איך אומרים KEF בהולנדית?

רן לוי
18-10-2017 10:54

המעצב מרסל וונדרס לקח לידיים את הרמקול האלחוטי של KEF מדגם LS50 והפך אותו למוצר קרבי ומוחצן שזוהר בחושך. נראה לכם?

ל-KEF, חברת הרמקולים האנגלו-סינית, יש חיבה ותיקה לשיתופי פעולה עם מעצבי על. ב-2009 יצא לשוק רמקול הדגל קף מואון שעדיין מיוצר לפי הזמנה ועוצב בידי האמן רוס לאבגרוב. המואון מכר עד היום בעולם כמה עשרות זוגות במחיר של יותר מ-100000 דולר. הגלגלול העיצובי הנוכחי, לא נבנה כמו המואון מאפס אלא הוא גרסה מיוחדת לרמקול מוכר מאוד של KEF שגירסאותיו השונות פיתחו באז ניכר בעולם האודיו בארבע השנים האחרונות.

KEF LS50

מי שאחראי ליציאה המיוחדת המכונה ״נוקטורן״ הוא מעצב העל ההולנדי מרסל וונדרס. וונדרס, שהסטודיו שלו עיצב משנות השמונים דגמים אייקונים של רהיטים וכלי בית, בין השאר עבור חברת אלסי שכלל עבור קף את זוג הרמקולים האלחוטי המחובר-מוגבר-ממומר מדגם LS50 שגירסתו הרגילה יצאה לשוק בתחילת השנה. עד היום יכולתם להשיג את הרמקולים בצבעי שחור-אפור-לבן כאשר יחידת הטוויטר-מיד/באס האחודה (קונסנטריקית) בשיטת היוני קיו באה בצבעי אדום, כחול או נחושת. המראה שוונדרס בחר הוא הרבה יותר קרבי ומוחצן ובולטים בו פסים זוהרים זעירים שהוטמעו בתחתית הרמקול, מסביב לחלק מהדרייבר ואפילו בתוך היחידה המאוחדת עצמה.  את האלמנט המוסיקלי שנוצר, תוכלו לראות רק כאשר תחשיכו את החדר. מעניין איך מעבירים הרמקולים את הנוקטורנים של שופן לפסנתר, ואני לא מתכוון לפתוח שוב את הויכוח. הו, לא.

KEF LS50

הנתונים הטכניים בגירסה המעוצבת זהים לרגילה - הטוויטר (1 אינץ׳ מטיטאניום) נעוץ במרכז יחידת המיד/באס (5.25 אינץ׳). הגירסה הפאסיבית של ה-LS50 דורשת הגברה חיצונית אימתנית משום נצילותו הנמוכה במיוחד, 85 דיבי. הבעייה נפתרת כמובן מאליו בגירסה האקטיבית שכוללת הגברה בעוצמת 30 וואט לטוויטר ו-100 וואט למיד/באס. יחידת הקליטה האנטנה וההמרה ממוקמת ברמקול הימני, ששוקל 200 גרם יותר מהשמאלי. הממיר המשולב תומך בהזרמת אודיו בפורמטים שעד 192 קילו הרץ אך לא ברזולוצייה גבוהה. הרמקולים תומכים מהבסיס בשני שירותי הזרמת מוסיקה - טידאל (שזמין בישראל) וספוטיפי שנפתח רק בניכר.

KEF LS50

ואגב הסיבוב העיצובי הוא שני במספר לא רק עבור קף, אלא גם עבור וונדרס. לא רבים יודעים, אך באמצע העשור הקודם ניסה וונדרס לעצב ולשווק קו מוצרי אודיו על שמו שפותח בסיוע חברת סינית אלמונית, המוצרים ביניהם מגבר ופטיפון נחשפו בתצוגה מיוחדת בתערוכת IFA בברלין, אך מעולם לא הגיעו מרמת היוצר לרצפת הייצור. 

ה-LS50 בגירסתו המחוברת-מוגברת-ממומרת הרגילה נמכר באנגליה בכ-2000 פאונד לזוג, עבור הגירסה הזוהרת והפלאית גובים בקף רק 2300 פאונד.

מעבר לתגובות בפורום