MUNICH HIGH END SHOW 2017 - ראיון עם יאיר תמם (magico)

אלי כרמי
24-05-2017 20:55

במהלך תערוכת מינכן עצר כתיבנו אלי כרמי לראיון מיוחד עם יאיר תמם מחברת הרמקולים היוקרתית magico. נשאלו שאלות, ונשמעו תשובות שבהחלט גורמות לנו להבין כי התחום הזה מתפתח לכיוונים מאוד מעניינים.

ה-M6  שהוכרז בתערוכת MUNICH HIGH END SHOW 2017 גרם לנו לחשוב שממש נזכה לראות אותו שם. אולי לא מנגן, אבל לפחות תנו למשש משהו. לצערי לא קרה, אבל לפחות דיברנו עליו קצת.

 

MUNICH HIGH END SHOW 2017

את יאיר פגשתי בישראל כמה פעמים בין אם באירועים שהפקנו (השקת הרמקולים של החברה אצל היבואן הישראלי) ובתערוכות שלנו (digitown). יאיר משלב בין אהבה להבנה בתחום ולא רק ברמקולים. בעבר היה בעלים של חנות אודיו מצליחה ומיוחדת ברשפון ומשם עבר למג׳יקו. מאז הרבה מים עברו בנהר ומג׳יקו היא אולי אחת מיצרניות הרמקולים הבודדות שלמרות שלא קיימות 2000 שנה, מרגיש כאילו היא זו שהמציאה את הרמקולים הראשונים. התחושה הזו מקבלת תוקף מסוים, כשמבינים כי יצרנית הרמקולים הזו הצליחה בשנים בודדות, לעמוד בשורה אחת עם הרמקולים הטובים שיש כאחד שממוקמת ממש בין החמש המובילות. וכשזה בא גם בעברית, זה בכלל תענוג.

 

ראיון עם יאיר תמם מנהל טכנולוגי ב-magico

 

אלי: חשבתי שנראה את הרמקול החדש ה M6 בתערוכה.

 

יאיר: רק הכרזנו עליו בתערוכה. מה שיש לנו זה אבטיפוס. את היצור נתחיל רק בחודש הבא והמכירות יתחילו ברבעון השלישי של 2017. כלומר: בתחילת יולי.

 

אלי: אז מה יהיה מחירו?

 

יאיר: הוא יעלה כ 172 אלף דולר

 

אלי: שמתי לב שהעיצוב שונה לחלוטין מהדגמים הקיימים. מה הסיבה לכך ומי אחראי לו?

 

יאיר: על עיצוב הרמקול אחראי אלון. עיצוב הרמקול נובע מהיכולת להוציא את המיטב העיצובי בתוך הצרכים האקוסטים. עיצוב התיבה מושפע מיכולת טכנית. ולכן, יוצא שבשביל שהם יעמדו בסטנדרט מסוים בבחינת הביצועים, שיהיה להם חוזק מסוים, משקל מסוים יציבות מסוימת העיצוב הזה נמצא המתאים ביותר. וכרגיל אנו משתמשים גם במודל הזה בתיבה סגורה ללא פורטים כלל.

 

אלי: ומה לגבי השימוש בתיבות אלומיניום?


יאיר: בסדרת ה-Q שלנו יצרנו את התיבות רק מאלומיניום. השימוש באלומינים מצריך המון חלקים המון חירורים והמשקל גבוה. לכן, מה שבעצם אנחנו עשינו עם ה-M PRO, שזה האבא של המוצר הזה, התחלנו את השימוש בקרבון בעיקר לצדדים של המוצר.

מה שקרה הוא שגם BMW, בואינג ו-AIRBUS התחילו להשתמש בסיבי פחמן בצורה יותר אנטנסבית. זה דחף את כל התעשיה לייצר פתרונות יותר טובים ויותר זמנים.

 

MUNICH HIGH END SHOW 2017

 

אלי: רמקול מקרבון זה כבר לא חדש בתעשיה, ה-FAT LADY של מוראל למשל.


יאיר: מדובר בטכנולוגיות שונות לגמרי. אתה מדבר על שימוש בירעות קרבון שמודבקות אחת לשניה עד שנוצר חוזק. אנחנו בונים מבנה שהוא מאוד מורכב בטכנולוגיה אחרת. מדובר באריגה מיוחדת למבנה שלם. העניין הוא שכל הטכנולוגיות האלו פתחו בעקבות יצור מכוניות. לכן ניתן היום לבנות רמקול הבנוי מחתיכה אחת.

