קנטטה לקאנטה - Focal Kanata

רן לוי
06-10-2017 15:55

פוקאל מוציאה לגמלאות את סדרת האלקטרה ותחליף אותה בקאנטה, רמקולים שמשלבים לראשונה בין יחידות הפלקס שבסדרת האריה לטוויטר הבריליום.

מה הקשר בין האופרה אלקטרה של ריכרד שטראוס ל-4 הקנטטות הרומיות של המלחין הצרפתי הקטור ברליוז?  מוסיקלית אין שום קשר. תוצרתית, דווקא יש. את הקישור יצר השבוע פוקאל, יצרן הרמקולים והאלקטרוניקה הצרפתי הנודע שהחל להוציא לגמלאות באופן מדורג אחרי 14 שנות שירות בשלושה דורות את דגמי סדרת האלקטרה. במקומם הפציע ה-KANTA 2 (כ-7500 אירו בצרפת, בישראל מאמצע נובמבר 2017, המחיר טרם נקבע), נצר ראשון בסדרה השלישית החדשה של פוקאל שמקומה במדרג מתחת לאוטופיה ולסופרה.

Focal Kanata

דגמי סדרת הקאנטה ינגנו אצלכם בכל השעות - גם בין אחת לארבע בשילוב טוויטר הבריליום, גירסה משונמכת לזה הנפלא שבסדרת העל האוטופיה לבין יחידות ה-FLAX, שנחשפו לפני כארבע שנים בדגמי סדרת ה-ARIA (סדרת הרמקולים הרביעית) פלקס עושה שימוש ביחידות המיד והוופרים בשילוב חומרים בלעדי לצרפתי הכורך יחדיו שתי שכבות של סיבי זכוכית ובאמצע שכבה של פשתן. בקאנטה 2 משולבים טוויטר בריליום ו-3 יחידות פלקס בקוטר 6.5 אינץ׳.

הקאנטטות של פוקאל עושות לראשונה בסדרה השלישית שימוש בתצורת ההטיה - הצבת יחידת המיד בזווית כלפי מטה, כלפי המאזין. שיטת הפוקוס מתזמנת ומאחדת בין המיד העליון לטוויטר שמתחתיו את הגעת הצליל לאוזניו, פוקאל מטה את המידים מזה 21 שנה, עוד משחר ימיה של סדרת האוטופיה ובשנתיים האחרונות גם בסדרת הסופרה. לעומת זאת, הדגמים בסדרת האלקטרה המוחלפת לדורותיהם היו תמיד רמקולים בזווית ישרה לחלוטין. 

Focal Kanata

עבור הקאנטה מייצרת פוקאל תיבה חדשה המשלבת בשני הצדדים ובחלק האחורי עץ כמו בדגמי האריה. לעומת זאת החלק הקדמי קשיח ודק יותר, ועשוי מפולימר בדחיסות גבוהה. מהנדסי הקאנטה טוענים שקשיחות החלק הקדמי זהה מבחינת הנוכחות והסמכותיות בתדרי הבאס והמיד התחתון לאלו של הרמקולים מסדרת הסופרה, שנמצאת מעליה במדרג. אלא שבקאנטה הדופן הקדמית דקה ב-35 אחוז מאשר בסופרה. מומחי המגזין הגרמני ״סטריאו״ שקיבלו את הזכות לבחון ראשונים את היצירה החדשה העניקו לקאנטה 2 ציון קרוב ל-90.

Focal Kanata

כמקובל ייצאו בחודשים הקרובים קאנטה 1 - דגם מדפי-מעמדי, וקאנטה 3, רצפתי גדול יותר וישלימו את הסדרה רמקולים קולנועיים - סנטרים בגדלים שונים, דיפוליים וסאבוופר אחד או שניים כמיטב המסורת.

Focal Kanata

מעבר לתגובות בפורום