מקרן קול Klipsch RSB14 במבחן

איציק ירקוני
24-06-2017 20:00

ביקורת מקרן קול: קרני קול לקולנוע ביתי מהווים פתרון מעולה למי שאין לו את הרצון/יכולת לפזר רמקולים בחדר. במשך השנים, מה שהיה נראה כמו גימיק, הפך למוצר שמשכנע שבחדר מפוזרים רמקולים.

כשהוצגו מקרני הקול הראשונים, רבים הסתכלו עליהם בפליאה. היו גם שאמרו לעצמם שזוהי תופעה חולפת ושאין לה שום סיכוי להחליף רסיבר רב ערוצי. מאז, תחום מקרני הקול רק הולך ומתפתח. חברות רבות הבינו שיש בסיס מוצדק לפתח את התחום. מקרני הקול החדשים מביאים עימם מראה מינימליסטי, אסטטי, ברמות גימור ויכולות סוניות שונות. הדגמים החדשים משלבים בתוכם את מיטב הטכנולוגיה המודרנית. כשמסתכלים על המוצר כמכלול שלם, אפשר לומר שמקרני הקול האיכותיים מביאים עימם פתרון הולם לציבורים רבים. חברת קליפש גם היא אחת מהחלוצות שהרימה את הכפפה ליצור מקרני קול.

החברה פיתחה במשך שנים את תחום מקרני הקול, וחשפה מבחר דגמים, אשר היו מיועדים לשמע רב ערוצי בלבד. היום בסקירה נדליק אור על אחד ממקרני הקול מבית קליפש.

Klipsch RSB14

כשקיבלתי לבחינה את מקרן הקול מבית קליפש מדגם RSB-14 שאלתי את עצמי האם זה עוד אחד ממקרני הקול שכבר שמעתי? איזה שינוי הוא יכול להביא עימו? נכון הוא גדול מרשים, נראה מצוין, עדכני, ותומך בשלל סוגי המחברים העדכניים. אבל מה באמת יכולים לחדש לי? אז כן, הבנתי שהוא מביא עימו בשורות חדשות. הוא תומך בטכנולוגית ובישומון PLAY-FI החדשה, המאפשרת שידוך רמקולי סוראונד ליחידת הסאונד בר מה שהופך אותו למערכת שמע רב ערוצית בתצורה של 5.1 וכל זאת בלחיצת כפתור בישומון. משודך שידוך לסאבוופר אקטיבי העובד אך ורק בחיבור- WIRELESS CONNECTION

Klipsch RSB14 במבחן

מראה ואיכות בניה

מדובר במקרן קול גדול מימדים, בעל נוכחות מרשימה. חזית המקרן עושיה מגריל איכותי. במרכזו ישנם כפתורי גישה. שתפקידם. השתקת הצליל, לחצן בלוטות׳, לחצן בורר כניסות, ושליטה על לחצני עוצמת השמע. מעל הלחצנים ישנה תצוגת לד אשר מראה לנו את הכניסות והמחברים במקרן הקול. בחלקו האחורי ממוקמים הכניסות והמחברים. (יש לציין שספק הכוח הוא חיצוני)

מידות יחידת מקרן הקול

אורכו של המקרן  111.75 ס"מ גובהו 8.26 ס"מ עומק 8.26 ס"מ משקל 4.54 ק"ג

ביחידה הזו טמונים 4 יחידות מיד בטכנולוגית 4 x 2.5” (63.5mm) fiber composite cone woofers

וזוג טוויטרים 2 x 3/4” (19mm) soft dome tweeters mated to dual 90° x 90° Tractrix horns

מידות יחידת הסאבוופר

רוחבו 17.78 ס"מ גובה 40.64 ס"מ עומק 33.34 ס"מ משקל 10.89 ק"ג

ה RSB14 עובד בטכנולוגית WIRELESS CONNECTION בלבד, יחידת הסאב היא אקטיבית בעלת פורט אחורי,וופר בקוטר 8 אינצ' הממוקמת בצידו, מבנה זה נועד כדי ליצור חזית מינימליסטית, אשר מקלה למקם את יחידת הסאב באזורים שונים בבית בצורה מינימליסטית.

Klipsch RSB14

מפרט טכני

על פי נתוני היצרן יחידת ההגברה מספקת 200 וואט ומדווחת על אחוזי עיוות של 0.5 ותחום היענות לתדר שנעה בין 29 הרץ בתחום הנמוך ועד ל-20,000 הרץ בתחום הגבוה.  

מחברים

כניסות 

3 x HDMI 2.0 with HDCP 2.2 compatibility

Optical Digital

3.5mm miniplug (analog)

Bluetooth 2.0 with apt-X® audio decoding

WIFI (for DTS Play-Fi™) ומחבר בתקןUSB-2.0

יציאות

1 x HDMI 2.0 with HDCP 2.2 compatibility

WIFI (for DTS Play-Fi™)

Klipsch RSB14

סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ושירותי מוסיקה

כיום, חלק גדול של האזנה למוסיקה שלנו מתרחש בתחום הדיגיטלי. ל- RSB-14 יש חיבור רשת חוטי ואלחוטי- WIRELESS CONNECTION בתקן 2.4.ג'יגה הרץ. קישוריות Bluetooth המאפשרים לנגן מוסיקה מהמחשב, או דרך כונני רשת ומכשירי מובייל כמו טאבלטים/ סמארטפונים מבוססי אנדרואיד או גם osx, אפשר להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות. כך האייפון/טאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נוח שניתן לבקש ויאפשרו לכם ליהנות משלל תכונותיו.

