלק. לעיתים הורגשה השהייה קלה אחרי לחיצה על אפליקציה כזאת או אחרת או דיליי מסוים בהקלדה. מדי פעם ללא כוונה מצידי נפתחו יישומים אולי בגלל המסך הקמור שגורם ללחיצות אקראיות על המסך. פרט אחד קטן שאני יכול לציין הוא שבהתקנת יישום של מזג אויר, ברזולוציה המירבית התמונה הייתה קטועה ולא הוצגה על כל המסך. שינוי ל FHD סידר את הבעיה. כנראה שזאת תאימות של האפליקציה עם הרזולוציה הלא מאוד שיגרתית.

Samsung Note 8

לאוהבי המספרים ומבחני הביצועים – במבחן אנטוטו הנוט הגיע לתוצאה המכובדת של 175987. במבחן אחר של GEEKBENCH 4 הנוט הגיע לתוצאה של 2000 נקודות בליבה אחת, ו 6320 ברב ליבות.

בנוט החדש כמו אחיו הקטנים יותר (גלקסי 8 וגלקסי 8 פלוס) הוטמעו מספר אמצעי אבטחה לנעילת המכשיר ולפתיחה במספר אמצעים. האמצעי הראשון הוא סורק טביעת אצבעות שממוקם בגב המכשיר ליד עדשות המצלמה. לדעתי המיקום הזה מטופש ולא נוח לחלוטין. בגלל גודלו לא הצלחתי להושיט את האצבע עד למיקום הסורק, וכל פעם הייתי צריך להפוך את המכשיר כדי לגעת בדיוק במיקום הנכון. היה מצוין אם סמסונג הייתה ממקמת את סורק האצבע מתחת לעדשות המצלמה יותר במרכז המכשיר. יתכן שהמיקום הוא ברירת מחדל בגלל מע' הטעינה האלחוטית שנמצאת בגב המכשיר. הפתיחה עצמה מהירה ומדויקת. לא נתקלתי בבעיה שהסורק לא זיהה את טביעת האצבע כמו במכשיר הסמסונג גלקסי A7 2017 שסקרתי בעבר.

זיהוי ביומטרי נוסף שסמסונג מטמיעה כאן הוא זיהוי פנים וסריקת קשתית העין. זיהוי הפנים עובד יפה ומהר. כל זמן שיש תאורה טובה או שאין משהו שמסתיר את הפנים זה יעבוד טוב ,אבל במצב של חדר חשוך יש בעיה וצריך להשתמש בזיהוי אחר לפתיחת המכשיר. סורק הקשתית, גם הוא כמו הזיהוי פנים עובד מהר ומדויק מאוד, אבל בחושך לא.

עט הסטילוס

אחד הדברים שמייחדים את סדרת הנוט משאר המכשירים של הסדרת הגלקסי הינו העט סטילוס שממוקם בחריץ מיוחד התחתית המכשיר. לחיצה קטנה על העט והוא נשלף בעדינות החוצה. הוצאת העט מקפיצה למסך שורה של אייקונים שבהם אפליקציות מובנות עבור העט כמו: רישום פתקים מהירים, חיתוך של טקסטים ותמונות, תרגום של מילים במסמך טקסט, תמונות לצביעה, ועוד. כשבחנתי את תוכן היישומים של תוכנת הסטילוס, גיליתי שהתרגומון שלו הוא דבר כל נוח ושימושי שממש כיף להיעזר בו. כאמור ישנם עוד כמה תכנים לאפליקציה הזאת, שבהחלט יכולים לעזור במטלות מסוימות.

Samsung Note 8

מע' ביקסבי

בדומה אצל מכשירי אפל, הטמיעה Samsung סייען לתפעול המכשיר בשם ביקסבי לפתיחת יישומים, לקביעת התראות וכד', על ידי לחיצה על כפתור ייעודי בצידו השמאלי של המכשיר מתחת ללחצני עוצמת השמע. המערכת כרגע עובדת באנגלית ולא תומכת בעברית. כדי לתפעל אותה עוברים דרך שלל מסכים והגדרות שונות כמו חתימת קול, עד שניתן להשתמש בה. כשזה עובד זה נחמד, אולם קרה יותר מפעם אחת שהמע' לא זיהתה את הקול שלי ולכן לא פעלה כיאות. כשכבר היא עובדת ישנו מסך קטן שמבקש ממך פידבק אם הבקשה שלך זוהתה והאם הצליחה או לא.

מצלמה

אחד הדברים המרשימים במכשיר הזה זו המצלמה הנהדרת. Samsung עשו עבודה טובה עם המצלמה והתוצאה שמקבלים מרהיבה.
תמונות שמצולמות בנוט 8 יוצאות עם צבעים טבעיים, חדות , עם צבעים עשירים ורווים אבל לא עזים מדי. עם זאת ניתן לפעמים לראות בתקריב של הצילומים שיש מעט החלקה של הפרטים למרות שבמבט ראשון התמונה נראית מרשימה מאוד.

