קולנוע ביתי בגדול: פלזמה מובילה על LCD בגודל

ליאור קורן
25-05-2008 07:00

חברת המחקר Displaybank חוזה כי פלזמה תמשיך להוביל על LCD בגדלי מסך של 50" ומעלה.


מסתבר כי פלזמה נחותה מ- LCD בפרמטרים של עלות ייצור מול רווח בגדלי מסך 42" עם רזולוציית Full HD, אבל כשמגיעים לגודל 50", מתהפכת המגמה ומתגלה כי היחס של דגמי פלזמה 50" טוב יותר בהשוואה לדגמי LCD בגודל 52".

בהתאם לכך, חוזה החברה כי שוק הפלזמה ימשיך להתרחב בגדלי 50" ומעלה ויגיע למכירות של יותר מ- 25 מיליון מסכים בשנת 2011 (בהשוואה ל- 12 מיליון יחידות בשנת 2007).

בנוסף, הציגה Displaybank את תמונת נתח השוק בעולם הפלזמה ברבעון הראשון של 2008.

שלישיית פלזמה מובילה

מסתבר, כי שלוש החברות הגדולות: Matsushita (פנסוניק), סמסונג ו- LG מחזיקות יחדיו 94% משוק הפלזמה בעולם! זוהי עליה ביחס לשנת 2006, שם עמד נתח השוק המשותף על 80%.

אחת הסיבות לעליה זו נעוצה בהכרזה של פיוניר על הפסקת ייצור פאנלי פלזמה ורכישתם מפנסוניק (תוך פיתוח עצמי של רכיבי מעטפת) וגם כניסה אל שוק ה- LCD (מהלך מענין בפני עצמו), מה שהעביר מספר אחוזים אל החברות האחרות.

אסטרטגיית 3 החברות השולטות בשוק מסכי פלזמה שונה האחת מהשניה:

פנסוניק מציעה היצע נרחב הנע בגדלים של 37" ועד 103", האסטרטגיה שלה היא ללכת על הגודל, ללקוחות שמעדיפים לצפות בבית בחווית קולנוע ביתי על מסך גדול.

שתי החברות האחרות מתמקדות בהיצע צר יותר:

סמסונג מתמקדת בפלח מסכים בגדלים 42" – 63", כתוצאה מכך, מכירת דגמי ה- 50" תפסה כ- 35% מנפח משלוחי מסכי פלזמה של החברה (ברבעון הראשון של 2008).

חברת LG, לעומת זאת, מתמקדת כרגע במכירת פלזמות בגדלי 32": מכירת המסכים בגדול זה תפסה 41% מנפח המשלוחים בחודשים האחרונים.

סגן נשיא חברת המחקר, מר קני קים, מסר את ניתוח שוק הפלזמות בועידת עסקים שנערכה לוס אנג'לס, קליפורניה.
מעבר לתגובות בפורום