אוזניות Vi – המאמנת האישית שתריץ אתכן

יואל פלרמן
18-09-2017 09:20

אוזניות ריצה של LifeBEAM – עם אפליקציה המבוססת על בינה מלאכותית – מביאות את Vi, שתכיר אתכם, תדחוף אתכם ללכת ולרוץ ותספק לכם מידע שוטף תוך כדי שיחה איתה

מתוך מה שהחל לפני למעלה מחמש שנים כמערכת ניטור פיזיולוגי לאנשים במצבי קיצון (טייסים, למשל), והמשיך לתעשיות רלוונטיות (חלל, לדוגמה), פיתחה LifeBEAM, חברה ישראלית, מוצר צרכני הפונה בשלב ראשון לאלה שעוסקים בפעילות גופנית בחוץ, הליכה וריצה.

LifeBEAM

אוזניות, והרבה מעבר

האוזניות – המיוצרות על-ידי הרמן-קרדון – מאפשרות לשמוע מוזיקה ולשוחח בסלולרי, ו-LifeBEAM טוענת לאיכות שמע גבוהה במיוחד. אבל העיקר במערכת הזו הוא מערך של אינטליגנציה מלאכותית, המיוצגת על-ידי Vi, המדברת עם המתאמן באנגלית; אכן כן, מדבר איתו.
המערכת (אופס, המאמנת) לומדת את שמו של המתאמן, ותוך שעתיים נוספות הרגלים הקשורים לפעילות שלו. Vi לא רק שמדברת באופן "אנושי" בקול עשיר בשינויי מנהד, מקצב, עוצמה וכו', אלא גם מנהלת שיחה ומגיבה באופן ענייני למה שאומר לה המתאמן, שואל אותה, מדווח לה או מברר. המערכת יודעת לנטר דופק, תנועה, גובה ולזהות קול ומיועדת ליצור מוטיבציה אצל המתאמן ולדחוף אותו עוד.

LifeBEAM

בשלב זה האוזניות אינן מיועדות לרוכבי אופניים (גם כי החוק אוסר על אטימת שתי האוזניים, ובארה"ב מתייחסים לחוק באופן שונה מהמוכר כאן), או להליכונים בחדרי כושר (עליהם המתאמן, בפועל, אינו מתקדם). עם זאת, החברה עובדת על פיתוח למכשירים כאלה. בנוסף, המערכת תוכל לנטר עוצמת קול בסביבה ולהתאים את עוצמת המוזיקה – וכמובן, השיחה – לפי רמת ההפרעה.

LifeBEAM

עמרי יפה, מנכ"ל LifeBEAM, מסר כי החברה השקיעה ב-50,000 קבצי קול שונים, לכיסוי מלא ככל שניתן למצבים שונים (וכדי שהיחסים עם המאמנת לא ייתקעו), ולאחר 250 מבחני קול ברחבי העולם בחרה במי שיכולתה הקולית והרגשית להעברת מסרים הייתה הטובה ביותר. בשלב זה התקשורת נעשית באנגלית בלבד, אך בהמשך יגדל היצע השפות.

יפה ציין כי כל הפיתוח נעשה בישראל, וכי החברה תפנה ליישומים נוספים המתבססים על בינה מלאכותית.

 

LifeBEAM

המוצר

האוזניות קלות (43 גרם), עמידות במים (תקן IPX5), מיועדות לשימוש רצוף לאורך זמן (8 שעות עבודה), והשימוש בהן מחייב סלולרי צמוד (iOS או אנדרואיד). האוזניות נצמדות מגנטית לקשת שסביב לעורף ויש להן LED לניטור פעילות. 
אוזניות Vi, שמחירן בארה"ב 250 דולר (ללא מיסים ומשלוח), משווקות כעת ברשת באג במחיר 900 שקלים, ולפי LifeBEAM ובאג, זה המחיר הנמוך ביותר בעולם.

מעבר לתגובות בפורום