חווית חיים - תערוכת digitown

רן לוי
03-10-2017 18:12

הציפיות שלי מתערוכת DIGITOWN שתיערך בשבוע הבא בכפר המכביה מרקיעות שחקים. מי תהיה המערכת הזולה והטובה ביותר? איזה רמקול יגרום לצמרמורות של עונג בלתי נשלט? איזו טלויזיה תנצח ה-QLED או ה-OLED? ואיך נשמעת מערכת ב-380000 ₪?

אל תרחמו עלי, אבל שנתיים שלא יצאתי מירושלים. נסיבות משפחתיות קשות קירקעו אותי לעיר. 9 בדצמבר 2015, יום הפתיחה של תערוכת דיגיטאון הקודמת, היתה הפעם האחרונה שבה פרץ אסיר ציון את המצור. כאריה בסוגר המזנק מכלובו אני חייב להגיע ביום שני הקרוב, 9 באוקטובר ב-11 בבוקר לפתיחה של ״דיגיטאון 2017״, תערוכת הטכנולוגיה הבידורית הגדולה והיחידה בישראל.

ואני אגיע, ל-22 שעות גדושות במשך יומיים כי אין יותר מזה. 13 חדרים (שיהיה במזל)  שטופלו אקוסטית באופן מדוקדק ושיתדלקו בי מחדש את התשוקה לשמוע ולראות את מערכות הסטריאו הכי טובות. יחד עם תצוגות הקולנוע הביתי והטלויזיות הענקיות ביותר. כדי לפתוח לעצמי ולכם את התיאבון הרשו לי לשקוע במסע נוסטלגי-עתידי-טרחני בין המותגים והמוצרים שיוצגו במרכז הסמינרים בכפר המכביה ברמת גן, חדר אחר חדר, שטח אחר שטח.



קומת כניסה - הפאטיו



חדר אילן - ״אודיו אקסטרים״



magnepan_.7

כבר 17 שנה שרמקולי הריבון של מגנפאן מעוררים בי צמרמורות של עונג בלתי נשלט בכל פעם שאני שומע את קסם הצליל התלת מימדי והעוטף שלהם. אפילו החזקתי זוג כזה בבית לכחצי שנה מספקת במיוחד. מגנפאן, ביבוא המחודש לישראל של דני בכור מ״אודיו אקסטרים״ מספקים צליל ענק בכסף קטן, יחסית. קחו זוג של מגנפאן .7 הוסיפו הגברה משומשת עתירת זרם ולא יקרה שיארגן לכם בכור מלונה פארק המשומשים השופע שברשותו ותשיגו בכ-20000 ₪  כ-80 אחוז פלוס מחוויית ההאזנה המושלמת. אין ספק שהמאג׳יס יתחרו חזק על תואר ״המערכת הטובה והזולה ביותר בדיגיטאון 2017״. לצד ה-.7 יודגם ה-3.7i, בחשיפה ראשונה בישראל.


חדר אלון - ״חווייה מוסיקלית״

naim audio uniti atom


NEAT IOTA

מועמדת נוספת לתואר “הטובה והזולה״ תהיה מערכת הכל באחד של NAIM AUDIO מדגם UNITI ATOM שתשלב בין הבאס הקצבי והמערב והמיד בעל הנוכחות המהדהדת למרחוק של NAIM לסאונד המפורט של הרמקולים הקטנטנים של NEAT, מדגם IOTA (מחיר כולל: 15200 ₪, כולל סטנדים אך ללא כבלים). היוניטי אטום כבר זוכה בעולם לתואר סנסציה קומפקטית, וחובה עלי, כניימיסט ותיק אך לא אדוק במיוחד, לבחון את השילוב.

