ביקורת סרט - וונדר וומן עם גל גדות

סרגי ליטבק
02-06-2017 22:32

מזה כשנתיים העולם מחכה לצפות בסרט הקולנוע "וונדר וומן" עם גל גדות. הסרט ששווק בעוצמת טורבו הגיע אלינו סוף סוף והוא ללא ספק מביא את השחקנית הישראלית גל גדות לצעוד בשביל התהילה, על השטיח האדום, ככוכבת הוליוודית מהשורה הראשונה.

 עשור שלם, מארוול ו-DC מנסים למשוך את קהל הצופים אל המחנה שלהם ולהגדיל את קהל המעריצים כבר מגיל צעיר.וזה כדי לוודא שכל פרק כאשר החברה תשחרר, יקבל אחוזי צפייה גבוהים ועם זה גם, איך לא - הכנסות.
העולם הקולנועי מתרחב ונראה כי הוליווד מבינה שקהל הביתי (ארה"ב) אמנם גדול. אבל הקהל העולמי זה גדול עוד יותר. לא מפליא שמושכים שחקנים סיניים אל השוברי קופות. זה גם משום שיש בניהם מוכשרים בטירוף, ועל הדרך למשוך את השוק הסיני אל המוצרים שלהם. נראה שגם ישראל מקבלת סוף כל סוף את הנציגות שלה בהוליווד. נכון זאת לא פעם הראשונה ששחקנים ישראלים מגיעים אל המסך ההוליוודי, אבל בקנה מידה כזה עוד לא היה. סוף סוף השחקן הישראלי הוא לא המחבל האיסלמי המטורף, לא משחק ״גופה״ ומצליח להריח את הריח של המצלמה ההוליוודית מבעד לשמיכה שמכסה את גופתו. כן זו אכן פריצה מטורפת אחרי למרות ה- 30 שניות של תהילה של ״נועה תשבי״ ב"האי" של מייקל ביי. 

אם כבר מארוול, אז כן - זה בהחלט דומה מאוד למארוול. "קפטן אמריקה" - הפרק אשר חוסף את סיפורו, מאיפה הגיע ואיך הפך להיות לכזה וזה מה שיש לנו כאן - קפטן אמריקה, רק עם ציצים (סליחה - זה עניין אנטומי, אל תעשו לי צרות על זה). שלא תבינו אותי לא נכון, השדיים הן ״מייד אין יזראל״ - אז איך אפשר שלא לפרגן!?!
נכון שבמקום מלחמת העולם השנייה, לוקחים אותנו אל מלחמת העולם הראשונה (הגדולה)?
נכון שלא מהנדסים את הקפטן?
נכון שהאל זאוס אחראי על הפרחת החיים בה מתוך החרס (כדי למצא את גורלה בעתיד הרחוק)?
אמורנה החזקה שעל בנו אנוש חייבים להגן אפילו במחיר של חיים אישיים (די פטאטי משני קצוות)?

שניהם מסופרים בצורה כזאת שסופה יהיה בעת שלנו (כיום) שמנקודה זו ניתן יהיה לקשר אל ליגת הצדק, או הנוקמים או כל קבוצה אחרת - כדי לגרוף את התשומת הלב שלנו ובעיקר את הכיס.

וונדר וומן - גל גדות

 
אז מה יש לנו הפעם (זהירות, יש קצת ספויילרים)
״זאוס״ אשר יצר את בני אדם, יצר גם את בנות האמזונות אשר תפקידן להגן על בני אדם, בעיקר מפני עצמם. אחיו של זאוס, ״ארס״ שבתקופה הישנה כמעט והצליח להשתלט על העולם, ממתין לרגע הזה. ״דיאנה״ (גל גדות - גלוש - גלצ׳וק) בתה של נסיכת האמזונות, חולמת לעמוד בקרב כנגדו. אך האימא המגוננת לא מאפשרת לה ללמוד אומנות הלחימה. עם הזמן היא נכנעת לשכנועי אחותה ״אנטיופה״ ופוקדת ללמד את ביתה להיות הלוחמת הטובה ביותר מכל הלוחמות בעולם. 

״דיאנה״ אינה מודעת לסיבת הווצרותה. עוד בבגרותה הצילה את חייו של מרגל (קריס פיין) אשר בעת מלחמת העולם הראשונה, הגיע בשוגג אל האי המוסתר מהעולם. החיילים אשר רודפים את המרגל (סטיב טרבור) הורגים כמה אמזונות אך משום שהוא נלחם לצידן, דיאנה מצליחה להשאירו בחיים ואף מחליטה לקחת אותו בחזרה אל העולם, לעצור את ההצלחה הגדולה באמונה מלאה. למרות שהעומד בראשה זה אותו ארס ואם יהרג - כל המלחמה תיעצר. 

אימא מבינה שלה אין ברירה אלה להרפות ולתת לבתה ללכת אל גורלה. עבור סטיב זה לא נוח שמשחררים אותו ממקום כה נפלא (מלא בנשים מדהימות) אל העולם שנמצא במלחמה. ודיאנה שגורלה ״להציל את העולם מארס״ ששולט ברוע האנושי וכשיובס על ידה, העולם יחדל מלהלחם.

ההרפתקאה שהם יוצאים אליה, מלאה בתיאורים מאוד יפים של התקופה של תחילת המאה ה-20. אנשים עם אידיאולוגיה אישית\מינית, מעמדה של אישה כלפי עצמה ובפני הגברים, ואמונה שלמה במה כל אדם יכול להאמין ולעשות למען זה.

הסרט הזה, הוא פנטזיה, להבדיל מקפטן אמריקה (שגם הוא כזה... כן?), הסרט הזה לא מראה מציאות מדומיינת ברמת המצאת דמות שרוצה להשתלט על העולם. אם כי סיפור שמתלבש על היסטוריה (וכאן באמת שאלה: מי כותב הסטוריה?) אבל נראה שמשום שהבימוי היה בידיה של פטי ג'ינקיס ולא זאק סניידר, הסרט דווקא עובר הרבה יותר חלק מ"סופרמן" ו/או "באטמן נגד סופרמן". בנית הסיפור נשאר פשוט ומובן ומאפשר להזדהות עם הדמויות בצורה כזאת או אחרת. וכן זה לא מארוול, הוא לא הולך להקים רעש תקשורתי. אבל בתודעה הציבורית DC לא נתפס כמו מארוול וסרטיהם. 

נכון לעכשיו (02.06.17) הסרט ב-IMDB מקבל ציון גבוה של 8.5 - שווה צפיה, אפילו בקולנוע - אחרי הכל, לא כל יום ציצים ישראלים מגיעים אל המסך הגדול, ב3D4K למשך שעתיים ועשרים!!!

צפו בטרילר


מעבר לתגובות בפורום