חנויות
פיוז אומגה אודיו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי סטריאו סטאר אודיו קלאב יורוקום פנסוניק USBID גופי תאורה
הוסף ל::

מבחן האזנה וצפייה ארקם AVR850 | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

מבחן האזנה וצפייה ארקם AVR850

גודל אות: Decrease font Enlarge font
arcam AVR850 arcam AVR850

מכשיר הדגל של היצרן הבריטי מיועד לקולנוע ביתי 7.2, משמיע אודיו רב-ערוצי ונותן קולו בסטריאו. מבחן רב-פורמטים לחושי הראייה והשמיעה

חברת ארקם הבריטית נוסדה ב-1976 על-ידי שני חברים מאוניברסיטת קימברידג' שחלקו עניין בתחום האודיו – ומכאן גם שמה: A&R Cambridge שהייתה ל-ARCAM. מאז מייצרת החברה מגוון מכובד של מוצרי אודיו הכולל נגנים, מגברים, טיונרים, רסיברים ועוד. עם סדרת FMJ (ר"ת Full Metal Jacket) משנות התשעים יצרה לעצמה ארקם מעמד מכובד בזכות ביצועים ברמה גבוהה ובמחיר סביר, שילוב שהיה למעשה הבסיס להצלחתה מאז המכשיר הראשון שלה, A60.

ארקם מייצרת מאמצע שנות התשעים גם רסיברים לקולנוע ביתי, ואלה, כולל מכשירי האודיו שלה מאוגדים תחת אותו סימול FMJ, אך כעת עם משמעות אחרת: Faithful Musical Joy, "שמחה מוזיקלית נאמנה". ארקם עצמה כבר אינה מיזם של שני סטודנטים אלא שייכת כיום להרמן, בעצמה חלק מסמסונג.

ARCAM AVR850

חתן השמחה

 ב-2013 השיקה ארקם את AVR, סדרת רסיברים חדשה 7-ערוצים באבחנה של 4K, ולפני שנה, בסתיו 2016, הציגה את AVR850, הבכיר בין דגמיה בתחום, כשהוא מחליף את 750. זהו רסיבר קולנוע ביתי גדול ממדים התומך ב-7 ערוצי הגברה עצמאיים בטכנולוגיית  G קלאס, וכולל שליטה על אזור נוסף אחד. ה-850 שונה מעט מקודמו, ובחזיתו כפתורי שליטה המאפשרים שליטה במכשיר ללא שלט. הרסיבר נראה מסיבי, הוא בנוי היטב ואיכות ההרכבה מרשימה.

 מידע טכני הכרחי

 ארקם AVR850 הוא רסיבר בתצורת 7.2 ערוצים מלאים, תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים, DTS-X  ו-Dolby Atmos (אבל מהיותו 7-ערוצי, ללא רמקולי תקרה). לפי ארקם יחידת הגברה חדשה מספקת 120 וואט ל-2 ערוצים, וב-100 וואט ל-7 ערוצים (בשני המקרים, ב-8 אום). ניתן לוותר על מערך ההגברה הפנימי, ואז הרסיבר יתפקד כמעבד בלבד, משרת מגבר הספק חיצוני, בתצורה של 7.2.4 ערוצים (0.2 לסאבוופר).
לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן 2.0a ואת תמונת הווידיאו ניתן להוציא רק דרך 2 היציאות. ה-850 תומך בהעברת וידאו בתלת ממד, ויכול לטפל בקצב של 24 עד 60 מסגרות/שנייה.

ARCAM AVR850

מלבד אותם חיבורי HDMI המעבירים גם אודיו, לרסיבר 9 כניסות אנלוגיות, 2 כניסות אופטיות, 4 כניסות קואקסיאליות – ו-7 יציאות לרמקולים. כאן יצוין כי חיבורי הרמקולים מבוססים על מנגנון נעילה סיבובי מסורבל למדי והם קרובים מדי זה לזה.  
ל-850 אין יכולות רשת ושליטה אינטרנטיות נרחבות, והוא אינו עומד בקדמת הטכנולוגיה בתחום זה, עניין בולט מול המתחרים היפניים המצטיינים בהתממשקות אינטרנטית עדכנית. הרסיבר אינו תומך WiFi ובקישוריות בלוטות', ולכן אינו משדר מוזיקה דיגיטלית פרט ל-Spotify. כתוצאה מכך, עדכוני קושחה (כמו זה שעבר, V.4.1 7) נעשים באמצעות דיסק און קי.
כאמור, ל-850 חיבור HDMI בתקן 2.0a החדש והוא תפקד היטב עם תאימות טובה עם כל שאר המקורות.

כיול תדרים

ל-AVR-850 מערכת כיול הנקראת Dirac Live room correction. מערכת זו דורשת מחשב במקום הישיבה (רצוי נייד), ויש לחבר את הרסיבר לרשת הקווית הביתית. התוכנה מורדת מאתר ארקם, מותקנת ומופעלת על-ידי מיקרופון. נדרשות תשע נקודות מדידה באזור הישיבה, וכל תהליך הכיול נשמר במחשב בתיקייה נפרדת, ומשם מוזן לרסיבר.
התהליך נמשך כחצי שעה, עשיתי אותו פעמיים (בגלל שהמכשיר נבחן עם שתי מערכות רמקולים), הוא קל לביצוע והתוצאה שהתקבלה הייתה טובה למדי, וסביר שתספק את רוב המשתמשים.    
מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה שאין מערכת כיול שתביא לתוצאה מושלמת ותמיד חסר משהו (בס, גבוהים, מיד). חובבים רבים סומכים על מערכת כיול ב״אוזניים עצומות״, אבל אני מעדיף מערכת שניתן לשנות בה פרמטרים לאחר הכיול – מה שלא קיים במערכת הכיול בארקם. שתי הערות: חובה להשתמש במערכת עם החיבור הראשוני, וחובה לשמור על שקט מוחלט במשך כל התהליך, כולל כיבוי המזגן.

ARCAM AVR850

מבחן שמע רב-ערוצי לסרטים

כהרגלי פתחתי את המבחן עם הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסרטי ג'ימס בונד. בקטע זה אלמנטים לא-מוזיקליים מאתגרים כמו מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, חריקת צמיגים – כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת שתפקידה ליצור אווירת ״מלחמה״.

קטע זה שואב מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. לזכותו של ה-850 יצוין כי מעניק את תחושת נפח ברמה גבוהה, ולחובתו יירשם כי הוא לוקה בחוסר פירוט ודיוק וכושר ההפרדה בינוני.
המשכתי בספר הג'ונגל במהדורת 2016, עם קטע סראונד איכותי ומאתגר. מוגלי, לבדו בג'ונגל, שומע את הנחש קא מכל עבריו – ואנחנו דרך כל רמקול בנפרד. בנוסף לדיאלוג, נשמעים אירועים נוספים סביב, וכל אלה מחייבים את הרסיבר ביכולת פענוח מאתגרת. ה-850 יצר גם כאן נפח מצוין, וגם כאן ההפרדה לא הייתה טובה מספיק.

באחוות הטבעת, הראשון בטרילוגיית שר הטבעות, בקטע הפתיחה, נשמע קולה קייט בלאנש ברמקול המרכזי כאשר סביב נשמעים אלמנטים נוספים של התרחשויות, חלקן מהירות ודרמטיות. גם קטע זה דורש מהרסיבר יכולות פענוח, דינמיות והפרדה גבוהות. וכן, גם כאן ה-850 יצר ה-850 נפח מרשים ולא הצליח ליצור הפרדה ראויה, פירוט ודיוק.
וכך גם בסרטים האחרים. ב-Max Payne (המעולה) בסצנת ירי במרתף, יש הרבה נפח ורושם, אבל הפירוט וההפרדה חסרים, כמו צליל הקליעים הפוגעים ברכב, במתכת ובזכוכית. כך גם ב-Book of Eli (המעולה אף הוא), שם פוגשים במיקוד חסר של הקליעים, בצליל בכל אופן. דברים אלה בולטים בעיקר לאחר השוואות מרובות, ולא תמיד מורגשים בהאזנה ראשונה.

אותו סט התרשמויות מתגבש – נפח מרשים, צליל שאינו מוגדר היטב בגלל בעיות הפרדה, פירוט ודיוק – מוצא ביטוי בג'ייסון בורן (פורמט DTS-X) האנרגטי ורב המעללים בקטע המרדף בסיום הסרט, כמו גם ב-Hacksaw Ridge (פורמט Dolby Atmos).
פורמטים חדשים: DTS-X ו- Dolby Atmos. פורמטים חדשים אלה, אטמוס ו-DTS, מלהיבים אותי כל פעם מחדש – ושונים מכל מה שהכרנו עד היום. לדעתי הם מרשימים ביותר ומביאים מרחב שלם נרחב ומוגדר עם דיוק מצוין, ועושים לי חשק לצפות שוב ושוב בסרטים.

ARCAM AVR850

לארקם 850 יש שבעה ערוצי הגברה בלבד, ולכן לא ניתן לשדך לו את רמקולי התקרה, ומבחינתי זוהי אכזבה גדולה מרסיבר דגל. בעידן פורמטי האודיו החדשים, תוספת ערוצי הגברה נוספים מאפשרת להעצים את החוויה, ורמקולי התקרה אמורים להשלים בצורה מרהיבה את המעברים בקטעי סראונד ליצירת צליל העוטף את המאזין מכל הכיוונים.
הסרטים בפורמט אטמוס ו-DTS נבחנו לכן רק בתצורת 7.2, כאמור ללא רמקולי תקרה – וחלק מהחוויה שהם מספקים לא נוצרה. הפורמטים הללו מעצימים את החוויה, במיוחד במעברים בין רמקולי הסראונד לבין רמקולי התקרה, והם מביאים גם בס גדול עם עומק, אבחנה והפרדה מצוינות וסראונד רחב שעוטף את המאזין. לדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו, בתוספת רמקולי תקרה.

מוזיקה בהופעות

בכותר הבלו-ריי "Hit Man Returns: David Foster & Friends" התמקדתי בקטע של דונה סאמר והזמר סיל; קולה של סאמר נשמע ברור, עם נפח מצוין וסיל בהמשך נשמע היטב. הרסיבר יצר הפרדה טובה ביניהם ובין הכלים סביבם. אותה התרשמות הייתה בהופעה החייה של פוליס בבואנוס אריס; סטינג נשמע מופרד מהכלים המתנגנים סביבו, וגם כאשר שומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים, אלה כמעט ולא התערבבו עם מה שנשמע על הבמה. בהופעה חיה של אדל, כאן באלברט הול בלונדון, קולה נשמע צלול, התזמורת סביבה נשמעה היטב – ומחיאות הכפיים של הקהל גרמו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי ומצדדי, כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו.

ARCAM AVR850

אודיו דו ערוצי

כהרגלי פתחתי בתקליטור המצוין של אריק טרופאז, Quartet Bending new corners, ובקטע החמישי, זיגפריד. זהו קטע מאוד מאתגר למגברים, ובמיוחד לרסיברים, ומחייב יכולת הפרדה בין הכלים. עם הארקם, שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה, ובהמשכו השתלבה היטב חצוצרה. צליל המצילות בולט והיה מפורט היטב וקולו של הזמר נייה נשמע מעולה. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה מצוינת. כאן ה-850 מתנהג כמו מגבר משולב איכותי, וההתרשמות ממנו הייתה שונה מאוד מזאת שהייתה לי במהלך מבחן הקולנוע הרב-ערוצי.

כך גם בשיר The Healer של זמר הבלוז ג'והן לי הוקר; המוזיקה ממלאת את כל מרחב הבמה, וההפרדה בין התופים והגיטרה ברורה והכלים נשמעים היטב. קולו של הוקר צלול וברור עם עומק מרשים. אותה התרשמות חיובית מיכולתו הגבוהה של ה-850 נשמרה גם בקטעי מוזיקה רבים אחרים, עם צליל טבעי, יכולת דינמית גבוהה, פירוט ואיזון מרשימים. לדעתי, ה-850 קובע רף חדש ביכולת השחזור המוזיקלי בסטריאו עבור רסיברים.

נקודות לציון

העמדה.

ל-850 נטייה להתחממות, כמעט כמו כל רסיבר אחר. יש לו שלושה מאווררים לשמירה על טמפרטורה מאוזנת, אך מומלץ למקום אותו כך שיהיה מרווח של מספר סנטימטרים מכל צדדיו.  

שלט רחוק.

יעיל, פשוט לתפעול, אך אינו ארגונומי.

נוחות תפעול.

קל ונוח לתפעול, מתרגלים אליו די מהר, וזורמים איתו בקלות. מנגד, רסיבר זה אינו עשיר במיוחד בתכונות ואפשרויות תפעול ושליטה. 

ARCAM AVR850

סיכום במספר ערוצים

ארקם AVR-850 הוא רסיבר רב-ערוצי הבנוי ברמה גבוהה ביותר, וכולל רכיבים איכותיים שלא היו מביישים מגברים משולבים מכובדים מאוד. הוא קל יחסית לתפעול, אך יכולות השליטה והתקשרות שלו מוגבלות. הוא תומך רק ב-Spotif ושולט רק באזור נוסף אחד בלבד.
כרסיבר לקולנוע ביתי, הארקם תומך רק בשבעה ערוצי הגברה – תשעה כיום במכשירי דגל של יצרנים אחרים – כך שאינו יכול להציע את המרב מהפורמטים החדשים, DTS-X ו-Dolby Atmos. בהקרנת סרטים הוא יוצר נפח מרשים מאוד לצליל והיכולת הדינמית גבוהה, אך לוקה בחוסר דיוק ובפירוט חסר.
כמגבר למוזיקה, הן בפורמט רב-ערוצי והן בדו-ערוצי, ה-850 מרשים מאוד, עם במה, כושר הפרדה, פירוט וטבעיות ברמה גבוהה ביותר.
מחירו המלא של ארקם AVR850 הוא 29,000 שקלים, וכעת הוא מוצע במחיר מבצע העומד על 20,900 שקלים. אם קולנוע בייתי הוא הדבר היחיד שאתם מחפשים, תמצאו חלופות טובות יותר, מעודכנות יותר ובמחיר נמוך יותר. אבל אם האזנה למוזיקה חשובה לכם במידה שווה לפחות, תמצאו ב-AVR מכשיר עם יכולות פנטסטיות.

רכיבי רב-ערוצי

מערכת א'

רמקולים 7 יחידות Morel SP-3 

סאבוופר 2 יחידות Klipsch R-115SW

מערכת ב'

רמקולי חזית Tannoy DC10TI
רמקול סנטר Klipsch KL650 Thx Ultra2
רמקולי סראונד Klipsch KS525 Thx Ultra2
רמקולי סראונד אחוריים Klipsch RB61MKII
סאבוופרים 2 Klipsch R-115SW

נגן בלוריי (כולל סטרימר) OPPO BDP-105D

אמצעי תצוגה פיוניר קורו 6090H

רכיבי דו-ערוצי

נגן OPPO BDP-105D
רמקולים TANNOY DC10TI

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (38 תגובות פורסמו):

avatar
SONYES 2017-11-09 19:41:58
.
avatar
יעקב ח 2017-11-09 20:21:28
בקיצור, זה לא זה.
avatar
exupgh12 2017-11-09 21:19:07
במילים עדינות התוצאה מאוד רחוקה מלשקף את התמחור. מעבר לכך שבמחיר המלא ניתן לקבל עודף ממערכות המורכבות מ pre/amp
avatar
michael123 2017-11-09 21:28:13
תלוי איזה pre
avatar
itay123 2017-11-09 22:51:06
הייתי לפני כשבועיים לפני הזמנה של הפרוססור שלהם 860, הסיבה שבה התעניינתי ב Arcam הוא בעיקר ה RoomCorrection של Dirac-Live שמעניקה בגרסה הקיימת בפרוססור וברסיברים של arcam - פתרון "יעיל" ל 12 ערוצים (בעצם תמיכה מלאה ב 3d אודיו). דבר שהוא יעיל ועבודה נכונה בכל הקשור ל TA (Time Allignment). בהזדמנות זו אני רוצה להודות ל-רוני מ-"אלרון" יבואן Arcam בעיקר על סבלנותו, רצונו הטוב (והאמיתי) - תוך כדי מתן שרות !on line! עם חברת Arcam ומתן פתרונות ושפיכת אור לכל השאלות שהיה לי ספק ו-שביקשתי מרוני לשאול עבורי את Arcam ו/או Dirac לפני הזמנה. עם כל הרצון הטוב לרכוש (19,900 ש"ח באשראי), ולתת OK סופי - הבנתי שאני ככל הנראה אוותר ואמשיך הלאה. מסתבר שהגרסה של Dirac אשר קיימת ב arcam שונה ממה שהורגלתי אצלי (ddrc-88a). מקריאה ב AVS בעיקר למדתי שישנן בעיות תקשורת עם התוכנה (שרתי התוכנה), התוכנה עצמה מוגבלת ביכולותיה וללא אפשרות זכרונות. המיקרופון שמגיע הוא מיקרופון יחסית פשוט (XTZ) ולא umik-1 שאיתו Dirac ממליצים לעבוד. מה שמביא אותי אולי לשאלה שנשאלת עם במקרה של Arcam השימוש במילה "Dirac" הוא בעיקר לצרכי שיווק - כאשר המערכת בפנים יחסית נחותה מהמערכת החיצונית. שאלות לאיציק לגבי Dirac (חייב לציין שמתן האינפורמציה והסקירה לגבי Dirac הייתה מאוד דלה בסקירתך עד כמעט ולא הוזכרה חוץ מכמה משפטים מאוד "מסכמים" וקצרצרים... ולא ברור - אך ערכת את הכיול. במיוחד ש Dirac הוא היום בין מערכות הכיול היותר מתקדמות ועדיפות על פני האחרות (Mainstream למינהם).... 1. אשמח אם תרחיב יותר על התממשקות ל Dirac וכיצד ערכת את תהליך הכיול? 2. מה היה חסר לך במערכת של Dirac? ואך מצאת אותה ביחס למה שאתה מכיר והורגלת ה Mcacc של פינויר (היום אונקיו). אני לוקח בחשבון שהגרסה של dirac ש-קיימת בפרוססור של arcam דגם 860 שונה מסיבה שה860 זו הוצאה מעודכנת יותר ו-יחסית מכשיר חדש (יצא בינואר 2017) בעוד ה 850 יצא לפני יותר משנתיים. *אגב ה 860 (רק דגם זה ) יכיל לפי הבנתי מ Arcam דרך רוני - שבעתיד יהיה עדכון גרסה ל Dolby Vision ו HDMI 2.1. כך שכן אני רואה בכל זאת יתרון ב 860 למי שחשוב לו תמיכה זו בהמשך. בכל אופן - סקירה חביבה אך רחוקה מלהיות מקצועית ואינפורמטיבית תוך כדי התנסות ו"שפשוף" עם הרסיבר. תודה בכל אופן.
avatar
itay123 2017-11-09 22:59:59
לדעתי (מניסיון עם mainstream ועם anthem שבבעלותי), היום אין תחרות ל anthem ובעיקר למחירי היבואן Touch Control עם שירות נהדר (של בני ויונתן בעיקר). רסיברים נהדרים עם מערכת RC איכותית (מאוד דומה ל Dirac רק חלשה יותר בתחום התחתון), סאונד בשרני, עשיר ומלא, מדויק ומפורט בעידון ובזהירות ומאוד מאוזן בסה"כ - שידוך שלו עם מגבר כוח דינאמי ומהיר יניב תוצאה אמיתית של קולנוע בבית.
avatar
נמר 2017-11-09 23:01:46
בכל אופן - סקירה חביבה אך רחוקה מלהיות מקצועית ואינפורמטיבית תוך כדי התנסות ו"שפשוף" עם הרסיבר. תודה בכל אופן. מה חסר לך?
avatar
itay123 2017-11-09 23:05:23
נמר תקרא שוב את הפוסט שלי. אם אתה חושב שהסקירה הזו מקיפה ומקצועית - אין לי מה לומר יותר בנושא.
avatar
סחבק 2017-11-09 23:20:54
איציק, תודה על הסקירה!! נ.ב. אני חייב להצטרף לאיתי. גם לדעתי ההתייחסות ל Room correction לא מספקת. RC טוב (כמו דיראק) מתקן פאזה ככה שהסיגנל מגיע בתיאום פאזה מכל הרמקולים. שזה קריטי ברב ערוצי. וגם בסטריאו זה יכול להיות רלוונטי עקב החזרות מהקירות ו/או מיקומים שאינם סימטריים. בנוסף ולא פחות חשוב, RC מתקן התאבכויות בונות. בשילוב עם תיקון מקדים של התאבכויות הורסות, תיקון שנעשה על ידי טיפול אקוסטי, אני בטוח שאפשר להגיע לסאונד נפלא במערכות פשוטות באופן יחסי. (אכן, גם חשוב שממברנת הרמקולים תהיה כלואה בתיבה "מתה" ועוד שאר עשרות הפרמטרים שאנחנו מדברים עליהם כאן בפורום) אם אנחנו מסכימים על חשיבות RC, אז בתחום המחיר השפוי יש הרבה המלצות על דיראק. ולכן אני וכנראה גם איתי, ציפינו להתמקדות (גם) באספקט הזה.
avatar
איציק ירקוני 2017-11-09 23:50:26
1. אשמח אם תרחיב יותר על התממשקות ל Dirac וכיצד ערכת את תהליך הכיול? 2. מה היה חסר לך במערכת של Dirac? ואך מצאת אותה ביחס למה שאתה מכיר והורגלת ה Mcacc של פינויר (היום אונקיו). . איתי אתה מיחס יתר חשיבות למערכות כיול. לרסיבר יש עוד מגוון מרכיבים אשר קובעים את אופיו, וכל רסיבר מגיע עם DNAשונה. בקשר לתהליך הכיול, זה נראה לך רציני, שאכתוב את כל התהליך.
avatar
itay123 2017-12-09 00:07:08
איציק כיום מערכות ה RC מהוות יותר עניין מאשר פעם. במיוחד כאשר מדובר במערך של יותר מ 2.0 ערוצים...ועד ל 11.2. מערכת ה RC של Dirac באופן אישי מהווה עבורי יתרון אדיר על מתחריה (mainstream), והיא נחשבת לאחת הבולטות אם לא הבולטת ביותר (עד X מחיר שמעליו כבר צריך לחשוב כמה וכמה פעמים אם להכנס לאפיזודה הזו ), האמת שציפיתי לסקירה מקיפה הרבה (הרבה ) יותר על ה Dirac הקיים ב Arcam ממך לצורך העניין (כמשתמש שסקר אותו ) ולא עוד תכונות יבשות שקיימות בכל רסיבר. אני מבין שאתה חושב אחרת בשלב זה אני עוצר את עצמי מלהמשיך להגיב בנושא. באמת שאני לא מוצא צורך אמיתי. תודה בכל אופן על הסקירה.
avatar
איציק ירקוני 2017-12-09 10:36:52
איציק כיום מערכות ה RC מהוות יותר עניין מאשר פעם. במיוחד כאשר מדובר במערך של יותר מ 2.0 ערוצים...ועד ל 11.2. מערכת ה RC של Dirac באופן אישי מהווה עבורי יתרון אדיר על מתחריה (mainstream), והיא נחשבת לאחת הבולטות אם לא הבולטת ביותר (עד X מחיר שמעליו כבר צריך לחשוב כמה וכמה פעמים אם להכנס לאפיזודה הזו ), האמת שציפיתי לסקירה מקיפה הרבה (הרבה ) יותר על ה Dirac הקיים ב Arcam ממך לצורך העניין (כמשתמש שסקר אותו ) ולא עוד תכונות יבשות שקיימות בכל רסיבר. אני מבין שאתה חושב אחרת בשלב זה אני עוצר את עצמי מלהמשיך להגיב בנושא. באמת שאני לא מוצא צורך אמיתי. תודה בכל אופן על הסקירה. 1. נכון שמערכות הכיול כיום מהוות יתר עניין מאשר פעם, אך זה עדין לא אומר שהם פועלות באופן מושלם. בנוסף, הם גם מתפקדות שונה בכל חלל. 2. טוב לשמוע שאתה שמח בחלקיך, וה Dirac מהווה עבורך יתרון אדיר מול המתחרות. 3. נכון, אני חושב אחרת, מכוון שאין שום מערכת כיול מושלמת, ותמיד יהיה חסר משהו שיצריך התערבות ידנית. הרי לכל אחד מאתנו יש אוזן שונה, וטעם אחר.
avatar
