על פרצופים ואנשים בתערוכת מינכן 2017 - חלק ראשון

תומר צין
28-05-2017 07:00

שתי תערוכות אודיו הנחשבות במינכן 2017 High-End ו-היי-פי דלוקס התקיימו לפני כשבוע, תומר צין נהנה מהארגון והסדר, ביקר בחדרים ושמע את הצלילים.

תערוכת הי-אנד 2017 של מינכן, הכתבה והצילומים נעשו בסמארטפון (סמסונג S8 פלוס)

תערוכת מינכן היי-אנד 2017 חוגגת 36 שנים מאז נפתחה לראשונה. לפני כן, התערוכה הייתה מתקיימת בפרנקפורט, במלון קמפינסקי המהודר בעל 5 כוכבים, בתוך יער עבות ומחוץ לעיר. התערוכה הייתה קטנה וסבלה מחדרים בינוניים מבחינה אקוסטית, מעברים צפופים, החניה הייתה לרוב מחוץ למלון בטורים ארוכים, בנוף ירוק מלבלב.     

מלון קמפינסקי פרנקפורט

תערוכת מינכן אודיו
 

תערוכת מינכן 2017 היא תערוכה גדולה וענקית, לדברי רנטה פקסה האחראית על העיתונאים, המארגנים מתחילים בחתימת חוזים עם המציגים על שטחים וחדרים, כחצי שנה לפני התערוכה. הרבה אנשים בתעשייה אומרים, שאי אפשר לכסות כראוי את השטח העצום בארבעת ימים שהמארגנים תכננו עבורה.  
   

התערוכה של מינכן 2017 נפתחה עבורנו עוד בשדה התעופה בין גוריון בישראל, כאשר חיכתה  ההפתעה הראשונה, בדמות טייסת מסחרית בחברת לופטהאנזה שהנחיתה את המטוס בבטחה בשדה תעופה מינכן. כיום, לפי ההערכות, כ-4,500-4,000 נשים מועסקות כטייסות בחברות תעופה מסחריות ברחבי העולם. לדעתנו, הגיע הזמן לקדם את העצמת הנשים ולעודד יותר נשים להתקבל קריירה תעופתית.  

הקפטן היא למעשה אישה

טייסת לופטהנזה
 

המצלמה בה השתמשנו לצילום התערוכה היא לא אחרת מזאת הנמצאת בגלקסי S8 פלוס. מצלמות סמארטפונים התקדמו שנות אור בעזרת מניפולציות תוכנה ושיפורים בחיישן והן לא בהכרח דבר רע. תמונות עם הסמסונג הן, לדעתי, הרבה מעבר למה שאדם ממוצע צריך בצד האיכות, בעיקר כשמדובר בתמונות המצולמות בתנאי תאורה טובים. ביתר התחומים, מצליחה המצלמה לספק את הסחורה, צילומי תקריב נראים בה נהדר עם טשטוש מדויק של הרקע, מצב ה-HDR מפחית באופן משמעותי אלומות אור חזקות שמגיעות ממקור תאורה משמעותי כמו השמש. ה-S8 נחשבת מצלמה טובה מאוד, צלמנו בה בכל התערוכה.

בשדה התעופה של מינכן, חיכה לנו ב.מ.וו X3 מושכרת בצבע לבן, עם מערכת ניווט באנגלית ומנוע 2 ליטר דיזל. הדיזל לא הורגש יחסית המכונית נסעה מאוד מהר. רכב ה-SUV חושף רצף של תכונות, המרחיבות את החיוך בפניו של הנהג. שפע של מקום ותנוחת ישיבה מוגבהת מעניקים תחושת ביטחון, מערכת ה-Comfort Access מאפשרת לפתוח את דלתות הרכב ולהתניע את המנוע מבלי להשתמש במפתח המכונית.  

ב.מ.וו X3 חונה בחניון המלון

במוו X3
 

את המפתח אפשר לשאת בכיס המכנסיים או בתיק והוא מזוהה באופן אוטומטי ברגע שמתקרבים למכונית. כשמבקשים לפתוח את תא המטען בתום מסע קניות, מתחילים בדרך כלל לחפש אחר המפתח בין התיקים והשקיות בזמן שניצבים מול המכונית בידיים מלאות. במצבים כאלה, מערכת ה-Comfort Access באה לעזרתך ומאפשרת פתיחה ללא מגע של הדלת האחורית המתרוממת. יש לרכב גם מצלמות רוורס קדמיות ואחוריות עם חיישני לחץ אויר, חיישני חגורות בטיחות, בקרת סטייה מהנתיב, ניטור מרחק מלפנים ועוד.

אחרי ששמנו את המזוודות במלון, עשינו את הקניות הנחוצות בכל טיול בחו"ל, התפננו לארוחת הערב, במסעדה המסורתית והמפורסמת Haxnbauer, שממוקמת במיקום היסטורי.  

בשר ועוד בשר מסתובבים על הגריל

בשר
 

הבווארים הם עם שמח ותוסס, הנהנה משתיית בירה ואכילת מאכלים משמינים. את הבירות מוזגים מחביות גדולות, חלקן מעץ, לכוסות של ליטר וחצי ליטר. לצד הבירה, יש מאכלים מסורתיים ואותנטיים כמו, בשר נימוח ורך מעגל שעוד יונק מחלב אימו, נקניקיות (Wurst), כופתאות, סלט ירקות חי וכרוב כבוש חמוץ בסגנון הבווארי. 

הבשר הוא אלוהי

בשר
 

מסעדה זו מגישה אוכל בווארי מסורתי, האווירה ממש נהדרת. כשנכנס לחדר הריח של צליית הבשר זה מכה בך, אבל במהרה אתה מתרגל. הבשר הוא המומחיות של המקום, כל כך רך, מלוח במידה מספקת וגן עדן קולינרי. אם יש מקום טוב יותר כדי לאכול את הבשר הזה במינכן, היינו רוצים לדעת על זה. המחיר קצת גבוה וצריך לבוא מוקדם כי המסעדה מתמלאת, גם אנחנו באנו לגרמניה בשביל הבשר, אבל לא רק.

בין כל מערכות האודיו שעמדו להשמעה היו מעטות שנשמעו באמת טוב, על טעם ועל ריח כמובן אין להתווכח. אין צל של ספק, שההופעות החיות הן אלה שעשו לנו את זה בגדול.

המכונית האישית של דיטר בורמייסטר ז"ל

MUNICH HIGH END SHOW 2017

דיטר בורמייסטר היה מוזיקאי והבעלים של חברת האודיו Burmester. הוא תכנן מערכות היי אנד לבית ומערכות לרכב. ראינו את דיטר רבות שבאנו לתערוכות בפרנקפורט ואחר כך במינכן. דיטר הלך לעולמו ב-20 באוגוסט 2015 בגיל 69. החברה מתכננת ומספקת מערכות למכוניות פורשה, בוגאטי, מרצדס, מרצדס AMG ומרצדס מייבאך. הבוגאטי ויירון שבבעלות תאגיד המכוניות האירופי פולקסווגן, יצאה מיצור בשנת 2016 והיא עדיין בן עשרת המכוניות הטובות והמהירות בעולם. גרסה מיוחדת של בוגאטי ויירון בשם בוגאטי ויירון סופר-ספורט הוצגה ביוני 2010, עם מנוע בהספק של 1,200 כוח סוס. היא שברה את שיא המהירות עם 434.2 קילומטר לשעה ונכנסה לספר השיאים של גינס. בישראל רשומה Art Music כיבואנית רשמית של Burmester, למרות שלמיטב ידעתנו היא לא משמשת ככזו.

רביעית סקסופוניסטים הנעימה את זמנם של המבקרים

תערוכת מינכן אודיו
 

השנה נגנה רביעיית סקסופוניסטים מקומיים שהלכה והנעימה את זמנם של האורחים בזמן האירוע. בנוסף, נגנית שנגנה סולו פסנתר כנף, ריתקה את כל המאזינים בחדר של WLM, היא נשמעה טוב יותר מכל מערכת שמע בתערוכה, הצליל היה טבעי לחלוטין. 

פסנתר כנף ריתק את המבקרים בחדר של WLM

תערוכת מינכן אודיו
 

השנה כמו גם שנה שעברה, בקומת קרקע הוקמה פינת אוזניות, שאפשרה למבקרים בתערוכה, הזדמנות להשוות בצורה ישירה בין דגמי אוזניות שונים, במגוון רחב של קטגוריות מחיר. באולם היו מעל ל-30 אוזניות שהוגברו במגברי אוזניות זהים, באיכות גבוהה בכל העמדות ועם קטעים זהים. האוזניות הטובות והמושקעות ביותר היו אוטופיה של פוקאל.

 אוטופיה בגרסת היהלומים של טורנאיר

תערוכת מינכן אודיו
 

את ההופעות של נגן וזמר הבלוז הנאס טיסינק (Theessink Hans) נתקלנו במקרה בשיטוט בקומת קרקע, באזור אולם 1, בעמדה מכירה של סלילי טייפ ותקליטים. הבאנר בכניסה דיבר על כמה הופעות, אנחנו ליוונו שתי הופעות של האנס, חצי שעה בשעה 11:00 וחצי שעה ב-13:00. ההופעה היית עוצרת ועותקת נשימה, ואנו ממליצים לאנשים בפורום לרכוש חלק מ-20 התקליטים-דיסקים שלו.   

אנוכי ו-Theessink Hans לפני ההופעה ביום האחרון

תומר צין תערוכת מינכן אודיו



האנס נולד בהולנד ב-5 באפריל 1948, הוא גיטריסט הולנדי, נגן מפוחית שעושה קצב משלו עם כף הרגל (טבע שני...), זמר וכותב שירים המתגורר בווינה, אוסטריה. הוא מבצע מנגן בלוז ומוזיקת שורשים, במיוחד בסגנון דלתא של הבלוז. טייסניק פרסם מעל 20 אלבומים, שירים, קטעי וידאו בלוז, נגינה בגיטרה ו-DVD.בשנת 2012, הוא הוציא אלבום שנקרא "זמן דלתא" (2012), שם ביצע יחד עם טרי אוונס ורי קודר.
בשנת 2013, הוא הוציא את האלבום "Wishing Well", אשר הוא תיאר כהסתכלות אחורה על רגעים רבים האהובים עליו בקריירה המוזיקה שלו. האלבום כולל גם "בית על הגבעה", שאותו תיאר כשיר על ההצפה במיסיסיפי. הנס אמר שהוא היה בהשראה חלקית והושפע על ידי הצפות ושיטפונות במדינה מולדתו הולנד, במהלך ילדותו.


Theessink Hans בהופעה חיה במטרה לקדם את הסלילים

Theessink Hans

 

ויש עוד דברים מעניינים לספר לכם, לשתף אתכם. את זה תגלו כבר בחלק השני.

מעבר לתגובות בפורום