מכיילים ת׳אוזן - אוזניות מבית NURA

רן לוי
04-10-2017 11:44

אוזניות שהן מבחן שמיעה. כך הצליחו להתאים את האוזניה לשמיעה שלנו

ב-15 השנים האחרונות למדנו לאהוב או לשנוא את פעילותן של מערכות כיול, בעיקר במגברים, ברסיברים קולנועיים ואפילו בסאב וופרים.  אלו מודדות באמצעות מקרופון את תגובת החלל לצליל שמשמיעים הרמקולים ומטפלות באופן אלקטרו-אקוסטי בכשלי המפגש בין התדר לחדר.

אותו רעיון חודר עכשיו ישר לתוך האוזן, עם האוזניות החדשות של חברת NURA האוסטרלית (400 דולר באתר). מה טביעת האוזן האישית שלך? מהנדסי נורה טוענים שאנשים שונים שומעים צליל זהה בהבדל שיכול להגיע עד 20 דציבל, ויתכן בהחלט שהשמיעה תהיה שונה בשתי האוזניים של אותו יצור.

וככה עובד הפתרון שלה: שמים את האוזניות, ובמשך דקה בדיוק עורכת האפליקציה שפיתחה נורה מבחן שמיעה אישי  ״אוטואקוסטיק״ למאזין. האוזניה משמיעה לך רצף צלילים, והמקרופון הצמוד לדרייבר המפיק את הצלילים הגבוהים שנכנס מצידו לתוך תעלת האוזן מודד את גלי הקול החוזרים מתוך האוזן לתוך האפרכסת.

nura headphones

כהרף אוזן, מנתח האלגוריתם שפיתחה נורה את אותם החזרים והאפליקציה  מעבדת את הנתונים ויוצרת עבורך פרופיל האזנה אישי, המכוון לכל אוזן בנפרד את כל תחומי התדרים - גבוהים, תדרי האמצע והבאסים. הפרופילון הפרטי  מחולץ מתוך שלושה פרופילים ראשיים שהוטמעו באפליקציה.

הזכרנו את יחידת הצלילים הגבוהים החודרת לתוך תעלת האוזן. בחלק הפנימי של האוזניות הנצמד לאפרכסת נמצא יחידת האמצע ומעליה יחידת הבאסים. שתיהן משתמשות להפקת הצליל גם ברעידות העור.

באופן מעשי, מדובר באוזניות אלחוטיות שיכולות לנגן עד 20 שעות בסיבוב הטענה אחד, כבל ההטענה, USB רגיל מגיע בתוך האריזה. את הכבל להאזנה חוטית ואבזרים אחרים אפשר להזמין בתשלום נוסף.

מתאים כמו כפפה לאוזן? לא נדע עד שנשמע. מישהו מתנדב לשים ת׳כסף? אגב כבר היו כאלה, נורה גייסה בקיץ 2016 את תקציב הפיתוח בעזרת מימון המונים. ולא, לא באתר הדפון אלא בקיקסטארט.

ואם הרעיון הבסיסי נשמע לכם מוכר, לא טעיתם. הזנק ישראלי בשם “EVEN” גייס עד אמצע 2016 כמליון וחצי דולר לפיתוח אוזניות הפועלות בעיקרון דומה. רק שמבחן ההאזנה שלהם לקח כשתי דקות, ומחיר האוזניות שהוכרז היה נמוך מאוד, 99 דולר.

nura headphones

מעבר לתגובות בפורום