סחבק 2017-12-09 11:09:30
.
avatar
סחבק 2017-12-09 11:10:26
1. נכון שמערכות הכיול כיום מהוות יתר עניין מאשר פעם, אך זה עדין לא אומר שהם פועלות באופן מושלם. בנוסף, הם גם מתפקדות שונה בכל חלל. 2. טוב לשמוע שאתה שמח בחלקיך, וה Dirac מהווה עבורך יתרון אדיר מול המתחרות. 3. נכון, אני חושב אחרת, מכוון שאין שום מערכת כיול מושלמת, ותמיד יהיה חסר משהו שיצריך התערבות ידנית. הרי לכל אחד מאתנו יש אוזן שונה, וטעם אחר. בדיראק יש אפשרות להגדיר כמה מצבי האזנה: כיסא עם סוויט פוויינט בודד, כורסא עם תיאום לשורת נקודות האזנה ושלוש שורות מושבים על מנת לקבל מיצוע לחלל האזנה. יש אפשרות לשמור כמה כיולים שונים. יש אפשרות לעשות תיאום לעקומת התדרים החביבה על האוזן שלך. בעזרת הכיול, הרמקולים מכווני פאזה ומשדרים בתיאום בתיזמון והרמוניה בספקטרום התדרים. או בקיצור- עולם ומלואו. בשילוב עם אקוסטיקה נכונה אתה אמור להוציא זהב גם מחומרי גלם בינוניים.
avatar
royla 2017-12-09 11:48:34
תודה על הסקירה!!
avatar
itay123 2017-12-09 12:46:24
הסקירה הנל לצערי מרגישה כעוד V שנרשם בסקירה של עוד מותג של רסיבר לקב. ולא סקירה מקיפה שנותנת דגש איפה שצריך ואיפה תכלס הולך הכסף בעת הרכישה. ומה העליונות שלו על מתחריו. אותו דגש לחלוטין לא נסקר כראוי. לכן אני מוצא את הסקירה הנ"ל כסקירה חביבה ויבשה של משתמש / חבר בפורום אשר מראה מה יש ומה אין ברסיבר הנ"ל. מציע לסוקר מעט להעיף מבט על סקירות על ה arcam וכיצד התייחסו לאותו דגש שמציב אותו במקום אחר ממתחריו. לא נורא.
avatar
יואלפלרמן 2017-12-09 13:42:57
נמר תקרא שוב את הפוסט שלי. אם אתה חושב שהסקירה הזו מקיפה ומקצועית - אין לי מה לומר יותר בנושא. שלום איתי 1. מה אינו מקיף ב"סקירה", ומה לא מקצועי בה? 2. האם בכלל מדובר בסקירה (מה זה, בדיוק?) של מכשיר, או במבחן שבו מישהו בודק את ביצועי המכשיר לאור פרמטרים מסוימים ואז מחווה את דעתו? 3. האם קיים למיטב דעתך סוג של מידע הרלוונטי לחוות דעתו של הבוחן, ובעיקר אמור להשפיע על המשתמש ודעתו על המכשיר, שלא הובא כאן? יואל
avatar
יואלפלרמן 2017-12-09 13:52:49
הסקירה הנל לצערי מרגישה כעוד V שנרשם בסקירה של עוד מותג של רסיבר לקב. ולא סקירה מקיפה שנותנת דגש איפה שצריך ואיפה תכלס הולך הכסף בעת הרכישה. ומה העליונות שלו על מתחריו. אותו דגש לחלוטין לא נסקר כראוי. לכן אני מוצא את הסקירה הנ"ל כסקירה חביבה ויבשה של משתמש / חבר בפורום אשר מראה מה יש ומה אין ברסיבר הנ"ל. מציע לסוקר מעט להעיף מבט על סקירות על ה arcam וכיצד התייחסו לאותו דגש שמציב אותו במקום אחר ממתחריו. לא נורא. במבחן שאני קראתי: מצוינים חסרונותיו של המכשיר בתחום הקולנוע הביתי ביחס לפורמטים אחרים, יתרון שיש למתחרים, קיימת התייחסות ליכולת התקשורת של המכשיר הנ"ל עם הרשת, והשוואתה למתחרים, כולל אופן העדכון, שימוש בתוכנות ייעודיות למכשיר עצמו והשימוש באתרי מוזיקה מצוינים יתרונותיו וחסרונותיו של המכשיר בתחום השמע בקולנוע ביתי מצוינים יתרונותיו וחסרונותיו של המכשיר בתחום האודיו הרב-ערוצי והדו-ערוצי ולבסוף נרשם סיכום מפורש מאוד לדעתו של הבוחן ביחס למכשיר עצמו, למחירו - ואלה מול אחרים ************************************************* ומכיוון שטענת כי יש לארקם יתרון ביחס למתחרים כפי שעולה ממבחנים אחרים, היה נחמד אם היינו יודעים במה מדובר, אתה טוען כי יש לו עליונות על מכשירים אחרים, ולפחות לפי המבחן והנימוקים שהועלו בו, לא כך הדבר בקולונוע ביתי. התייחוסת ממוקדת תעזור.
avatar
itay123 2017-12-09 14:25:06
יואל שלום עצם ועובדה לשאלות שאותם אתה שואל אותי, נראה שלא באמת קראת את מה שרשמתי כביקורת על הכתבה. יואל ה Arcam מכיל RC ש"קבל" התייחסות בפוסט של כותב הפוסט הנל (כ-כתבה "מקיפה" וכהמלצה לפה או לשם עבור הקורא שלא מכיר על מה מדובר) התייחסות כאמור דלה עד כמעט ולא קיימת. לפחות לדעתי. ברור שהכתבה הממצה לרבים אחרים אולי מספיקה ומספקת עבורי היא בהחלט לא. ברשותך אני לא רואה צורך עוד להגיב בנושא הנ"ל שנטחן מעבר למידה. בנושא ה RC לפחות מצידי.
avatar
יואלפלרמן 2017-12-09 14:52:40
שלום איתי כן, קראתי באמת. עובדה. לכן התייחסתי. הטענה כי יתרונו של המכשיר הוא במערכת DIRAC, כאשר הבעיה שלו, לפי הבוחן, כי הוא חסר בביצועים (פורמטים במבנה, פירוט ומיקוד בשימוש), היא בעייתית. אם יש מערכת בתוך מכשיר שיש לה יתרונות מסוגה, אבל המכשיר אינו מספק סוג מסוים של סחורה, אז קיים הישג טכנולוגי; עם זאת, עבור הצרכן התוצאה הכוללת עלולה להיות לא מספקת בגלל סיבות אחרות, למרות אותה מערכת מכובדת. מה שפורסם לא היה פוסט, אלא מבחן מלא, בו הוצגו החברה, הסדרה, המכשיר, נתוניו הבסייסים - ולאחר מכן נרשמה התייחסות מפורטת לשימוש בו וגם לאופן בו הוא מבצע את מטלותיו בתחומי הקולנוע הביתי והאודיו הרב/דו-ערוצי. לבסוף, בצמוד למחיר, נרשמו היתרונות, החסרונות, התמורה והיחס למתחרים אחרים. מדגיש שוב: לא פוסט, מבחן ארוך (1500 מילים) וממצה. במבחן הנ"ל נכתב על מערכת -RC, אופן הפעלתה, התוצאות - ודעתו של הכותב עליה בפרט ועל מערכות כאלה בכלל. אין מבחן, בכלל, שתהיה בו התייחסות מפורטת בכל תחום לפי רצונו ודעתו של כל קורא וקורא. גם מכיוון שמבחן אמור להציג דברים ולסכם אותם באופן כזה שיהיה קריא לכל מי שמתעניין במכשיר כמוצר וכאופציה לרכישה. בדגש על קריא. ואחרון, והוא החשוב ביותר כאן, לדעתי גם אם קיימת ביקורת עניינית על דבר כזה או אחר, נראה לי שחשוב להישאר ממוקד בתחום המדובר, והבעת זלזול כלפי הכותב ו/או הנכתב, בוודאי באופן הזה, היא בעייתית משהו.
avatar
Yasmart 2017-12-09 20:25:31
לא כל כך ברורה לי תלונתו של איתי- הרי אין זה מבחן ראשון שאיציק מקיים... היכן היתה הטענה באשר ל"פרוט יישום מערכת כיול" במרנץ, דנון, ימהה??? מעניין שרק בארקם העניין עלה?! לחשוב שמערכת כיול תיתן פתרון מלא לכל הבעיות- צריך להיות ממש ממש אופטימי או קצת לא אובייקטיבי.. הסקירות של איציק ענייניות, ממצות ולא מעייפות! היכן תמצא בוחן בעל יכולת בדיקת רסיבר כזה או אחר, עם שני סט-אפים שונים- רמקולים לוויניים ורמקולים ריצפתיים? הדבר לא טרוויאלי בכלל! ולגופו של עניין- שמעתי בתערוכה האחרונה באמסטרדם, שילוב של ארקם ו-KEF - נורא נהניתי בכל הקשור לדו ערוצי אך לא כך היה הדבר בכל הקשור לרב ערוצי. אני חושב שאני חובר לדיאגנוזה של איציק (אם כי ברור שאין מדובר באותם תנאים/זמנים וכו), המכשיר מדהים בכל הקשור לדו ערוצי אך הוא מיועד לרב ערוצי ולשם עיקר הצורך של רוכש פוטנציאלי... לא רואה כל הגיון לקנות מכשיר ב-20,000 ש"ח ללא יכולת תמיכה ב-11 ערוצים, ללא יכולת תמיכה אינטרנטית, בלוטוס, וכו. בחישוב קל, עדיף לקחת מכשיר קולנוע פרופר-7011/701 ודומיהם, להשאר עם 10,000 ש"ח בכיס (מצלצל נהדר בכיס:)) ובמידת הצורך- להוסיף אינטיגרטייד...
avatar
Yasmart 2017-12-09 20:31:36
המשך...
avatar
Yasmart 2017-12-09 21:01:58
