שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר – ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
26-05-2017 10:38

החלק החמישי בסאגת "השודדים הקריביים - נקמתו של סלאזר" מכניס אותנו עמוק אל תוך הים עם רוחות רפאים בסיפור שהפך מופרך למדי ופונה בעיקר לצופים הצעירים שביננו. ביקורת סרט.

החלק החמישי בסאגת "השודדים הקריביים - נקמתו של סלאזר", ממשיך את סיפורם של אליזבט סוואן ווויל טרנר, נו בעצם של הבן שלו (הנרי - ברנטון טוויטס), שרוצה להוציא את אביו מחובותיו אליהם התחייב לשמור בים - זאת על חשבון משפחתו - אימו והוא עצמו, הבן.

רבות דובר על כך שהוליווד ירדה מנכסיה וממחזרת את עצמה אל הדעת, סרטים שהיו בינוניים מקבלים המשכים ואלו מפרק אל פרק נהיים גרועים ורדודים יותר ויותר. דוגמאות אין סוף ראינו (ואני לא רוצה להיזכר בסאגת הדמדומים - טמטומים?!), רימייקים מגוכחים וגם לא רצויים, עיבודים מחודשים ויצירה מדשדשת הכוללת הסתמכות יתרה על הויזואליות ולא על הסיפור והנרטיב.

גילוי נאות, את החלק הרביעי בסדרה אני לא ראיתי - לא הלכתי לקולנוע אלא התחלתי לצפות בו בצפיה פרטית (ביתית). אבל, לאחר 10 דקות אל תוך הסרט, הבנתי שזה לא בשבילי ועם כל הסובלנות שסבלתי בזמנו מהיכולת לתת לסרטים ואנשים, את זה כיביתי והמשכתי הלאה. מה שהפתיע אותי, זה היה ללכת לחלק החמישי שלמען האמת היה לא הכי גרוע שיכל להיות. אני לא אומר שזה לא הרגיש כמו בזבוז של שעתיים מחיי (שעתיים ועוד 9 דקות שלמות) אבל כן יצאתי בתחושה שלא הכל אבוד כאן.

שודדי הקאריביים
כן, הסיפור לעוס מכל כיוון - בנו של וויליאם טרנר קופץ אל המעמקים כדי לפגוש את אביו ולהבטיח לו כי בחייו יוציא אותו מהשבועה לים ואל תפקידו כשומר מתים. בחלוף שנים, הנרי הוא מומחה לסיפורי בדיה שיש בכל העולם על הנושא בים והוא פוגש בקרינה סמיט (קאיה סקודלריו) - אישה יתומה עם יומן של חוקר כוכבים (אסטרונומיה) שהוריש לה אביה וזה הדבר היחיד שיש לה ממנו, אבל זו נחשבת לא כמדענית אלא מכשפה. החברים המקומיים שבאיים הקריביים מעוניינים להוציא אותה להורג והנרי שחוזר כניצול יחיד מספינה טרופה ומנסה להסביר כי רוח רפאים תקף אותה - גם אותו רוצים להוציא להורג ואיכשהו שניהם מתחברים למצוא את הקלשון של אל הים - פוסידון.

אם כל זה נשמע לכם לא הגיוני, אתם לא לבד. עוד יתברר עד כמה מגוכח יכול להיות המסע שלהם אל המטרה שכל אחד מהם רוצה להשיג ועד כמה הסרטים של דיסקי יאבדו את האחיזה במציאות. כן מסרט שהיה מיועד לקהל הרחב, המפיקים מנסים להביא היום את הקהל הצעיר יותר - הרבה יותר: עם בדיחות של נשיקות ועד "כמה זה מגעיל", ו"כמה בחורה יכולה להוריד שמלה".. זה גרם לי להאמין שהסרט פונה אל קהל בגיל ה.. אולי בני 10?! כי אין שום הסבר למה שקורה בסרט.


מה שכן היה טוב כאן, הוא דווקא הנבל, רב חובל סלאזר! כאשר היה עוד אנושי, רדף את השודדים ששלטו על הימים בעולם אך ברגע האחרון, רב חובל צעיר יהיר (וטיפש ללא צל של ספק) ג'ק (דרור) ספארו, מנצח אותו ושולח אותו וכל צוות ספינתו אל גורלם. ספינתם מתפוצצת ובצורה מוזרה בפני עצמה - הם הופכים להיות מקוללים, רוחות רפאים שלא מתים ולא יכולים לזוז ממשולש מסוכן. דווקא השחקן חוויאר ברדם מצליח להפתיע לטובה ולהיות אנטגוניסט טוב (אולי קצת מצועצע) אבל ממוקד מטרה (קצת הזוי - הרי הסדרה מבקשת זו), הוא הניצוץ לאור העלטה כאן.

אני לא ארבה במילים רבות על הסרט הבינוני ואגיד כי זה לא סרט שאני אמליץ להוציא כסף וזמן בשביל לצפות בו בקולנוע - אם תרצו לראותו, אני כמעט בטוח שתוך חודשים בודדים תמצאו אותו ב-VOD של שירותי הטלוויזיה הביתיים ושבוע לאחר מכן ישודר בערוץ הסרטים.

ציון 5.5

שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר

Pirates of the Caribbean: Salazar’s Revenge

ארה"ב 2017

במאי: חואקין רונינג, אספן סנדברג
שחקנים:
ג'וני דפ – קפטן ג'ק ספארו
חאוויר ברדם – קפטן סלזאר
ג'פרי ראש – קפטן ברבוסה
ברנטון טוויטס – הנרי
קאיה סקודלריו – קרינה סמית'
קירה נייטלי – אליזבת' סוואן
אורלנדו בלום – וויל טרנר
אורך הסרט: 128 דקות

מעבר לתגובות בפורום