Samsung Note 8

 עם מערך הצילום הכפול ניתן להגיע לצילום תמונות שבפעם היה ניתן לקבל רק במצלמות SLR יקרות המצלמה ב-Note 8 בנויה משתי עדשות כשאחת עם זוית של 24 מ''מ והשנייה לזום עם זוית של 52 מ''מ. שילוב של שתי העדשות נקרא פה "מיקוד חי" ויכול לתת צילום עם אפשרות לטשטש את הרקע בצילום ולגרום לעומק שדה מאוד רדוד, מה שגורם להבלטת האובייקט מהרקע. תכונה זאת עובדת נהדר ונותנת תוצאה מעוררת התפעלות. אם מוותרים על אפשרות מיקוד חי, העדשות הכפולות מאפשרות מצב צילום רגיל עם תמונה רחבת זוית, או זום X2 לצילום תקריב.

Samsung Note 8

 

Samsung Note 8

ברירת המחדל של גודל התמונה הוא 12 מגה פיקסל בפורמט 4:3 או 9.2 מגה פיקסל בפורמט 16:9. אפשרויות הצילום בנוט הן רבות ומגוונות. חוץ ממצב אוטומטי יש מצב מקצועי לצילום ידני תוך שליטה על פרמטרים שונים כמו מהירות סגר , ISO ,מיקוד ידני ועוד. וכן מצבי צילום נוספים כמו : מזון, פנורמה, תמונה וירטואלית וכד'.

Samsung Note 8

 צילום וידאו בנוט 8 מאפשר שלל רזולוציות החל מ VGA וכלה בUHD .צילום ברזולוציה FHD נתנה תוצאה מרשימה עם צבעים טבעיים ועשירים, עם תמונה מיוצבת ולא רועדת. צילום 4K  היה טוב עם תמונה שהייתה לעיתים מעט "גלית". שימוש בזמן צילום וידאו עם זום במצלמה נותן תוצאה עם רעשים דיגיטלים מורגשים וגורם לתוצאה פחות טובה ומרשימה.

 Samsung Note 8

צלילים ומולטימדיה

הרמקול ב-Note 8 שממוקם בתחתית המכשיר הינו רמקול חזק שנשמע היטב וברור מאוד. בניווט עם WAZE שומעים את ההוראות חזק וברור, ולא צריך להתאמץ לשמור על שקט. גם בשיחות הספיקר נשמע חזק וניתן לנהל שיחה ולשמוע היטב את הצד השני. בשיחה רגילה שלא דרך הספיקר הצד השני נשמע חזק וברור. גם אם השיחה במקום מעט רועש.

 ניווט עם WAZE היה מצוין עם מציאת לוויינים כהרף עין ומדויק מאוד. צפייה ביוטיוב הייתה גם היא מצוינת עם סאונד נעים גם בווליום חזק. לנוט 8 יש מסך לא סטנדרטי שבצפייה רגילה ביוטיוב מותיר שוליים ריקים בצדדים. סמסונג התגברו על זה בקלות על ידי לחצן במסך שגורם למתיחת קלה של התצוגה למסך מלא והתאמת הצפייה על כל המסך ללא השארת השוליים. צפייה ביוטיוב בסרטונים ברזולוציה גבוהה עם המסך הזה היא חגיגה לעין. התמונה יפה ומהממת, ועם צבעים מרהיבים. החדות והפירוט נותנים לפעמים תחושה של תלת מימד לתמונה.

משחקים שהותקנו רצו חלק ולא לא נצפו שום קרטועים ואפילו לא קלים. לאחר זמן מה הורגשה מעט התחממות של המכשיר, אבל לא בצורה שלא נעים לאחוז את המכשיר ביד. בהפעלת משחקים במכשיר שמתי לב שאחיזה של המכשיר לרוחב גרמה לכך שמדי פעם חסמתי בטעות את פתח הרמקול , ולכן הסאונד היה "נעלם" לי פתאום.

 בחיבור האוזניות לגלקסי נוט ציפיתי לשמוע מוזיקה עם סאונד איכותי . האכזבה מאוזניות ה AKG הייתה רבה. הצליל שהפיקו האוזניות דומות מאוד למה שליאור כתב על האוזניות של הגלקסי 8. הסאונד היה שטוח, די סגור ונטול באסים. ממש אכזבה. חיברתי למכשיר אוזניות של גלקסי S5  שהיה לי ,שבהן אני משתמש לעיתים, ואז פתאום הכל התעורר לחיים עם סאונד מצוין מאשר האוזניות המצורפות לערכה. גם עם אוזניות אחרות ולא מאוד יקרות היה הבדל גדול.

 לבדיקת האוזניות העמסתי על המכשיר מבחר קבצים בפורמטים שונים לבדיקה ובינהם קבצי MP3,FLAC,APE , הנוט 8 ידע לנגן את כולם ללא בעיה.

סוללה

הרבה גבות הורמו לאחר שסמסונג הציגו את מפרט המכשיר ולמרבה ההפתעה התברר שהסוללה כאן קטנה במעט מגלקסי 8+ (3500 בפלוס לעומת 3300 בנוט8) למרות שהנוט עם מסך גדול יותר!

בימים הראשונים שהמכשיר היה אצלי הסוללה הציגה ביצועים גרועים ונגמרה ממש מהר עד שחשבתי שאולי המכשיר תקול. לאחר כמה מחזורי טעינה והתייצבות המערכת, ביצועי הסוללה השתפרו מעט, אבל ניתן לומר שהם רק סבירים ולא יותר.


Samsung Note 8

 

Samsung Note 8

ניסיתי מספר וארציות כדי לבדוק מה גורם לסוללה להתרוקן כל כך מהר, כמו החלפת הרזולוציה, וביטול מצב תצוגה מופעל, ועד להפעלת מצב חיסכון של הסוללה. התברר שהפעלת ALWAYS ON DISPLAY גורם לריקון הסוללה בצורה מוגברת. בלילה רגיל אחרי טעינה מלאה בערב ל 100 אחוז, בבוקר נשארים רק 89-90 אחוז ללא שום פעילות של המכשיר. בגלקסי A 7 2017 שסקרתי הפעלת מצב זה לא השפיעה על חיי הסוללה . במכשירים אחרים יורדים אחוזי הסוללה בממוצע בלילה ב 2-3 אחוז לערך . בנוסף, הרזולוציה הגבוהה תורמת גם היא לצריכה המוגברת. הדבר הזה גרם למצב שבשעה 17:00 לערך הסוללה התרוקנה כמעט לגמרי בשימוש רגיל.
אז כאמור, רק לאחר מספר מחזורי טעינה, הורדת הרזולוציה של המסך לFHD, ביטול מצב ALWAYS ON הצלחתי להגיע לזמן מסך שנע בין 2.5 ל 3 שעות במקרה הטוב. במצב אחר, שכולל רזולוציה מקסימלית של WQHD עם מצב תצוגה פועלת כל הזמן, זמן המסך בקושי התקרב לשעתיים.

 יכול להיות שגודל הסוללה הוא הדבר שמעיב על אורך חיי סוללה מוצלחים יותר. אולי תאימות וכיוונון טובים יותר של המערכת עם נתוני החומרה היו מביאים לתוצאה טובה יותר, לסמסונג פתרונים.

טעינת הסוללה הייתה מהירה עם המטען המצורף, כשטעינה מלאה לוקחת כשעה וחצי.
לנוט 8 יש אפשרות גם לטעינה אלחוטית. מכיוון שלא צורף לערכה מטען שכזה, לא יכול להתייחס לכך בסקירה זו.

שורה תחתונה

במהלך הימים שה-Samsung Note 8 היה אצלי, לא יכולתי שלא להתפעל מהמכשיר. מכשיר הדגל החדש של סמסונג, הנוט 8 הינו מכשיר מצוין. חווית השימוש איתו הייתה נעימה, זורמת ומהנה ברוב המוחלט של הזמן. חששתי בהתחלה שהגודל עלול להפריע קצת, אבל החששות התבדו די מהר. הנוט נוח לאחיזה בגלל המבנה שלו, וגם אם פה ושם הוא קצת הפריע בכיס, זה לא היה נורא.

הוא חזק, עם מסך מרהיב חד ומואר. זריז במיוחד ומציית בצורה יפה ומהירה. המצלמה במכשיר הזה היא לא פחות ממצוינת עם תוצאות מרהיבות. האפשרויות במצלמה הן רבות, הן למתחיל והן למשתמש מתקדם. הוא קורא במוזיקה כל פורמט אפשרי ומנגן אותם ללא בעיה. הניווט איתו היה לא פחות ממושלם. העט המצורף למכשיר הוא יותר מסתם גימיק, האפשריויות שלו רבות ומגוונות. מערכת ההפעלה ביחד עם מעטפת הטאץ וייז ידידותית מתמיד ונוחה מאוד.

דבר אחד שאני יכול לציין בתור חסרון: אורך חיי הסוללה הלא מרשימים. זמן המסך של המכשיר הוא בין הנמוכים שיצא לי לבחון, וחבל שזה כך.

סרטון רשמי של ה-Samsung Note 8



מחיר: 3900 ש''ח

אחריות ושירות: יצרן רשמי של שנה אחת.

מעבר לתגובות בפורום