edifier spinnaker e30 במבחן אודיופילי

נמר לוי
25-10-2017 13:13

זוג רמקולים, שהם בעצם מערכת שלמה, נראים נפלא ונשמעים נהדר.

משה שוצברג, סמנכ״ל הסחר של חברת איידיגיטל, אומר לי שיש משהו שאני מוכרח לשמוע אני פשוט לוקח לסקירה. זה קרה עם ה-edifier e25 luna eclipse שמצאתי את עצמי הולך ל-idigital לרכוש, ועכשיו עם הרמקול הבא, שגורם לי לחשוב אולי כדאי לשדרג, אולי לא. בכלל, יש לו יכולת מרשימה לדעת מה נכון להעביר לסקירה ומה לא נכון. בסופו של דבר, הוא קולע, גם כאן. דפקתי לכם אחלה ספויילר על ההתחלה נכון? בכל זאת, מומלץ לקרוא הכל, יש כמה דברים שאתם צריכים להבין על המוצר הבא.

לאחד כמוני שמוצא את רוב שעות היום מול מסך המחשב בכתיבת תוכן על מוסיקה וציוד, אין מנוס מרמקולים טובים מאוד שיעבירו לי את הזמן. בשנים האחרונות יצא לי להחליף את הנוף לצידי מסך המחשב שלי כמה וכמה פעמים. הנסיון שלי גדל, הרפרנס שלי הוא כבר כזה שמביא אותי למסקנות מאוד מהר.

edifier spinnaker e30

שוק חדש/ישן

הכניסה של הרמקולים המוגברים הקטנים שינתה את פני השוק. הם איפשרו להשלים את המינימליזם על שולחן העבודה. מאותו יום שכל מערכת המחשוב הוטמעה בתוך מסך המחשב ומה שנותר הוא רק מקלדת ועכבר. מאותו יום שהרמקולים המוגברים שהיו מזוהים עם השוק האולפני בלבד ניכנסו לתחום הביתי והמבחר גדל, מצאתי את עצמי מתגלגל בין רמקול מוגבר כזה לאחר, מתנסה, שומע, לוקח, קונה, מוכר ומה לא. משהו ברמקולים הקטנים הללו שעומדים לצידי המסך בהאזנה של עשרות ס״מ בלבד מהם, מרגיש לי אולפן. וכאחד שאת רוב שנותיו בילה באולפן הקלטות זה גם מרגיש לי בבית.


בבייג׳ין שבסין הרחוקה, כבר משנת 96, שוכנת יצרנית אודיו מוכרת ונחשבת ביותר, שהחבורה האודיופילית אינה ממש מודעת לקיומה. בעבר כבר סיפרתי לכם שלעניות דעתי בשנים הקרובות נחשף ליצרניות סיניות מדהימות עם ערך בילתי רגיל לכסף - זו לדעתי אחת מהן. ליצרנית כמה מחלקות. רמקולים לבית ולקולנוע ביתי, רמקולים למחשב, רמקולים בלוטות׳ ניידים ומחלקה למערכות לרכב. ליצרנית רמקולים בעיצוב מודרני ומיוחד לצד רמקולי מדף מסורתיים

edifier spinnaker e30

edifier spinnaker e30

מדובר ברמקול בצורת קרן, עטוף בד אוורירי בצבע בורדו (ניתן לבחור צבעים שונים). לרמקול 3 יחידות כאשר יחידת הטויטר שממוקמת בחלקו העליון בקוטר ¾ אינטש, יחידת מיד בקוטר שתיים ו-¾ אינטש, ויחידת בס הממוקמת בתחתית ויורה כלפי מטה בקוטר ארבעה אינטש.

זוג הרמקולים יודעים לעבוד באופן אלחוטי עם טלפונים/טאבלים בלבד אך אינם יודעים להתממשק לבלוטות׳ של המחשב. על מנת לחבר אותם למחשב קיים חיבור פיסי 3.5 מ״מ לחיבור. עם זאת, לרמקול 3 כניסות המאפשרות חיבור של 3 מקורות שונים. אי לכך, הוא יכול לשמש כמערכת סלונית לכל דבר ועניין שאליה יתחברו הטלוויזיה בלווין, נגן נוסף ועוד אחד שתבחרו.

למערכת שלט רחוק אלחוטי עגול שאחראי על ההדלקה, בחירת הכניסות ובחירת העוצמה. על מנת שתבינו בדיוק מה הסיפור עם הרמקול הזה בהיבט הטכני תוכלו לצפות בסרטון.

 

צפיתם? יופי. עכשיו לתכלס.   

מוסיקה

זה כמעט ולא משנה איזה סוג מוסיקה אתם שומעים, תגלו שלרמקול הזה יש יכולות הגובלות באודיופיליה טהורה. זה אומר שהוא מאוד מפורט, מאוד דינמי וחשוב לא פחות, מאוזן מאוד. חודש שלם שהרמקולים הללו היו חלק מהמערכת שלי בחדר העבודה, כאשר ברוב הזמן האזנתי למוסיקה קלאסית וג׳אז מאתגרת במיוחד, הסיכום כבר היה ברור לי ב-10 דקות הראשונות של ההאזנה. אבל בכל זאת, אתם יודעים, צריך למלא שורות כיאה לביקורת מקצועית. אז הנה הן, ובבקשה תקראו ואל תעברו ישר לסיכום, ככה ארגיש יותר טוב.

dire straits - fade to black

אולי השיר הטוב ביותר של ההרכב האלוהי הזה. בכלל, ההקלטות שלהם מהממות וכנראה אין בית אודיופילי שישויץ במערכת האישית שלא ילחץ ״נגן״ על אחד מהשירים שלהם ויביט עלייך במבט של ״שמע, שמע איזה סאונד!״. אבל יש לזכור שכמו שהן טובות הן גם מאתגרות. קולו המלא של מארק נופלר הסולן האגדי של הלהקה הוא אתגר לתחום האמצע.

המיד של הרמקול הזה מעולה. הוא משוחרר מיחידה פיצית ומהירה כברק. עם זאת, הרמקול הזה מצליח להעביר צליל מלא ועשיר בזכות האיזון עם יחידת הבס והמיד ובזכות עיבוד צליל מדהים שמצליח ממש לבלבל אותי ולחשוב שמדובר ביחידת מיד גדולה משמעותית ממה שהיא. אני מוצא את ביצועי התחום התחתון כטובים מאוד.

edifier spinnaker e30

כחובב מוסיקה קלאסית שכמותי אי אפשר בלי איזה מבחן מאתגר לרמקולים שכנראה הסיכוי שמישהו ישמע דרכם יצירות קלאסיות אבל אם כבר מבחן אז עד הסוף.

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

את היצירה הזו אני מכיר דרך מאות מוצרים. רובם עוברים אותה בציון ״עובר״, חלקם הנדיר מקבלים ציון ״טוב מאוד״ ונדירים עוד יותר ה״מצויינים״. כל זה כמובן בהתחשב במחיר, מימדים והיעוד של המוצר. המוצר הזה שאני משער לא מיועד לנגן סימפוניות ואסתכן ואוסיף כי לא יושב פנאל מאזינים ובוחן את הביצועים על יצירות מורכבות שכאלה. כנראה שבכל זאת מישהו שם קלע. הפתיח הדרמטי של היצירה הזו מגלה לי שני דברים. הראשון הוא שקשה לו לנגן את הפתיח הזה בקול רם אבל הנמכה קלילה בבורר העוצמה מסדר לי מיד את הבעיות. שימו לב, וחשוב מאוד להתייחס לזה, הקו בין צליל מושלם לניגון בקול רם על חשבון יכולות סוניות הוא דק כחוט השערה. הרמקול הזה מנגן מהמם בעוצמה סבירה ונוחה לאוזן והרבה פחות טוב בעוצמות גבוהות מאוד. זה מתבטא בחוסר דינמיות, רזולוציה פחותה ועם זה באים גם פחות פרטים. תנמיכו קצת ואני מבטיח לכם, הבטחה אישית, שלא תמצאו רמקול במחיר הזה שיצליח לשחזר תזמורת סימפונית במחיר הזה כמו שהרמקול הזה מצליח.

הערה: לא מעט חובבים מתחילים או מאזינים בכלל מקשרים עוצמה לביצועים. בסופו של דבר היכולת לנגן בעוצמה גבוהה היא אמנם נתון חשוב אבל שולי ביחס ליכולת לשחזר כלי אקוסטי כפי שהוא אמור להשמע. במקרה הזה, בהינתן העוצמה הנכונה, תגלו עולם אודיופילי ממש. פרטים, פרופורציות בין הכלים, שקט מיקרו דינמיקה. שם המוסיקה נמצאת ולא ברעש.

לא צריך חזק - באמת שלא צריך

חלק מהעניין ברמקולים למחשב הוא צפיה בסרטים וסדרות. וכאן הוא ממש קסם של מוצר. דיאלוגים נשמעים נהדר. בכלל, הרמקול הזה יודע לשחזר קול אנושי באופן מרשים במיוחד. בסרטי אקשן, אם לא תסובבו את בורר העוצמה עד הסוף, תצליחו להבין כמה הרמקול הזה דינמי. הוא מצליח לשחזר פיצוצים, יריות, אגרופים ושאר הטרנזיינטים באופן מרשים למדי. אבל תוספת סאב היתה מביאה אותו לממרשים למדי למרשים ביותר. 

edifier spinnaker e30

ניגון דרך הנייד/טבלט

חיבור מיידי. ממש ככה. רואים אותו באופציות החיבור בבלוטות׳, מחברים ומשדרים אליו מה שרוצים. אבל ההפתעה הגדולה היא המרחק שניתן לתפוס מהרמקולים ועדיין לשמוע מצוין. כמובן שבלוטות׳ היא אינה הדרך הכי טובה להזרים מוסיקה בדיוק מהסיבה הזו שאני לא אוהב לחבר רמקולים בבלוטות׳ למחשב. זה תמיד נשמע פחות טוב. גם במקרה הזה, כמו בכל רמקול בלטות׳, חיבור ישיר ישמע טוב יותר משמעותית.

שימושיות

זו מערכת סטריאו שני ערוצים לכל דבר ועניין. מעצם היכולת לחבר שלל מכשירים נוספים, השלט חוצה הקירות שעובד פשוט מדהים, היכולת למלא בעוצמה סבירה חלל גדול ובעוצמה מרשימה חדר שינה, מדובר בחבילה סופר שימושית. בין אם אתם מחפשים מערכת למחשב, לסלון מעוצב מודרני או למשרד.  

סיכום

הקטע הזה עם החברה הזו לא ברור. הם מצליחים לשחרר לשוק מוצרים שאין קשר בין מחירם לבין הביצועים. הכוונה היא שכנראה הסינים הללו כבר למדו את השוק, צברו נסיון מספיק בשביל שיתחרו בכבוד עם אלא שהמציאו את התחום הזה.

הרמקול הזה הוא לא רק יפה ומיוחד, הוא לא רק בנוי נהדר ומורכב בהקפדה ותשומת לב רבה לפרטים הקטנים. הוא גם נשמע נהדר. נכון, זו אינה מכונת מסיבות שמוציאים למרפסת למסיבת קריוקי, הוא לא ממש יודע לנגן בקול רם ומחריש אוזניים. אבל הוא כן נשמע מצוין - מפורט, דינמי, מוגדר ומאוזן. הוא גם מצליח לבנות במה מרשימה ביותר בהאזנה מקרוב, שלזה הוא בעצם מיועד.

המימדים הלא צנועים שלו כשהוא ממוקם בצידי המסך יגרמו לכל דיכפין שיתארח אצלכם לבהות בו ולהגיד משהו. כן כן, משהו יאמר שם. או ישאלו מה זה, אן יתפעלו וישאלו כמה זה עולה. חלק גם ירצו לשמוע וכנראה, אם יש להם את התקציב, יעברו דרך איידיגיטל לקנות. כן, הוא מרשים מאוד ולא רק במראה - זה רמקול מעולה!

edifier spinnaker e30

איך הוא ביחס לאחרים?

בגדול הוא לא הטוב ביותר שיש לאדיפייר להציע. אבל הוא המיוחד ביותר שיש להם. הוא נשמע מעולה, אך יש כאלה מאותו יצרן עם בס טוב יותר. הוא יספק אתכם בעוצמה שיפיק אבל יש כאלה של אותו יצרן שיספקו יותר. אבל בכל זאת, מדובר כאן במוצר לייף סטייל היחיד שאני מכיר במחיר הזה שמצליח להביא גם עיצוב מטמטם, צליל נהדר ושלט כזה שמסדר חבילה שלמה ומגובשת שיהיה קשה מאוד להתעלם ממנה.

מחיר: 1199 ש״ח
אחריות ושירות: idigital






מעבר לתגובות בפורום