בייבי דרייבר – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
29-06-2017 10:43

לכאורה, זהו "עוד סרט שודים ומרדפי מכוניות", בפועל "בייבי דרייבר" מתגלה כסרט שנון, מפתיע עם תפניות וקצב שעלה על הציפיות שלנו.

בייבי דרייבר – מוזיקה ושודים

זהירות - ספויילר
בייבי (השחקן אנסל אלגורט), הוא נער בגיל העשרה המאוחרות שלו, חי עם אביו המאמץ ואף מטפל בו היות והוא זקן מרותק לכיסא גלגלים ואילם. בייבי מקשיב למוסיקה כל הזמן, הסיבה לכך היא בגלל תאונה שעבר בילדותו אשר כתוצאה מכך חווה פגיעה באוזניים שגרמה לשמיעת רעשים בלתי פוסקת והמוסיקה מסתירה את הרעשים. האהבה למוסיקה הביאה אותו לצעד נוסף והוא אף מקליט את סובביו ועושה מיקסים מוסיקליים ממה שהוא שומע. את יתר הזמן בייבי מבלה כנהג שודים.

לפני שנים רבות, הוא היה גונב רכבים ופעם אחת, ללא ידיעתו גנב רכב של עבריין, דוק (קווין ספייסי) אשר הסביר לו מי הוא עצמו ומה בדיוק הוא "איבד" בעקבות גניבת הרכב ובייבי הפך לחייב לו. הדרך של החזר החוב, היתה באמצעות "עבודה" בשודים כמובן מאחורי ההגה. אז דוק, מארגן שודים באמצעות איסוף מידע מעובדים ש"תלויים" בחומרים שונים ובכל שוד, משתמש בצוות אחר ואילו רק בייבי הנהג הצעיר, הקמע שלו, ממשיך להיות נהג של כולם. שתי עבודות נשארו לבייבי עד סגירת החוב ואחרי ביצוען, בייבי מרגיש חופשי ומכריז לעצמו שסיים עם העניין.

בייבי דרייבר ביקורת סרט
במקביל, הוא פוגש בבחורה שמושכת את תשומת ליבו ומתאהב בה. דרכו המיוחדת לפנות ולתקשר איתה, גורם לה להתאהב בו בחזרה ונראה כי המסתוריות שלו וה"חופש" שזה עתה הכריז עליו לפניה מבשרים כי אהבת נעורים הולכת לפרוח. אבל לא כך הדבר, העבריין דוק מכריז: "זה שסיימת עם החוב, לא אומר שאתה יכול לפרוש מהמקצוע". דווקא הפעם נראה כי דוק עצמו חורג מהנוהג שלו, שלא להשתמש באותם אנשים לשודים אחרים, מביא את המשתתפים של 2 השודים האחרונים, להיות שותפים ל"מכה" של שדידת דואר. זוג נרקומנים (ג'ון האם, ואלזה גונזלס) ופושע אלים וקיצוני (ג'יימי פוקס) מתחילים להכין תכנית פעולה, רק שבאטס (פוקס) נראה אחוז טירוף על הילד שכל הזמן מקשיב למוסיקה ונראה כמנותק מהעולם.


הפרנויה שלו מביאה אותו לשינוי תכניות של כל הקבוצה עד למצב שאיש לא ציפה לו... לכו לראות את הסרט, שווה לכם!!!

רציתי להתחיל מתיאור הסרט, הסבר קל על מה המהומה ואכן המהומה שווה את זה. אכן זה היה סרט טוב. חווית הצפייה הייתה הפתעה נעימה ולמרות שכבר אהבתי בעבר את עבודותיו של אתגר רייט, נראה שעכשיו אני אתחיל לעקוב אחרי עבודותיו באופן קרוב יותר.

כן, זהו "עוד סרט" על נהיגה (לא מכוניות, כמו מהיר ועצבני), יש סצנות מרדף מכוניות, אמנם לא מרדפים מטורפים אבל עדיין בהספק הדרוש בכדי להשאיר את הקהל דרוך ונהנה מהסרט, מהסיפור. זהו סרט נעורים, שודים וכאב שבאהבה. מעורבב עם קצת טירוף, חברות תלויה ואהבה למוסיקה טובה.



כפי שציינתי לפני כן, הבמאי אתגר רייט, יוצר "מתים על שון", "שוטרים לוהטים", "סקוט פילגרם נגד העולם", ועוד ועכשיו "בייבי דרייב", זוהי היסטוריה מאוד מכובדת של סרטים שמראים התפתחות מקומדיות מטורפות למשהו הרבה יותר מעודן עם טעם וטאקט. אני יכול להשוות אותו לגאי ריצ'י, רק שהשני בהליך ההתפתחותי שלו, הגיע משום מה לכתיבה רדודה יותר למרות הניסיונות שלו ליצור עומק בדמויותיו. הסרט הזה היה שונה בבניה שלו, של הדמויות של האקשן ובנית המתח. אחרי שני שודים רצופים, הסרט עובר לסיפור אהבה רגוע ושליו, על התאהבות, דייט אינטימי ותכנון המשך חיים משותפים (והם אפילו לא התנשקו), אבל אז חוזר דוק לתמונה וללא דרמה מיותרת מחזיר אותו ואותנו הצופים אל העולם האמיתי, הסרט מקבל תפנית וקצב שונה ממה שהיה לפני כן.


אנסה לסכם את זה כך: זה סרט מגניב, מפתיע ואתם תרצו לראות אותו עוד. הוא שנון, מהיר, חצוף ועולה על הציפיות של הקולנוע הממוצע שהתרגלנו לראות כיום. תהנו.


ציון 9

בייבי דרייבר
BABY DRIVER
ארה"ב 2017
 
במאי: אדגר רייט
 
שחקנים:
קווין ספייסי - דוק
אנסל אלגורט - בייבי
לילי ג'יימס - דבורה
ג'ון האם - באדי
ג'יימי פוקס - בייטס
 
אורך הסרט: 113 דקות

מעבר לתגובות בפורום