מאז ועד היום: תערוכת דיגיטאון - ההיסטוריה

dtown
02-09-2017 20:34

תערוכת דיגיטאון היא כבר מותג בתחום האלקטרוניקה הבידורית. מאיפה זה התחיל? כמה קשה להפיק אותה? הכנסו ותבינו.

הכל התחיל בשנת 2008 כאשר החליטו נמר לוי וליאור קורן להפיק תערוכה שכמוה לא נראתה בישראל. ההחלטה היתה ללכת בגדול - גני התערוכה. באותם שנים ביתן 10 היה השני בגודלו בגני התערוכה. וכשאנשים חושבים בגדול, הולכים על הגדול הגדול הזה. את הביתן שכרו מראש מבלי שאפילו מציג אחד אישר את השתתפותו בתערוכה.

תערוכת דיגיטאון 2008 היתה חגיגה אדירה של אלקטרוניקה בידורית. מהחדר השקוף של ימאהה בשיתוף עם ישראל לופו מ״אניגמה״ שם הוצג לראשונה מקרן קול משודך לסאב שהרעיד את ביתן 10. זה היה הביתן הזכור ביותר בתערוכה. ובכל תערוכה יש אחד כזה.

לידה ראשונה עשויה להיות קשה

התערוכה הראשונה לא התחילה בצעד קליל... ליאור קורן ונמר לוי פנו באופן טבעי ל״כפר המכביה״ מאחר וליאור קורן היה שותף קודם לכך בתערוכה המתחרה בשנת 2006. כפר המכביה סרבו להשכיר לנו את המבנה מהטענה שהם מחוייבים לתערוכה המתחרה ולכן אין באפשרותם לסגור לנו את המקום בעבור התערוכה. ליאור קורן ונמר לוי מצאו את עצמם כבר בהתחלה עם מכשול ראשון - מציאת מקום להגשמת התערוכה.

משם פנו למלונות, קיבוצים, אולמות אירועים וכנסים אחרים. כולם נפסלו מסיבות שונות בהן חניה, מימדים, מחיר, אקוסטיקה ומרחק מהמרכז. לאט לאט בתום ימים רבים, הצטמצמו האפשרויות ונותרה רק אפשרות אחת, גני התערוכה.

נמר לוי מיוזמי התערוכה נזכר: ״אז הייתי בן 26. בחור צעיר, בתחילת דרכו שהולך לסכן מאות אלפי שקלים במשהו שאין מושג ירוק אם יחזיר את השקעתו. אני זוכר ששמענו את המחיר שדרשו גני התערוכה. נפלנו מהכסא. למרות זאת, סגרנו את העסקה מול גני התערוכה. ליאור ואני מצאנו את עצמנו יוצאים מהמתחם, מסתכלים אחד על השני וכאילו לא ממש מעכלים שברגע זה הנחנו על השולחן מאות אלפי שקלים מבלי שיש לנו אפילו מציג אחד. החשש היה אמיתי!״

ביתן 10 בגני התערוכה הביא את ליאור קורן ונמר לוי לבנות אסטרטגיה שתתאים למבנה. שטח פתוח, ענק, עם חמש אולמות גדולים שבחלקם היבואנים היו אמורים לחלוק שטחי הדגמה של ממש להשמעת מוסיקה. ברור שיש בכך חסרון, אך המימדים של המבנה איפשרו להם להציג שלל מוצרים מקטגוריות שונות. משם נולד שם התערוכה ״העיר הדיגיטלית״ או בשמה המוכר ״דיגיטאון״ שאותו הגה ליאור קורן.

ליאור קורן מיוזמי התערוכה: ״היה לחץ היסטרי. מן הסתם בשנים ההם היתה תערוכה מתחרה מוכרת, אנחנו יצאנו חודשים קודם עם אתר חדש ופתאום יוצאים לתערוכה כזו גדולה. אני זוכר שמיד אחרי שיצאנו מגני התערוכה, ביום החתימה על השכרת האולם, הגענו אני ונמר לוי לביתי שהיה אז לא רחוק משם, ישבנו על המחשב והתחלנו להתקשר ליבואנים ומציגים פוטנציאלים. חדר העבודה שלי אז הפך לחדר מבצעים. קובעים עם יבואן, מחלקים את הפגישות ביני לבין נמר ופשוט נלחמים על כל אחד ואחד מהם. היה שטח אדיר למלא ומעט מאוד זמן״.


תערוכת דיגיטאון, צילם: אלי כרמי 

לאחר שבועות של עבודה, תיאום עם ספקים רבים, תיכנון מסיבת העיתונאים הגיע היום הגורלי - יום ההקמה. באותו יום מעל ל-20 טון ציוד מצא את מקומו בשטח התערוכה. לאט לאט החלה התערוכה לקרום עור וגידים והפכה לתערוכה הגדולה ביותר בתחום ובלי ספק, הצבעונית ביותר. עבודה רבה מאחורי הקלעים בפרסום, שיווק ומיתוג הביאו כמה תוכניות טלווזיה להתעניין בתערוכה. ההחלטה נפלה על תוכנית הבידור ״עושים צחוק מהעבודה״ שהשתמשו בתערוכה כפלטפורמה לסטנאפ של הסטנאפיסיט ״אורי חזקיה״.

נמר לוי: ״הדברים החשובים ביותר עבורינו היו כמובן הפרסום והצלחת התערוכה. אך לא פחות מזה היה חשוב לנו שהמציגים שלנו ירגישו בנוח. אחד הדברים החשובים היו שיהיה להם אוכל ושתיה. יום לפני התערוכה מצאנו את עצמינו רוכשים בקבוקי ״מי עדן״ בתענות הדלק. נראה לי שבאותו שבוע היה חוסר בבקבוקים בשוק המים. עם זאת, סגרנו עם הקפיטריה של גני התערוכה על מאות כריכים עבור המציגים. הרגשנו אחריות כלפיהם, הם באו להציג בתערוכה ואין מצב שמישהו שם יהיה רעב. אני גם זוכר שליאור יצא באמצע התערוכה לבני ברק על מנת להביא ליבואנים חרדים אוכל כשר למהדרין. מיקמנו את המציגים בדיוק באותו מקום ששמנו את עצמינו. הדאגה להם ולנוחות שלהם היתה גדולה״

נמר לוי וליאור קורן הביאו את נשותיהן ומשפחתם על מנת לעזור בימי התערוכה. חלק שמשו ככרטיסניות, עזרה באירגון יום התערוכה. עם זאת, חברו הקרוב של נמר לוי , ליאור יעקב ואחותו של ליאור קורן מיכל מונו על ידם לסייע באירגון המציגים במבנה. ליאור יעקב ומיכל צ׳רקסקי מאז מלווים את מארגני התערוכה כחלק מהצוות ותרומתם להצלחת התערוכה היתה אדירה.

תערוכת דיגטאון 2008 נרשמה כהצלחה גדולה והפתעה אדירה עבורם. התקשורת הכתובה והמצולמת סיקרה את האירוע, תוכניות טלווזיה התעניינו וצילמו פרק במהלך התערוכה. נמר וליאור המותשים הכריזו על התחלה של מותג תערוכות חדש - ״דיגיטאון״.

בתערוכה הזו נחשפו האורחים ל-1800 מטר מרובע של תצוגות. ממערכות אודיו ועד רמקולים שמנגנים מתחת למים. בניהם דלת שנפתחת בתביעת אצבע, בובה המתנהגת כמו חיית מחמד ומכונית פאר משוכללת ביותר. באולם צמוד, חמישה חללים בהם הוצגו מערכות אודיו מהטובות בשוק.

ליאור קורן: היה קשה. אני ונמר היינו מלאים באנרגיה במהלך התערוכה. כשהיא הסתיימה, בקושי הצלחנו לנהוג הביתה. כשהגענו הביתה לא הצלחנו להתאושש כמה ימים. הפקת אירוע כזה, כשמאחוריו רק שני אנשים, זו משימה קשה ביותר שדרשה מאיתנו להיות מפוקסים ויעילים. אני יכול להגיד בביטחון שגם כמעט ולא דיברנו אחד עם השני. לכל אחד היה תפקיד מוגדר כאשר נמר לוי, בזכות היותו איש הגברה ותאורה המתמצא באירועים, היה אחראי על תחומים מוגדרים כאשר את כל תחום המכירות חילקנו כל אחד על פי התחום בו הוא ״חזק״ יותר. העבודה היתה יעילה אך קשה. בסוף הצלחנו.״


