העיבוד לא מעניין, ההגברה דווקא כן - IOTAVX

רן לוי
15-10-2017 16:56

חברת XTZ השבדית שעד היום התמחתה בשיווק רמקולים בדיוור ישיר לבתי הלקוחות, מוציאה לראשונה מעבד-צליל ומגבר רב ערוציים בשם IOTAVX. לא ברור עד כמה תומך המעבד בפורמטי הסאונד והוידאו העדכניים.

רוב צרכני הקולנוע הביתי בישראל ובעולם מסתמכים להובלת הרמקולים שלהם על רסיבר. מעטים, המחזיקים ברמקולים קשים להנעה תמיד יסתמכו על מגבר רב ערוצי בן 7 עד 9 ערוצי הגברה נפרדים הנדרשים להנעה חלקית או מלאה של פורמטי הסאונד התקרתיים דולבי אטמוס או DTS-X. עבור המעטים הללו השוק הישראלי בניגוד לעולמי לא מציע הרבה ברירות. לישראל מייבאים היום באופן סדיר רק דגמי 7-9 של אונקיו, ברייסטון, ימהה, מרנץ ו-ATI, חלקם לא נמצאים אפילו בתצוגה, אלא בהזמנה מיוחדת בלבד.

IOTAVX

נראה שעבורם נפתח עכשיו שביב (ולא שבב, ותיכף תבינו למה) תקווה. חברת  XTZ השבדית שבמשך כשלושים שנה מתמחה בשיווק רמקולים בדיוור ישיר מהיצרן לצרכן בתצורות קולנועיות מגוונות, מוציאה לראשונה בדצמבר הקרוב מגבר רב ערוצי ומעבד צליל (פרוססור) תואם תחת המותג הבריטי שברשותה, IOTAVX.

המגבר בן 7 הערוצים מדגם AVX P1 (כ-1200 אירו לא כולל משלוח לישראל ומיסים מקומיים) מוציא על פי הנתונים הרשמיים 120 וואט לערוץ לרמקולים בעכבה של 8 אוהם, כאשר כל 7 הערוצים מופעלים בתצורת קדמיים, סנטר, אחוריים וצידיים רגילה או בתצורת דולבי אטמוס ו- DTS-X חלקית שבה קיימים רק 2 רמקולי תקרה, ולא 4, כמירב שמציעים הפורמטים הללו נכון לסוף 2017. לרמקולים בעכבה של 4 אוהם מגיע המגבר להספק מקסימלי של 170 וואט לערוץ. במגבר משולבים קבלים בקיבולת כוללת של 90000 מיקרופאראד ויש בו רק שנאי בודד רגיל. למגבר כניסות משני הסוגים המתבקשים RCA וגם XLR.

IOTAVX

מעבד הצליל הצמוד מדגם AVX1 (כ-800 אירו באירופה לא כולל משלוח ומיסים מקומיים) נראה על הנייר מוצר הרבה פחות מעניין. באתר החברה לא מצויין אם הוא תומך בשני פורמטי הסאונד המחייבים רמקולים בתקרה. העובדה שיש לו יציאות רק ל-7 ערוצים וערוץ סאבוופר אחד משאירה את התמיכה הזו בספק. כמו כן לא ברור מהם מעבדי הצליל והממירים שבתוך הפרוססור. עוד נקודה לא ברורה, בינתיים, היא מידת התמיכה בפורמטי הוידאו של עידן הטווח הדינמי הגבוה כמו דולבי ויז׳ן, HDR 10 על גירסאותיה השונות, או HLG. היצרן מציין שאמנם קיימת בשלוש מתוך שש כניסות ה-HDMI של הפרוססור ובאחת מתוך שתי היציאות שלו תמיכה מלאה בהעברת תמונה ברזולוציית 4K וב-HDR, אך אין פירוט נוסף מעבר לכך.

IOTAVX

מעבר לתגובות בפורום