רסיבר ימהה RX-A3060‏ במבחן

איציק ירקוני
06-07-2017 01:07

ביקורת קולנוע ביתי: הרסיבר החדש של ימהה מעודכן ביותר, תומך אטמוס, מיוזיק קאסט וכמובן, כיאה לימהה, בנוי כמו טנק.

תחום הקולנוע הביתי מאוד דומה לתחום הסלולר והמחשב הביתי. הוא מתעדכן באופן תדיר ומהיר. מהיר מידי אולי. מדוע אני מספר לכם את זה? הקידמה הזו די מבלבלת, מרבית מותגי הרסיברים המובילים מחליפים דגם מידי שנה, השינויים והתוספות, מביאים עימם בשורות חדשות, בנגזרות שונות ברסיבר. כגון, תמיכה רחבה יותר בתחנות רדיו אינטרנטיות, שיפור ביכולת הזרמת תכנים ברשת, הוספת אזורי שליטה, ועוד... במרבית המקרים, השינויים הללו לא מביאים עימם בשורה חדשה בנגזרת שמע רב ערוצי. כיאה לרסיבר דגל מכובד, המבחן יכלול שני סבבים בשמע רב ערוצי, הבחינה הראשונה תתבצע עם סט רמקולים סטליטים איכותי הכולל 9 יחידות רמקולי מוראל SP-3 המשולבים עם זוג סאבים של 15 אינצ' כל אחד, בתצורה של 7.2.2. בסבב השני תוחלף הבמה הקדמית לרמקולים ריצפתים גדולים, ורמקול סנטר גדול. במבחן השמע הדו ערוצי ישודכו לרסיבר רמקולי טאנוי דגם DC10TI. ולאחר כל הפתיח הזה, בואו ונראה איזה שינוים, ושיפורים, מביא עימו רסיבר הדגל מבית ימהה.

מי את ימאהה?

ימאהה היא חברה יפנית המייצרת מגוון רחב של מוצרים בתחום המוזיקה. מכלי נגינה אקוסטיים ועד לסינתיסייזרים, בנוסף היא מייצרת רמקולים מגברים ומערכות שמע וקולנוע ביתי. לקונצרן ימאהה חברות נוספות כמו למשל ״ימאהה מוטור״ שמתמחה בעיקר ביצור אופנועים, אופנועי ים וטרקטורונים. כמובן שמדובר במחלקות שונות, מפעלים שונים וזה שעושה את הכידון של אופנוע הים לא ממש משפיע על בורר העוצמה של הרסיבר. אבל עדיין, יש להבין שמדובר בחברת ענק מוכשרת מאוד. 

 Yamaha RX-A3060 AVENTAGE

Yamaha RX-A3060 AVENTAGE במבחן

מדובר ברסיבר קולנוע ביתי חדיש מאסיבי - גדול מימדים התומך ב- 9 ערוצי הגברה עצמאים, שליטה על ארבעה אזורים נוספים ושלל תכונות נוספות. הוא גם ממשיך דרכו של ה- 3050 ולכן, מן הסתם הוא מעודכן יותר. מעודכן אמרנו? אז ככה. הדור החדש, ה-3060 מדווח על לא מעט שיפורים ותוספות בהשוואה לדור הקודם שמרביתם אינם בנגזרת הרב ערוצי. מעצם העובדה שהוא ממוקם בקצה העליון כספינת הדגל של החברה באסופת הרסיברים שהיא מציגה, הוא בנוי לתלפיות ותומך בכל הפורמטים החדשים.

מראה ואיכות בניה

מראהו של ה-3060 זהה לקודמו. מגיע עם חזית חלקה ללא כפתורים חיצוניים. המחצית העליונה של חזית הרסיבר עשויה מחומר דמוי זכוכית, אשר במרכזו תצוגה דיגיטלית. בצידי המכשיר שני בוררים שאינם זהים בגודלם. הימני משמש כבורר עוצמת שמע והשמאלי כבורר כניסות. בין שני הבוררים נמצאה פאנל נפתח עשוי אלומיניום. מאחוריו נחשפים כניסת RC (מערכת לכיול אקוסטי דיגיטלי למערכת), מחבר USB וגם חיבור מיקרופון. כניסת .HDMI וכניסת קומפוזיט אודיו וידיאו, יש כאן גם שלל כפתורי שליטה אשר מאפשרים לגשת ולתפעל את הרסיבר במלואו ללא שימוש בשלט כלל וזה בהחלט מרגיע ליום בו חלילה נאבד אותו. בחלקו האחורי של הרסיבר שלל חיבורים קומפוזיט ואנלוג בציפוי ניקל. מחברי HDMI טריגרי 12v. מחבר RS-232 מחבר אנטנת AM-FM, כניסת רשת קווית, כניסות אופטיות, וקואקסיאליות. אנטנת WI-FI. 11 מחברי רמקולים משובחים. ומחבר למתח החשמל. הרסיבר נראה מאסיבי, הוא בנוי היטב, מהודק היטב עם שלל ברגיי חיזוק, איכות ההרכבה מאוד מרשימה.

מפרט טכני

מדובר ברסיבר בתצורת 9.2 ערוצים מלאים, תמיכה בכל מעבדי האודיו הישנים והחדשים, תמיכה ב- DOLBY ATMOS ו- DTS-X. על פי נתוני היצרן יחידת הגברה חדשה מספקת 150 וואט לכל ערוץ (בשני ערוצים פועלים יחדיו) עם 0.06% THD. תחום טווח היענות התדרים של ה-3060 עומד על 5 הרץ ועד 100 קילוהרץ. הרסיבר כולל יחידת DAC (ממיר) פנימי,ultra-high performance ESS Technology 192 kHz / 32-bit ES9016 DAC .

במידה ותרצו לחבר סוגי רמקולים בעלי עכבה שונה. תצטרכו לוודא את סוג העכבה של הרמקולים שברשותכם. ה-3060 תומך ברמקולים קדמיים ב 4 אוהם. בשאר חיבורי הרמקולים ב 6 אוהם ומעלה. ל-3060 במידה ותרצו לשדך לרסיבר רמקולים קשים להנעה, הוא יאפשר לכם לחברם בתצורה של 5.1.2 בביאמפ. במידה ותרצו מסיבה כל שהיא לוותר על יחידת ההגברה הפנימית. תגלו שהרסיבר יודע לעבוד כפרוססור בלבד עם יציאות אל מגבר הספק חיצוני רק עם 7.2 ערוצים (0.2 לסאבוופר). ה-3060 מביא עימו נתון מרשים במיוחד בטווח תדרי האקו לייזר התומכים בסאב מ- .15.6hz-250hz בנוסף הרסיבר כולל 4 אזורי שליטה, Versatile Zone control such as Zone 2 / 3 / 4 on / off, Zone GUI and Party mode. תוספת אקסטרה באס תומכת באזורים 2 ו-3 בלבד.

Yamaha RX-A3060 AVENTAGE

מתחת ל״מעטה״ הרסיבר יש ספק כוח גדול הממוקם במרכז. אשר לצידיו ממוקמות יחידות ההגברה. הכוללים קבלים גדולים של 18,000μF אשר שומרים על עתודות זרם גבוהות. יש ממירים איכותיים, מעבד CINEMA DSP HD3 התומך גם בפורמטי הסאונד החדישים DOLBY ATMOS & DTS-X. ודאקים איכותים מבית סאברה - ESS SABRE™ Ultra DAC ES9016S התומכים בשבעה ערוצים.

חיבורי וידאו

לרסיבר 8 כניסות HDMI בתקן 2.0A כאשר אחת מהן נמצאת בקדמת הרסיבר. את תמונת הוידיאו ניתן להוציא רק דרך 2 היציאות. זה אומר שה-3060 תומך בהעברת וידאו תלת מימד ותומך ב- 4k\60p 4:4:4 HDCP2.2, HDR10 / Dolby Vision / HLG and BT.2020 compatible  בקצב פריימים של 24/25/30/50/60p אשר ישאיר אתכם מעודכנים לשנים הקרובות. בנוסף ישנן 3 כניסות קומפוננט ו5- כניסות קומפוזיט. שאחת מהן בחזית המכשיר.

חיבורי אודיו

מלבד חיבורי ה-HDMI בתקן 2.0a שמעבירים גם אודיו, לרסיבר 9 כניסות אנלוג אודיו,  3 כניסות אופטיות, 3 כניסות קואקסיאליות וכמובן חיבורי רמקולים  (11 במספר). חיבורי רמקולים: אלו מגיעים עם מנגנון נעילה סיבובי (הברגה). אינני נמנה עם אוהביו ומבחינתי הכי נוח חיבור החוטים עם בננות - פשוט יותר ונוח לשימוש ולכן ניתן לשלוף את מרכז החיבור בעזרת מברג עדין, ולחבר בחיבור ״בננה״ את הרמקולים.  

 Yamaha RX-A3060 AVENTAGE

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה מקוונים

כיום, חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. לכן, תוכלו להתרשם בתכונות מוסיקה דיגיטליות רבות של ה- 3060.

לרסיבר חיבור רשת אלחוטי – WiFi, וקווי. קישוריות Bluetooth וסטרימר פנימי המאפשר לנגן מוסיקה מהמחשב או כונני רשת ומכשירים ניידים כמו טאבלטים/סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או אפל (כולל תמיכה ב- Air Play). סוגי קבצי אודיו נתמכים: DSD 2.8MHz/5.6MHz, 192kHz/24bit FLAC/WAV/AIFF, Apple Lossless 96kHz / 24-bit. אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנט ושירותי מוסיקה כמו Spotify באזורים נתמכים. אפליקציית המכשיר תומכת בעברית, היא מאוד מרשימה ונוחה לתפעול, להזרמת מוזיקה מהסמרטפון, הטאבלט ועוד. זוהי האפליקציה הנוחה ביותר לשימוש ותפעול שהכרתי עד היום! כשאני אומר נוחה, אני מתכוון לזה שגם מי שמוגדר כ״טכנופוב״ יצליח להסתדר איתה בקלות. וזה, לפחות מול המתחרים, הישג אדיר.

בנוסף, לימאהה אפליקציה מרהיבה הנקראת MusicCast. לאפלקציה יכולת שליטה על 4 אזורים בבית מבלי לפגוע ביכולת הרסיבר (ללא שימוש בערוצי ההגברה של הרסיבר) אם כי ברכיבים חיצוניים התומכים בשיטה זו. ולכן, בכדי ליהנות מאפליקציית MusicCast יש לרכוש את ליין מוצרי החברה המתאימים. 

עדכוני קושחה

ה-3060 עבר עדכון קושחה, ( (V. 1.27אופן התהליך היה די פשוט וקל, הוא ארך כ-20 דקות במהלכן הרסיבר כיבה את עצמו. ניתן לראות את אופן התהליך ע"ג תצוגת המכשיר בחזית, יתכן ועדכונים נוספים יגיעו בהמשך.

מערכת כיול - RC  

ה-RX-A3060 מגיע עם מערכת כיול ייחודית הנקראת YPAO משופרת.with R.S.C. (Reflected Sound Control), 3D, 64-bit Precision EQ Calculation and Angle Measurement (פרי פיתוח של החברה). מדובר במערכת כיול מתקדמת קלה ונוחה לתפעול. ההליך פשוט מאוד ואורך מספר דקות 'בסיום התהליך קיבלתי תוצאה מצוינת שתתאים למרבית המשתמשים. למרות שאינני נמנה עם מעריצי מערכות הכיול, היא הניבה תוצאות מאוד מדויקות. מהתנסות רבת שנים הגעתי למסקנה ששום מערכת כיול לא מניבה תוצאה מושלמת ותמיד חסר משהו (בס, גבוהים, מיד). וזה למרות שיש חובבים רבים הסומכים על מערכת זו ב״אוזניים עצומות״. עם זאת, כנקודת פתיחה, מערכת הכיול ב-3060 עושה עבודה מעולה.

הערה: חובה להשתמש במערכת הכיול בחיבור הראשוני. וכמו בכול מערכת כיול יש לשמור על שקט מוחלט בבית בעת ביצוע התהליך עד לסיומו.