בצד השני של החדר ידגים אילן תמיר, האיש שעשה את NAIM בישראל, את המערכת היקרה ביותר בתערוכה. כניגוד כמעט מוחלט זו מורכבת מתותחים כבדים בהרבה:  סטרימר מדגם NDS וקומפקט CDX2 שמצטרפים להגברה כשכולם מסופקים מאוד (ספק כח נפרד גם לסטרימר וגם לקומפקט, גם לקדם מגבר מדגם 552 וגם למגבר ההספק מדגם 500). שפע המכשירים יונחו על מעמדי השיכוך מסדרת פריים, המקפיצים את צלילי כל מוצר של NAIM רמה אחת למעלה. לחבורה ישודכו רמקולים של NEAT מדגם XL600. השילוב כולל הכבלים מסדרת מיוזיק של CHORD  מתומחר בכ-380000 ₪, כך ששיא העושר נשבר כבר על הכניסה ל״דיגיטאון 2017״.

חדר ארז - ״מוראל״

morel sopran
Octave_6

בדיגיטאון הקודמת לא העניקו לסופראן של מוראל (55000 ₪) את ההזדמנות לתת קולם. הזוג עמד מבוייש בצד כשהגברת השמנה שרה. מאז, נפחה הפט ליידי את נשמתה, כנראה בשל עודף משקל בבאסים. הפעם יקבלו הסופראנוס מדגם 2017 המשופר את כל הבמה, כדגם הדגל העכשווי של יצרן הרמקולים הישראלי הגדול והותיק ביותר. כלוקאל פטריוט ותיק, הדגמה מוצלחת של מוראל תמיד תהיה סוג של גאווה.

לגבי הרמקולים אנשי מוראל נשמעים מאוד בטוחים בעצמם וכך גם לגבי ההגברה של פרימר. במה שנוגע למקור ייתכן שיקחו הימור ויציבו את הקומפקט הזול ביותר של מרנץ ה-5005 (כ-2500 ₪) כמי שביכולתו לזרום עם שאר המרכיבים. אם זה לא יילך, והדברים ייקבעו רק ביום הקמת התערוכה, יילכו גם על קומפקט של פרימר. המרנץ ימצא בכל מקרה את מקומו כמקור שיוליך את מערכת הסטריאו השניה בחדר. גם כאן מגברים של פרימר לצד גירסת המהדורה המוגבלת של רמקולי אוקטאב 6.

חדר אורן - ״יגאל סבו היי אנד״

harbeth 40.2
LUMIN  AUDIO

יגאל סבו ידוע לאורך שנים בתחום מערכות העל כפרפקציוניסט חסר פשרות. לכן, רק ביום ראשון הקרוב, יום ההקמה של התערוכה הוא יבחר איזו הגברה תשודך לרמקולי המוניטור הדגולים של הרבת׳ מדגם 40.2. שתי מערכות הגברה מתוצרת MC ומתוצרת AUDIONET יעמדו למבחן קפדני, ורק זו שתישמע הכי טוב בהתאם לאקוסטיקה של החדר, תועמד למשימה. מעל ישלוט המזרימדיה (סטרימר) של LUMIN מדגם S1. הכל יתחבר עם כבלי זנסאטי, למכלול שערכו הכולל
כ-160000 ₪.



קומה ראשונה:



חדר אתרוג - ״אודיו זיפ״

scansonic mb1
marten django
nottingham analogue dais

גם בקומה הראשונה תשמעו מערכת מצ׳ולשת שעבורה לא צריך לקחת משכנתא לכל מטרה.  בדיגיטאון האחרונה הצטיין זיו פרלמן כשמיקם אלקטרוניקה של אודיו אלכ׳מי כדי להפעיל באופן מכונן את הרמקול הקרמי הזול בארץ, מרטן פורם פלור. בשבוע הבא יירד הזיפ עוד יותר במחיר לכ-13000 ₪ בלבד עם רמקולים דגם MB1, ומגבר/סטרימר דגם R110 של סקאנסוניק מדנמרק כשהמקור היא אפליקציית הזרמת מוסיקה מסמארטפון או טאבלט. 

