סאונדקווסט מציגה: סדרה A החדשה של ספנדור

dtown
10-09-2017 19:24

סדרת הרמקולים החדשה של היצרן הבריטי הגיעה לישראל

בתחילת השנה הציגה ספנדור, יצרנית הרמקולים הבריטית הוותיקה והמוערכת, את סדרה A – שלושה רמקולים המיועדים בעיקר לחללים לא גדולים.

ספנדור הוקמה לפני כחמישים שנים על-ידי ספנסר ודורותי יוז, נקראה על שמם, והביאה לידי ביטוי כבר בדגם הראשון, BC1, את הניסיון שצבר ספנסר במחלקת הנדסת הקול ב-BBC. הרמקול שייצר אז היה במהירות לדגם ייחוס בתחנות רדיו ובאולפני הקלטה. 
סדרה A, שהוצגה בתחילת השנה, כוללת שלושה דגמים: A1, מיני מוניטור; A2, רמקול רצפה קטן; A4, רמקול רצפה בינוני. סדרה זו מבוססת על הדגמים הבכירים של ספנדור, D7 ו-D9, ומהווה פתרון למי שרוצה רמקולים איכותיים בחללים קטנים או בינוניים, כמו הסלון הישראלי הממוצע.


החברה והרמקולים

לספנדור כאמור ניסיון של 50 שנים במהלכן השקיעה בתכנון תיבות, מפלגי תדרים, יחידות וכמובן בשילובם למוצר הסופי – הרמקולים. התכנון הייחודי של ספנדור החל עוד בתחילת ימיה עם התיבה הסופחת (סדרת Classic) המיוצרת עד היום, ומוצא ביטוי גם בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כמו למשל בתיבות ראשוניות מסוגן העשויות מסיבי פחמן, כמו בספנדור ST, המבטיחות קשיחות גבוהה ועמידות גבוהה בפני רזוננסים. בכלל, בדגמים הבכירים התיבות קשיחות מאוד עם שלדה מחוזקת ואסימטרית ומסה נמוכה לפיזור חום יעיל ותגובה מהירה.
ברמקולים של סדרה A נעשה שימוש ביחידת המיד המפורסמת של ספנדור,  EP 77המשרתת גם את דגמי D7 ו-D9. היכולות הגבוהות של יחידה זאת מאפשרות חיתוך גבוה במפלג התדרים, לקבלת צליל פתוח, עשיר וגדול, וזה משתלב באופן טבעי עם הטוויטר העשוי משי. למפלג התדרים עכבה יציבה של 8 אוהם, והדבר מאפשר להניע את הרמקולים בקלות, גם עם מגברים שאינם חזקים מאוד.
כל היחידות מכוילות ומותאמות לפי תקני ייחוס של תחנות שידור, לקבלת צליל אחיד ובמה גדולה ומאוזנת. כל הרמקולים של ספנדור מתוכננים באנגליה ומיוצרים בה בעבודת יד.

ספנדור מיובאת לישראל על ידי סאונדקוואסט

מעבר לתגובות בפורום