ממיר דיגיטלי לאנלוגי Project DAC box DS במבחן

נמר לוי
01-08-2017 00:30

לאחר שהתאכזב מהממיר הבסיסי של היצרנית, פגש נמר לוי ממיר ב-2250 ש״ח של פרוג׳קט. זו הזדמנות לבחון את הדגם הבכיר של החברה. האם יצליח לעבור את המבחן?

את הממיר הקודם שפגשתי לא אהבתי. גם כתבתי את זה שחור על גבי מסך. על מנת לעמוד על ההבדלים לקחתי את המבחן שעשיתי ל-USB BOX S ופשוט עקבתי מילה אחר מילה ובדקתי מה יעשה הדגם הבכיר ה-Project DAC box DS. כך יהיה קל מאוד להבין את ההבדלים.

מה גם שאת הביקורת הזו כתבתי יום אחרי שניתקתי את הממיר הבסיסי. ולכן, אל תתיחסו למועד העלאת הביקורת משמעות משום שאין קשר בין מועד העלאת הביקורת לבין מועד כתיבתה.

 Project DAC box DS

בפתיח לא נגעתי. אין שינוי כלל (איזה חיסכון)

אין לי צל של ספק שנגני ה-cd לא יעלמו בקרוב. הם יהפכו להיות נישה קטנה ביחס לשוק הכללי. זה רק משום שהרגלי צריכת המוסיקה בקרב הם הפך להיות וירטואלי ולאט לאט, משנת 2010, החל לחלחל לאודיופילים. עם השנים היכולות של ניגון מוסיקה דרך מחשב השתפרו פלאים. מה שלפני 3 או 4 שנים היה נוראי במקרה הרע לאסון מוחלט במקרה היותר רע הפך לאט לאט להיות כזה שניתן ממש להקשיב לו. בשנה האחרונה נתקלתי בכמה מוצרים בשלל מחירים שפשוט איפשרו לי לשמוע מוסיקה ואפילו להינות ממנה.

כבר יותר מ-50 שנה פועלת יצרנית מוצרי האודיו האוסטרית הזו. בתחום הפטיפונים היא נחשבת לאחת מיצרניות התמורה לכסף הטובות ביותר בשוק. באמתחתה לא פחות מ-45 דגמים. כן כן רבותי, זה המספר. לזה תוסיפו עוד 9 דגמים של זרועות, 11 מגברי פונו, קדמגברים, מגברי הספק זעירים, תקליטים (שנשמעים חלום!), מכונת ניקוי תקליטים (שאשכרה מנקה) ואביזרים משלימים (פלס מים, משקולת מרכזית, כיסויים לפטיפונים (לא רק של פרוג׳קט), סטרובוסקופ ומה לא. בקיצור חברת על של מאות מוצרים.

עד היום בחנתי לא מעט ממוצרי החברה עוד שאיל פור ז״ל היה היבואן. מעולם לא התאכזבתי. כל מוצר ״בול״. אפילו את דרכי האנלוגית התחלתי עם פרוג׳קט דביוט שהחליף טכניקס 1210 ומשם עברתי ל-RPM5 שמבחינתי זהו הפטיפון בעל ערך התמורה לכסף מהמרשימים שיש. ברשותי קדמגבר ומגבר הספק של פרוג׳קט שיושב כבר 4 שנים במרפסת שמש ומחובר לזוג רמקולי חוץ. המגבר והקדמגבר הללו עברו ימי אבק, לחות, חום, קור וממשיכים לעבוד כאילו זה יומם הראשון. אפילו רמז לתקלה לא נרשם (איזה עין פתחתי יא ווראדי). בקיצור - מעריץ את החברה הזו. מעריץ ממש!

הערה: עד כאן לא תרגישו שינוי מהביקורת הקודמת לעומת זו. אבל פה מתחיל השינוי.

על הבמה היום ה-Project DAC box DS  של יצרנית האלקטרוניקה והפטיפונים האוסטרית Project, והוא קטן מימדים במידה כזו שלא בטוח תדעו שהוא נמצא בחדר. הכניסות שלו הן USB, קואקס, אופטי  והיציאה, כצפוי RCA.