איציק, תודה על הסקירה!! נ.ב. אני חייב להצטרף לאיתי. גם לדעתי ההתייחסות ל Room correction לא מספקת. RC טוב (כמו דיראק) מתקן פאזה ככה שהסיגנל מגיע בתיאום פאזה מכל הרמקולים. שזה קריטי ברב ערוצי. וגם בסטריאו זה יכול להיות רלוונטי עקב החזרות מהקירות ו/או מיקומים שאינם סימטריים. בנוסף ולא פחות חשוב, RC מתקן התאבכויות בונות. בשילוב עם תיקון מקדים של התאבכויות הורסות, תיקון שנעשה על ידי טיפול אקוסטי, אני בטוח שאפשר להגיע לסאונד נפלא במערכות פשוטות באופן יחסי. (אכן, גם חשוב שממברנת הרמקולים תהיה כלואה בתיבה "מתה" ועוד שאר עשרות הפרמטרים שאנחנו מדברים עליהם כאן בפורום) אם אנחנו מסכימים על חשיבות RC, אז בתחום המחיר השפוי יש הרבה המלצות על דיראק. ולכן אני וכנראה גם איתי, ציפינו להתמקדות (גם) באספקט הזה. באשר לתיקון הפאזה, אין מדובר בפתרון ייחודי למערכת כיול זו- הדבר נמצא גם ברסיברים של פיוניר: Full Band Phase Control כך שהייתי מנמיך כותרות והילולות
avatar
סחבק 2017-12-09 21:09:45
באשר לתיקון הפאזה, אין מדובר בפתרון ייחודי למערכת כיול זו- הדבר נמצא גם ברסיברים של פיוניר: Full Band Phase Control כך שהייתי מנמיך כותרות והילולות כן, רק שברחבי האינטרנט משבחים את דיראק, ולא את הRC של פיוניר.
avatar
סחבק 2017-12-09 21:20:50
יואל וyasmart, החשש היה שבמהלך המבחן לא מוצה הפוטנציאל במכשיר. אבל הכל בסדר. אחרי הדיאלוג כאן אני קיבלתי תשובה לגבי רלוונטיות המכשיר. וזו היתה המטרה. תודה לכולם!
avatar
michael123 2017-12-09 21:58:26
באשר לתיקון הפאזה, אין מדובר בפתרון ייחודי למערכת כיול זו- הדבר נמצא גם ברסיברים של פיוניר: Full Band Phase Control כך שהייתי מנמיך כותרות והילולות תקרא איך עובד ה-Dirac. וגם הסוקר שעשה "Like". שיטת העבודה של Dirac היא כן יחודית [url=https://www.dirac.com/live-home-professional-audio-info/][url]https://www.dirac.com/live-home-professional-audio-info/
avatar
סחבק 2017-12-09 22:16:30
שיטת העבודה של Dirac היא כן יחודית [url=https://www.dirac.com/live-home-professional-audio-info/][url]https://www.dirac.com/live-home-professional-audio-info/ "IIR and FIR filters both have their pros and cons. At Dirac we use a proprietary filter structure that achieves maximum performance at much less processor usage than regular FIR filters. This filter structure also has great numerical properties, and thus doesn’t produce any digital noise."
avatar
SONYES 2017-12-09 22:29:05
ר
avatar
michael123 1970-01-01 02:00:00
אתה לא יודע שגם ביפן נוסעים הפוך? :)
avatar
SONYES 1970-01-01 02:00:00
.
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
[ATTACH=full]35285[/ATTACH] [ATTACH=full]35286[/ATTACH] [ATTACH=full]35289[/ATTACH]AVR-850
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
מה עם להראות מדידות של החדר ואת התיקונים של Dirac ? ולדבר על התוכנה, השפעתה והפונקציונאליות שלה... תמונות של הרסיבר יש גם בגוגל.
avatar
איציק ירקוני 1970-01-01 02:00:00
מה עם להראות מדידות של החדר ואת התיקונים של Dirac ? ולדבר על התוכנה, השפעתה והפונקציונאליות שלה... תמונות של הרסיבר יש גם בגוגל. איתי אתה כל הזמן מדבר על התוכנה. היכולת הבינונית של הרסיבר ברב ערוצי בסרטים לא קשורה ל- RC שלו. מכוון... שמבחינתך..מה שחשוב זה רק ה-RC. ואני חושב אחרת. זהו דיון עקר.
avatar
SONYES 1970-01-01 02:00:00
.
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
[ATTACH=full]35285[/ATTACH] [ATTACH=full]35286[/ATTACH] [ATTACH=full]35289[/ATTACH]AVR-850 איציק, תודה על ההשקעה, המאמץ והזמן.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
מעניין שכל הסקירות (המקצועיות) על ה 850 חשבו אחרת ממך...שבת שלום.
avatar
itay123 1970-01-01 02:00:00
עם דעת משתמש, אין בעיה ו-לגיטימי.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: