חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

ANTHEM, נבחרת טובה | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

ANTHEM, נבחרת טובה

גודל אות: Decrease font Enlarge font
ANTHEM MRX-1120 ANTHEM MRX-1120

ANTHEM מציעה רסיבר דגל עם 11 ערוצי הגברה פנימיים, המתאימים למערך רמקולי דולבי אטמוס מלא. הצליל טוב, ולעיתים גם משובח ממש. איכות התפעול בינונית. איציק ירקוני צלל לעומקו של MRX 1120.

תסתכלו על רסיברי הדגל דגמי 2016/2017 של רוב היצרניות היפניות המובילות: דגמי אונקיו, דנון וימהה כוללים כולם רק תשעה ערוצי הגברה פנימיים. מי שרוצה לצוות לרסיבר מערך רמקולים שלם על 11 ערוציו בתפרוסת מלאה בשיטות דולבי אטמוס או DTS-X מאסטר התקרתיות, לא ימצא בהם את מבוקשו, אלא יצטרך לפנות ביפנית לפיוניר או מרנץ.

והנה הייחוד המסויים שמביאה למגרש חברת ANTHEM הקנדית. לרסיבר הדגל שלה MRX 1120, אחד עשר ערוצי הגברה, עם כוכבית. רק חמישה מהם (שני קדמיים, סנטר, ושני אחוריים) מגיעים בהגברה ״מלאה״ קלאס A/B בעוצמה מקסימלית של 140 וואט לערוץ. השישיה הנוספת (שני ערוצי צד, וארבעה ערוצים להגברת רמקולי האטמוס שבתקרה) משנה שיטה ועוצמה - הגברה דיגיטית קלאס D בעוצמה מקסימלית של 60 וואט לערוץ. פיצול ההגברה, שיטה חסכונית ליצרן, שנוסתה לאחרונה ברסיברים בתחילת שנות האלפיים, בהחלט משפיע. תיכף תשמעו.

 
 ANTHEM MRX-1120


קולנוע ביתי מסורתי

הרכב: רסיבר אנת׳אם 1120 ומסביבו: נגן בלו ריי אופו 105D. בתוספת 11 רמקולי מוראל SP3, שני סאבוופרים קליפש R-115SW.
מסך פיוניר קורו 6090H

מטרתו של האנת׳אם 1120 היא להאפיל ביכולות השמע על הרסיברים היפניים המקבילים ולהעפיל מעליהם בטבלת הרסיברים המצטיינים שתפורסם כאן לקראת סוף השנה.

 נתחיל בסרטי 7.1 בשיטות דולבי TRUE-HD ו-DTS MASTER HD ונגלה שהאנת׳אם לוקה מעט בחוסר דינמיות ואין כקטע הפתיחה של  "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד כדי להדגים זאת. מצבור של אלמנטים מאתגרים כמו מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים – כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״. הפסקול שואב מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו, וה-1120 מעניק תחושת נפח, דיוק, והפרדה ראויים תוך פירוט מאוזן היטב אך אתה מצפה לנגוס בקצת יותר ״בשר״ ואין.

 נמשיך עם ״ספר הג׳ונגל (2016) וגם כאן הסראונד איכותי ומאתגר. מוגלי, לבדו בג'ונגל, שומע את הנחש קא מכל עבריו – ואנחנו חשים זאת בכל רמקול בנפרד. בנוסף לדיאלוג, נשמעים אירועים נוספים סביב, וכל אלו מחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מזהירה. ה- 1120 יצר תחושת נפח טובה, המלווה ביכולת הפרדה ודיוק די טובות. יחד עם זאת, יצוין כי הוא מתקשה לייצר במה קרובה ודינמית והאפקטים נשארים בעיקר במעטפת החדר, קוראים לזה צליל היקפי? לא?. אז זה בדיוק מה שזה, והמגע עם המאזין בתוך החדר חסר.

יכולתו של האנת׳אם ליצור נפח, פירוט והפרדה מרשימים אך בעיות הדינמיות שלו בלטה גם בקטע הפתיחה ב״אחוות הטבעת״, הסרט הראשון בטרילוגיית ״שר הטבעות״. הסראונד מעולה, כל השאר פחות. קחו כדוגמא את צליל הקליעים בסרט BOOK OF ELI, הוא מדוייק וטוב, אך ניתן לחוש שפגיעת הקליעים במכונית מתקשה ליצור דרמטיות.

ANTHEM MRX-1120

אותו סט התרשמויות נדד איתנו גם למערכת הרמקולים ״הגדולה״ שבהם החליפו את הסטלייטים המעולים של מוראל רמקולים קדמיים רצפתיים גדולים של טאנוי מגובים בחמישה רמקולי היקף של קליפש ומחוזקים בשני סאבוופרים 15 אינץ׳ של טאנוי.

קולנוע ביתי תקרתי

הרכב: אותו כנ״ל, 11 הרמקולים ושני הסאבים פעילים במלואם.

פורמטי האודיו החדשים דולבי אטמוס, וdts-x מלהיבים כל פעם מחדש. שני הפורמטיים התקרתיים בתפרוסת מלאה (נכון לסוף 2017) של 4 רמקולי תקרה הם משאת נפשו של כל מקצוען קולנוע ביתי הראוי לשמו. כן רבותי. הם מרשימים ביותר בהביאם במה רחבה, מוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין, תוספת הרמקולים בתקרה מגובים בעיבוד משובח והגברה מתאימה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד איכותי שעוטף אותך מכל הכיוונים.

ANTHEM MRX-1120

בכל הקטעים שבחנתי בדולבי אטמוס, וב-DTS-X- בתצורה של 7.2.4 בשתי המערכות ובשילוב ביניהן - הסטלייטים ו״הגדולים״ הצליח האנת׳אם לייצר בחדר במת סאונד רחבה ואף עמוקה. הפרק האחרון בסדרת מעלליו של ג׳ייסון בורן (דיסק בפורמט DTS-X מאסטר) מתעלה על עצמו בקטע מרדף אנרגטי ורב מעללים בסיום הסרט. ה-1120 פיתח כאן נפח מרשים והפרדה טובה, אבל שוב כמקודם התקשה לשכנע בדרמטיות הנדרשת. בקטע הקרב האכזרי העקוב מדם בסרט HACKSAW RIDGE נזקקתי לעירוי אנרגיה משלימה בתום הצפייה, האנת׳אם לא סיפק אותה במהלך האירוע.

הסראונד התלת מימדי היה טוב. למה רק ״טוב״ ולא ״טוב מאוד״ או ״מצויין״?.  המעברים בין רמקולי הסראונד הרגילים לבין רמקולי התקרה היו מרשימים בחלקם, כי כאן בלט ולא לטובה, ההבדל בין ההגברות השונות שב-1120. הסאונד התקרתי נשמע פחות מאסיבי ונוכח, מאשר אחיו ההיקפי. ונזכיר שכל 11 הרמקולים של מוראל, זהים, כך שאין לתלות את השונות, בכך שהרמקולים אינם אחידים. לעזרת החוויה החסרה באו הבאסים מלמטה כשהאנת׳אם מוכיח שהוא יודע לעבד היטב תדרים נמוכים עבור הסאבים. הבאס היה גדול ועמוק ברזולוציה משמעותית.
 
הופעות בסאונד רב-ערוצי

הרכב: אותו כנ״ל, ב-7.2 ערוצים ללא רמקולי תקרה.


 ANTHEM MRX-1120

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns: David Foster & Friends" התמקדתי בקטע של דונה סאמר ו-סיל; קולה של סאמר בתחילה נשמע ברור, עם נפח מצוין בעת שסיל שהצטרף בהמשך נשמע גם הוא היטב וכשהרסיבר יוצר הפרדה טובה בין הצמד ובין הכלים סביבם. אותה הפרדה משובחת נוצרה גם בבלו ריי מהופעת האיחוד של פוליס בבואנוס איירס. סטינג זרח מעל הכלים המנגנים סביבו ובעת ששומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים אלו כמעט ולא התערבו עם מה שנשמע מהבמה. בהופעה החיה של אדל באולם ״רויאל אלברט הול״ בלונדון קולה שטרם אבד לה, נשמע צלול, התזמורת נשמעה מצויין ומחיאות הכפיים של הקהל גרמו לי לתחושה שאני מוקף באלפים שמסביב, בעודי יושב ב״סטולס״ בשורה 5 באמצע.

סטריאו, רק שני ערוצים

הרכב: רסיבר אנת׳אם 1120 ומסביבו: נגן אוניברסלי אופו 105D, זוג רמקולים טאנוי DC10TI   

מתוך הרגל הגיע אריק טרופאז באלבומו המצויין Quartet Bending new corners. הקטע החמישי, זיגפריד מאתגר מאוד רסיברים לקולנוע ביתי. הוא מחייב יכולת הפרדה עילאית בין כלים והאנטאם היה טוב מאוד. שילוב הבאס עם הפסנתר בלט כנדרש ובהמשכו השתלבה היטב חצוצרה. צליל המצילות היה עוקצני כרצוי וקולו של הזמר נייה בקע באופן מעולה מהשילוב בין הרסיבר לרמקולים. האנת׳אם התנהג כאן כמו מגבר משולב מכובד, והתרשמתי די לחיוב. עוד הופיע בשלב זה זמר הבלוז ג׳ון לי הוקר. בקטע The Healer מילאה המוסיקה את כל מרחב הבמה הסטריאופונית שנוצרת בין הרמקולים. הכלים נשמעים טבעיים, וההפרדה בין התופים והגיטרה די ברורה. קולו החרוך של הוקר צלול עד כמה שאפשר ומביא עימו לחדר עומק סביר. הצליל טבעי, מפורט, מאוזן ומרשים גם בקטעי מוסיקה רבים אחרים. הישג מכובד עבור רסיבר קולנועי רב ערוצי.

אנת׳אם - נעים להכיר

 אנת׳אם היא חברת בת של יצרן הרמקולים הקנדי הגדול, פאראדיים. עד לתחילת שנות האלפיים היא שיווקה שני מותגי אלקטרוניקה - סוניק פרונטירס לשוק האולטרא היי-אנד ואנת׳אם לשוק הבינוני (מיד אנד). מאז נעלמה סוניק פרונטירס, ואנת׳אם נותר מותג האלקטרוניקה הבלעדי בכל תחומי המחיר והאיכות. רסיבר הדגל MRX1120 שייך לדירוג האיכות הבינוני ומתחתיו עוד שני דגמים 520 ו-720. בתחום העליון מוצעת סדרת הסטייטמנט, אך בה אין רסיברים אלא רק מעבדי צליל (פרוססורים) ומגברים רב ערוציים.

 ANTHEM MRX-1120

מה יש בחתן השמחה?

ה-MRX 1120 שמיוצר בויאטנם שומר על המידות המקובלות ברסיברים, הוא נראה צנוע ולא בומבסטי, משקלו 14.5 ק״ג הבנויים היטב ובאיכות הרכבה מרשימה. בחזיתו קיימים כפתורים המאפשרים לשלוט בו גם ללא שלט.  ושניים מ-11 ערוצי ההגברה ניתן לנתב לאיזור שליטה נוסף אחד בלבד. מעבד הצליל שבתוכו הוא בן 4 ליבות, והממיר הוא מתוצרת AKM מסדרת AK4458 (32 ביט, 768KHZ).
לרסיבר 6 כניסות HDMI אחוריות בתקן 2.0A, ושתיים נוספות בתקן 1.4 המיושן. יש גם שתי יציאות HDMI. כל מארג הכניסות והיציאות תומך בהעברת וידאו בתלת מימד (למי שעוד מעוניין בפורמט הנזנח). מבחינת תמיכה ב-4K היא מלאה למדי: תאימות לתקני הצבע BT.2020 ו-HDR, אם כי לא צויין באופן רשמי באילו מתוך שלושת תקני HDR המקובלים היום הרסיבר תומך.  התמיכה בקצב העברת הפריימים בוידאו היא עד 60 פריימים לשניה בקצב נתונים של עד 18.2 GBPS, כמקובל בדגמי סוף 2017. עוד תמצאו באחוריו 5 כניסות אנאלוגיות, 3 כניסות אופטיות, 2 כניסות קואקס וכמובן 11 יציאות לרמקולים, כולם מבוססים על מנגנון נעילה סיבובי נוח למרות שהם קרובים מדי זה לזה.

ANTHEM MRX-1120

 לרסיבר חיבור רשת קווי, ותמיכה ב- Wireless Network Connectionאך הוא אינו תומך בקישוריות בלוטות', ה-1120 אינו בעל יכולות רשת ושליטה אינטרנטיות נרחבות, הוא אינו עומד בקדמת הטכנולוגיה בתחום זה, עניין בולט מול המתחרים היפניים המצטיינים בהתמשקות אינטרנטית עדכנית. למרות תמיכתו Wireless Network Connection הוא אינו משתבח בהזרמת מוסיקה דיגיטלית, ותומך רק בשירות הזרמת מוסיקה יחיד Spotify. גם עדכוני קושחה (כמו זה שעבר בתחילת המבחן, V1.3.079) מתבצעים באופן פרימיטיבי אך בטוח רק באמצעות דיסק און קי. הרסיבר גם נטול סטרימר אודיו מובנה, מה שמגיע כיום כסטנדרט ברסיברים היפניים המאפשרים גם תמיכה בקבצי DSD 5.6MHz-11.2MHz.
מאידך, ישנה גם נקודת אור, הרסיבר תומך באפליקציית PLAY-FI החדישה, מה שנותן יכולות הזרמה של תחנות רדיו אינטרנטיות רבות. בנוסף, גם תמיכה ושילוב רכיבי אודיו ממותגים רבים התומכים באפליקציית PLAY-FI. טכנולוגיה זו, מאפשרת להזרים קבצי אודיו hi-res עד 192-24bit באזורים שונים בבית, מבלי לפגוע בערוצי ההגברה של הרסיבר. כדי לשלוט בטכנולוגיה זו, יש להתקין על גבי הסמראטפון את אפליקציית PLAY-FI.
 
 
תאימות וכיול

 תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכל הקשור לתקני HDMI והתמשקות לשאר המכשירים. ה-1120 עבר את המבחן בהצלחה מוחלטת. תאימות מושלמת עם כל המקורות (כולל כאלו שכוללים מחברי HDMI בתקנים מיושנים כמו 1.3 ו-1.4, סנכרון טוב בהפעלת קבצים ומעבר מהיר יחסית בין הכניסות.

 ל-MRX-1120 מערכת כיול, רום קורקשן בשם  ARC שפותחה בידי אנת׳אם עצמה. התפעול שלה לא נוח, ביחס למקובל ברסיברים מתחרים. תחילה מחברים את הרסיבר לרשת הקווית הביתית באמצעות כבל CAT5. אחר כך יש להוריד למחשב (רצוי נייד, שיכול להיות ממוקם קרוב למעמד המערכת) את תוכנת הכיול מאתר אנת׳אם. בשלב זה דורש היצרן קוד זיהוי. הקוד הוא מספרו הסידורי של המיקרופון באמצעותו מתבצע הכיול. המקרופון שמוצב על חצובה המצורפת לרסיבר מתחבר למחשב בכבל MINI USB . רק לאחר שהושלם תהליך הזיהוי מתאפשרת הורדת התוכנה. בתוכה יש להגדיר את מספר נקודות המדידה, עד 5, שבהן ימוקם המקרופון.  חובה להשתמש במערכת הכיול בהפעלה הראשונה של הרסיבר, מיד לאחר שחובר למערכת, ונדרש לשמור על שקט מוחלט במשך כל התהליך, כולל כיבוי המזגן.

 תהליך הכיול נמשך כחצי שעה, בסיומו הועברה האינפורמציה אל הרסיבר. יש לציין שהוא בוצע בקלות פעמיים (בגלל שהמכשיר נבחן עם שתי מערכות רמקולים שונות בתצורה של 7.2.4), הוא קל לביצוע והתוצאה שהתקבלה הייתה טובה למדי, וסביר שתספק את רוב המשתמשים.  מהתנסות רבת שנים עם מספר מערכות RC מסוגים שונים, הגעתי למסקנה שאין מערכת כיול שתביא לתוצאה מושלמת ותמיד חסר משהו (בס, גבוהים, מיד). חובבים רבים סומכים על מערכת  כיול ב״אוזניים עצומות״. אני, מעדיף מערכת שניתן לשנות בה פרמטרים לאחר הכיול – מה שמתאפשר רק חלקית כאן. אמנם, ברסיבר כלולים 4 זכרונות נפרדים ל-4 כיולים שונים, שמתבצעים למשל לקונפיגרציות שונות של רמקולים. אפשר לקבוע זכרון למצב סטריאו בלבד, זכרון ל-5.1, זכרון ל-7.1 וזכרון אטמוס מלא, אבל היכולת לשלוט בפרמטרים בתום שקלולי ה-ARC מוגבלת.

 העמדה, שליטה, ונוחות

 ל-1120 יש נטייה להתחממות יתר עד 46.5 מעלות, וזאת למרות שהוא מגובה במאווררים אקטיביים שתפקידם לשמור על טמפרטורה מאוזנת, מומלץ למקום אותו במקום מאוורר.

ANTHEM MRX-1120

 השלט רחוק יעיל, פשוט לתפעול, אך אינו ארגונומי. הוא כולל בין היתר תאורה אחורית בגוון לבן אשר מופעלת בלחיצת כפתור, אפליקציית השליטה במכשיר די בסיסית. הרסיבר כולו קל ונוח לתפעול, מתרגלים אליו די מהר, וזורמים הלאה בקלות. 

סיכום

 בעד: נפח צליל טוב, במה ראוייה ויכולת הפרדה ודיוק מאוזנת בקולנוע ביתי. מרשים במוסיקה תוך יצירת כושר הפרדה פירוט וטבעיות. מערכת כיול משובחת.

 נגד: לוקה מעט בחוסר דינמיות ומתקשה ליצור במה קרובה ודרמטית בקולנוע ביתי. ערוצי ההגברה אינם זהים בעוצמתם ושונים באופיים. יכולת שליטה ותקשורת מוגבלות.

 מחץ הדלתא: מרסיבר דגל ציפיתי ליותר.
ציון סופי: 8 מתוך 10.

יבואן: טאץ׳ קונטרול, הרצליה פיתוח.
מחיר 22.900 שקלים.


  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (61 תגובות פורסמו):

avatar
exupgh12 2017-01-11 11:56:52
איציק, תודה רבה על ההשקע בבחינה ובכתיבת המאמר. בנקודה אישית, מי שחושב להוציא סכום שכזה על רסיבר כדאי לו לחשוב על אופציית פרוססור ומגבר, שום רסיבר שיצא לי לשמוע לא הכיל יחידות הגברה כמו במגברים יעודיים. מעבר לכך, אנטאם מייצרים רסיברים טובים לתחום הק"ב.
avatar
michael123 2017-01-11 12:18:48
סקירה טובה (אוביקטיבית) חבל שאתה לא מראה תהליך של כיול בהרחבה, זאת אחת הסיבות שקונים את Anthem בגללה
avatar
איציק ירקוני 2017-01-11 13:41:00
סקירה טובה (אוביקטיבית) חבל שאתה לא מראה תהליך של כיול בהרחבה, זאת אחת הסיבות שקונים את Anthem בגללה כל חברה מתפארת במערכת הכיול שלה. ולכן, להראות אופן פעולה של מערכת כיול בשלמותה, תהיה ארוכה ומתישה מצד הגולשים.
avatar
itay123 2017-01-11 13:46:46
מאמין שאם היית מבין את הצורך ב-"להראות אופן פעולה של מערכת כיול בשלמותה" העניין היה מעניין אותך ומעניקה ל - התרשמות האישית שלך, יותר בשר ויותר את הצורך מצד הקורא גם להתייחס לביקורת כביקורת רצינית ולא רק אינפורמטיבית של in ו out לזה קיים Google בעיקר. בכל אופן תודה על התרשמותך וזמן הכתיבה הלא מבוטל.
avatar
איציק ירקוני 2017-01-11 15:03:11
בנקודה אישית, מי שחושב להוציא סכום שכזה על רסיבר כדאי לו לחשוב על אופציית פרוססור ומגבר, שום רסיבר שיצא לי לשמוע לא הכיל יחידות הגברה כמו במגברים יעודיים. מעבר לכך, אנטאם מייצרים רסיברים טובים לתחום הק"ב. גיא. לרמקולי סראונד + ואטמוס, אין צורך בהגברה ייעודית. יהיו כאלה, שירצו לשדך לרמקולי החזית מגבר ייעודי, ואחת הסיבות, שיש ברשותם רמקולים קשים מאוד להנעה. עבורו תחת ידי עשרות רסיברים, אני יכול לספר לך, שמרביתם עושים את העבודה מצוין בקולנוע בייתי, ללא צורך בתוספת הגברה חיצונית.
avatar
itay123 2017-01-11 15:19:45
רצוי לרשום לדעתי ולהיות קורקט פוליטית (על אחת כמה וכמה כ"כתב" בעל אחריות ל - קוראים את כתביו), במיוחד שיש דעה שונה משלך 180 מעלות.
avatar
michael123 2017-01-11 15:24:03
עבורו תחת ידי עשרות רסיברים, אני יכול לספר לך, שמרביתם עושים את העבודה מצוין בקולנוע בייתי, ללא צורך בתוספת הגברה חיצונית. ניסית לעבוד עם הגברה חיצונית? כי אם האיכות מספקת אותך זה משהו אחד (ומובן), אבל זה לא אומר כי זה לא משנה.
avatar
איציק ירקוני 2017-01-11 15:54:54
ניסית לעבוד עם הגברה חיצונית? כי אם האיכות מספקת אותך זה משהו אחד (ומובן), אבל זה לא אומר כי זה לא משנה. היו ברשותי מגברי הספק. אני יכול לספר לך, שהרסיבר שלי משודך למגבר מקינטוש אינטגריטד לקדמיים, וזאת לא מרצון. לומר לך שהוא טוב יותר מההגברה הטמונה ברסיבר שברשותי בשמע רב ערוצי בסרטים, לא מצאתי בו שום יתרון.
avatar
exupgh12 2017-01-11 16:04:21
גיא. לרמקולי סראונד + ואטמוס, אין צורך בהגברה ייעודית. יהיו כאלה, שירצו לשדך לרמקולי החזית מגבר ייעודי, ואחת הסיבות, שיש ברשותם רמקולים קשים מאוד להנעה. עבורו תחת ידי עשרות רסיברים, אני יכול לספר לך, שמרביתם עושים את העבודה מצוין בקולנוע בייתי, ללא צורך בתוספת הגברה חיצונית. איציק, רוב הרסיברים יעשו את העבודה, בזאת אין לי ספק, אך כמו במקרה הנ"ל כאשר רוב ערוצי השמע אינם בעלי הספק זהה לערוצים העיקריים מתקבל הבדל (כפי שרשמת) בדינמיות שבין הרמקולים השונים ורמקולים קשים להנעה ידגישו עוד יותר את העסק. בכל מקרה אני מקנא שהתאפשר לך התקנת כל הרמקולים הדרושים לחווית 11.2 ערוצים, הלוואי עלי :)
avatar
נמר 2017-01-11 16:12:09
מאמין שאם היית מבין את הצורך ב-"להראות אופן פעולה של מערכת כיול בשלמותה" העניין היה מעניין אותך ומעניקה ל - התרשמות האישית שלך, יותר בשר ויותר את הצורך מצד הקורא גם להתייחס לביקורת כביקורת רצינית ולא רק אינפורמטיבית של in ו out לזה קיים Google בעיקר. בכל אופן תודה על התרשמותך וזמן הכתיבה הלא מבוטל. זו בקשה שלי להסיר ״הוראות הפעלה״ מכתבות. אי לכך, למרות שאיציק מבקש להוסיף את העניין הזה לכל כתבה, אני החלטתי שאין בזה צורך.
avatar
איציק ירקוני 2017-01-11 16:13:20
איציק, רוב הרסיברים יעשו את העבודה, בזאת אין לי ספק, אך כמו במקרה הנ"ל כאשר רוב ערוצי השמע אינם בעלי הספק זהה לערוצים העיקריים מתקבל הבדל (כפי שרשמת) בדינמיות שבין הרמקולים השונים ורמקולים קשים להנעה ידגישו עוד יותר את העסק. בכל מקרה אני מקנא שהתאפשר לך התקנת כל הרמקולים הדרושים לחווית 11.2 ערוצים, הלוואי עלי :) גיא זו פעם ראשונה שיצא לי לסקור רסיבר מודרני, בעל אופי שונה בהגברה, ושערוצי ההגברה אינם זהים בעוצמתם בצורה משמעותית. זה מזכיר לי רסיברים מלפני 15 שנים. לגבי סט אפ בתצורה של 7.2.4 גם במידה ובא לך להשתגע, זה לא ניתן לביצוע בכל חלל האזנה. נפל בחלקי, ליישם את מערך הרמקולים בתצורה נרחבת זו, מה עוד, שאני נמצא בתהליך בחינת רסיברים, אני משלב רמקולים נוספים שיתאימו לסטאפ הקדמי שברשותי. ובכך אני מצליח ליצור 2 מערכות רמקולים השונים באופיים.
avatar
Fire 2017-01-11 16:46:40
22000:(:מבולבל::mad::cool:
avatar
michael123 2017-01-11 17:14:30
22000:(:מבולבל::mad::cool: שזאת לא תהיה הבעיה
avatar
יעקב ח 2017-01-11 17:23:52
יופי של סקירה. איציק, טוב שלא התעכבת על נושא הכיול, כי זה לא הכי מעניין (אותי). רסיבר קונים בשביל להנות מסאונד טוב , ולא לשחק באין סוף משחקי כיול. קבל ח''ח על ההשקעה.
avatar
איתי ו. 2017-01-11 18:20:38
לא מבין את הציון 8/10 לאור החסרונות שמנה הסוקר. איך אפשר למנות ככ הרבה חסרונות ולתת בסופו של דבר ציון כזה. לא יודע- משהו לא מסתדר לי בסקירה הזו..
avatar
zs 2017-01-11 22:10:30