בחצי השני של האתרוג תשמעו משהו שונה לגמרי. התקציב יגדל פי 23 בערך לכ-300000 ₪ ובמת הסאונד תתפתח בעזרת ציוד קרם דה לה קרם. יהיו  שם פטיפון נוטיגהאם אנאלוג מדגם בייס. שתי זרועות מדגמי גרהם ואנה מדוגמות בשני ראשים של האנה ושלטר ומגבר פטיפון מיני בייסיס פלוס אקסקלוסיב של ASR  הגרמנית. והרשימה נמשכת עם קדם מגבר ומגבר הספק של קונסטליישן מסדרת אינספריישן. מה שתשמעו בסוף השרשרת זה רמקול - מרטן דג׳אנגו L. וניזכר בתערוכת דיגיטאון הקודמת בה נשמעה המוסיקה באותם רמקולים ממש כמתת אל.


קומה שניה:


חדר גפן - ״AV טופליין״
focal_Sopra
AESOTN05

ב-1996 בכיתי לראשונה מאושר ממערכת סטריאו. לאיש שגרם לי לפרץ רגשות קראו ז׳קו מהול (המהולל). הגורל היהודי רדף אחרי עד לתערוכת מערכות העל בלונדון, בעיצומם של הימים הנוראים. מהול, המייסד והמח מאחורי יצרנית הרמקולים הצרפתית FOCAL שם לכבודי במערכת את תפילת אבינו מלכנו. השילוב שהציף את לבי הורכב מאלקטרוניקה (קומפקט והגברה של ESOTERIC היפנית) יחד עם רמקולי גרנד-אוטופיה מדור ראשון של פוקאל שחשיפתם גרמה אז לרעידת אדמה בעולם האודיו.

החיבור ההסטורי/טרי בין אזוטריק לפוקאל חרט בי שיש על מה לחלום. כאז כן עתה, כי החלום ישוב ב״דיגיטאון 2017״. האלקטרוניקה השאפתנית של אזוטריק תוצג לראשונה, בבכורה מקומית, בישראל. לנגן הרשת אזוטריק N-05 יקשר הפעם רוני נחשון עם הכבלים של רי-כייבל האיטלקית, מגבר מדגם F-05 ובהובלתם ינגנו רמקולי פוקאל מדגם סופרה 2. דגמי הסופרה, סדרה אחת מתחת לאוטופיה, כוללים בתוכם את טוויטר הבריליום ואת תיבת הטוויטר המהפכנית ששילבה פוקאל בדור השלישי של רמקולי אוטופיה שהושקו השנה בעולם.  הערך הכולל של המערכת מגיע לכ-130000 ₪ , והפעם אני מבטיח לשמור על איפוק, שהרי ימיי הנוראים יתחלפו ביומיים טובים.

חדר דקל - ״טאצ׳ קונטרול״
Anthem-MRX-720
MONITOR_AUDIO

קולנוע ביתי גדול צריך להיות מהיר, עצבני, דינמי ושורט. זה היה בדיוק זה באחת מתערוכות מינכן בעשור הקודם כשראיתי את הסרט הראשון בסדרת ״מהיר ועצבני״ בשילוב בין רסיבר של אנת׳אם הקנדית לרמקולים של מוניטור אודיו האנגלית.

בשבוע הבא תשוחזר הצגת הקולנוע המעולה, בעדכונים מתבקשים. מערכת הכיול המופתית של אנת׳אם ARC שמותקנת ברסיבר MRX720 תעשה סדר בחדר ואת החגיגה תשלים מערכת רמקולים של מוניטור אודיו מסדרת סילבר 200 החדשה, בחשיפה ראשונה בישראל. המקור יהיה אפל TV או בלו ריי של פיוניר, ישלים את התמונה המסך - לד ענק 85 אינץ׳, דגם מלפני שנתיים של סמסונג .

בתערוכות מובילות בעולם מתקיימים בשיגרה שיתופי פעולה בין יצרני אלקטרוניקה, שצריכים רמקולים תואמים או להיפך, העניין מגביר חשיפה למגוון גדול יותר של אותם מותגים, וכולם מרוצים. ברמת גן יתרחשו חילופי המוצרים בחדר של טאצ׳ קונטרול שאיננה מייבאת רמקולים. הרמקולים של מוראל לא ינגנו רק בחדר של היצרנית הישראלית, אלא יוצלבו בתצורת הסטלייטים הותיקים והמוצלחים מדגם SP3 עם רסיבר הקולנוע הבסיסי של אנת׳אם מדגם 520.

מגוון הרמקולים של מוניטור אודיו מסדרת הכסופים דור שש ישתלטו בתערוכה על שני חדרים:  דגם הדגל סילבר 500 יודגם עם אלקטרוניקה של רוקסאן מסדרת בלאק בידי היבואן קונקטור (חדר אלמוגן בקומה הראשונה). כאן, בחדר של טאץ׳ קונטרול, יושקו הסילבר 300 כשהם מחוברים למגבר STR החדש של אנת׳אם.


חדר זית - ״אודיופריק״

Magico S-3mkii


luxman 900u
Franco Serblin Accordo

״אודיופריק יודע להוציא סאונד״ היתה המחמאה הקבועה שהענקתי בתערוכות קודמות לערן פוגל. בדיגיטאון 2015 נדמה היה שהקסם התעמעם, רמקולי מג׳יקו S1 מדור קודם מגובים בסאב וופר של JL AUDIO נשמעו לא בדיוק מחוברים וקטנים על החדר הגדול ששטחו כ-55 מ״ר. הפעם נקווה שתשוחזר דווקא החוויה המטרפת, מתערוכת מינכן 2010, עם ה-מג׳יקו Q5 שהפיל אותי לרצפה.

בשבוע הבא, במטלה להטריף אותי מחדש, יתכבד השילוב בין האלקטרוניקה הבכירה של LUXMAN היפנית (נגן קומפקט וסופר אודיו  D08U  ,קדם מגבר C700U, מגבר הספק 900U) לבין מג׳יקו  S3 MK2 בחשיפה הראשונה של הרמקולים בישראל. זו תהיה המערכת השניה היקרה בתערוכה - בתוספת הכבלים של אקוסטיק זן וקונדו ערכה מטפס
לכ-370000 ₪.

בחלק משעות ״דיגיטאון 2017״ תנגן מערכת בשליש מחיר (כ-130000 ₪ בלבד) שעם אותו קומפקט מ״הגדולה״ ומגבר משולב של לאקסמן מדגם L590AX סימן 2, תניע את הרמקולים היפים ביותר שתזכו לראות בתערוכה. אקורדו של פרנקו סרבלין. סרבלין המנוח, זכר אוזניו לברכה, היה האיש שהביא לעולם את תופעת הרמקולים האיטלקיים מעוררי החשק עם יצירות המופת של סונוס פאבר. כשנדחק מהחברה, הקים מותג על שמו. האקורדו היה אחד משלושת הרמקולים האחרונים שהספיק לעצב בטרם לכתו.




 והלב מצפה



IANUS - ARIES CERAT
IANUS - ARIES CERAT
Lampizator

זו תהיה הפעם הראשונה שאשמע משהו מפרי עזבונו של פרנקו סרבלין, כמו גם את מגברי המנורות החדשים של לקסמן שידגים אודיופריק יחד עם רמקולים של ליווינג ווייס, שלדגמי עבר שלהם הענקתי בדיגיטאונס׳ בעשור הקודם תואר ״הסאונד הטוב ביותר בתערוכה״ . מיתרי הלב מצפים לרטוט לשמע תגליות נוספות לא רק בחדר הזה אלא גם בחדרים אחרים בדיגיטאון 2017 שאת מיטב המותגים שבהם טרם שזפו אוזני מעולם. ביניהם יעלו ויבואו הרמקולים (דגם סנטור) והגברת המנורות של ארייס קאראט שיציג לוני מ״אורק אודיו״ בקומת הכניסה בחדר אשל, וממירי והגברת המנורות של למפיזטור שיחשוף דני בכור מ״אודיו אקסטרים״ גם הוא בקומת הכניסה בחדר אילן.

נחיה במתח לקראת ההפתעה שמכין למבקרי התערוכה גבי עמרם מ״סאונד קווסט״ שיציג בקומה שניה בחדר הדס מוצרים שהוא מסרב לחשוף בשלב זה: ״אני רוצה שהאנשים יהיו מופתעים ולא מוכנים מראש, בלי לדעת למה לצפות״. לא נתפלסף עם הסינתזה המוכלת, ונפתח בציפיה את הדלת.