 

אלי: מה היתרון בסיבי פחם לעומת אלומיניום?

 

יאיר: אתה מקבל חומר שהוא מאוד יציב מאוד חזק והיתרון לעומת האלומניום זה שהוא גם מאוד קל. ברמקול הקודם יש אינצ׳ וחצי בצדדים וברמקול החדש הגענו לחצי אינצ' ובחוזק חומרים גבוהה יותר. המבנה, ומה שניתן לעשות איתו מאפשר חוזק משמעותי. קרבון הוא חומר שניתן לשלב בו חומרים אחרים, כאלו שמוסיפים קשיחות וגם כאלו שמאפשרים שיכוך. במילים אחרות, אתה יכול לייצר הרמקול יותר קשיח, יותר חזק, יותר קל ועם שיכוך טוב יותר מאשר מה שניתן להשיג רק בעזרת אלומיניום.

 

היתרון באלומיניום הוא שבמתכת אתה יכול לעשות הברזה לברגים ואז ניתן להבריג לאלומיניום ישירות את היחידות. כך הויברציות עוברות בצורה אופטימלית לתוך המבנה. את זה לא ניתן להשיג בקרבון משום שלא ניתן לעשות בו הברזה לבורג. לכן ה-M6 בנוי קרבון בצדדיו ושילדת אלומיניום שמחזיקה את היחידות בהברגה.

 

צריך להבין שעד לפני שנה וחצי המכונות ליצור הקרבון לא היו זמניות עבורנו, משום שזה הגיע בעיקר מתעשיה החלל והתעופה. רק כיום זה זמין עבורנו, וניתן לייצר רמקול בגודל כזה מחתיכה אחת. זה הביא לכך שמחיר היצור הופך לגבוה מאשר יצור באלומיניום בלבד. מכאן אגב, מחירו.

בנוסף אני רוצה לדבר על התיבה של יחידת המיידרנג' הבנויה גם היא מקרבון, מחתיכה אחת, סופר קלה, סופר חזקה במבנה הדומה ל״טיפת מים״ בעיצובו הבנוי מיחידה אחת ללא חיבורים כלל. היופי הוא שזה פשוט עובד מדהים.

אלי: בקשר לדרייבירם אלו אותם דרייברים שהשתמשתם בם בעבר?

יאיר: חלקם חדשים, הטויטר של ה M3 וה-Q7 סימן II, המיד זו מהדורה מעודכנת של מה שנמצא ב-Q7. יחידת הבס חדשה לגמרי ומבוססת על אותה טכנולוגיה שיש ב-Q7 שהיא יחידת 12 אינצ׳ אך ברמקול החדש מדובר ב-10 אינצ׳. המבנה של יחידות מיוחד מאוד, קל מאוד וקשיח ביותר.

אלי: איזה רמקול אתם מציגים כאן?

 

יאיר: אנחנו מציגים את ה S3 שהוא רמקול 3 Way שיצא השנה.

 

אלי: לאיזה חלל הוא מתאים?

 

יאיר: הוא מתאים לחללים קטנים יותר מה-M6. ה-S3 מתאים יותר לחללים במימדים של 24 מטר מרובע ועד 45 מטר מרובע לערך. ל-s3 שתי יחידות בס 8 אינצ׳, מיד בקוטר 6 אינצ׳ והם עשויות קרבון. לעומת זאת, הטוויטר בקוטר 1 אינצ׳ העשוי מבריליום. יחידות הקרבון עשויות בטכנולויה המתקדמת ביותר, בשזירה מאוד מיוחדת שמבוצעת על ידי חברה יפנית. על היחידה קיים חומר שנקרא ״גריפין״ שהוא פיתוח חדש ונחשב לחומר חזק יותר מיהלום.

 

MUNICH HIGH END SHOW 2017

אלי: האם את היחידות אתם מייצרים in house?


יאיר: לא. אנו מייצרים את היחידות אצל כמה חברות שמסוגלות לעמוד בתקנים שלנו.

 

אלי: מה המחירו של ה-S3?


יאיר: מחירו של הרמקול החדש הוא 28 אלף דולר בארצות הברית

 

תודה רבה ליאיר תמם. מה שנותר הוא רק להמתין לשמוע את ה-M6 החדש. בינתיים תתענגו רק על התמונות והסרטונים.

 

 

 

מעבר לתגובות בפורום