אפל X - משיקה שלושה אייפונים, טלוויזיה ושעון

יואל פלרמן
12-09-2017 23:16

שעון שהוא גם סמארטפון, ממיר טלוויזיה 4K, שני אייפון 8 ואייפון X – אפל מציינת עשור לאייפון הראשון ועושה זאת בענק. ובהיכל החברה החדש שהוקדש לזכרו של האב המייסד.

המתיחות בצפון קוריאה? הסופה אירמה? לכמה שעות הכל נדחק הצידה – ולא שהעיסוק האובססיבי בתכונות המכשירים, שמם ומחירם היה בשוליים בחודשים האחרונים. לא רק אתרי טכנולוגיה דיווחו בשידור ישיר – עם אולפן, מגישים ופרשנים – על אירוע ההשקה של אפל, שציין עשור לאייפון, והיה גם לאירוע הראשון במשכנה החדש, אלא גם אתרי חדשות עולמיים וארציים, על פני כל הגלובוס וגם כאן.

עשר שנים עברו מאז השיק סטיב ג'ובס את האייפון הראשון, וכיום ברור שמכשיר זה ומה שבא איתו, היישומים, היה אחראי אז ושותף מאז לתופעות חברתיות ותרבותיות בקנה מידה וקצב שלא היו כמותם.

הזמנות לכל המוצרים שהוכרזו מתקבלות מיום שישי זה, ואספקה תחל ב-22 לחודש. 


ההשקה והקדימון


בעשר בבוקר לפי שעון קליפורניה החלה ההשקה של מוצרי אפל החדשים. האירוע נערך בקמפוס "החללית" שאפל הקימה, מבנה ענק שכל האנרגיה שהוא צורך מקורה ירוק ונקרא על שמו של סטיב ג'ובס.


המוצר הראשון שהוצג היה שעון אפל ווטש – ותכונה חדשה אחת שלו, עשויה לחולל מהפכה בשימוש בשעונים ובמכשירים סלולריים גם יחד. השעון החדש מוצע כקודמו ללא סים, עם שפע תכונות – אבל בניגוד לו, יש לדגם החדש גם אופציה לשימוש עם סים. המשמעות: השעון יכול להיות, במגבלות, הסלולרי החדש.
אפל ווטש, עם מערכת הפעלה ייעודית לשעונים כאלה (watchOS 4) ומסך המתפקד גם כאנטנה, יאפשר לשמוע מוזיקה, יופעל קולית על-ידי סירי ויתפקד כסלולרי עם סים קטן במיוחד על בסיס המספר הרגיל. המחירים: 330 דולר ללא סים, 400 איתו.

אפל שעון 3

אפל TV 4K - הטלוויזיה והזווית המקומית (באבחנה גבוהה)

אפל הציגה מערך 4K עם טלוויזיה וסטרימר. קודמיו שנמכרים כאן הפכו לרלוונטיים עבור הצופים הישראלים בעיקר בשנתיים האחרונות, עם כניסת שחקנים חדשים לשידורי הטלוויזיה. כך מציע שירות סלקום TV ללקוחות את Apple TV דור רביעי כממיר, יחד עם  אפשרות צפייה בנטפליקס וכמובן בתכנים ממכשירי אפל אחרים (אייפון ואייפד). אבל, עד עתה, לא ניתן היה ליהנות משידורי נטפליקס באיכות 4K (כמו בסדרת נרקוס, המציעה איכות תמונה מרשימה ב-4K).

אפל TV 4K
בנוסף לרזולוציה הגבוהה, אפל TV 4K תומך בפורמט HDR 10 החדש יחסית, המציע תמונה בניגודיות גבוהה וטווח דינמי מורחב. גם כאן, נכון לעכשיו, מי שמציעה הכי הרבה תכני HDR היא נטפליקס הזמינה ללקוחות הישראלים עם כתוביות בעברית.

המכשיר החדש מגיע עם יציאת HDMI 2.0a, חיבור רשת קווית 1Gb, קישוריות אלחוטית מדור WiFi 802.11ac העדכני וגם BT 5.0 המאפשרת להזרים מוזיקה לשני מכשירים במקביל. הוא יוצע בגרסאות עם נפח אחסון פנימי שעומד על 32GB ו- 64GB. ה-Apple TV 4K יוצע ב-179 דולר ל-32GB וב-199 דולר ל-64GB.


שני אייפונים, אחד עם פלוס


אייפון 8 הוצג בשתי גרסאות – רגילה עם מסך "4.7 ופלוס עם מסך "5.5. שניהם מבוססים על מעבד 64 ביט החדש של אפל, A11 (מהיר ב-30% מקודמו), המצויד בשש ליבות, ותוכנת ההפעלה היא iOS 11 – הכוללת, וזה מאוד חשוב, אימוג'ים חדשים. לשניהם מצלמה 12 מגה פיקסל עם מייצב אופטי, ולפלוס מצלמה טובה יותר וגם נוספת. האייפון מאפשר הסרטה בהילוך איטי (240 מסגרות/שנייה ב-1080) והוא מאפשר צפייה במציאות רבודה, עניין שמפתחים רבים כבר עוסקים בו במרץ רב. באיחור אלגנטי קל של מספר שנים, ניתן לטעון את האייפונים אלחוטית ומשטח הטענה מסופק איתם.

אייפון 8
המחיר לאייפון 8 החל מ-700 דולר, ולאייפון 8 פלוס החל מ-800 דולר. הזמנות בסוף השבוע, הספקה בארה"ב בעוד עשרה ימים.

אייפון פעם בעשור: X


אייפון X
כיאה לדגם העשור, מי שיועד להיות מכשיר העילית של אפל, לדגם המתקדם ביותר וגם היקר ביותר, קיבל סימול המציין ייחוד וגם עשר שנים: X.


אייפון X
אייפון X הוא סלולרי נטול שוליים, עם זכוכית מלפנים ומאחור, גודל מסך ה-OLED שלו "5.8, האבחנה 2436x1135 פיקסל ("סופר רטינה"), הזיכרון בין 64 ל-256 גיגה בייט – ואין כפתור "בית"; במקום זיהוי באמצעות טביעת אצבע, לדגם החדש יכולת לזיהוי פנים, גם עם משקפיים או זקן וגם בחושך. ייצוג דמות באמצעות מסיכה או תמונה לא יאפשר פתיחת המכשיר. לפי אפל, יחס ההצלחה לכניסה לא מורשית למכשיר עם טביעת אצבע הוא 1:50,000; לפי זיהוי פנים, 1 למיליון. המחיר: 1000 דולר.

אייפון X

מעבר לתגובות בפורום