חשיפה עולמית: הפטיפון הישראלי הראשון



פטיפון סנאיטק
בנצי גלעד

בנצי גלעד כבר נחשף בדיטאון כאחד מהאודיופילים המשקיענים והרציניים בישראל, שלא רק לוקח את המערכת הפרטית שלו כפי שנוצרה, אלא משפץ ומשפר אותה על פי טעמו המשובח. בשטח הפתוח בקומה הראשונה יסובב גלעד מסביבו בדיגיטאון 2017 עשרה פטיפונים שונים שאת כולם שדרג מן היסוד. בראשם, מעשה אמנות בצלחת, בסיס משודרג של קליר אודיו הגרמנית שעליו נבנתה בעבודת עץ קפדנית יצירה מעוצבת לעילא ולעילא ״אף אחד לא עשה עד היום כזה פטיפון, לא בחומרים, לא בצורה ולא בפונקציונליות״ משבח גלעד בשיחה מקדימה את הפטיפון הישראלי הראשון. תראו ותאמינו. ועוד נשתפך כהנה וכהנה על חוש ההמצאה שלו.

ביקור בית אצל בנצי גלעד - מערכת שמע ללא גבולות

ואם כבר הזכרנו את קליר אודיו. הפטיפונים המקוריים של החברה הגרמנית המהוללת יוצגו בדוכן ״סבו אודיו״ בשטח הפתוח בקומה הראשונה. חוץ מזה, בחדרים יסתובבו עוד המון צלחות מנגנות שיעשו מוסיקה טובה. וול טמפרד אצל ״חוויה מוסיקלית״ בקומת הקרקע. ברינקמן בחדר ״אודיופריק״ בקומה השניה. פרוג׳קט עם שמונה פטיפונים שונים בשטח הפתוח ועוד אחד בהדגמה בחדר ״טאץ׳ קונטרול״, שניהם בקומה השניה,


במקום קופסאות, תתחברו


b&o a9
audioengine hd6

״דיגיטאון 2017״ תעמיד דילמה ממשית בפני חובבי הסאונד. האם לדבוק במערכת המסורתית על המקור, ההגברה והרמקולים (להלן: ערימת הקופסאות) או ללכת בשביל המצמצם שזכה לכינוי ״אודיו מחובר״, הזרמה אלחוטית של מוסיקה מהמחשב, הטאבלט והטלפון ישירות לזוג רמקולים מוגברים. וזהו.

ברוב החדרים נחגוג על הגישה הותיקה. במקצתם נצעד הלאה. בראש מבשרי הגישה העכשווית עומדת חברת B&O הדנית, שהרמקול האלחוטי העגול והמתוחכם שלה A9 (כ-11900 ₪) סיחרר את ראשי בפליאה מהסאונד העמוק והמשכר. אלו הזכרונות מתערוכת דיגיטאון הקודמת. בשבוע הבא, בחדר אלה בקומה ראשונה יצרף היבואן, ביקונקט, ל-A9 גם את אחיו הקטנים מסדרת PLAY - ה-M5  (כ-3290 ₪) וה-A6 (כ-5490 ₪).

תפקידה של השלישיה המובילה יהיה למלא בסאונד חדר ענק ששטחו כ-68 מ״ר, למרות שכל חלקיה יכולים לנגן כמערכת מולטי רום בשלושה חללים נפרדים. ואם תרצו לקחת אותם הביתה, תשלמו אפילו פחות, במבצע ״ללא מע״מ״ במיוחד לתערוכה.

ספון בחדרי מול המחשב ובעוד שורות אלו נכתבות, מנגנים בחלונית הרמקולים המוגברים החוטיים של אודיו אינג׳ין, כרטיס כניסה מצויין להיי אנד אמיתי. כפי שנחשף כאן בביקורת ראשונה, יש לאודיו אינג׳ין גם רמקולים מוגברים אלחוטיים, ושני הדגמים HD3 ו-HD ינסו להתגבר בדוכן ״צור סחר״ על המולת השטח הפתוח בקומה שניה, ולשכנע אתכם להתנתק מהקופסאות.

קטן שעושה את זה בגדול - Audioengine HD3

ה=A9 של B&0 ודגמי אודיו אינג׳ין אינם ניידים ומחייבים בינתיים חיבור תמידי לחשמל. מי שמוכרח להתנייד עם רמקולים המנגנים על סוללה נטענת ימצא ב״דיגיטאון 2017״ פתרונות בגזרת האלחוטיים המלאים מתוצרת אונקיו, סדרת הפרימיום של פיליפס והדגמים הטובים ביותר של סוני.



כיכר האוזניות כולה שלכם



רן לוי

ככל שאני מתקשר בשנים האחרונות עמוקות לטרנד ה״אודיו המחובר״ כך תנוכי האוזניים שלי סולדים מתחום האוזניות. חם לי, בוער לי, תורידו את זה ממני מיד. עסקינן בחפרן ממורמר. עד שאמצא את האחת לבית, והשניה לחוץ שלא תציק לי לאורך זמן לא נותר אלא לקנא באלו שכן נוח להם ושיתחברו ב״דיגיטאון 2017״ בשקיקה לעשרות אוזניות שונות.

כיכר האוזניות הגדולה תתפקד בעיקר בשטח הפתוח בקומה השניה. ירון מ״צור סחר״ יציג כשמונה אוזניות בהדגמה פעילה ביניהן בחשיפה ראשונה בישראל את שני דגמי האוזניות של MEZE במחירים שבין 1200-1400 ₪ ואת אוזניית הדגל שמייצרת ביירדיינמיק עבור ״אסטל אנד קרן״ שמחירה 4800 ₪. אלו, יחד עם דגמים רבים של גראדו במחירים של 500-8000 ₪ יחוברו לנגני המוסיקה המוכרים של אסטל אנד קרן ובפעם הראשונה בארץ גם לשני נגנים של שנלינג מסין.

בכיכר ההומה בקומה השניה תוכלו להיבלע גם בתוך מערכת שלמה של פרוג׳קט שמקורה הוא פטיפון שמתחבר דווקא לאוזניות. רועי פייגין מ״קודו אודיו״ יחבר לזוג אוזניות נוסף של פרוג׳קט את הקומפקט/דאק/סטרימר המצויין של לינדמן הגרמנית דגם מיוזיק בוק 25 שמחירו כ-24000 ₪.

גם בכמה חדרי השמעה ניתן יהיה להימלט משאון הרמקולים ולהתעטף באוזניות של פוקאל (שיחוברו למגברי אוזניות של ארקאם), וגם באוזניות של אונקיו, B&O, סוני, ופיליפס. בסך הכל יוצגו ב״דיגיטאון 2017״ קרוב למאה דגמי אוזניות בכל צורה וסגנון - אינאיר, אונאיר, קשת, חוטיות ואלחוטיות אמיתית או למחצה. שתהיה לכם האזנה נעימה



קרב הוידאו הגדול:  OLED נגד QLED



samsung qled 88
sony oled 65


כשנכנסתי למעצר בית ב-2015 מיהרתי לפנק את עצמי במסך שהיה אז הכי הכי, OLED בגודל 55 אינץ׳ של LG ברזולוציית FHD. חוויות השחור המוחלט, הצבעים התוססים וזוויות הצפייה המושלמות נצרבות בי ערב ערב מחדש, ולצערי לא רק הן צרובות. בינתיים מצא האולד את דרכו לחדר שני, החשוך כדבעי, ואת הסלון כבשה לאחרונה טלויזית 65 אינץ׳ מסדרת ה-QLED היוקרתית המתחרה של סמסונג. זו מאירה את עיני לצד הצבעים הטבעיים גם בבהירות מטורפת בצפייה בחדר מואר מאוד, ועיבוד תמונה מיטבי של תכנים באיכות נמוכה מ- DVD ושידורי טלויזיה בערוצי עידן מינוס.