תערוכת דיגיטאון, צילם: אלי כרמי 

 יותר מ-10,000 אנשים ביקרו בתערוכת דיגיטאון 2008. זו היתה יריית הפתיחה של השניים ביצירת מסורת תערוכות איכותיות בתחום. העבודה הקשה והרבה, הלחץ האדיר השתלמו בסוף והביאו לאנשי DTOWN את הלגיטימציה כמארגני תערוכות בתחום.

תערוכת דיגיטאון 2010

שנתיים עברו מהתערוכה הראשונה והשניים החליטו לצאת לתערוכה נוספת. מכיוון שהבעיה העיקרית בגני התערוכה היתה חוסר בחדרים "סגורים" (עם קירות אקוסטיים) להדגמת אודיו, החליטו הפעם, שהמקום הנבחר יהיה כפר המכביה. למרות סרוב כפר המכביה ב-2008 להפיק את התערוכה אצלהם מתוקף בלעדיות שקבלה התערוכה המתחרה, החליטו נמר לוי וליאור קורן לסמן את המכביה כמטרה. הסיבה לכך היתה שהפעם במקום ״פסטיבל״ המטרה תהיה חדרי הדגמה על פי הקונספט המוכר בתערוכות המובילות בעולם. לאחר מספר פגישות עם כפר המכביה הצלחנו להביא אותם לסגירה ומשם בניין הסמינרים הכפר המכביה הפך למבנה הרשמי של תערוכת דיגיטאון עד היום.

ליאור קורן ונמר לוי חזרו לחדר המבצעים בביתו של קורן והחלו לתכנן את דיגיטאון 2010.

נמר לוי: ״היה רגוע יותר בתערוכה ב-2010. את השילוט היה לנו מהתערוכה הקודמת, היבואנים סמכו עלינו, המבנה בכפר המכביה נוח ונגיש יותר והכי חשוב, יכולנו להגשים את הפנטזיה של תצוגות בחדרים אקוסטים״.

תערוכת דיגיטאון נמר לוי 

חשיפות בולטות בתערוכה

בתערוכת דיגיטאון 2010 נחשף חדר הקולנוע הביתי היקר בישראל אשר אותו הציגה היבואנית ״הד סינמה״. בחדר המדובר הושקעו בהקמה מעל ל-10 שעות עבודה מפרכות, צוות של 12 עובדים שבנה מבנה אקוסטיקה, הקמת מערכת קולנוע ב-2.5 מליון שקלים ועיצוב שטרם נראה כמותו בישראל.

בתחום האודיו נחשפו לראשונה בתערוכה ישראלית הרמקולים של חברת האודיו הגרמנית TIDAL CONTRIVA אשר זכו במגזין רייטינג כחדר הטוב ביותר בתערוכה על ידי כתב האודיו האגדי ״רן לוי״. נמר לוי טען כבר אז שאלה הרמקולים שירכוש לעצמו.


דיגיטאון 2011

תערוכת דיגיטאון 2011 היתה ממש הצצה לתערוכת מינכן בקטן. לצורך התערוכה שכרו השניים 20 סוויטות במלון כפר המכביה בנוסף לבניין הסמינרים שבו 15 חדרי הדגמה ושטחים פתוחים רבים. המטרה היתה לחלק את התערוכה לשני נושאים. קולנוע ביתי ווידאו בבניין הסמינרים ואודיו היי אנד במלון. דיגיטאון 2011 היתה מורכבת מאוד לוגיסטית. ציוד רב היה צריך להגיע בלוח זמנים מוגבל מאוד. על מנת שזה יצליח החליטו נמר לוי וליאור קורן להתחיל את יום הקמת התערוכה משעה 6:00 בבוקר כאשר לכל יבואן נרשמה שעת הגעה מוגדרת. יבואנים שהציגו במלון חנו בחניה אחורית ומשם לכניסה למלון בלבד, משאיות ורכבים גדולים לחניה הקדמים ומשם לכניסה לבניין הסמינרים. עשרות מציגים וטונות רבים של ציוד ירדו ממשאיות וטנדרים על מנת להביא לקהל המבקרים חווית קולנוע וסאונד מיוחדת. 