ל-
RSB-14 הוכנסה מערכת שליטה חדישה, מבית DTS הנקראת PLAY-FI. מערכת שליטה זו מביאה עימה אין סוף אפשרויות ומגוון שילובים בין רכיבים שונים ממותגים שונים התמוכים בטכנולוגיה. לדוגמא. ניתן להוסיף RSB-14 זוג רמקולים התומכים בטכנולוגיתPLAY-FI  שישמשו כרמקולי סראונד, וכל זאת דרך האפליקציה, פעולה זו מביאה ליצירת מערכת שמע רב ערוצית בתצורה של 5.1. בנוסף ניתן גם להזרים מוסיקה בקבצי HI-RES עד 24-bit/192kHz

תאימות HDMI 2.0

כפי שראיתם ה- RSB-14 מגיע בתקן HDMI 2.0 חדש. תמיד ישנן ספקות לגבי תאימות בכל הקשור לתקני HDMI חדשים לתאום לשאר המכשירים שיש ברשותנו, ה-RSB14 עבר את המבחן בהצלחה מרובה, תאימות מצוינת עם כול המקורות, סנכרון מעולה בהפעלת קבצים, מעבר מהיר בין הכניסות. ל-RSB14 שודכו כל המקורות שיש ברשותי שכוללים מחברי HDMI בתקן 1.3 ו- 1.4: PIONEER KURO 6090H, OPPO BDP-105D, TVIX 6600+, SONY PS4, PIONEER BDP-LX52, YES MAX HD

מקורות  וציוד נלווה

SAMSUNG GALAXY TAB 4 9.7 SM-T555

Toshiba Satellite 17.3" Full HD High Performance i5-4720HQ 2.4 G Hz,

Oppo BDP-105D

Klipsch RSB14

מבחן האזנה אודיו רב ערוצי

למרות שלא מדובר במקרן רב ערוצי, החלטתי לקחת את ה-RSB-14 למבחן רב ערוצי, די מאתגר. אני פותח כהרגלי עם הסרט "James Bond - Quantum of Solace". את הסרט הזה אני מכיר על כל היבטיו. קטע הפתיחה של הסרט מורכב מאלמנטים סונים מאתגרים בניהם מנועים של רכבים עצבניים, יריות, התנגשויות, חריקות צמיגים וכל מה שגברים אוהבים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה שתפקידה הוא להכניס אותך לאווירה הקשוחה. זה קטע כל כך דינאמי וקשה שדורש מגבר אנרגטי, אני יכול לספר לכם. שהסאונדבר הזה הניב תוצאות מרשימות בשמע רב ערוצי, הוא הצליח לשכנע אותי שמדובר במוצר מעולה, שלא תטעו, הוא לא בא להחליף רסיבר איכותי, אך הוא עובר את המבחן הזה בהצלחה. הוא דינאמי, חד, עם רמת פרוט מרשימה. הוא מביא עימו במה קרובה לצופה. שילוב רמקולי הסראונד העצימו את יכולותיו בכך שהמערכת הושלמה בתצורה של 5.1 מה שגרם לי להרגיש היטב את נהמת המנוע המטורף של ה- "Aston Martin" של בונד נשמעה מעולה בחלל האזנה שברשותי.

"The Dark Knight"

בסרט איש העטלף, התמקדתי בקטע המרדף של איש העטלף (באטמן), עם המכונית המוגזמת, שמתוכה יוצא האופנוע המוגזם שרודף אחרי "הנבל". זהו קטע המשלב המון אלמנטים. אך במרכזו מתקיים מרדף מכוניות, התנגשויות, ויריות עם שימוש בתחמושת כבדה (תענוג!). אך מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד הוא כבל הפלדה (אני מרשה לעצמי לקרוא לו "מבחן כבל הפלדה") בו "באטמן" משתמש כדי ללכוד את הג'וקר. הכבל מושחל במהירות מתחת למשאית, מתחבר אליה וגורם להיפוכה אבל לא סתם התהפכות צידית משעממת. במקרה הזה החלק האחורי של המשאית התחלף עם הקדמי מלמעלה. לאורך כל הקטע חיכיתי בסבלנות לאותה נקודה שהכבל מושחל מתחת למשאית, מאוד סקרן אותי לדעת הם הסאונדבר יצליח לשים דגש ברור על מעוף הכבל, אני יכול לבשר לכם, שהתוצאה שהניב המקרן מעבר למצופה. ה-
RSB-14 מצליח לשים דגש די ברור על מעוף הכבל מתחילת המהלך ועד לסיומו, וזה בזכות יכולת דינמית מצוינת ורמת פירוט טובה.