ב״דיגיטאון 2017״ קרב האיכות בין שתי הטכנולוגיות ייפול כנראה קורבן ליתרון הגודל, מול האולד המפעים של סוני מסדרת A1 בגודל 65 אינץ׳ (27900 ₪) שלוקח את טכנולוגיית הפאנלים של LG כמה צעדים קדימה ושיוצג בחדר תאנה בקומה ראשונה, תמוצב המתחרה: את מלוא תשומת העין בשטח הפתוח שבקומת קרקע תלכוד הטלויזיה הביתית הגדולה ביותר שניתן לקנות היום בישראל, סמסונג 88 אינץ׳ מסדרת Q9F שעלותה הסופית תהיה יותר מ-120000 ₪.
בקיצור, לא כוחות.

תפרוסת ה-88 אינץ׳ תישאר עבור רובנו בבחינת לראותה בלבד, ורק ליומיים ב”דיגיטאון 2017״ משום שלא תוצג בשום מקום אחר. אל תהיו עצובים. סמסונג תפתיע בתערוכה עם בשורה גדולה במיוחד לכל מי שלא יכול 88. מה דעתכם על טלויזית LED עצומה בת 82 אינץ׳ ובמחיר נגיש יחסית של 30000 ₪ ? קבלו את הענקית מסדרת MU8000 שתיחשף גם היא במרכז הסמינרים. 

ספטמבר היה החודש שבו השיקה סמסונג בתערוכת IFA בברלין. את סדרת מסכי הפריים שלה, שנראים על הקיר ממש כתמונה. עכשיו אוקטובר וב״דיגיטאון 2017״ יושקו לראשונה שתי התמונות המקרינות - אחת בגודל 55 אינץ׳, שנייה ב-65 אינץ׳.

Sony A1 OLED - ביקורת מסך הדגל


יהיה קשה, אבל הכל פתוח



revox speakers
vienna acoustic


זו התערוכה החמישית שמארגן דיטאון ולאורך העשור האחרון הופיעו כמה יבואנים אמיצים שהתעקשו להדגים סאונד מרמקולים גם בשטחים הפתוחים שבכניסה לחדרים האקוסטיים תוך נסיון כמעט נואש להתגבר על שאון המבקרים. באות אומץ יזכה בשבוע הבא רועי פייגין מ״קודו אודיו״ שידגים בקומה השניה שתי מערכות מלאות, של רווקס ושל פרוג׳קט. נאחל לו בהצלחה במילוי תפקידו.

״איך אפשר להשמיע בשטח פתוח?״ התחבט רן שביט מ״סבו אודיו״ ובחר ללכת בקומה הראשונה על תצוגה סטאטית שקטה. בין המוצגים ממבחר מותגיו: קומפקט דיסק ומגבר משולב של אקיופייז, קומפקט דיסק ומגבר משולב
מתוצרת MBL, סטרימר של אורנדר, ורמקולים מודממים של ויינה אקוסטיקס ואליפסון.

לצידו, בשטח הפתוח בקומה הראשונה, יהיה מאוד רועש בדוכן של ארי מ״מיוזיק אנד דיזיין״. מאות יחפשו משהו טוב לשמוע בקופסאות התקליטים החדשים בהדפסות מוקפדות. אחר כך ילטפו בערגה את מכונות הניקוי לתקליטים ואת מגוון העזרים הנוספים (שילות, ככה באמת קוראים לזה?) למיקסום חוויית ההאזנה לזהב השחור. 

  

נתראה, כן?



האיש שהייתי פעם, לפני שהרייטינג שלי נמחץ במכונת הדפוס הקורסת ובטרם זכרונו של אבי בגד בו, הסניף ריגושים  ממערכות אודיו וקולנוע מעולות, טובות מאוד ואפילו סתמיות במשך שנים על בסיס קבוע. עד שבואו נודה, קצת נמאס. עכשיו כשאני טעון מרוב ציפיה מתחילה רמת האדרנלין לעלות שוב מעלה מעלה. 5 ימים נותרו עד לחוויה הגדולה של השנה. אתם חייבים להיות בתערוכת דיגיטאון החמישית, המופע הדו שנתי של שיא הרגש.

מעבר לתגובות בפורום