רעידת אדמה בענף: מבטלים את מס הקנייה על מערכות סטריאו?

רן לוי
18-10-2017 07:33

העיתון ״כלכליסט״ מדווח הבוקר כי במשרד האוצר מתכננים לבטל את מס הקנייה על מערכות סטריאו ושאר מוצרי אלקטרוניקה בידורית, לא כולל טלויזיות.

על פי הידיעה שאם אכן תתרחש תחולל רעידת אדמה בשוק מערכות האודיו והקולנוע הביתי, יבוטל מס הקנייה בשיעור 15 אחוזים המוטל היום על כל חלקיהן של המערכות, פרט לטלויזיות: פטיפונים, קומפקטים, ממירים, מזרימדיה ( סטרימרים) מגברים וקדם מגברים מכל הסוגים, רסיברים קולנועיים וסטריאופוניים וכמובן רמקולים מכל הסוגים, פאסיביים כאקטיביים. לפי הפרסום של אורנה יפת ועומרי מילמן מרוויחה המדינה מידי שנה כ-240 מליון שקלים ממס הקנייה המוטל על מערכות סטריאו וקולנוע ביתי, לא כולל טלויזיות.

ביטול המס ייעשה, אם אכן ייצא לפועל, בהתאם לאמנות בינלאומיות שעליהן חתמה ישראל משנת 2000 עם המימשל האמריקאי ועם האיחוד האירופי. כשנכנסו האמנות לתוקף עמד שיעור מס הקנייה על כל מוצרי האלקטרוניקה הבידורית על 85 אחוז, מס מכביד שגרם לכך שהישראלים שילמו יותר מכפול על כל מוצר ולעיתים גם פי שלושה על מערכות הסטריאו והקולנוע הביתי שלהם. ב-2001 התרחשה הפעימה הראשונה של הורדת מס הקנייה, כשצנח ל-45 אחוזים בלבד, הפעימה השנייה הגיעה כשלוש שנים לאחר מכן, והמס הורד שוב, הפעם לרמתו הנוכחית, 15 אחוזים.

בעשור האחרון פורסם כמה פעמים על הכוונה לבטל לחלוטין את קנס הקנייה על אלקטרוניקה בידורית, אך העניין לא יצא לפועל. אם המהלך יתחולל הפעם, צפוייה ירידת מחירים בשיעור 15 אחוזים. תתכוננו לשלם פחות. ואגב, הקנס על טלויזיות לא יירד. על פי ראשי אגף התקציבים במשרד האוצר המס יישאר ברמה של 15 אחוז על טלויזיות בגודל של עד וכולל 50 אינץ׳, ו-30 אחוז על טלויזיות גדולות (55 אינץ׳ ומעלה). עדכוני נטו בהמשך היום. ולא אמרנו מילה על כלכלת בחירות, תעזבו אותנו מפוליטיקה.

מעבר לתגובות בפורום