אודיופילים ישראלים - ביקור אצל רן קרני

נמר לוי
19-08-2017 23:31

אני מאוד אוהב לעשות ביקורות על מערכות שלמות. אבל אני טיפוס שלא ממש אוהב לצאת מהבית. הפעם יצאתי מהמאורה שלי מתוך סקרנות מוחלטת ומעצם העובדה שהמרחק ביני לבין הביקור הזה הוא קילומטר אחד בלבד. היה שווה, שווה בהחלט.

זה לא שאני לא אוהב דיגיטל. אני פשוט מעולם לא הצלחתי ממש להתפעל מתוצאה דיגיטלית מבוססת מחשב. אך לאחרונה השוק השתנה. הסטרימרים שהיו מנת חלקם של תחום הקולנוע הביתי. משם נולדו חובבי המחשב שהפכו אותו למקור שלהם.

אודיופילים בישראל

הבעיה העקרית בהאזנה דרך המחשב הביתי היא לא רק בתפעול המחשב או בקינפוג שאמור להיות מותאם להאזנה למוסיקה. זה אומר שהוא צריך להיות שקט מאוד, נטול מאוורירים ואם בכל זאת חייבים, אז שקטים ככל שניתן. לזה נוסיף כונן קשיח SSD ועוד כמה פרטים ברמת החומרה שיהפכו את המחשב הזה שיהיה מתאים להאזנה למוסיקה. על הגב הזה נפתחו אתרים יעודיים כמו ״מחשב אודיופילי״ האמריקאי ועוד כמה. שם חובבי מחשבים או כמו שאפשר לתאר אותם ״גיקים״ עם הבנה בתחום שמקבילה לפרופסורה פתחו דיונים שאחד כמוני רואה אותם כג׳יבריש. אין מצב בעולם שאצליח לבנות מחשב כזה בעצמי וזה עוד לפני שנכנסנו לקינפוג שלו. וזה הולך בערך ככה: צריך להגדיר את ה-fgnf שיעקוף את ה-iusd ולא לשכוח שצריך לנטרל את ה-jhrw של החלונות על מנת שנוכל לקוף את כרטיס הקול של המחשב ושלא יהיה לנו רעש מה-tqfs. זה עוד לפני הפילטרים, התוכנות המומלצות, ההבדלים בקינפוג בין PC ל-mec. ולפני הזה וההוא ועוד כמה שבלי תואר ראשון במחשבים האותיות הללו יראו כאילו אנחנו מגדירים שיגור של טיל גרעיני.

מה שקרה הוא שפשוט הנגישו את הגזרה הזו גם לאנשים כמוני. לא טכנופובים אבל לא מזדהים עם הבטכנופיליה. ואיך עשו את זה? לקחו את כל הנתונים הללו, שילבו את הטריקים הכי אודיופילים שניתן לשלב ושתלו אותם עבורי בתוך קופסא אחת. המערכת הזו סגורה למעט עדכונים, מוכנה לשיגור מוסיקה דרכה מבלי לעשות שום קורס בתחום. כך נולד הסטרימר לאודיו, מצורך אמיתי לצרוך מוסיקה בצורה נוחה ושמיעה. משם הרזולוציה גדלה, הטכניקות של ההקלטה השתפרו והנה, עכשיו זה ממש דומה לחיקוי של אנלוג אמיתי וזה שמיע, אשכרה שמיע.

אודיופילים בישראל

זה מביא אותי לביקור הבא. הביקור הזה שסיקרן אותי יותר מכל. מדוע? משום שמעבר לעובדה שיגאל סבו החליט ליבא סטרימר ״סיני״ לא זול, אני גם מאוד סומך על הטעם שלו. עם זה, אני גם סומך מאוד על הטעם של אותו בחור שרכש אותו - עוד שניה ארכל עליו.

הסטרימרים הללו השתפרו משמעותית, לאט לאט הם יחליפו את נגני התקליטורים ולא ממש מתוך צורך אם כי מתוך אילוץ. אנו עדים לפחות ופחות הדפסת תקליטורים ורוב המוסיקה כיום נמכרת כקבצים ברשת וזה רבותי, עבור האודיופיל המצוי, מביא אותו לרכישת סטרימר. ואם כבר סטרימר אז כזה שיהיה ברמה גבוהה ביותר.

אז על מי נרכל היום?

רן קרני. בחור צעיר, לא מזמן החל לרצות את שנות ה-30, נישא ממש לא מזמן לזוגתו המקסימה ומתגורר בינתיים בדירה שכורה בנס ציונה (קילומטר אווירי ממני) כאשר ייעד חדר אחד למוסיקה וקולנוע אך הסטריאו הוא בראש סדר העדיפויות שלו. רן מורה לאנגלית בבית ספר ונותן שיעורים פרטיים בביתו. אז אם יש לכם ילדים שמתקשים באנגלית או שרוצים להשתפר עוד, זה הזמן לפנות אליו. הוא מקבל גם תלמידים מרחובות, באר יעקב, ראשון לציון ויבנה (רן, פרסום סמוי באתר זו תוספת ל 250 ש״ח כולל מע״מ - נא להסדיר את התשלום).

רן הוא אודיופיל מוחלט. המערכת שלו בנויה ברובה מהיבוא של יגאל סבו וזה רק יתרון. סבו יודע להביא את הדובדבן שבקצפת של שוק האודיו העולמי.

המערכת של רן כיום בנויה מהרכיבים הבאים:

מקור: Lumin S1
הגברה: M.C 701
רמקולים: VIVID B1

כבלי רמקולים: ZenSati Authentica
כבל XLR: ZenSati Authentica
מגשרים: ZenSati #3
סטנדים: SolidTech Radius 3
ספק כוח ליניארי לראוטר: KECES DC-116 (עדיין במשחקים איתו)
עזרים אקוסטיים: שטיח, ספות עבות, מאחורי נקודת ההאזנה 2 מטר כמעט כאשר קירות הצד והתקרה מחופים עץ שהגיע כך כחלק מהדירה (ככה היו ״מעצבים״ פעם).

הבניין בן 3529 שנים בערך. כזה שעדיין תלוי עליו שלט שמבקש להסתגר בבתים אחרי השעה 19:00 משום שזו השעה שהדינוזאורים מסתובבים ברחובות, שבחצר יש מתקן האכלה לממותות שחלפו על פני חצר הבניין, ולכן החלל הזה, שהוא חדר אשר שימש כסלון בעבור מי שהתגורר שם בתקופת האבן. אבל רן, חולה טכנולוגיה מושבע, הפך את הבית הישן הזה לכזה שהעתיד חי בשלום מוחלט עם העבר הרחוק. זה אומר שקעים חכמים, הכל נשלט על ידי טאבלט (כולל תאורה) והאווירה בביתו היא נעימה ביותר בלי קשר למוסיקה ברקע.

אודיופילים בישראל

את המערכת של רן אני מכיר כשהאזנתי לה כשהמקור היה ה-3.7 של בל קנטו. המערכת שלו היתה נשמעת מצוין תמיד. אבל משהו בה לא הפך אותה לכזו שבאמת השאיר בי חותם. בכל זאת, זו היתה מערכת שרוב חובבי האודיו היו שמחים מאוד להניח אותה בסלון ולהתענג על הצליל שבקע מתוכה. הרמקולים הללו, ה-B1 הם בהחלט מהטובים שיש היום בתחום המוניטורים. זהו רמקול 3WAY מיוחד במינו, עשוי חומרים אקרילים, עם תיבה פריזמטית שנראה מכוער לטעמי למרות שאישתי בטוחה (מהתמונה) שהם מרהיבים ביופיים (טוב, את זה גם היא אמרה עלי כשהכרנו).
לאחר שרכש רן את המקור החדש, הייתי מוכרח לשמוע מה עושה מקור שאני שומע עליו לא מעט, שאמור לעשות משהו שרק נגנים יקרים להחריד עושים. אבל אחרי ששמעתי שאדם שברשותו DCS שעולה כמה עשרות אלפי דולרים החליף לנגן הזה, הבנתי שיש פה משהו שאני מוכרח לשמוע וכמה שיותר מהר. כזה אני, סקרן לשמוע נגן דיגיטלי בשמינית מחיר מ-DCS שמתיימר לעשות את מה שהוא עושה.

אז איך נשמע?

נתחיל מזה שמדובר במערכת טובה מאוד! המגבר שולט בקלות על הרמקול המצוין הזה של VIVID. הבס מדויק, עם נוכחות, מפורט ודינמי מאוד. האיזון הטונאלי מרשים מאוד. מצאתי שיפור משמעותי בתחום הגבוה כאשר אז הוא הציג בצועים טובים מאוד אבל לא מעולים. עכשיו, כשהשינוי היחיד הוא הנגן החדש, התחום הגבוה פשוט מעולה.

את המוסיקה שידר רן דרך מחשב המשמש ככונן קשיח, דרך תוכנה מקורית של ה-LUMIN שלא רק נוחה בטירוף ונראית מעולה, היא גם נשמעת מעולה. עם זאת, שמענו גם קבצי מוסיקה דרך הטידל. חברים, זו הפעם הראשונה שאמרתי לעצמי שיש פה משהו חדש, ממש בשורה. במחיר סביר (בהתייחס לכך שהלקוח הוא אודיופיל מצוי) מקבלים כאן מוצר שפשוט מנגן מוסיקה. ואם ניכנס לגזרה המושגים אז מדובר בתוצאה דינמית, מפורטת, מאוזנת מאוד. במוסיקה קלאסית תשמעו רזולוציה מרשימה מאוד. הדבר היחד שהיה חסר לי זו ההולוגרפיה שאנלוג יודע לשחזר, את הנוכחות האנושית הזו בחלל ואת המידבס המלא והעשיר של האנלוג. אבל חברים, זה לא רחוק משם ולדעתי עוד מעט, לא יודע להגדיר בזמן, אותם נגנים דיגיטלים יעשו גם את זה.

לטעמי הנגן הזה טוב יותר מה-3.7 של בל קנטו שהוא בעצמו מצוין. אבל רק השוואה אמיתית בניהם, ראש בראש ממש, תביא אותי למסקנות ברזולוציה גבוהה יותר.

lumin

עוד קצת רכילות

רן לא אוהב את החלל שלו. הוא טוען שהוא לא טוב בעוד אני טוען שהחלל הזה, ביחס לכמה חללים שישבתי בהם, הוא מצוין. ראשית אין קיר מאחורי הקלבסה - וזה חשוב ביותר. יש שטיח עבה וגדול, ספות שמנות ומימדי החלל בהחלט מאפשרים להרחיק את הרמקולים מקיר אחורי. מה שכן, וזו בעיה בהחלט, מכיוון שהמערכת ממוקמת על הצלע בה ממוקמת דלת הכניסה לחדר, מפתח הרמקולים קטן מידי וזה בהחלט משפיע על הבמה. אבל לא חשתי שהבס מהדהד או נמרח, החלל כמעט ולא מתערב בתוצאה והחלל מאוזן בהחלט. אבל כל זה זמני לחלוטין מכיוון שרן כבר התחיל לשלול בתים לרכישה עקב אי התאמה למערכת שלו.

אז מה היה לנו שם?

מערכת אחת, שעברה שינוי אחד בלבד - מקור, והפכה מטובה מאוד לכזו שפשוט כייף לשמוע דרכה מוסיקה. היא הפכה ממערכת כזו שנשמעת יקרה לכזו שנשמעת מאוד יקרה. זה אומר שהיא מפורטת, מאוזנת, מהירה בטירוף, מדויקת ודינמית מאוד. התחום הגבוה הוא ההפתעה הגדולה והבולטת ביותר כאשר הוא מוצג כמלא, עשיר, מהיר כברק, מפורט להפליא וטבעי מאוד. שווה כשמדובר על מערכת שחוצה בקלות את קו ה-100,000 ש״ח.

מכאן אאחל לרן טונות של הצלחה בזוגיות, בחיפוש דירה (לא קל למצוא כזו אודיופילית) וחשוב לא פחות, הנאה מרובה מהמערכת המצוינת שהרכיב.







מעבר לתגובות בפורום