שדרת האוזניות בדיגיטאון 2017

מנחם לוריא
19-10-2017 19:05

מנחם לוריה יוצא למסע אוזניות בתערוכת digitown 2017. ויש לו מה להגיד

בתערוכת דיגיטאון 2017, בשונה משנים קודמות, כמות המציגים שהציגו אוזניות היתה גדולה יותר ומשמעותית יותר. המציגים שיקפו את מגמות השוק כלומר: אוזניות אלחוטיות לטלפונים הניידים, אוזניות חוטיות נצילות שגם הן מיועדות להתחבר לטלפון הנייד וכמובן, אוזניות חוטיות לאודיופילים שמתחברות למערכת האודיו הביתית.


לפניכם סקירה כללית מנקודת מבטו של כתבינו בתערוכה, מנחם לוריא בדיגיטאון 2017

ביקונקט

היבואנית של פיליפס אונקיו ו-B&O הציגו את מגוון הדגמים שלהם, רובם ככולם אוזניות שמיועדות להתחבר חוטית או אל-חוטית לטלפון הנייד.

היצרן הראשון שנעמוד עליו הוא B&O שאת ה H-6 וה H-7 שלו סקרנו ה בשנה שעברה. ביקונקט הציגו,גם,את ספינת הדגל של B&O ה H-9 ששומרת על מסורת הסאונד ועל האופי הסוני האופייני ליצרן הזה. מעבר לאיכות הסונית האוזניות של B&O נראות מצויין מורכבות מחומרים מצוינים ונוחות לחבישה.

B&O h6


את פיליפס יצגו בתערוכה האוזניות מסידרת Fidelio. הסידרה הבכירה של פיליפס לשימוש במתחם האורבני. כלומר: מחוברות חוטית לטלפון הנייד ומשמשות הן להאזנה למוזיקה והן במענה לשיחות.

הבחירה בסידרת Fidelio שהוצגה הייתה ה-L1 HD. אוזנייה סגורה ״סביב אוזן״ שמחוברת לטלפון הנייד חוטית שהמאפיין הסוני שלה הוא פתוח עם נטיה לחדות בתחום הגבוהה. הבמה ב L1 HD מאוד מסודרת ומפורטת עם תחום נמוך קצת ביישן.

מאותו יצרן הוצגה גם ה-M1 HD. אוזניה במבנה ״על האוזן״. גם היא חוטית ומיועדת למתחם האורבני (מטבע לשון שפילפס עצמם טבעו). האוזניה הזו פחות מפורטת מהאחות הבכירה וגם אצלה יש נטייה לחדות בתחום הגבוה.גם בהאזנה אליה קיבלתי באס עם קצת ביישן – משהו שמאוד מאפיין את ה DNA של פיליפס בתחום האוזניות.

אוזניות פיליפס


יצרן נוסף של ביקונקט הוא אונקיו היפנית. האזנתי לH500 של אונקיו. אונייה שמתממשקת לטלפון הנייד באמצעות BT. הטיפולוגיה היא של אוזנייה אטומה על האוזן. הרושם הוא שמדובר באוזנייה עם נטייה להדגשים בתחום הגבוה,הבס ביישן והיא התקשתה להעביר את האופי הסוני,המיוחד,של הטלפון שלי.

ישפאר - סוני

בחדר של סוני הציגו שלושה דגמים, כולם בסדרת ה-BT של היצרן. דגם הכניסה MDR XB 650 BT, דגם אמצע ה-MDR 100AB ואת ספינת הדגל של היצרן, אוזניית ה-BT עמוסת טכנולוגיה ותכונות, ה-MDR 1000X.

עכשיו,אתם בוודאי מצפים ממני לומר מילה או שתיים על האיך זה נשמע, לא כן? אז זהו, שלא: ולמה לא? כי סוני לא טרחו בכלל לטעון את המצברים של האוזניות שהציגו ואי לכך לא ניתן היה לחברם לטלפון נייד להתרשמות כלשהי. את ה–MDR 1000X אני מכיר ועליה, בהזדמנות אחרת, ארחיב ואומר.

MDR 100AB

צור סחר

את GRADO הציגו בהרכב מרשים. מכל אחת משלושת משפחות הדגמים של היצרן מאוזניות הכניסה ועד לנציגה של  משפחת ה Prestige. דומה שאין צורך להרחיב על היצרן הזה,שאומנם כבר כמה שנים לא מחדש דבר אבל שומר על DNA מאוד ייחודי לו עצמו ולמי שאוהב או נתקל באופי המאוד מיוחד של דגמי היצרן הזה, לא היה בתערוכה מה לחדש אלא רק להזכיר שהוא קיים. וזה רבותי, חשוב לא פחות.

Grado

נציגות חדשה בארץ היא של יצרן בם Maze שהציג שני דגמים של אוזניות חוטיות שמתחברות לטלפון הנייד.

Meze 99 classic והאחות הקצת יותר בכירה ה- Maze 99 Neo הוצגו שתיהן אחת על יד השניה. שתי האוזניות הן במבנה ״סביב אוזן״ ובעלות חיבור חוטי לטלפון הנייד. שתיהן הראו רגישות גבוהה מאוד בחיבור לטלפון הנייד שלי ולשתיהן היה אופי צליל קר וחד מאוד, כשה-Neo הציגה במה קצת יותר מפורטת ותחום תחתון יותר נוכח מאחותה הפחות בכירה.

Maze 99 Neo

אי וי טופליין

Focal Lmlab הציגו בתערוכה כמה נציגות ממשפחת פוקל. אוזניות BT מדגם חדש, ברם, ניתן היה להאזין ולהתרשם רק משני דגמים.
Casque Utopia Elgear ואוזניית הדגל של פוקל ה-Casque Utopia BE. שתי האוזניות הן בטופולוגיית ״סביב אוזן״ ואוזניות פתוחות שנראה שהיצרן השקיע בהן המון מחשבה והמון תשומת לב בכל הנוגע לחומרים והנדסה בכלל. זה אומר שהדרייברים באוזניה, הכבל שמחובר אליה מושקעים בטירוף. ולבסוף בסאונד המאוזן עם במה ענקית ופירוט שמקשה לסלקה מעל האוזן. שתי האוזניות מתומחרות אגרסיבית, ה-Elear מתומחרת ב-480 ש"ח וספינת הדגל ה Utopia BE מתומחרת ב-16500 ש"ח ללא ספק אחת האוזניות היקרות בארץ והיקרה בתערוכה. אנו תקווה לסקור כאן בעתיד הלא רחוק נציגה ממשפחת Focal.

focal

מעבר לתגובות בפורום