ספיידרמן: השיבה הביתה - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
06-07-2017 01:06

אין לי צל של ספק שהפעם ניסו לעשות את זה אחרת. קצת יותר עמוק, פחות צפוי ומעניין יותר. הפעם זו גישה חדשה להציג את ספיידרמן. מקווה שתאהבו - אני ממליץ.

במהלך העשור השני של המאה ה-21, המותג "ספיידרמן" מקבל פנים חדשות בפעם שלישית. אם אתם שואלים מדוע, התשובה היא כי חברת "Marvel" שיצרה את הקומיקס אי שם בשנות ה-90 על סף פשיטת רגל. החברה מכרה את זכויות על הדמות של ספיידרמן וחברת "Sony" היו מספיק נבונים לרכוש דאז את הזכויות. היא החלה מ-2002 סדרה בת 3 חלקים עם ״טובי מגווייר״ - סדרה שמשכה הרבה תשומת לב חיובית ושלילית.
מבלי לחכות זמן רב מדי ואחרי עשור בלבד יוצא "ספיידרמן המדהים" עם אנדריו גארפילד. העניין הוא שאחרי החלק הראשון המבטיח הרבה יותר, קיבלנו חלק שני צולע שמשם לא הצלחנו לראות את החלק השלישי על המסך הגדול.
מאז נראה כי חברת "Marvel" אשר פתרה את הבעיות הפיננסיות שלה, מתחילה להחזיר בחזרה את הדמויות אשר היא חשפה מאז ומתחילה להיות הורה אחראי שדואג להוציא סרט לכל דמות שלה.
הסרט הנוכחי (בהמשך לקפטן אמריקה, מלחמת האזרחים), בא להציג נקודת מבט שלישית בשיתוף חברת Sony ו- Marvel כדי להביא את קהל הצעירים אל המסכים והפרייצ'נדייז שלהם.

בסופו של דבר, זה מובן שסה"כ מדובר כאן בעסקים, ואילו הן בחירות עסקיות הרבה יותר מאשר אומנותיות - מה שזה אמור להיות. עדיין זה לא הפריע לסרט להיות ממש טוב.

כן, ספויילרים לפניכם!

נראה שבכל גרסה, דמותו של ספידרמן הולכת ופוחתת בגילו. מה שנראה אז בוגר הרבה יותר, היום זה פשוט גיל 14. אחרי פעולה עם הנוקמים, פיטר מאוד רוצה להיצטרף לקבוצה אך נראה שזו תקופת ההמתנה לכך. עד שזה יתרחש זה נצח, ולנצח אין די זמן ועצבים לחכות. אז צריך למצוא בעיות שצריך לפתור אותן ולאחר מכן ניתן יהיה לו מקום בקבוצה (הנוקמים). בדרך לא דרך, פיטר מוצא כי קיימת קבוצה פושעים שמייצרת ומוכרת נשקים העשויים מחומרים מהעולם החיצון. הוא מחליט לעצור אותם לבדו והנה, כל כך ברור שמתחיל האקשן: החליפה שהוכנה ע"י חברת טוני סטארק ובתוכה ספיידרמן בן 14 מצד אחד וחבורת פושעים עם ציוד מתוחכם מצד שני. הבעיה היא שספיידרמן בן 14 אמנם חזק מאוד פיזית ומנטלית אבל לא יודע איך לנצל את כוחו בצורה יעילה ביותר.
ספיידרמן 3

בסופו של דבר, פיטר פרקר יאלץ לשאת באחראיות על המעשים שלו ולהבין שאין פעולה ללא תגובה ולעיתים לא היא גם לא חיובית.
זה סרט שכדאי לראות בקולנוע
כשאני ממליץ ללכת, זה מעיד כי הסרט טוב ואכן זהו מקרה גם הפעם - אבל מה שונה הפעם מהסיורים שכן ראינו עד כה בסיפורי עכבישים? האמת היא שכמעט הכל שונה. סיפור בסיס כי הוא נעקץ ע"י עכביש וזהו, למרות שהוא קצת חנון, הוא די שונה משני אלו שהיו לפניו. סיפור עם מארי ג'יין - אין, קצת יותר מחובר למציאות זו גם סיבה טובה ללכת. 
 

 
 
אז כן, העולם הקולנועי של "Marvel" ממשיך להתרחב ולהכניס לתוכו עוד דמויות אבל לצד היתרון שבעניין, נראה כי מרוב הרצון להראות את עולמה של כל דמות - הסדרה הלכה לאיבוד ולא ממוקדת. אבל מצד שני, למה לה?? יש מספיק כסף בעולם להדפיס פרק אחרי פרק על דמויות על ושהעולם יימשיך לרוץ אל אולמות הקולנוע.
למרות שיחסית הסרטים הם באיכות טובה (בינונית) אבל מרוב הסרטים של "Marvel" (לעיתים יותר מ-3 בשנה) באמת בא לראות משהו אחר, עם תוכן יותר עמוק, שגורם לתהות ולחשוב ולא לקבל גרסה לעוסה לתוך הפה של אותו סיפור שראינו כ"כ הרבה פעמים - או שפשוט הסרט הוא לא בשבילנו ואיש כבר לא מחפש את הצופה האינטיליגנטי?!?

ציון: 7.5
ספיידרמן: השיבה הביתה
Spider-man: Homecoming
ארה"ב 2017
בימוי: ג'ון ווטס

שחקנים:
טום הולנד – פיטר פארקר\ספיידרמן
מייקל קיטון – אדריאן טומס
מריסה טומיי – דודה מיי
רוברט דאוני ג'וניור – טוני סטארק\איירון מן
ג'ון פאברו - האפי
 
אורך הסרט: 133 דקות
מעבר לתגובות בפורום