Klipsch RSB14

הופעות

"
Hit Man Returns: David Foster & Friends" 

מקרן הקול מבית קליפש הרשים אותי ביכולותיו בשמע רב ערוצי בסרטים, אי לכך, החלטתי לקחת אותו למבחן מאתגר נוסף בהופעות חיות. דויד פוסטר הוא מפיק מוזיקאי, מלחין, פזמונאי, ומעבד. הוא מארח בהפקותיו מבחר אומנים מהשורה הראשונה. זהו כותר בלוריי רפרנס ברמה מיטבית בכול היבטיו, מבחינתי, אחד הטובים ביותר שיש, ראיתי ושמעתי אותו מאות פעמים ובכל פעם מחדש הוא נשמע מדהים. התמקדתי בקטע המשולב בין הזמרתdonna summer האגדית לבין הזמר y seal קולה של donna summer נשמע צלול ברור ומדויק, עם נפח מצוין. בהמשכו משתלב  y sealקולו נשמע ברור וצלול, מקרן הקול מצליח ליצור הפרדה מצוינת ביניהם, קולם נשמע צלול וברור ביחס לכלים המתנגנים סביבו. ה-RSB-14 צולח את המבחן בצורה מרשימה. למרות היכולות המרשימות שהניב מקרן הקול מבית קליפש, שלא תטעו לרגע, הוא אינו בעל יכולות כשל רסיבר מתקדם.

מבחן האזנה אודיו דו ערוצי

האזנה למוסיקה דרך סאונדבר היא די מאתגרת. מניסיוני אני יכול לספר לכם שזוהי נקודת התורפה של מרבית ממקרני הקול שיצא לי להכיר וכמובן לבחון. האמת היא שלא היו לי ציפיות מרובות ממנו במהלך שהותו אצלי בבחינה, מכוון שיש לי הכרות עם מקרני קול ישנים יותר של קליפש.

Dire.Straits - Brothers In Arms הגיטרה בשיר So Far Away.

הגיטרה תופסת את רוב מרחב הבמה, היא מלאה ודינמית. צליל המצילה נשמע טוב, התופים מצטרפים והם קצרים אך לא ממש מדויקים. הבמה רחבה, צלילי הסינטיסייזר צלולים. קולו של מארק קנופלר מוצג באופן נקי יחסי, המקרן מציג יכולת הפרדה טובה. המקרן מציג תוצאה טובה גם בהעברת קולות אדם, ובכלל ההצגה של השיר הזה כאן די מרשימה.

Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Autumn In New York.

בחרתי בשיר Summertime סקרן אותי לדעת האם אפשר לקבל איכות שמע ברמה מיטבית ממקרן קול, פתיח השיר מתחיל בקול מחצרץ של לואיס האגדי, החצוצרה נשמעת מצוין בחלל האזנה, עם שמירה על איזון ככל האפשר. השילוב בין אלה עם הקול הטהור, לבין לואיס עם הקול העבה, די מרשים ומיוחד. בכל פעם שאני מאזין להם הם ממלאים אותי בהתרגשות, השילוב ביניהם מיוחד ולאורך כל השיר המקרן הציג יכולת ווקל מרשימה, הוא הצליח להעביר קולות אדם בצורה ברורה. מבחינתי, זו הפתעה לקבל תוצאות כאלה ממקרן קול.

Klipsch RSB14

שלט רחוק ואפליקציה

השלט ב-RSB-14 נוח לתפעול וארגונומי, די ברור להבנה. בנוסף אני ממליץ בחום, להשתמש גם באפליקציית PLAY-FI שתעשה לכם את החים נעימים יותר. האייפון או הטאבלט שלכם יהפכו לשלט הכי נעים ונוח שניתן לבקש. הוא יאפשר לכם לשלוט בקלות על עוד מוצרים התומכים בטכנולוגיה זו.  

סיכום

ה-RSB-14 הוא מקרן קול איכותי ומתקדם, אך הוא מביא עימו בשורות חדשות. תמיכה במערכת PLAY-FI החדשנית המאפשרת שילוב רמקולי סראונד בתהליך פשוט דרך האפליקציה, הזרמת מוסיקה בתדרים עד 24-bit/192kHz. וחיבור אלחוטי לסאב ב- WIRELESS CONNECTION, מחבר הבלוטות הטמון בו משובח, סנכרון מצוין בחיבור סמרטפון, טאבלט בחיבור- WIRELESS CONNECTION ה- RSB-14 מביא עימו מבחר כניסות וחיבורים עשיר שתפקדו מצוין בשידוך עם כל המקורות שברשותי. הוא הציג יכולות דינמית מצוינות ורמת פירוט טובה בשמע רב ערוצי, וזה בזכות הגברה חזקה, ורכיבים איכותיים, הוא המשיך להפתיע אותי גם באודיו דו ערוצי, השלט שלו מצוין. האפליקציה שלו חכמה ונוחה לתפעול. הוא קל לתפעול, עדכני ביותר, בנוי מרשים, ונראה מצוין.

 

מחיר: 4790 ש״ח

אחריות ושירות: ט.ר אלקטרוניקה

מעבר לתגובות בפורום