ליאור קורן: ״עמלנו במשך חודשים רבים על תכנון וארגון לתערוכה מורכבת שכזו. היא גם עלתה המון כסף מעצם שכירת קומה שלמה  במלון בנוסף לבניין שלם שהיה ברשותינו. האנרגיות היו בשמיים״

תערוכת דיגיטאון 2011 היתה בסימן תלת מימד. שלל תצוגות של מסכי תלת מימד מרשימים ומקרני קולנוע ביתי ברזולוציות גבוהות בהדגמות מיוחדות. לא פחות מ-70 מציגים בשני מוקדים בתערוכה שעל מנת לחוות את כולה באופן מעמיק נדרשו יומיים שלמים. ביום השני לתערוכה, לשמחתינו, חזר לביתו החייל גלעד שליט לישראל לאחר 5 שנים בשבי האויב. שלושת רבעי מדינה הסתגרו בבתיהם ובאותו יום נרשם שיא הרייטינג בטלוויזיה והרדיו. עם זאת, גם היום השני של התערוכה היה מלא באורחים אם כי על פי נמר לוי זה בהחלט השפיע.

תדי פרדו דיגיטאון

נמר לוי: ״זה לא היה חשש, זה היה יותר פחד. אני זוכר שיצאתי בשעות ה״שיא״ למחלף אלוף שדה והוא היה דליל באופן בלתי יאומן. כולם היו בבית, מרותקים למסך. החלטנו אני וליאור לחזק משמעותית את הפרסום שלנו ברדיו, בעיתונות וברשת. הקפצנו את תקציב המדיה החברתית על מנת לתפוס כמה שיותר קהל. הכסף לא היה עניין בכלל, העיקר לחזק את התנועה. המהלך היה נכון, הרגשנו לקראת הערב עליה משמעותית בתנועה. מבחינתי ומבחינת המציגים התערוכה הצליחה״

התערוכה עוררה עניין רב בקרב המפיקים ובקרב התערוכה המתחרה במיוחד. זו היתה הפתעה לראות את המתחרים מגיעים לבקר, לראות וללמוד במהלך התערוכה:  גיל שטיר - מנכ"ל ״קבוצת שטיר״ יחד עם אחד המשקיעים בתערוכה המתחרה ״גל פרנקל״.

חשיפות בולטות בתערוכה

אחד מהחדרים הבולטים בתערוכה היה של SG בשיתוף עם חנות האודיו המתמחה ״אניגמה״ מחיפה ובראשה ישראל לופו שהדגימו את מקרן הקולנוע תלת מימד הבכיר של חברת JVC. זו היתה אחת ההדגמות המרשימות ביותר בתחום ההקרנה בתערוכה.


דיגיטאון 2015

תערוכת דיגיטאון 2015 הגיעה ארבע שנים לאחר קודמתה. קדמו לה מלחמות בדרום (האחרונה כשנה לפני בעקבות רצח שלושת הנערים), הולדת ביתו של נמר לוי והקמת חברה חדשה בתחום הטיסות המוזלות של ליאור קורן (Xplorer). בציר הזמן הזה גם פקדו אותנו שני אסונות כבדים בהם מותה בטרם עת של מיכל אחותו של ליאור אשר נספתה בסופת השלגים באנפורנה (נפאל) ומותו של אחד מאושיות האודיו בישראל איל פור.

ליאור קורן: ״התחושה בשנה הזו היתה קשה. שנה קודם אחותי נהרגה, היה קשה מאוד לחשוב, לתכנן, להפיק. נמר דאג לגבות אותי ברוב משימות התערוכה. את התערוכה הזו החלטנו יחד להקדיש לאחותי היקרה מיכל ולאיל פור. בתערוכה הזו גם עשינו שולחן זיכרון לשניהם. האווירה היתה שמחה מהולה בעצב. החיים ממשיכים ואנו שועטים קדימה אבל לא שוכחים את מי שלא איתנו. מיכל נתנה כתף בתערוכות הקודמות כאחת מצוות התערוכה וחסרה לנו מאוד״.