המוצר הזה, להבדיל מהאחרים של אותה יצרנית, מגיע כבר עם מסך LED שעליו תוכלו לראות את הכניסה הנבחרת ואת הדגימה המנוגנת. עם זאת, תמצאו גם שלושה לחצנים: בורר כניסות, פילטרים (נדבר על זה) וכפתור הכיבוי וההדלקה.

 

Project DAC box DS

 

open pageBritten - Young Persons Guide to the Orchestra

מדובר בקובץ WAVE שנשאב למחשב מהתקליטור המקורי, המחשב הוא מקמיני שנת 2015 i3 והתוכנה היא ה-amara שמלווה אותי כבר כמה שנים. הפתיח כבר נשמע מעולה. אין הרבה קשר בין הדגם הבסיסי לזה מבחינת הדינמיקה, ההפרדה והרזולוציה. הצליל מאוד מפורט, מאוד ״נכון״ וטבעי.  במיקוד כלים מצאתי חליל פיקולו שנשמע נהדר, ״נכון״ ומשכנע. גם כלי ההקשה נשמעים נפלא. דינמיקה מעולה, המפגש של המקל עם עור התוף מפורט להפליא. הפערים בין האיכות הסונית והביצועים בכלל של זה לעומת הקודם הם לא שמיים וארץ. זה הבדל בין מכשיר דולק לכבוי, מעולה ובינוני. והמכשיר הזה, במוסיקה קלאסית כזו, מציג תוצאה שאין קשר בינה לבין מחירו, מימדיו והמיצוב שלו בשוק ביחס למוצרי היי אנד יקרים. אבל החלק הכי מרשים הוא בבמה. הקונטרס בין המימדים שלו לבין מה שהוא עושה במרחב מפתיע עוד יותר. זה כמו שגמד יעזור יוריד לכם משהו מהמדף העליון. זו הדרך היחידה ההגיונית שמאצתי על מנת לתאר לכם את הבמה וההולוגרפיה שהממיר הזה משחזר.

 

dire straits money for nothing/brothers in arms/iron hand - 24/192

כאן אני כבר מרגיש את היכולות של היצרניות הללו בבירור. מרגיש בדיוק את מה שאני מכיר מפרוג׳קט - יכולות סוניות שאינן קשורות למחיר. הגיטרה בפתיח של יד הברזל נשמעת נפלא. המיתרים חיים, מתנדנדים במהירות שנחשפת ברמקולים, קולו של הסולן נשמע מלא, גדול, ממוקד וטבעי. הנוכחות האנושית בחלל היא בדיוק זו שאני מצפה לקבל. כמו כן בתוך כל החבילה הסונית המצויינת הזו תקבלו גם יכולת דינמית מעולה, מרשימה במיוחד כתוצאה משקט נפלא שמסדר לנו רקע שחור שמבעדו צליל נפלא.




Ben Webster stormy weather

אני כל כך רגוע בסקירה הזו לעומת הקודמת. זה פשוט מכשיר נפלא למחירו. הפסנתר בפתיח כבר עושה לי משהו בגוף שאם אנסה להסביר אותו במילים אגדיר את זה ככזה שגרם לי להבין שבשביל צליל איכותי בדיגיטל אפשר לסגור פינה במספרים האלה. זה משהו שכבר חשתי במוצרים אחרים, יקרים יותר, לא באופן משמעותי אבל עדיין במספרים האלה זה לא יקר. במקרה הזה מדובר פשוט בתמורה אדירה לכסף.

הסקסופון נשמע מעולה, מלא, דינמי בטירוף. רצפת הרעש של הממיר הזה מצליחה לחשוף ניואנסים מאוד משמעותיים בהקלטה. זה מתחיל מהאורחים במועדון הג׳אז שאפשר ממש לחוש את הנוכחות שלהם בחלל. בסולו הקונטרבס מבינים שהממיר הקטן הזה גם יודע לרדת מאוד נמוך וגם להישאר מפורט ומדויק. אבל את זה קיבלנו גם בממיר הבסיסי, רק שכאן זה הרבה הרבה יותר טוב.



בקולות אדם היתה לי מחלוקת קשה עם הממיר הבסיסי. זה לעומתו, פשוט נפלא ולא ביחס לבסיסי אם כי ביחס לעצמו וליקרים ממנו.

