אמנות במוראל - אירוע ״קול וחומר בעיצוב״

נמר לוי
01-07-2017 22:44

מוראל, יצרנית הרמקולים הישראלית נתנה חסות לתערוכת ״סאונד - קול וחומר בעיצוב״ שמתקיימת במוזיאון העיצוב בחולון. ההפתעה היתה אדירה!

באירוע גדול, שהתקיים במוזיאון העיצוב בחולון, מוראל נתנו את ה״טון״ תרתי משמע. גם הסאונד וגם החסות היו שלהם ושל עיריית חולון.

מטרת האירוע היה לשלב סאונד עם עיצוב ולשם כך נעזרו ביצרנית הרמקולים הישראלית הבין לאומית מוראל. לטובת האירוע סיפקה מוראל מאות (כן כן, מאות!) יחידות רמקולים (דרייברים) ורמקולים בכלל.

את יחידות הרמקולים הצמידו לקשתות המתכת שמקיפות את חצר המוזיאון וזה ללא כל שימוש בדבק. זה רק הוכיח כמה המגנטים חזקים. אבל זה לא הכל. ממאות רמקולים הושמעו צלילים. התחושה הזו של מאות יחידות רמקולים שמשמיעים מוסיקה רכה ועוטפת היא חוויה מעניינת מאוד. לא ממש ניסינו ״לנתח״ את איכות הצליל אלא רק להינות מהחוויה המיוחדת.

רמקולים מוראל

עוד אחת מההפתעות היו עשר "גברות שמנות" של מוראל בחלל עגול סביב ספה עגולה ענקית. התבקשנו לשבת על הספה במצב כמעט שכיבה ומעלינו גילינו תקרת רמקולים נסתרים ומסביבנו הגברות השמנות מנגנות צלילים שזזים סביב המאזין ומעליו. בכל פעם ממקור אחר, לפעמים כמה איזורים יחד ולפעמים מקור אחד בודד - החוויה היתה מרשימה במיוחד.

רמקולים מוראל

בחלל אחר ניתנה אפשרות לאמנים לעשות מה שעולה על רוחם עם יחידות ותיבות רמקולים. התוצאה הסונית היא לא משהו שעניין אותנו אם כי המעוף האמנותי המדהים שהיה שם.

רמקולים מוראל

 

רמקולים מוראל

 

רמקולים מוראל

 

רמקולים מוראל

סאונד ועיצוב הולכים יחד. מוראל ועיצוב בהחלט יודעים לחיות באותו בית. זה מתחיל בגברת השמנה שלדעת רבים היא יצירת אמנות מרשימה במיוחד ועד לסאונד שהיחידות של מוראל יודעים להפיק.

החוויה היתה כל כך נעימה, כל כך מיוחדת שאין לי ספק ששנה הבאה נגיע גם כן.

תערוכת "סאונד - קול וחומר בעיצוב" תתקיים עד סוף חודש אוקטובר, כל המידע על התערוכה נמצא כאן.

מעבר לתגובות בפורום