תאימות HDMI 2.0a

כפי שדיווחנו ה-3060 מגיע בתקן HDMI 2.0a חדש. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכול הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים אך ה-3060 עבר את המבחן בהצלחה מוחלטת. תאימות מושלמת עם כל המקורות, סנכרון מעולה בהפעלת קבצים, מעבר מהיר ביותר בין הכניסות. ל-3060 שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI  בתקן 1.3 ו- 1.4:
PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS-4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD.


מבחן שמע רב ערוצי

רשימת ציוד
9 יחידות של רמקולי מוראל SP-3
2 יחידות סאבוופר Klipsch R-115SW
נגן בלוריי. הכולל סטרימר OPPO BDP-105D
אמצעי תצוגה. מסך פיוניר קורו 6090H
רמקולים קדמיים. Tannoy DC10TI + רמקול סנטר Klipsch KL650 יבחנו בשמע רב ערוצי.
במצב סטריאו יבחן הרסיבר בשידוך לרמקולי טאנוי Tannoy DC-10TI

את המבחן הזה התחלתי כהרגלי עם הסרט James Bond - Quantum of Solace. את הסרט הזה אני מכיר היטב מעשרות מבחנים שביצעתי באמצעותו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאוד מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שעושה סרט אקשן לכזה, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירת ״מלחמה״. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-3060 נותן תחושה של נפח, פירוט, והפרדה מצוינים, וזאת עם סט רמקולים סטליטים יחד עם זאת הוא מאבד מעט את יכולת הדיוק. את התחושה הזו קיבלתי גם ששודכו רמקולים גדולים בחזית. את נהמת המנוע המטורף של ה- "Aston Martin" עליו נוהג בונד, הרגשתי היטב בכל חלל האזנה בצורה די מרשימה.

ספר הג'ונגל החדש The Jungle Book 2016:
בחרתי בקטע סראונד איכותי ומאתגר, אשר נלקח מהסרט ספר הג'ונגל (2016).
מוגלי הוא ילד קטן ונאיבי וגם תמים, מוצא עצמו לבד בלב היער, אט אט הוא שומע קול שמנסה לפתח עימו דיאלוג, הקול מתקרב אליו... מוגלי התמים מוצא עצמו קפוא ומפוחד מול הנחשה קא הערמומית, יחד עם זאת תמימותו משאירה אותו ערני. הוא נשאל ע"י הנחשה שאלות ועונה להן, קולה של הנחשה קא נשמע באיכות מדהימה בכל פעם דרך רמקול אחר בנפרד. הדיאלוג ביניהם ממשיך לכיוונם אחרים, קא מנסה לספר למוגלי על משפחתו ועברו, במהלכם מוגלי התמים מתחיל לקפוא על מקומו שהנחשה קא מספרת לו איך איבד את אביו ע"י הטיגריס הרשע שירקאן, זהו קטע המורכב מהרבה אלמנטים קשים ומאתגרים, מעין שרבוב של דיאלוג מתמשך עם שלל אירועים אנרגטיים המתרחשים מסביב, מה שדורש מהרסיבר יכולת פענוח די קשה. ה-3060 מצליח ליצור במה קרובה ואנרגטית, עם יכולת הפרדה מצוינת. הוא המשיך להתעלות ביכולותיו בשידוך רמקולי חזית איכותיים.

הקטע הבא שנבחן הוא מהסרט שר הטבעות "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring":
קטע הפתיחה של הסרט, הוא קטע דיאלוג (דיבור) המיועד לבחינת הערוץ המרכזי (רמקול סנטר). זה לא סתם עוד קטע שמיצר דיאלוג. הוא ממוקד מאוד, בשילוב עם עוד אלמנטים שקורים מסביב. במשך 8 דקות נשמע קולה של Cate Blanchett באיכות מעולה שבהמשכו מתרחשים ברקע אירועים שונים, די מהירים ודרמטים. זהו קטע שדורש מהרסיבר יכולת פענוח גבוהה, דינאמיקה מרשימה עם יכולת הפרדה גבוהה. ה-3060 מצליח להעביר לצופה את ההתרחשות בצורה טובה. הוא מצליח להציג במה מרשימה, גם עם רמקול מוראל .SP-3 ובאותו הזמן להעביר את שאר האירועים המתרחשים בצורה מאוזנת לשאר הערוצים.

הקטע הבא שנבחן הוא מהסרט "The Book of Eli". בכלל, מדובר בסרט מעולה! כאן, בסקירה, התרכזתי בקטע מהיר של יריות מוצלבות. הם יורים והוא יורה חזרה, עוד כמה מהצד מחליטים גם לירות. בקיצור, כמו שצריך להתרחש בסרט אקשן טוב. כולם יורים אחד על השני והקליעים שנורו מתעופפים לכל עבר. וזה מרגיש כאילו אתה בסצנה עצמה. במיוחד כאשר הרמקולים ממוקמים היטב והרסיבר יודע לתרגם את התמונה לסאונד מאוד משכנע. ה-3060 מציג יכולת די טובה הוא מניב נפח די מרשים וצליל היקפי ברור ומוגדר היטב, אך יכולת הדיוק שלו מעט מאכזבת.

הערה: כשאני מדווח על ״חוסר דיוק״ אני מתכוון בעצם לפוקוס חסר. לדוגמא: כאשר הקליעים עפים באוויר לא ניתן ממש לחוש את האימפקט של מיקום מדויק ביציאת הקליע מהקנה אם כי צליל מפוזר מעט, לא מוגדר מספיק ולא מפוקס. זה כמובן, דורש ריכוז והתנסות במכשירים רבים, כך שהמאזין הלא מיומן לא תמיד יצליח להבחין בכך. ולכן, חשוב מאוד להאזין למוצר בריכוז על מנת לגלות בו גם חסרונות מהסוג הזה שעלול להעלם מהאוזן.

Jason Bourne 2016 ב- DTS-X MASTER 

הסרט Jason Bourne הוא סרט אנרגטי ורב מעללים, בחרתי בקטע המרדף בסיום הסרט.Jason Bourne (מאט דימון  (נוהג בדודג' צ'ארג'ר העוצמתית, בעלת המנוע העצבני, הוא במרדף אחר הרוצח Asset (וינסנט קאסל ) הנוהג ברכב ה S.W.A.T הממוגן. קטע המרדף מתבצע ברחובות ווגאס המוארים והתוססים, הוא מורכב מאלמנטים סונים מאוד קשים ומאתגרים, התנגשויות, חריקות צמיגים, וכל מה שגברים אוהבים, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינמי וקשה שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ה-3060 מצליח ליצר אווירה קולנועית, די משובחת הוא מצליח להכניס את הצופה לאווירה הדרמטית המתרחשת בקטע. ה-3060 עבר את המבחן הזה בהצלחה בזכות העובדה שהוא, דינמי, מהיר מפורט, עם נפח מרשים, עם יכולת יצירת צליל היקפי גדול ועוטף שנתן תחושה שה- SP-3 של מוראל הפכו להיות מוניטורים. המעבר לרמקולי הרצפה הגדילו את חזית הבמה והעצימו את החוויה.

Mad Max: Fury Road ב DOLBY ATMOS

מדובר בסרט רב מעללים. אך לא הייתי מכליל אותו ברשימת הסרטים המעולים, מה שכן, הוא נכנס לרשימת סרטי האקשן המובילים. איכות שמע לכול אורך הסרט מניבה סאונד מדהים, תלת מימדי. הוא מביא עימו במה רחבה עמוקה ומוגדרת. עם באס מרשים במיוחד. רמקולי הסראונד נשמעים היטב, המעברים לרמקולי התקרה העצימו את החוויה ונתנו תחושה של אווירה קולנועית משובחת ביותר, כן – ה3060 מהיר, דינאמי, ומפורט, הוא הצליח להרשים אותי עם רמקולים סטליטים, ועוד יותר עם רמקולי הרצפה.

Hacksaw Ridge  ב DOLBY ATMOS

מדובר בסרט רצוף אירועים, אשר במרכזו הוא מגולל את סיפורו של בחור אמריקאי צעיר שמתגייס לצבא ארה"ב בתקופת מלחמת העולם השנייה, תפיסת עולם שלו די בעייתית, ומוזרה, כדי לשרת בחיל קרבי, הוא אינו מוכן לאחוז בנשק כלל, כאן, בסקירה, התרכזתי בקטע האקשן המרכזי של הסרט, קרב פנים מול פנים עקוב מדם, בין צבא הקיסרות היפני מול צבא ארה"ב, זהו קטע לחימה קשה ואכזרי, מורכב ביותר, המתחולל באחד מנקודות האחיזה של צבא הקיסרות היפני. זה אחד מקטע האקשן העשויים היטב מכול הבחינות, הוא מורכב מאירועים דרמתיים, הוא משלב בתוכו אמצעי לחימה מגוונים, וכלי נשק רבים, למעשה, מה שקורה, בקטע הפתיחה, כולם דרוכים, ומופתעים, וכולם יורים על כולם ללא אבחנה, הקטע הזה כל כך מהיר ודינאמי, ורצוף אירועים, שלוקח מהרסיבר את כל משאבי הכוח שלו. ניתן לשמוע בבירור את הקליעים המתעופפים לכול עבר, הקטע המהיר והדרמתי הזה ארך 8 דקות ארוכות. ארבעת רמקולי האטמוס העצימו את "החוויה" ה-3060 נתן תחושה של נפח, פירוט, והפרדה מצוינים, וכל זאת עם סט רמקולים סטליטים.  

DOLBY ATMOS & DTS-X MASTER

פורמטי האודיו החדשים האטמוס, וdts-x מלהיבים אותי כול פעם מחדש. צפיתי בפורמטים הללו במספר סרטים מלאים, וקיטעי דמו איכותיים. אילו הם פורמטי אודיו שכול חובבי האודיו הרב ערוצי חושקים בו. כן רבותי. הם מרשימים ביותר הם מביאים במה רחבה ומוגדרת ועמוקה עם דיוק מצוין, הם עושים לי חשק לצפות שוב ושוב בסרטים. הפורמטים הללו שונים מהותית ממה שהכרנו עד היום. תוספת הרמקולים בתקרה מעצימה את החוויה, היא משלימה בצורה מרהיבה מעברים בקטעי סראונד ומייצרת סאונד איכותי שעוטף אותך מכול הכיוונים. במילים אחרות אם התרגלנו לצליל שמגיח מקדימה, צדדים ומאחור. תתחילו להתרגל לקבל אותם גם מהתקרה.

בכל הקטעים שבחנתי בדולבי אטמוס, וב-DTS-X- בתצורה של 7.2.2 עם סט הסטליטים וגם עם במה קדמית גדולה, הרסיבר הצליח ליצר במה רחבה ואפשר להגיד, גם עמוקה. וסראונד תלת מימדי מכובד, גם בקבצי ההדגמה, וגם בסרטים מלאים. הסרטים.Terminator Genisys  13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi. John Wick-2. Mad Max: Fury Road ועוד רבים, מעצימים את חווית הפורמטים, בכך שהם שמים דגש ברור על רמקולי התקרה, במיוחד במעברים בין רמקולי הסראונד לבין רמקולי התקרה, אין ספק שהפורמטים החדישים נשמעים טוב יותר משמעותית מקודמיהם. הם מביאים במה רחבה ומוגדרת יותר, בס גדול עם עומק, רזולוציות ויכולות משמעותיות, רמת הפרדה מצוינת וסראונד רחב שעוטף אותך מכול זווית. לדעתי, כל חובב קולנוע חייב את האופציה הזו לעצמו.

Yamaha RX-A3060 AVENTAGE

הופעות

"Hit Man Returns: David Foster & Friends"

דויד פוסטר הוא מפיק מוזיקאי, מלחין, פזמונאי, ומעבד. הוא מארח בהפקותיו מבחר אומנים מהשורה הראשונה. זהו כותר בלו-ריי רפרנס ברמה מיטבית בכול היבטיו, מבחינתי, אחד הטובים ביותר שיש, ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם מחדש הוא נשמע מדהים. התמקדתי בקטע המשולב בין הזמרת donna summer האגדית לבין הזמר y seal קולה של donna summer נשמע צלול ברור ומדויק, עם נפח מצוין. בהמשכו משתלב  y seal קולו נשמע ברור וצלול, הרסיבר מצליח ליצור הפרדה די טובה ביניהם, קולם נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. ה-3060 עבר את המבחן הזה בהצלחה בזכות העובדה שהוא, דינמי, מהיר ומפורט, עם נפח מרשים, יכולת יצירת צליל היקפי גדול ועוטף שנתן תחושה שה- SP-3 של מוראל הפכו להיות מוניטורים. המעבר לרמקולי הרצפה הניבו תוצאה די מרשימה יותר רוחב ועומק.

להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires"

מדובר בהופעה מרשימה ביותר של "להקת פוליס" אפשר לומר גם הטובה שראיתי ושמעתי, צפיתי בו מאות פעמים ובכל פעם הוא נשמע מדהים. בס איכותי ומדויק, הפרדה מושלמת בין הבמה לקהל וקולו של סטינג נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. גם כאשר שומעים ברקע את הקהל ומחיאות הכפיים הם אינם מתערבבים עם הבמה. כלומר, הפרדה מעולה. ה-3060 מציג יכולות מעולות באודיו רב ערוצי ולכן הוא צולח את המבחן הזה בצורה מרשימה.

אדל Adele - live at the royal albert hall

אני יכול להעיד על עצמי שאני נמנה עם אוהבי הופעות באודיו רב ערוצי. נכון יותר לדווח כי אני ממש מאוהב בהופעות בשמע רב ערוצי.

איכות הצליל במוסיקה רב ערוצית גורמת לי להתרגש בכל פעם מחדש. צפיתי במספר הופעות איכותיות בבלו-ריי. ההופעה הזו, של הזמרת "אדל", לקחה אותי למחוזות אחרים. ברגש, באיכות ההפקה בכלל ובאיכות הצליל בפרט.

קולה של "אדל" נשמע ברור, מוגדר ומפוקס. התזמורת שמסביבה נשמעה מצוין. מחיאות הכפיים של הקהל נתנו לי להרגיש שהם יושבים מאחורי ומצדדי כאילו אני ממוקם באחד מהכיסאות באולם עצמו. ה3060 הצליח להניב סאונד טבעי עם במה מוגדרת, רחבה וגדולה.

סילין דיון - Celine Une Seule Fois Live  Celine Dion

אני יכול לספר לכם, שזו אחד מההופעות המרשימות ביותר שראיתי ושמעתי, להופעה המרהיבה הזאת יש איכויות מדהימות. גם בהקלטה וגם כמובן, בקולה של אחת הזמרות הגדולות שהעולם ידע. זוהי הופעה חיה ענקית של זמרת מדהימה, על במה אדירה עם קהל צופים עצום. הרסיבר מצליח ליצר הפרדה טובה מאוד בין הבמה לקהל, עם כל הכלים המתנגנים מסביב. כאשר סלין דיון קרובה לקהל, קולה נשמע ברור ביחס לכול המתרחש סביבה. במהלכו שומעים ברקע את הקהל העצום  שאינם מתערבבים עם המתרחש על הבמה. הרסיבר עובר את המבחן הזה גם כן בקלות. הוא הצליח להניב סאונד טבעי, עם במה מרשימה ודינמית, נפח מרשים ותחושת הופעה משכנעת.

רשימת ציוד שמע דו ערוצי 

נגן: OPPO BDP-105D

רמקולים: TANNOY DC10TI

אודיו דו ערוצי

כהרגלי פתחתי את הבחינה עם התקליטור המצוין של Erik Truffaz - Quartet Bending new corners  הקטע החמישי בדיסק Siegfried קטע מאוד מאתגר למגברים, ובמיוחד לרסיברים, הוא די מורכב ומאתגר, הוא משלב בתוכו מספר כלי נגינה. הרסיבר מציג יכולת הפרדה מצוינת בין הכלים המתנגנים. שילוב הבאס עם הפסנתר נשמע מעולה, שבהמשכו משתלבת חצוצרה. כמו כן צליל המצילות (שחלקן מגובה בניטים ו/או שרשרת שמונחת על גבי המצילה), בולט ומלטף את האוזן. כאשר מצטרף הזמר,  Nya, קולו נשמע מעולה. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה, דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה מצוינת.

Yamaha RX-A3060 AVENTAGE

הזמר John Lee Hooker גיטריסט בלוז די ייחודי בסגנונו. בשיר the healer  קולו של ו-John Lee Hooker תופס כמעט את כול מרחב הבמה. הוא משולב עם קולות תופים וכלי הקשה, הנשמעים היטב, במהלכו משתלבת הגיטרה של  Hooker היא נשמעת די ברור, פריטת הגיטרה נשמעת היטב. הרסיבר מצליח ליצור במה רחבה דינמית וברורה, עם יכולת הפרדה טובה. קולו של  Hooker נשמע צלול וברור עם עומק מרשים. אפשר להגיד שבתחום הזה אני מעמיד אותו כיריב די ראוי מול רסיברי דגל אחרים. ה-3060 נשמע מצוין עם הרמקולים שלי (TANNOY DC10TI) ובמשך שעות האזנתי לו  במצב Pure Direct. ה-3060 מצליח להציג הפרדה טובה בין הכלים עם נפח מצוין. עם יכולת טובה בהעברת קולות אדם. לטעמי אפשר לחיות עימו בקלות מבלי לרוץ ולרכוש מגבר סטריאו יעודי. אך אם אתה אודיופיל, ואודיו דו ערוצי הוא בדמך, אף רסיבר לא באמת יספק אותך והדרך לרכישת מגבר סטריאו יעודי קצרה.

נקודות ציון

העמדה
ה-3060 מתחמם כמעט כמו כל רסיבר אחר וזה למרות שאין לו כלל מאווררים. אני שם על זה דגש כנקודת זכות. למרות זאת מומלץ לתת לו מרווח סביר עבור אוורור מעליו ומצדדיו במרווח של כמה ס"מ. לאחר שעות עבודה די מאומצות הוא הגיע לטמפרטורת עבודה די סבירה.

 

 


שלט רחוק
מציג קליטה טובה. הוא אינו נוח לתפעול אינו ארגונומי וברור להבנה. מאידך האפליקציה שלו מרהיבה ונוחה ביותר לשימוש הכוללת תמיכה בעברית.

נוחות תפעול
לאחר שמתרגלים לרסיבר הזה זורמים איתו בקלות. הרסיברים החדשים הם כבר הרבה מעבר לרסיבר רב ערוצי. הם עתירי טכנולוגיה מה שמקשה מאוד על המשתמש החדש והטכנופובי. 
 

סיכום

הימאהה
RX-A3060 הוא רסיבר הדגל של החברה, הוא ממשיך דרכו של ה-3050 המצוין. הדגם החדש ה-3060 מגיע עם עוד תוספות מבורכות שהופכות אותו לעדכני ביותר בכול הנגזרות. הוא בנוי נהדר, מתקדם ביותר. עם יכולת השליטה מצוינת הכוללת אפליקציה קלה ונוחה לתפעול (התומכת בעברית). לזה נוסיף את אפליקציית MUSIC CAST האיכותית המאפשרת שליטה על ארבעה אזורים בבית מבלי להגביל את יכולת הרסיבר והיא בהחלט נוחה וקלה לתפעול. בקטגורית הדו ערוצי הוא הפתיע אותי לטובה, אך כדי ליהנות מה-3060 בסטריאו מומלץ לעבור למצב פיור דיירקט. מערכת ה RC המתקדמת והמשופרת שלו איכותית ומדויקת. הוא קל יחסית לתפעול למרות כל הטכנולוגיה והפיצ׳רים הטמונים בו. בקטגורית הרב ערוצי, אכזב אותי שהוא תומך רק ב-9 ערוצי הגברה בלבד, למרות זאת מדובר ברסיבר מעולה בעל יכולות שמע מצוינות בכל פורמטי הסאונד, ובמיוחד בפורמטי הסאונד החדישים ביותר. הוא דינמי חזק, מהיר, ואנרגטי, אבל לוקה מעט בחוסר דיוק.

שורה תחתונה: ימההRX-A3060  רסיבר מרשים, ואיכותי במיוחד. במידה וטרם רכשתם רסיבר, ובכוונתכם לעשות זאת, קחו גם אותו בחשבון.

מחיר: 16,190 ש״ח

אחריות ושירות: אס ג׳י אלקטרוניקה

 

מעבר לתגובות בפורום