בביקורת על הממיר הבסיסי כתבתי:  ״יסמין לוי למשל נשמעה מעולה ביחס למחירו של הממיר. אבל כשהתחלתי לאתגר אותו עם קולות שירה במוסיקה קלאסית הרזולוציה ירדה משמעותית.״

באותו קטע בדיוק, יום אחרי הסקירה ההיא, המצב התהפך לחלוטין ואתגרים כבר הפכו למשימה שהיא פשוט קלה עבורו.

כתבתי: ״כלי הנגינה מאחור נשמעו קטן, לא מופרד מספיק ולא ״נכון״ ביחס לאיכות השירה שגם היא במוסיקה קלאסית, היתה בינונית.״

עכשיו זה בדיוק הפוך. כלי הנגינה במקומם, בגודל נכון, בהפרדה מעולה ובאיזון מושלם ביחס לשירה. גם הבמה היא ״עולם אחר״ או יותר נכון ״מימד אחר״ - הולוגרפי, מפוקס, ריאליסטי.


כמו עם הממיר הקודם גם את זה חיברתי למחשב שלי המשודך edifier luna eclipse e25 ולבחון אם ישפר את הצליל. השיפור היה דרמטי. ממערכת מחשב נפלאה למחירה הפכה מיד למערכת המבוססת מוניטורים קטנים שקיבלו תעודת הצטיינות בניגון מוסיקה. זה ברמה שלא הכרתי את היכולות הללו מה-edifier luna eclipse e25 שגם בלעדיו הם נפלאים. אבל עכשיו, יחד איתו הם פשוט מפיקים צליל בלתי נתפס - וואו.

Project DAC box DS
סיכום

הקונטרסט בניהם הוא דרמה בפני עצמה. זה מוצר שמתוכנן נכון יותר מבפנים וכנראה (אני לא טכנאי) זה מה שסידר לו את היכולות הללו. והיכולות הללו הן אלה שמביאים אותי לכתוב את הביקורת הזו בביטחון כזה שמאפשר לי להמליץ עליו.

 הביקורת הקודמת היתה אחת מהביקורות הקשות לכתיבה. זו לעומתה היא חגיגה לאוזן. על מנת שתוכלו להשוות ממש ביניהם העתקתי את הכתבה הקודמת על המוצר הבסיסי ופשוט עברתי שורה שורה והתייחסתי לדגם שמעל. המסקנות שלי ברורות. היכולת של החברה הזו לייצר מוצר על ובזול קיימת, הוא גם נראה ובנוי נפלא כיאה ליצרן רציני כמו זה. אבל ההפתעות באו מהתחום האנלוגי. נכון, זה ממיר דיגיטלי אבל תאמינו או לא, בהרבה מהמקרים הוא הזכיר לי פטיפון. זה התבטא בהולוגרפיה שרק פטיפון יודע לשחזר, זה ממשיך באיזון ורוגע כזה שמתקבל בכל עוצמה שנפיק מהמערכת. לכל המחמאות הללו תוסיפי יכולת דינמית מעולה, רזולוציה טובה מאוד, מהירות והפרדה נפלאה וקיבלתם ממיר זול, איכותי שיעלה את המערכת שלכם כיתה. על המערכת שלי הרגשתי שאפשר ממש לשמוע דיגיטל ממחשב מבלי שאני אעוות את פרצופי למשמע חריפות, דיגיטליות, מכניות - זה טוב מאוד!



שורה תחתונה: זה לא משקולת נייר רבותי למרות שהמימדים שלו ביחס למשקל יכולים לשמש אתכם למשימה הזו. אבל אם אתם חכמים מספיק, קנו משקולת נייר יעודית או שימו סלע, זה משום שאת הממיר הזה לא ממש תרצו מחוץ למערכת שלכם.


מחיר: 2250 ש״ח

אחריות ושירות: קודו אודיו


מערכת הבדיקה

רמקולים - tidal contriva diacera se
מגבר הספק - constellation audio centur
קדם מגבר - constellation audio inspiration Preamp 1.0
מקור דיגיטלי -mac mini
 
אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - graham engineering elite
מעמד זרוע - diy podarm
ראש - shelter 9000
משקולת מייצבת לפטיפון - oyaide stb-ms
תוספת פלטה עליונה - oyaide MJ-12
מגבר פונו - asr basis exclusive mk2 HT phono stage
ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:
כבלי רמקול - stealth dream v14
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לקדמגבר - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לנגן הדיגיטלי - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום