אודיופיליה בסטייל - אוזנית בלוטות׳ i.am+ במבחן

נמר לוי
23-08-2017 09:16

אוזניית בלוטות׳ זה דבר רגיל. מגיעות אלי כאלה בטונות. חלק טובות, חלק פחות, חלק נאות וחלק סתם נראות כמו חתיכת פלסטיק שמשמיעות מוסיקה. האוזניה הזו, מצליחה להביא משהו אחר.


אוזניות בלוטות׳ הן אביזר שאין קלבסה שלא הסתובבה איתן לפחות פעם אחת בחיים. וזה לא רק בגלל שהן הפכו לאט לאט לחלק מהאביזרים שבעבר היה מוזר להסתובב איתן והיום, מה לעשות, הן חלק בלתי נפרד מהסטנדרט. חלקן לא רק יפות, הן גם הדבר הנוח ביותר שאפשר להשתמש בו שרוצים לשמוע מוסיקה במהלך הספורט, בבית או כשסתם יוצאים לטייל.

האוזניות הבאות הן לא רק גימיק, הן תכשיט לכל דבר ועניין. הן ימשכו תשומת לב, ישימו אתכם במקום כזה אופנתי בחלל, שאין מצב בעולם שמישהו לא יעצור אתכם וישאל ״מה זה האוזניות האלה?״.

זה קרה לי בקניון, במכון הכושר ובכלל, שהן סתם היו מונחות על השולחן בסלון וחבר בא לבקר. אבל הקטע הגדול הוא שאישתי פשוט התלהבה מהן במידה כזו שהיא פשוט התחילה להשתמש סוף סוף באוזניות. ככה היא גם סוף סוף החלה לשמוע מוסיקה.

האוזניה הזו, בזכות העיצוב המיוחד שלה, האופנתי במיוחד יש לציין, הפכו ברגע ל״דיבור״ של השנה בתחום אוזניות הבלוטות׳. אבל מי שמייצג אותה, ושמו מתנוסס עליה, הוא לא אחר מאשר הזמר והיוצר המצליח Will.i.am.

המוצר

קודם כל רק מלהביט בה מבינים שמדובר קודם כל על אביזר סופר אופנתי, סופר מושקע שבנוי פשוט מעולה. גוף האוזניה הוא בעצם עגול כמו תקליט או דיסק (בחירה חופשית).

i.am+

זו אוזניה, תכשיט ושרשרת. נתחיל בתכשיט. ניתן למצוא אותה בארבעה צבעים כאשר אהבתי מאוד את השילוב של לבן וזהב, שתי הדיסקיות ממוגנטות כך שהצמדתן זו לזו כשהאוזניה על הצוואר הופכת אותה לשרשרת סופר נוחה, ולמרות שזה נראה כבד, 4 דקות על השעון והן הופכות להיות חלק מהצוואר ומפסיקים להרגיש אותה. על כבל האוזניה השמאלית נמצא השלט כאר בו שלושה כפתורים שכל אחד שונה מהשני במגע. הכפתור התחתון אחראי על העוצמה ולו תחושת התנגדות מסוימת, האמצעי אחראי על מענה לטלפון, החלפת שיר ולו טקסטורה מחוספסת, העליון על הגברת העוצמה ולו התנגדות שונה מהיתר. כלומר, בשימוש עיוור ייקח לכם בדיוק 4 פעמים לטעות ולאחר מכן כבר תדעו בדיוק על מה אתם לוחצים על עיוור.

מה באריזה

ראשית זה נראה מעולה. כשפותחים אותה האוזניה מיד מוצגת בפרזנטציה סופר מזמינה, אבל הקטע הגדול נמצא דווקה בתחתית האריזה. שם תמצאו סט סיליקונים כאשר אין מצב שאחד מהם לא יתאים לכם כאילו תוכנן במיוחד עבור מבנה באוזן שלכם. הוא גם איכותי במיוחד. אם תתנסו בכולם תגלו שלכל אחד, מעבר לנוחות עצמה (שהיא חשובה), ישנה תכונה אקוסטית שונה. ישנם כאלה שיגרמו לאוזניה להפיק יותר בס, יותר מיד, יותר גבוהים. יש כאלה שיהפכו אותה למאוזנת יותר ופחות. כאלה שמתאימים להאזנה למוסיקת דאנס או טראנס (דגש על בס), כאלה לתוצאה אודיופילית יותר (מאוזן) וכאלה שאין בהן איזון כלל אך יכולות להתאים למי שאוהב לשמוע כך או אחרת. יש כאלה שינתקו אתכם מהסביבה ויאטמו כל רחש חיצוני, כאלה אווריריות יותר שישלבו בין רחשי הסביבה ולאינטמיות בהאזנה. בקיצור, אין מגבלות. אני כמובן הולך על המאוזן ביותר. יש לציין שלכל אחד, על פי מבנה האוזן שלו, יתאים משהו אחר. כלומר: מה שעבורי יהיה מאוזן, עבור אחר יהיה בהיר או כהה. אי לכך, כדאי להתנסות בכולם ולהחליט על שני סטים שמתאימים. באריזה תמצאו גם את כבל הטעינה שגם הוא, כמו יתר הרכיבים, איכותי במיוחד.

סאונד

השתמשתי באוזניות הללו במשך שבוע שלם. אני, כאחד שמאוד אוהב אופנה, תכשיטים, שעונים ובגדים בכלל, מצאתי את עצמי פשוט נהנה להסתובב איתן. אבל הסאונד שלהן הוא הקטע הגדול. לא, הן לא יותר או פחות טובות ממתחרות איכותיות (עם דגש על איכותיות) אם כי עומדות בשורה אחת איתן. נתחיל בזה שעם בחירה נכונה של טיפ סיליקון תמצאו אוזניה לאודיופילים חד משמעית. הן מפורטות מאוד, דינמיות בהחלט ואיכותית במיוחד.

למשל כשהאזנתי למוסיקה קלאסית, לחמישית של מהאלר שזו יצירה מורכבת, מאתגרת ומכניעה כמעט כל אוזניית ״תוך אוזן״ פשוטה הביאה את התחושה הזו, שמדובר באוזניה איכותית מאוד. זה מתחיל בכלי נשיפה שנשמעים פשוט נהדר, ממשיך בקריאשנדו (מונח במוסיקה קלאסית המתאר פרץ אנרגיה שלכל הכלים מנגנים יחד) שפשוט לא הצליחו להכניע את האוזניה. היא שמרה על דינמיקה מרשימה, איזון מעולה ודינמיות שמתאימה בהחלט לאוזניה שהיא לא רק גימיק עיצובי.

i.am+קולות אדם גם נשעו נהדר דרכה. בין אם זמרת דקיקה לזמר על קול עמוק ו״שמנמן״ קיבלתי את הנוכחות האנושית הזו, הצליל שמשנע אותי שמישהו מסתובב בראשי. פחות אהבתי את הבמה שהיא מייצרת, נתקלתי בכאלה שהצליחו לפתוח לי במה טובה יותר ומאידך נפלו ביכולת דינמית.

הערה: הבעיה היחידה שלי קשורה דווקה לעניין הזה שהאוזניה הזו מוצגת כאביזר אופנה יותר מאר אביזר אופנה עם יכולות סוניות כמו אלה שנחשפתי אליהן. אין ספפיקציות (לא שזה ממש משנה אבל זה חשוב) ואין איזכור לאיכות הקפסולה, חומרים ומי מייצר להם אותה. זה כמובן לא משנה את התוצאה, אבל כאחד שחשובים לו הפרטים האלה, זה מרגיש לי חסר מאוד.

סוללה

שמעו, אני צרכן מוסיקה מובהק. אין רגע שאני לא עם מוסיקה. בין אם זה באוטו, בבית או בזמן שאני עובד על המחשב. האוזניה הזו עבדה קשה, ממש קשה. היא הצליחה להחזיק 5 שעות האזנה בעוצמה גבוהה למדי ביום אחד, ביום אחר ששמעתי מוסיקה בעוצמות שפויות, החזיקו לי יותר מ-6 שעות מוסיקה שבין לבין דיברתי בטלפון. זה אומר טכנית, שאם אתם לא צרכני מוסיקה מושבעים ולא מדברים הרבה בטלפון, האוזניה הזו תקבל חשמל פעם ביומיים שלושה. וזה הישג בהחלט.

שליטה

לענות ולנתק שיחה זה קל. הכפתור האמצעי יסדר לכם בקלות את שתי האופציות הללו. אבל להעביר שיר למשל זה רק קדימה, אין אחורה. זה מתרחש בעזרת שתי לחיצות על הכפתור האמצעי. היו מצבים ששתי לחיצות נקלטו כאחת והשיר נכנס להשהייה. אבל מהר מאוד מבינים את קצב הלחיצות. המיקום של יחידת השליטה על הכבל מושלם. משום מה, יותר נוח מאשר יחידת שליטה קרובה לחזה או על הצוואר. ואם נודה על האמת, היחידה הזו גם מתאימה עיצובית לאוזניה ברמה כזו שהיא מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי שלה.

i.am+

סיכום

האוזניה הזו לא נשמעת יותר טוב מהמתחרות. היא פשוט בתוך התחרות הזו עם חסרונות ויתרונות סונים כאלה ואחרים. ובכל זאת, היא נשמעת מעולה. אבל הקטע הוא, וזה החשוב מכל, שהן לא רק גימיק מהמם ביופיו, מעוצב, שמושך תשומת לב אלה ממש אוזניות איכותיות לכל דבר ועניין. ומה יותר טוב מלקבל איכות צליל גבוהה, מחיר שפוי, ועיצוב כזה מיוחד שיגרום לכם להרגיש מיוחדים?


האוזניה הזו מבחינת המתחרים האיכותיים שבשוק, עושה כמה דברים מאוד מרשימים וכמה דברים שיש לה מתחרה. אך בדבר אחד אני מוכן להשבע שהיא הטובה מכולן. השילוב הזה שבין איכות צליל, נוחות, פרקטיות ועיצוב כזה שלא משאיר אף אחד אדיש כלפיה. שם רבותי, תקבלו את החבילה המשולמת. ואם ניכנס גם לעניין התמורה למחיר, למה שהיא נותנת, זה בהחלט היסטרי.

מחיר: 899 ש״ח

אחריות ושירות: idigital

מעבר לתגובות בפורום