כל הכבוד על ההשקעה שום דבר לא מובן מאליו. לפחות אתה יש לך מע סראונד שלמעטים מאוד יש ואתה שומע הכל מכל. לכן נראה לי שמהסקירה שלך אפשר אכן ללמוד,בפרט שאתה גם מציין מה מפריע לך. לעניין הניקוד תלוי איך מסתכלים ומה מסיקים...אם הבוחן מוריד חצי נקודה למשהוא שדורש שיפור אזי הניקוד פה יפה מאוד ואובייקטיבי.אנחנו צריכים לשקול עלות תועלת לעומת המתחרים. נראה לי דוקא שהסוקר מתמצא מאוד בנושא הטכני ומבין מה הוא בוחן.
avatar
nirmv 2017-01-11 22:30:37
46.5 מעלות זה סבבה
avatar
moshem74 2017-02-11 08:22:02
לא ברור לי איך אתה מחובר\משורשר בין הרכיבים מבחינת אופי החיבור(לא מבחינת כבלים של שופוני), דבר כלכך קריטי בסטריאו: חיבור אנאלוגי או דיגיטאלי בניגון מהאופו כמקור CD הריי זה קריטי אבל לגמרי! שנית לא מובן איך לא ניסית את הרומקורקשיין של המכשיר , הריי זה הזוי, אתה לא מנגן בחדר אקוסטי כאילו דההה. ובכלל מה זה הרמקולים האלה: סטאליטים של מורל, סט של קליפש, טאנוי רצפתי, נו באמת רמקולים של מחסני חשמל זה בדיוק מראה על רמת היידע ועל אופן שבו מתנהל כל התחום הזה שכבר הגיע לתחתית של התחתית בארץ הזאת, העיקר שיש כבלים במבצע רק 17 אלף לכבל וזה בגלל שהליין מוחלף אז לרוץ ולקנות לפני שייגמר. נ.ב. מי בכלל קונה רסיבר חדש ב 22 אלף שקל ?!
avatar
michael123 2017-02-11 08:26:44
דווקא אהבתי את הסקירה.
avatar
itay123 2017-02-11 08:28:11
אתה במיעוט
avatar
moshem74 2017-02-11 08:32:34
גם אני אהבתי מאוד לשמוע שרסיבר של YAMAHA בחצי כסף אוכל אותו :)
avatar
michael123 2017-02-11 08:36:45
תעזוב את המחיר בצד, זה עולה פחות
avatar
itay123 2017-02-11 08:38:41
יש רמה מסוימת שהסוקר רגיל אליה ומבינים זאת (במיוחד שיודעים במי מדובר) בכל מילה ומילה בסקירה/ות שלו... בחינה של RC איכותי כמו ARC או DIRAC שהם "חמים" היום בכל הקשור לקולנוע היום כמערכת מתקנת...זה א.ב בסקירה על מכשיר המכיל זאת. מעבר זה בליל של מילים והתרשמות חובבנית.
avatar
itay123 2017-02-11 08:40:34
משה, ה THETA שאצלך...טוב עד 5.1 לא מעבר. ה ANTHEM שסוקר עושה יופי של קולנוע שמשאיר לא מעט מאחור במחיר שפוי (גם 22). אני עם ANTHEM כפרופסור, מבסוט אש עליו...ברגע שימצא מחליף ראוי...אמכור...עד כה לא מצאתי...מעבר זה כבר לגהץ 50-60,000
avatar
moshem74 2017-02-11 08:41:27
יפה ההשקעה והתמונות הסבלנות באמת יפה. יום טוב חברים.
avatar
נמר 2017-02-11 08:46:31
איתי. אני מבין שאתה מנסה בכל כוחך להקניט ולגדף את איציק. האם אתה מרגיש שזה מגדיל אותך? עושה אותך חזק כזה? הרקולס? הנסיון של איציק בתחום הרסיברים הללו הוא הגדול ביותר בארץ. הוראות הפעלה של רום קורקשיין לא מעניינות אותי (לא קשור אליו, אני קובע את הלך הכתבה). התרומה של איציק לתחום הזה היא הגדולה ביותר בארץ. להבא, אם אין לך משהו טוב להגיד, או הערה מבלי לגדף, אתה פשוט תחסם. אין לי כוח ועצבים למגדפים ומכפישים בפורום שלי (שומע? שלי כן?). ולגבי הרמקולים שהוא משתמש בהם. ראשית לרמקולים סטליטים הם לא רק מצויינים הם בין הטובים שאני מכיר במימדים הללו. שנית, איציק משתמש גם ברמקול מרכזי רפרנס של קליפטש ובזוג רמקולים טנוי מכובדים בהחלט. הפרונט סטייג׳ שלו הוא מעל הממוצע.
avatar
itay123 2017-02-11 08:51:18
זו לא פעם ראשונה ובטח לא אחרונה שאנחנו לא מסכימים...יום טוב
avatar
michael123 2017-02-11 08:55:47
הוראות הפעלה של רום קורקשיין לא מעניינות אותי (לא קשור אליו, אני קובע את הלך הכתבה). למה? מי ביקש את זה? איציק כתב שכייל פעמיים. אפשר היה לשים screenshots לפני ואחרי עם קצת הסברים ומה זה עשה לסאונד ופה אני עם איתי - anthem קונים בגלל arc. את מי שזה לא מעניין קונה מרנץ
avatar
נמר 2017-02-11 08:57:01
11 רמקולים של SP3 ... תשים גם 200 כאלו מה זה יעזור. 2 סאבים של קליפש... במקרה הזה כל המוסיף גורע, זה סאב גרוע שיודע לעשות רק בומים. אך כנראה שיש דברים בגו, ו ש זאת הרמה של הרסיבר הזה. יפה ההשקעה והתמונות הסבלנות באמת יפה. יום טוב חברים. אני משתמש ב-12 אינטש שלהם מסדרת הרפרנס. סאב מצוין במחיר מעולה.
avatar
נמר 2017-02-11 08:59:05
זו לא פעם ראשונה ובטח לא אחרונה שאנחנו לא מסכימים...יום טוב לא מסכימים על מה? על זה שאני לא מוכן שיגדפו ויעקצו גולשים וכתבים בפורום? אז כן. אנחנו לא מסכימים על זה. יש לך את הכחול בו אתה יכול לגדף, לטנף ולהכפיש את איציק ותקבל על זה גם נקודות זכות. כאן יש לך שתי אופציות. או שתהיה ענייני או שאל תגיב.
avatar
סחבק 2017-02-11 09:50:35
RC, ריבוי ערוצים, העמדה ואקוסטיקה זה תחום מורכב שלמעשה משתף את הלקוח ביצירת חוויית ההאזנה. סקירות למוצר רב ערוצי שלא נותנות דגש מיוחד לRC הן סקירות חלקיות. איתי העלה את הטיעון הזה פעמים רבות ולא זכור לי שראיתי התייחסות מעמיקה. נמר, האכסניה היא שלך ואני לא אתווכח האם יש מקום לעדן/לשפר ניסוח או לא. אני רק אציין שלי באופן אישי איתי עזר בכמה וכמה נקודות. הרבה פעמים זה קרה דווקא במקומות בהם היו חילוקי דיעות. לכן דעתי היא שחילוקי דיעות הן הזדמנות ללמוד וללמד. ואני לא בטוח שניצלנו את ההזדמנות הזו.
avatar
איציק ירקוני 2017-02-11 09:52:02
למה? מי ביקש את זה? איציק כתב שכייל פעמיים. אפשר היה לשים screenshots לפני ואחרי עם קצת הסברים ומה זה עשה לסאונד ופה אני עם איתי - anthem קונים בגלל arc. את מי שזה לא מעניין קונה מרנץ מיכאל. אתה מכיר איזה שהוא רסיבר שמגיע ללא מערכת כיול? אני יכול לספר לך, שהיו רסיברים שהניבו תוצאה פנומנלית עם מערכת הכיול שלהם בחלל האזנה שלי. מערכת כיול ככל שתהיה טובה, אינה יכולה לשנות את ה DNA של הרסיבר.
avatar
נמר 2017-02-11 09:56:17
סחבק. אין לי בעיה עם כל ביקורת עיניינית. ברגע שמתחילים לכתוב. יש רמה מסוימת שהסוקר רגיל אליה ומבינים זאת (במיוחד שיודעים במי מדובר) בכל מילה ומילה בסקירה/ות שלו... מעבר זה בליל של מילים והתרשמות חובבנית.
avatar
איציק ירקוני 2017-02-11 09:57:40
RC, ריבוי ערוצים, העמדה ואקוסטיקה זה תחום מורכב שלמעשה משתף את הלקוח ביצירת חוויית ההאזנה. סקירות למוצר רב ערוצי שלא נותנות דגש מיוחד לRC הן סקירות חלקיות. איתי העלה את הטיעון הזה פעמים רבות ולא זכור לי שראיתי התייחסות מעמיקה. . מערכות RC מניבות תוצאות שונות בכל חלל האזנה. לכן, מה שמתאים לי, לא מחייב שיתאים בחלל האזנה אחר. לכן, אני תמיד שם דגש, שיש לי העדפה למערכת RC שניתן לשחק עמה לאחר סיום התהליך.
avatar
נמר 2017-02-11 09:57:44
וגם זה סחבק. זה נראה לך ראוי? הטנוי הללו הם ״מחסני חשמל״? מוראל sp3 עולים 2000 ש״ח ליחידה. אתה רואה אותם במחסני חשמל? הריי זה הזוי, אתה לא מנגן בחדר אקוסטי כאילו דההה. ובכלל מה זה הרמקולים האלה: סטאליטים של מורל, סט של קליפש, טאנוי רצפתי, נו באמת רמקולים של מחסני חשמל זה בדיוק מראה על רמת היידע ועל אופן שבו מתנהל כל התחום הזה שכבר הגיע לתחתית של התחתית בארץ הזאת, העיקר שיש כבלים במבצע רק 17 אלף לכבל וזה בגלל שהליין מוחלף אז לרוץ ולקנות לפני שייגמר. נ.ב. מי בכלל קונה רסיבר חדש ב 22 אלף שקל ?!
avatar
נמר 2017-02-11 09:58:47
לא ברור לי איך אתה מחובר\משורשר בין הרכיבים מבחינת אופי החיבור(לא מבחינת כבלים של שופוני), דבר כלכך קריטי בסטריאו: חיבור אנאלוגי או דיגיטאלי בניגון מהאופו כמקור CD הריי זה קריטי אבל לגמרי! שנית לא מובן איך לא ניסית את הרומקורקשיין של המכשיר , הריי זה הזוי, אתה לא מנגן בחדר אקוסטי כאילו דההה. ובכלל מה זה הרמקולים האלה: סטאליטים של מורל, סט של קליפש, טאנוי רצפתי, נו באמת רמקולים של מחסני חשמל זה בדיוק מראה על רמת היידע ועל אופן שבו מתנהל כל התחום הזה שכבר הגיע לתחתית של התחתית בארץ הזאת, העיקר שיש כבלים במבצע רק 17 אלף לכבל וזה בגלל שהליין מוחלף אז לרוץ ולקנות לפני שייגמר. נ.ב. מי בכלל קונה רסיבר חדש ב 22 אלף שקל ?! ממה מורכבת המערכת שלך?
avatar
itay123 2017-02-11 09:59:16
מה הכוונה ב "לשחק עמה"...?
avatar
michael123 2017-02-11 10:11:13
מיכאל. אתה מכיר איזה שהוא רסיבר שמגיע ללא מערכת כיול? אני יכול לספר לך, שהיו רסיברים שהניבו תוצאה פנומנלית עם מערכת הכיול שלהם בחלל האזנה שלי. מערכת כיול ככל שתהיה טובה, אינה יכולה לשנות את ה DNA של הרסיבר. מכיר. כולם חר** חוץ מ-Arc ו-Dirac. כיול איכותי משנה סאונד פלאים - עומק במה, ניקיון, פוקוס!!
avatar
סחבק 2017-02-11 10:17:15
סחבק. אין לי בעיה עם כל ביקורת עיניינית. ברגע שמתחילים לכתוב. נמר, אין לי שום כוונה להתערב לך במדיניות. זה המקום שלך. רק אציין שלדעתי דברים שכאלה כדאי לפתור בהתכתבות אישית. הכי טוב ב4 עיניים.
avatar
איציק ירקוני 2017-02-11 10:19:44
מכיר. כולם חר** חוץ מ-Arc ו-Dirac. כיול איכותי משנה סאונד פלאים - עומק במה, ניקיון, פוקוס!! יפה לך, לטעמך כולם חר** .. אבל מה לעשות לטעמם של אחרים מעולה:בעד: תהיה בטוח, שבמידה והנבחן היה מתאים לי, הוא היה נשאר אצלי.
avatar
itay123 2017-02-11 10:50:55
מוראל sp3 עולים 2000 ש״ח ליחידה. אתה רואה אותם במחסני חשמל? להזכירך היו לי לבדיקה אצלי sp3 - וניסיתי אותם כסראוונדים אחוריים לפני כשנה וחצי כאשר חיפשתי פתרון אצלי, צר לי פחות התחברתי לתוצאה והשילוב (אמנם התחברתי ל-פשטות והנוחות שבהם והאסטטיקה)...אבל כאמור יש משתמשים שכן נהנים מהם...אין וויכוח. :שתוי:
avatar
zs 2017-02-11 14:11:57
לא ברור לי איך אתה מחובר\משורשר בין הרכיבים מבחינת אופי החיבור(לא מבחינת כבלים של שופוני), דבר כלכך קריטי בסטריאו: חיבור אנאלוגי או דיגיטאלי בניגון מהאופו כמקור CD הריי זה קריטי אבל לגמרי! שנית לא מובן איך לא ניסית את הרומקורקשיין של המכשיר , הריי זה הזוי, אתה לא מנגן בחדר אקוסטי כאילו דההה. ובכלל מה זה הרמקולים האלה: סטאליטים של מורל, סט של קליפש, טאנוי רצפתי, נו באמת רמקולים של מחסני חשמל זה בדיוק מראה על רמת היידע ועל אופן שבו מתנהל כל התחום הזה שכבר הגיע לתחתית של התחתית בארץ הזאת, העיקר שיש כבלים במבצע רק 17 אלף לכבל וזה בגלל שהליין מוחלף אז לרוץ ולקנות לפני שייגמר. נ.ב. מי בכלל קונה רסיבר חדש ב 22 אלף שקל ?! עושה רושם שאתה רוצה ל"הכנס בסוקר" ותו לא....
avatar
ZEEV78 2017-02-11 19:38:11
כתבה יפה, ביקורת בונה בפרטי.
avatar
נמר 2017-02-11 20:38:56
חברים יקרים. אני מבקש לא ללבות את האש.
avatar
Yasmart 2017-03-11 09:07:47
נמר, עם כל הכבוד (ויש לי הרבה כבוד אלייך!) האדון מייחס חשיבות למערכת הכיול כאילו שזה דם שזורם בגוף האדם! מהתבוננות מהצד על העניין, אין ספק שהעניין הפך לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אך אני, להבדיל מאיש השיווק של המוצרים הללו ומאלו שמשווקם (ראה את אשר קורה באתר שואבי האבק) רוצה להתייחס לעניין עצמו: ראשית, יכול להיות שמערכת הכיול, אכן טובה יותר מאחרות. שנית, אני לא רואה איך מערכת כזו, תהווה משקל כל כך גדול ותשנה DNA של מכשיר (ולא, אני לא מכיר את המכשיר ויכול להיות שהוא פנטסטי). דבר נוסף והכי קריטי- אני לא מכיר הרבה מכשירים שערוצי ההגברה שלהם- שונים. אין ולא יכול להיות לזה, שום הסבר משכנע באשר ליכולות המכשיר, למעט- חסכון כספי בעלויות המכשיר ופתרון בעיות נוספות- גודל, משקל, חימום יתר וכדומה. ולסיום- אין שום סיבה לקנות מכשיר כזה (טוב ככל שיהיה- לבסוף זה רסיבר ולא פרה פאוור) במחיר כזה, כאשר כל המתחרים, מציעים פתרון זהה (אם לא טוב יותר בחלק מהפרמטרים) בעלויות זולות בכ-5,000-7,000 ש"ח פחות וזהו הפרמטר החשוב ביותר בסופו של דבר כי עלות מוצר, לצערנו, הוא מרכיב חשוב בקבלת החלטה על מכשיר כזה או אחר. נ.ב באשר לדרישה להעברת האינפורמציה לאופי ביצוע הכיול, הדבר מזכיר לי ילדה שבאה לאביה ואומרת לו- "אבא אני בהריון" והוא אומר לה-"את בטוחה???"כן אבא"- היא משיבה... אז אביה משיב-" תראי לי איך נכנסת להריון" חומר למחשבה... שבת שלום
avatar
michael123 2017-03-11 09:51:08
גם אצלי בפרוססור לערוצי LR יש טיפול משופר, יכול להיות כי הבדל בהגברה הוא מכוון. וגם הגברה אצלי שונה ל-surround, אכן חלשה יותר. זה בסדר גמור. אז במהלך הכיול מגבירים אם יש צורך
avatar
Yasmart 2017-03-11 09:53:55
זה מזכיר את תחילת שנות ה-90 של מגברי הדולבי סראונד.... בוא לא נהיה תמימים...
avatar
michael123 2017-03-11 10:49:51
על מה אתם מדברים? Anthem היא חברת היי-אנד. אני כשחיפשתי עכשיו מכשיר בכלל לא הסתכלתי על כל מיני פיונירים, ימהה, אוניקיואים - לא מעניין! ובפעם המיליון - מערכת הכיול שם אותו הדבר - דרעק. איכות הסאונד - לא משהו! אם זה חשוב לך - אל תקנה, כתבתי למה קונים את Anthem. אני מניח כי פרוססור שלי לא היה מקבל פה ציון מעל 5 מתוך 10 :)
avatar
סחבק 2017-03-11 14:31:11
באשר לדרישה להעברת האינפורמציה לאופי ביצוע הכיול, הדבר מזכיר לי ילדה שבאה לאביה ואומרת לו- "אבא אני בהריון" והוא אומר לה-"את בטוחה???"כן אבא"- היא משיבה... אז אביה משיב-" תראי לי איך נכנסת להריון" חומר למחשבה.. דבריך מזכירים לי את הגישה של כל החאפרים בארץ. וכאלה יש המונים ובכל תחום. "מה איכפת לך איך אני מכין את החומוס?" אומר בעל החומוסיה שהעובד הערבי שלו משתין לתוך המיכל. "מה איכפת לך איך עשיתי את היציקת בטון?" אומר הקבלן שהעובד שלו זרק לשם פחיות קולה וסיגריות וגזרי עיתון. ואני שואל: מה איכפת לך שמבקשים את זה? איזה מן רפרנס השוואתי אנחנו מקבילים כאשר משהו מהותי אינו מפורט? החאפר הארצ-ישראלי מזלזל בכך שמהנדסים בכל העולם יושבים וחושבים איך לשפר את כיול הרמקולים ומפרטים על ניואסים בנוגע לאיך לבצע את התהליך בצורה נכונה.
avatar
Yasmart 2017-03-11 15:08:05
דבריך- דמגוגיה זולה! איפה הייתם בעניין הכיול במבחנים אחרים? אתה יכול לדרוש , לא מחויבים לקבל... איציק ונמר! אני מבקש לקבל את כל הפרמטרים של ה-EQ, ריברב ועוד!
avatar
נמר 2017-03-11 16:00:21
חברים. בואו נראה מה חסר לכם בנושא הכיול. בואו נעשה סימולציה ביחד בשביל לבדוק אם נענו השאלות העקריות. אחי איציק גבר גבר. האם הכיול של הרסיבר נוח או לא? כתב איציק: ״ל-MRX-1120 מערכת כיול, רום קורקשן בשם ARC שפותחה בידי אנת׳אם עצמה. התפעול שלה לא נוח, ביחס למקובל ברסיברים מתחרים.״ וואלה? למה לא נוחה אח שלי? גלה לנו. פליייז!!! כתב איציק בכתבה: ״תחילה מחברים את הרסיבר לרשת הקווית הביתית באמצעות כבל CAT5. אחר כך יש להוריד למחשב (רצוי נייד, שיכול להיות ממוקם קרוב למעמד המערכת) את תוכנת הכיול מאתר אנת׳אם. בשלב זה דורש היצרן קוד זיהוי. הקוד הוא מספרו הסידורי של המיקרופון באמצעותו מתבצע הכיול. המקרופון שמוצב על חצובה המצורפת לרסיבר מתחבר למחשב בכבל MINI USB . רק לאחר שהושלם תהליך הזיהוי מתאפשרת הורדת התוכנה.״ זה לא מספיק לי אח שלו. בחייאת, תן לנו עוד סיבה. נו ווקשההההה נשמה שלי. כתב איציק בכתבה: ״בתוכה יש להגדיר את מספר נקודות המדידה, עד 5, שבהן ימוקם המקרופון. חובה להשתמש במערכת הכיול בהפעלה הראשונה של הרסיבר, מיד לאחר שחובר למערכת, ונדרש לשמור על שקט מוחלט במשך כל התהליך, כולל כיבוי המזגן.״ וואלה? קטע אחי. וכמה זמן לקח לרום קורקשיין להתרשקן אח שלווווווו??? כתב איציק בכתבה: ״תהליך הכיול נמשך כחצי שעה, בסיומו הועברה האינפורמציה אל הרסיבר. יש לציין שהוא בוצע בקלות פעמיים (בגלל שהמכשיר נבחן עם שתי מערכות רמקולים שונות בתצורה של 7.2.4), הוא קל לביצוע והתוצאה שהתקבלה הייתה טובה למדי, וסביר שתספק את רוב המשתמשים.״ תודה כפרה שלנו. ואיך הקורקשיין הזה ביחס לאחרים? יצא ל׳ך לבדוק אחיייייי??? כתב איציק בכתבה: ״מהתנסות רבת שנים עם מספר מערכות RC מסוגים שונים, הגעתי למסקנה שאין מערכת כיול שתביא לתוצאה מושלמת ותמיד חסר משהו (בס, גבוהים, מיד). חובבים רבים סומכים על מערכת כיול ב״אוזניים עצומות״. אני, מעדיף מערכת שניתן לשנות בה פרמטרים לאחר הכיול – מה שמתאפשר רק חלקית כאן.״ אחלה אחי. אבל רגע רגע. יש לי עוד שאלה כפרה נשמה שלי. אחרי שמקרשנים ת׳מגבר. אפשר לשחק בפרמטרים אח שלוווווווווו? כתב איציק בכתבה: ״אמנם, ברסיבר כלולים 4 זכרונות נפרדים ל-4 כיולים שונים, שמתבצעים למשל לקונפיגרציות שונות של רמקולים. אפשר לקבוע זכרון למצב סטריאו בלבד, זכרון ל-5.1, זכרון ל-7.1 וזכרון אטמוס מלא, אבל היכולת לשלוט בפרמטרים בתום שקלולי ה-ARC מוגבלת.״ ועכשיו אני. כל הקטע של לדבר שעה וחצי על פעולה שתפיק תוצאות שונות לחלוטין בכל חדר היא דבילית לגמרי. אני באופן אישי מדלג על הנושאים הללו ונותן למגבר לעשות מה הוא יודע אוטומטית. זה מה יצא? פגז! רובם המוחלט של האנשים שרוכשים רסיבר משתמשים בברירת המחדל שלו ולא מתחילים לשקוע עמוק בכיוונונים עדינים. גם ככה קולנוע ביתי אמור להישמע מוגזם. תגזימו כמה שיותר, פגז. אבל שיחות על רום קורקשיין לא אמורות להיות מוגזמות כלל. וכאן, נראה שהרום קורקשיין הוא היחיד שמעניין. אני מציע לטפל גם קצת בחדר. רום קורקשיין לא מציל הכל. תאמינו לי. אבל זה מילא. יש עוד. הכתבה לא מקצועית בגלל שלא התייחסו לרום קורקשיין מספיק. זה בזמן ש-15 אחוז מהכתבה מתייחס לחלקים החשובים בגזרה הזו. רוצים לעקוב פעולה אחר פעולה? תורידו PDF מהרשת, תראו שם אפילו איור של איך עושים את זה. איך זה מתנהג? הרי הביקורת נעשתה עם הרום קורקשיין. אז הנה, התשובה בביקורת. אבל הקטע הזה של להתייחס לרום קורקשיין מזכירה לי את הבדיחה על הערקי, השכן הרומני, הכובע והסיגריה. ההחלטה שלא לחפור על תהליכי כיול ושאר הבטים טכנים עמוקים בכתבה היא שלי. מי שרוצה להיכנס לעומק של המוצר באופן מוחלט, ילמד שבכמה ימים שמוצר עומד לסקירה זה לא רק בלתי אפשרי, זה מפספס את הנקודה - איך הוא נשמע, תכלס, אוזן אחרי שעבר כיול אותו.