חשיפות בולטות בתערוכה

תערוכת דיגיטאון 2015 הציגה לראשונה מותגים חדשים ומיוחדים בהן מסכי 4K, שם נחשפה טכנולוגיית הקולנוע הביתי ״אטמוס״ וחדרי אודיו היי אנד מרהיבים. בתערוכת דיגיטאון 2015 נצפו מעל ל-4000 אורחים בתערוכה הזו והיא נרשמה, כמו הקודמות כהצלחה.


דיגיטאון 2017

ההכנות והאירגונים בעיצומם. רוב המשימות מאחורינו ואוטוטו יוצא קמפיין הפרסום. תמהיל הפרסום והשיווק המיוחד של תערוכת דיגיטאון הוא תבשיל שרק נמר לוי וליאור קורן יודעים לרקוח. השנה מבטיחים לנו לוי וקורן תערוכה איכותית יותר, מעניינת יותר ומושקעת יותר מכל יתר התערוכות. מבטיחים לנו יותר חשיפות של מוצרים חדשים מאשר כל התערוכות יחד. בקיצור, מבטיחים לנו שהסטנדרט החדש הזה יהיה בולט מאי פעם.

נמר לוי: מעטים יודעים כמה אנרגיות וזמן נדרשים על מנת להפיק אירוע כזה. במיוחד כאשר אין חברת הפקה ומשקיע חיצוני מאחורינו. לא היה אפשר לצעוד את כל השנים הללו באתר ובתערוכה ללא החברות הכנה ביננו. ליאור ואני זה מעבר לחברים - זו משפחה. ומי לא רוצה שהמשפחה שלו תהיה חלק מההצלחה.״

ממשיך לוי: ״בתערוכה השנה תחשפו לא רק לאודיו איכותי ומסכים מהממים בחשיפה ראשונה. השנה תוכלו להחשף גם לשתי קטגוריות חדשות - אוזניות וצילום. שתי המחלקות הללו יציגו לכם את המילה האחרונה בתחום בכל טווח מחיר.״

ליאור קורן: ״לפרסם תערוכה כזו בצורה נכונה זה אתגר בפני עצמו. עם השנים, אחרי מחקרים רבים שביצענו, הצלחנו לבנות תמהיל פרסום ושיווק יחודי שמאפשר תנועה ערה בכל שעות התערוכה. המטרה המוצהרת היא ליצור תערוכה חוויתית כך שכל מבקר יצליח להתרשם מהמוצרים וליהנות מההדגמות האקטיביות. טכניקת הפרסום והשיווק שלנו מאפשרת להשיג את הקהל הנדרש והממוקד ואפילו מאפשרת לנו לצפות כמעט במדויק מה תהיה זרימת האנשים בכניסה.״

ממשיך קורן בעניין השותפות עם לוי: ״שותף טוב זה זה שממלא בדיוק את מה שחסר לך. נמר לוי הוא בדיוק הצד השני שלי. החברות ביננו והעובדה שכל אחד מכיר את השני ויודע לסמוך אחד על השני מהווה שילוב מושלם להצלחה שכזו. כל אחד מאיתנו עסוק במשימות שלו ואין לנו צל של ספק שכל אחד עושה את עבודתו במסירות ובנחישות מוחלטת. זו לא נגמר כאן, צפויה לנו שנה מיוחדת מאוד. במהלך השנה יחשפו עוד מהלכים משמעותים באתר וגם בתחום התערוכות. נחשוף הכל לאט לאט ואתם עוד תרגישו את זה״

אחרי שנים של צבירת נסיון בתחום, הצלחה משכנעת בהפקת תערוכות אודיו איכותיות ולאחר שהצליחו להתגבר על כל המכשולים בדרך, תערוכת דיגיטאון 2017 נחשפה עם אנרגיות חדשות בבניין חדש ומעוצב, חדרי תצוגה אקוסטים מדהימים ותצוגות ברמה שאי אפשר להשאר אליהן אדיש.

digitown 2017


דיגיטאון 2017 הוכרזה, מצפים לחוויה בחג הסוכות הקרוב! בתאריכים 09-10 לאוקטובר.

מעבר לתגובות בפורום