DJI SPARK – רחפן מיני קטן

ליאור קורן
24-05-2017 20:24

ה- SPARK של DJI הוא רחפן קטן חדש שהשיקה החברה – "מיני רחפן" עם שליטה בעזרת מחוות, ניידות ומצלמת גימבל 1080p.

ה- Mavic של DJI נמכר בהצלחה בעולם – בעיקר בזכות המבנה הקומפקטי יחסית ומתקפל שלו. חברת DJI הבינה שקומפקטיות משחקת תפקיד משמעותי ביותר בהחדרת קטגוריית הרחפנים אל העולם החובבני ומשיקה דגם מיני חדש, בחצי מחיר מהמאוויק, עם יכולות פחותות בחלק מהסעיפים, אבל בגוף קטן וקל הרבה יותר (300 גרם בלבד).



ה- DJI Spark הוא רחפן בעל ארבעה מדחפים (Quadcopter), הוא יכול להמריא מכף היד של המפעיל עם זיהוי פנים של המפעיל ויכול לצלם תמונות בעזרת מחוות ידיים נוספות (עבור סלפי למשל). רחפן ה- ספארק מציע כמה מצבי טיסה מתוחכמים, כמו למשל Quickshot שמאפשר לצלם וידאו עם תנועות קולנועיות כמו המראה אנכית וצילום כלפי מטה, סיבוב סביב מטרה מוגדרת או המראה תוך מעקב על אובייקט מבוקש. מצב Tapfly מאפשר להנחות את הרחפן בעזרת נגיעות על צג הטלפון (נוגעים בנקודה מבוקשת במסך והרחפן טס אליה). מצב Activetrack עוקב אחר גופים מבוקשים תוך כדי תנועה (למשל רוכב אופניים או אצן).

DJI SPARK – רחפן מיני קטן
מצלמה

מצלמת הרחפן כוללת חיישן באותו גודל של המאוויק (1/2.3") אבל ברזולוציית וידאו של 1080p ולא 4K. צילום תמונות סטילס אפשרי ברזולוציית 12 מגה פיקסל. המצלמה מוצבת על גימבל בעל יצוב לשני צירים (לעומת 3 במאוויק). עדשת המצלמה מציעה אורך מוקד של 25 מ"מ (רחב יותר מה-28 מ"מ של המאוויק) וצמצם f2.6. מצב צילום פנורמה ברחפן מאפשר לצלם בצורה אופקית או אנכית בצורה אוטומטית ויש גם מצב נוסף בו ניתן לצלם תמונות עם עומק שדה רדוד כאשר האפקט מושג בצורת עיבוד מלאכותי – טשטוש הרקע.

טווח השידור המקסימלי של וידאו הוא 2 ק"מ מהמפעיל, הסוללה אמורה להספיק ל-16 דקות טיסה נתון ה- מהירות מקסימלית עומד על 50 קמ"ש במצב ספורט. אל שלט הרחפן אפשר לחבר סמארטפון שמציג את הווידאו בזמן אמת (באיכות 720p). מצב ספורט מעביר את הרחפן לעבודה עם משקף ה- DJI Goggles. הרחפן מצוייד בחיישנים קדמיים למניעת התנגשות בעצמים ויכולת חזרה אוטומטית לנקודת המראה.

DJI SPARK – רחפן מיני קטן

מחיר
מחיר ה- DJI Spark עומד בארה"ב על $499 ללא שלט רחוק (כחצי ממחיר המאוויק) ובאנגליה על £519.00. מחיר חבילת קומבו הוא 699$ בארה"ב ו- £699 באנגליה – עם שתי סוללות נוספות, שלט רחוק, תיק ולהבים. הרחפן החדש ימכר בעולם במגוון צבעים: אדום, צהוב, טורקיז, ירוק ולבן.

בישראל
תחילת המכירה העולמית של הרחפן תהיה באמצע יוני 2017, צפי לתחילת מכירה רשמית בישראל: יולי 2017 (כפוף לקבלת אישורי משרד התקשורת ומשרד התחבורה).

חברת בנדא מגנטיק מעדכנת כי הרחפן יגיע בתדר האירופאי, 2.4GHz, עם תג מחיר שלטענתה לא יעלה על 2,500 ₪ (מחיר מומלץ לצרכן) עבור הערכה הבסיסית.

מעבר לתגובות בפורום