avatar
tivan 2017-03-11 18:25:23
סקירה מהנה ביותר לקריאה. איציק, אני חייב לציין שאתה משתבח עם כל סקירה! השילוב של הידע והנסיון הרב שצברת לאורך השנים עם כתיבה אמיצה המתמקדת גם בחסרונות מוצר - היא מתכון מנצח. ההייפ בנוגע למערכת הכיול דיראק גרם לחלק לקנות אותה וכנראה שחלקם ציפו לסקירה שתחזק את הרגשתם בנוגע אליה, מה שיצר פער ציפיות בנוגע לסקירה זו. ניחא. לבסוף רציתי לציין שחסרה לי חוות הדעת שלך בנוגע לליין הטלויזיות החדש - אשמח אם תסקור גם בתחום זה, אולי אפילו בשיתוף עם ליאור..
avatar
איציק ירקוני 2017-04-11 14:31:53
סקירה מהנה ביותר לקריאה. איציק, אני חייב לציין שאתה משתבח עם כל סקירה! השילוב של הידע והנסיון הרב שצברת לאורך השנים עם כתיבה אמיצה המתמקדת גם בחסרונות מוצר - היא מתכון מנצח. ההייפ בנוגע למערכת הכיול דיראק גרם לחלק לקנות אותה וכנראה שחלקם ציפו לסקירה שתחזק את הרגשתם בנוגע אליה, מה שיצר פער ציפיות בנוגע לסקירה זו. ניחא. לבסוף רציתי לציין שחסרה לי חוות הדעת שלך בנוגע לליין הטלויזיות החדש - אשמח אם תסקור גם בתחום זה, אולי אפילו בשיתוף עם ליאור.. אשמח לתת את דעתי בנוגע לליין המסכים החדש. בקשר לסקירת מסכים.. כל דבר בעיתו.
avatar
yaronn 2017-04-11 16:35:40
אחריי שקראתי את השירשור הזה הבנתי כמה דברים .... 1. אנשים קונים את המוצר רק בשביל מע' הכיול??? - לא חכם! המוצר צריך לדעת לעשות עוד כמה דברים לפחות (מישהוא זרק הגברה לאוויר?? או אפילו רחמנא לצלן PRE ברמה גבוהה), גם אם לאו ממש מחפשים את זה (ולא, אין קשר למחיר) 2. בעבר תמיד היו לי השגות לגביי הסקירות של איציק (ודיברנו לא מעט בטלפון לאחר מכן, ליפעמים אפילו בתיווכו של נמר) אבל נראה שבסקירה הנוכחית, איציק אשכרה עשה הכל כדיי שהכתבה תצא פרפקט! שאפו! 3. (בכוונה השארתי את זה רק לסוף) אני מכיר כמה וכמה אנשים שקנו את המוצר או את הדגם שמתחתיו (אפילו בהמלצתי) ויצאו סופר מאוכזבים מהכיול! לאחר שבאתי לבדוק , כי היו סופר מאוכזבים, באתי , בדקתי ו-וואלה....הכיול האוטומאטי לא עשה חסד בחדר שלהם.....אבל עדיין נשמע טוב, חייב לציין. בקיצור, משקל היתר שנותנים למערכת הזאת הוא מוגזם ביותר. הוא יכול לתת תוצאה טובה, ויכול גם לאכזב... ד.א. לפחות 2 אנשים החזירו את המכשיר כי לא אהבו את התוצאה (בחדר שלהם) ואת המסיביות בתהליך הכיול ולקחו רסיבר מיינסטרים (רחמנא ליצלן!!!!!!1), אפילו לא פרה-פאוור! בקיצור, סקירה טובה וממוקדת, מע' כיול???? בחייאת רבאק! נמר צודק במיליון אחוז ומי שלא יסכים לא ממש יצא מהבית ועשה כיולים בחדרים אחרים מלבד שלו! ועכשיו לדעתי האישית (סאונד גרידא) - מסכים עם איציק, מכשיר מצויין, מנסיוני, יש טובים ממנו (ללא קשר לתהליך הכיול או לOUTPUT מהכיול)
avatar
itay123 2017-04-11 16:50:38
כל אחד זכאי לדעה משל עצמו, זה היופי.
avatar
yaronn 2017-04-11 17:13:49
צודק איתי ולכן אני מעריך אותך ואת כל האחרים פה. הניסיון שלנו חשוב, אבל חשוב גם לתת את המשקל הנכון לכל פרמטר. לומר שהמכשיר נופל או עומד רק על פי מערכת הכיול שלו??? זאת הגזמה, במיוחד ברסיברים. רסיבר אצל רוב רובם של האנשים זה כמו לב פועם; הוא שולח דם לכל עבר ומפעיל את כל האיברים ביד רמה: זה מיתוג תמונה וסאונד, זה דאק, זה מגבר ופרה ביחד, זה BT, זה רדיו אינטרנטי ועוד ועוד.... קח מערכות כיול חיצוניות ותאמר את אותו המשפט, אז אסכים איתך\כם עם הרבה פחות הסתיגויות (כי גם שם עדיין יש את אלמנט ההפתעה-החדר עצמו). ואם לומר את האמת, כבר קרה לי שהופתעתי לרעה ממערכת כיול עצמאית בסטריאו בעיקר (לא זאת העומדת פה למשפט :)) בקיצור, זה רסיבר, והדרך לשפוט רסיבר היא בחיבור כל הפרמטרים הקטנים שיוצרים תוצאת 'קולנוע ביתי' (למרות שבמקרן דנן, הרסיבר מתהדר במערכת כיול דה שופרא) בחדר הנבחן. יאללה, למבחן הבא :)
avatar
איציק ירקוני 2017-04-11 17:41:22
יאללה, למבחן הבא :) בדרך.
avatar
moshem74 2017-05-11 07:42:14
הבא בתור : Yamaha 3070. תודה.
avatar
michael123 2017-05-11 08:55:45
מתי יבטלו את הבננות RCA האלה בגב המכשירים?
avatar
נמר 2017-05-11 09:53:18
מתי יבטלו את הבננות RCA האלה בגב המכשירים? דנון כבר בתהליך הזה עם כמה רסיברים שלהם.
avatar
itay123 2017-05-11 12:30:04
עבורי לפחות (וממה שחשוב למכריי לפני רכישה תכלס מרסיבר/פרוססור רב ערוצי) 1. מיתוג HDMI כניסה יציאה (כמה שצריך המשתמש) 2. תמיכה בתקני ווידאו עדכניים. 3. תמיכה בפורמטי אודיו עדכניים. 4. ממירים איכותיים 5. מערכת לתיקון החדר - איכותית/אמינה ככל הניתן. 6. יציאות קדם הגברה לשרשור עתידי של הגברה. 7. תמיכות ואפליקציות למיניהם. 8. הגברה למשתמשי ALL IN ONE מספיק בריאה וטובה. כל השאר (מצבי DSP) וחיבורי ווידאו RCA של פעם...בזבוז של משאבים קריטיים בתכנון הרסיבר/פרוססור על חשבון עוד איכות ומיקסום שאר הפרמטרים החשובים (קריטיים לתוצאה סונית איכותית) יותר.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: