DAMSON AUDIO האם התקרה תקרה?

רן לוי
25-10-2017 09:50

DAMSON AUDIO מפתחת את סט רמקולי האטמוס האלחוטיים הראשונים בעולם. אלא שצאתו של הקונספט המדליק לשוק נדחית כבר כמעט שנה. סיפור עם סוף לא גמור.

שלוש שנים שאנשי חברת דאמסון אודיו מסתובבים סביב הרעיון והפיתוח, אבל המוצר עדיין לא מוצע למכירה. סט הקולנוע הביתי האלחוטי שלהם מסדרת S היה אמור בשלב הראשון לפתור בעייה מרכזית אחת ולשחרר את המאזינים מכל טרדות הכבילה האחורית. שני רמקולי הסטלייט הקובייתיים האחוריים שהגו נטענים בעזרת סוללה פנימית לנגינה של 8 שעות ברמת עוצמה בינונית, וכך אין צורך לא בכבלי חשמל ולא בכבלי רמקולים. בכל רמקול קובייה 5 דרייברים המתוזזים בעזרת שבב הגברה דיגיטלית בעוצמת 18 וואט.

DAMSON AUDIO

הקו הקדמי מסורתי יותר - אמנם הוא אלחוטי אבל לסאב וופר שבתוכו מגבר בעוצמה של 100 וואט וגם ליחידת הסאונד-באר המרכזית מתחברים כבלי חשמל. הסאב שלעצמו מהווה את מרכז המערכת וכולל גם כניסת HDMI אחת לחיבור נגן בלו ריי חיצוני ויציאת HDMI לטלויזיה הביתית. המוצר הזה, שחלק מהכסף לפיתוחו גוייס בפרוייקט מימון המונים היה אמור לצאת לשוק כבר בסוף 2016. זה לא קרה.

מאז נמשך הפיתוח אבל חלה התפתחות בעלילה, לקו הסאונד-באר/סאב וופר הקדמית אמורה להצטרף יחידת אטמוס אלחוטית - שתקרין בעזרת מגבר בעוצמה של 100 וואט וסט דרייברים סאונד כלפי התקרה, כדי שהמאזינים יתמודדו עם ההחזרים. אם המוצר בגירסתו הזו, מחומשת החלקים, אכן ייצא לשוק הוא יעלה כ-700 פאונד בבריטניה וכ-900 דולר בארה״ב, וישמש כסט האטמוס האלחוטי הראשון ביקום.

DAMSON AUDIO

הקישור בין כל חלקי החמישיה נעשה בעזרת רשת אלחוטית נפרדת שכינוייה ״ג׳ט סטרים נט״ שאליה יכולים להתחבר גם בחדרים אחרים בבית עד שמונה רמקולים אלחוטיים של דאמסון, שכבר מוכרת באתר שלה שני דגמי רמקולי בלוטות׳ שגרתיים , המרחק בין יחידת הסאב-המרכזייה לרמקולים האחרים יכול להגיע עד 150 מטר, טווח מרשים מאוד, אם כי יומרני, ממש כקונספקט כולו. ונהיה שמחים להודות שפרויקט S הגיע לגמר, בחיים עצמם.

מעבר לתגובות בפורום