סוני A7R III הושקה, עם וידאו 4K HDR

ליאור קורן
27-10-2017 10:34

סוני מכריזה על ה- A7R III עם חיישן ה-42 מגה פיקסל ושיפורים רבים בגוף המצלמה – בינם סוללה מוגדלת ושני כרטיסי זיכרון וגם צילום וידאו 4K HDR.

סוני פרצה עם ה- A7R II גבולות רבים והוכיחה כי חיישן מרובה פיקסלים (42 מגה פיקסל) יכול להציע גם ביצועי ISO גבוה מצויינים, זאת בזכות שימוש בתכנון מודרני וטכנולוגיית ה- Exmor של החברה (שמעבירה את המעגלים האלקטרוניים בחיישן לצידו האחורי ובכך מאפשרת לאור רב יותר להגיע אל הקולטנים). מצד שני, כמויות המידע האדירות הכרוכות בהעברת כל כך הרבה פיקסלים דורשות , וזה מקבל עכשיו מענה הולם במצלמה החדשה שהושקה, ה- A7R III.

סוני A7R III

שיפור בסעיפים הנכונים

החיישן שעדיין נחשב מצויין לכל הדעות, נשמר מהדגם הקודם וכל המעגלים הסובבים אותו שופרו: מעבד תמונה חדש, זיכרון מטמון גדול יותר (לשמירת יותר תמונות בעת צילום רצף – 76 תמונות RAW דחוס לעומת 23), מהירות הכתיבה לכרטיס זיכרון שופרה באופן מהותי (הגיע הזמן סוני!) וגם שקע ה- USB במצלמה שודרג לתקן USB 3.1 Type C מהיר בהרבה מ- USB 2.0 במצלמה הקודמת. ה-A7R III מסוגלת לצלם 10 תמונות בשניה עם פוקוס פעיל (הישג מרשים במיוחד כשזוכרים כי מדובר על תמונות ברזולוציית 42 מגה פיקסל).

סוני A7R III

למעט החוגה השמאלית העליונה של ה-
A9, גוף ה- A7R III קיבל ממנה את רוב השדרוגים: סלוט כפול לשני כרטיסי זיכרון - כולל תמיכה בתקן UHS II המהיר, גריפ עמוק יותר, סוללה בקיבולת גדולה הרבה יותר (מאפשרת "אורך עבודה" גדול בערך פי שניים), ג'ויסטיק לבחירת נקודות פוקוס, מערך לחצנים שונה בגב המצלמה - כולל לחצן צילום הווידאו שעבר למיקום חדש ונוח יותר, עינית OLED חדה ואיכותית יותר. מסך המגע בגב הוא מסוג מגע עכשיו ועדיין מאפשר הטייה כלפי מעלה ומטה, אך לא לצד.
 



מערכת הפוקוס שמרה על אותו מספר נקודות של הדגם הקודם (399 נקודות פאזה), אבל הביצועים נלקחו מה-
A9: סוני טוענת לשיפור של פי שניים בביצועי פוקוס רציף וגם פוקוס "עין" שמתמקד על עין המצולם שופר מאוד.

חיישן המצלמה מורכב על מנגנון לייצוב רעידות, החברה מצהירה על יצוב משופר של עד 5.5 סטופים. בנוסף, סוני עושה כאן שימוש ראשון במנגנון הייצוב על מנת לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה יותר ממה שמספק החיישן בתוספת עומק צבע. העיקרון דומה לזה שראינו במצלמות אולימפוס, החיישן זז בכל פעם ומצלם כמה תמונות בשרשרת ומחבר אותן לשם יצירת קובץ גדול ואיכותי יותר:


וידאו 4K HDR

אמנם זו אינה מצלמה שמיועדת באופן ספציפי למקצועני וידאו (לצורך זה מיועד דגם ה- A7S II הנוכחי ו- A7S III העתידי), אך יש מספיק יכולות וידאו שכל משתמש קנון למשל היה חולם לקבל במצלמת ה- DSLR שלו.

המצלמה החדשה שומרת על אותה רזולוציית 4K, קצבים (24p/25p/30p) ועומק צבע (8 ביט), גם אותו קידוד XAVCS נשמר. מה שחדש הוא השימוש במצב צילום HDR, עם HLG – Hybrid Log Gamma אשר שומר במקביל נתונים על מידע בחלקי התמונה הבהירים והכהים ומאפשר להציג תמונה עם טווח דינמי מוגדל – זאת בטלוויזיות תומכות וכמובן בתוכנות עריכת וידאו מתאימות. מעבר לכך, סוני הוסיפה בדגם החדש את מצב Slog3 שהוא "סופר שטוח" ומיועד לעריכה מקצועית בלבד.


עם המצלמה, הושקה גם עדשת
24-105mm f/4.0 חדשה, עבור מצלמות קרופ מלא (FF), כולל מייצב רעידות אופטי מובנה. סוני הכריזה על פיתוח עדשה עתידית 400mm f/2.8.

מחיר
מצלמת ה-
A7R III תחל להמכר בעולם בסוף חודש נובמבר במחיר זהה לזה בו הושקה ה- A7R II הקודמת: 3,200 דולר בארה"ב, 3,499 אירו בגרמניה ו- 3,199 פאונדס באנגליה.

מעבר לתגובות בפורום