גלקסי S8 במבחן - ביקורת משתמש

ליאור קורן
12-05-2017 07:02

גלקסי S8 עומד למבחן: הוא יפה אבל מה לגבי אופה? המסך מרהיב והמעבד מרשים, סורק טביעות האצבע עבר למיקום לא נוח אבל קיבלנו סריקת קשתית. ומה לגבי הסוללה והמצלמה? בדקנו.

גלקסי S8

אז את המשבר עם סוללות הנוט 7 סמסונג מקווה שעברה ועכשיו היא צריכה לעשות רושם מספיק טוב בכדי לתפוס את תשומת לב הלקוחות. צמד מכשירי הדגל החדשים - גלקסי S8 עם מסך 5.8" ודגם S8 Plus עם מסך 6.2" מגיע אל הצרכנים במטרת לשבות את ליבם. כפי שאנחנו יודעים, את הרושם צריך לעשות כבר במבט ראשון וה- S8 יפיוף, מתאים להיות דוגמן של עולם הסמארטפונים, הוא מזכיר חלוק נחל, במראה, במגע ובחלקלקות. שימו לב כי הגוף הנוצץ לעין של ה- S8 חלק מאוד לאחיזה ברמה של חשש תמידי שייפול ויגמור סדוק על הרצפה.

מסך מרהיב

המסך וזה כבר אומר מראש לפני הסיכום, הוא אחד המרהיבים והמרשימים בהם נתקלתי. השילוב של טכנולוגיית ה- Super AMOLED עם הצבעים הבוהקים והשחור העמוק, בתוספת השוליים שמשתפלים בצדדים באופן קמור בצירף הרזולוציה הגבוהה יוצרים חוויה ויזואלית מרשימה.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
המסך שינה את מידותיו ויחס התמונה שלו מול מכשירי העבר והוא צר וארוך הרבה יותר מאי פעם (18.5:9). רבים מחבריי שביקשו להתרשם מהמכשיר ציינו שהוא נוח לאחיזה בזכות המבנה הצר. המסך הארוך בא לידי ביטוי ויתרון בגלישה באינטרנט כשהוא מציג יותר מתוכן הדף בצורה אופקית מבלי שצריך לגלול מטה.

בנוגע לצבע, יש במסך הטלפון שקיבלתי גוון טיפה אדמדם לצבע הלבן אם מסתכלים מהצד. יש בתפריט התצוגה את "מצב תצוגה" בו ניתן לבחור בין מספר מצבי תצוגה (כמו קולנוע או "תמונה מקצועית" – ברובם יש גוון חם ללבן (יותר צהבהב מאשר כחלחל). אפשר לבחור בכיול אישי ואז להוריד ב-RGB מעט מהצבע האדום. אפשר לבחור בקיצור דרך "מסנן אור כחול" שמצהיב את התמונה לקריאה בשעת ערב לצמצום הפרעות שינה.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
ואם כבר מדברים על תפריטי תצוגה, אז אני העברתי את רזולוציית התצוגה ממצב ברירת המחדל שלה אל הרזולוציה המקסימלית (2960x1440) שהיא הטבעית של המסך וזה הפך את הטקסטים שרואים בטלפון (בין אם מדובר במסמכים או דפי אינטרנט) לחדים וברורים יותר לעין. למשל במבדק הביצועים אנטוטו, בשלב זה רזולוציית הגרפיקה במבחנים היא 1920x1080 אשר עוברת Upscale וזה נראה פחות חד מאשר אם היתה ברזולוציה הטבעית של המסך.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
ומה בהקשר לנגיעות בשוליים? מסך ה- S8 הקמור גורם לכך שפעמים רבות, חלק מכרית היד נוגעת בשיפולי המסך בעוד אצבע המשתמש מורה לטלפון לבצע פעולה בנקודה אחרת. סמסונג הטמיעה כנראה מנגנון שנודע להתעלם מהנגיעות הבלתי מכוונות וברוב המקרים פוגע במטרה המקורית, כך שאין יותר מדי הפרעות מהבחינה הזו, אם כי היו כמה פעמים בהם אחזתי בחוזקה בטלפון – מה שגרם למגע בכמה נקודות במסך במקביל וזה עצר את המגע, כך שהטלפון עדיין יותר רגיש מאחד שיש לו מסך שטוח רגיל, אבל עדיין לא ברמה שמשבשת את חווית השימוש.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
ביצועים

אם אתם אוהבים להתגאות בציוני הביצועים של המכשיר שלכם, אזי ה- S8 יכול לשמש בהחלט מושא לגאווה עם ציון של 173830 נקודות ב- Antutu, מכשיר האנדרואיד שצועד בפסגה כיום (קרוב לאייפון 7). מעבד האקסינוס מתוצרת סמסונג (בעולם משווקת גם גרסה עם מעבד קוואלקום) עושה את העבודה ומהר על ארבע ליבותיו ביחד עם זיכרון 4GB RAM, מבלי להתחמם כמעט בעבודה השוטפת. דיווחים ברשת דיברו על תקלת אתחול, אצלי זה לא קרה פעם אחת במהלך תקופת הבדיקה (כשבועיים).


גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון אנטוטו

סורק טביעות האצבע עבר למקום לא מאוד מוצלח לטעמי – בגב המכשיר בצמוד לעדשת המצלמה, כך שהסיכוי ללכלך את העדשה עם האצבע שלכם גדול מתמיד. במקום זה, אפשר להשתמש בחלק מהמקרים בסריקת קשתית, זיהוי פנים או באמצעי אבטחה מוכרים אחרים (סיסמה וכו').

המכשיר מגיע עם אחסון פנימי בנפח ברוטו של 64GB ואפשרות להרחבה עם כרטיס זיכרון מסוג מיקרו SD.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
צלילים
יש למכשיר רמקול בודד אשר ממוקם בבסיסו בצד ימין (לא בגב) וחבל שאין כאן זוג רמקולים סטריאו. הרמקול מנסה לחדד את הצלילים, חסר לו קצת נפח ובשימוש במצב ספיקר הוא נשמע ברור יחסית. בנוסף, הטלפון מגיע עם זוג אוזניות כפתור של AKG (סמסונג רכשה את קונצרן הרמן קרדון למי שאינו יודע) והן סבירות יחסית לסטנדרט המקובל באריזה (עם דגש בתדרי המיד בס, רזון במיד והדגשת הגבוהים). ה- S8 מגיע עם Bluetooth 5 וזה מאפשר לו להזרים אודיו במקביל לשני מכשירים נפרדים.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
מערכת הפעלה - נקייה מתמיד

ה- S8 מגיע עם אנדרואיד 7 ובהפעלה ראשונה ירד למכשיר גם עדכון תוכנה. שמחתי לראות ממשק נקי יותר מבעבר, אין הצפת אפליקציות מצידה של סמסונג והתחושה ביחס למכשירי סמסונג הקודמים היא שהקירבה לאנדרואיד ה"נקי" צמודה מתמיד. חייגן – אותו פחות אהבתי, יש בו שטח ריק מיותר לחלוטין מעל לוח החיוג ובמקום שיציג לפחות משהו שימושי כמו שיחות אחרונות, צריך להכנס לרשימה בלשונית נפרדת. נדרשות כאן גם יותר מדי לחיצות בשביל לחייג לאיש קשר. גם כאשר אייקון איש הקשר מוצג לאחר החיפוש, לחיצה עליו מראה את כל מספרי הטלפון שלו (גם אם הגדרתי אחד מהם כברירת מחדל) ואפילו לחיצה על המספר המבוקש מעתיקה אותו לחייגן במקום להתקשר עליו... תהליך מייגע מדי. במקלדת הטקסט הרגילה של המכשיר חסרים לי קיצורי דרך לסימנים כמו גרשיים, סוגריים וקו אמצע מפריד.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
בצד שמאל יש לחצן חדש המיועד אך ורק לעוזרת הקולית של סמסונג - ביקסבי, כך שאם אתם לא מעוניינים בעזרתה, אין לו ממש שימוש. סמסונג לא מאפשרת לשנות באופן ישיר את תפקוד הלחצן למשהו אחר, אבל תוכלו לעשות זאת בעזרת הורדת אפליקציה בשם All in one Gestures. ביקסבי עולה לשימוש בלחיצה על הלחצן הפיזי בצד אבל אם תלחצו לחיצה ארוכה על לחצן הבית במכשיר, יעלה גם העוזר הקולי של גוגל – Google Now אשר בשלב זה הוא עדיין שימושי יותר.

לחצן הבית ב- Always On מעיר את המכשיר בשתי לחיצות מהירות או בלחיצה אחת חזקה. ובכלל, השימוש כאן בפונקציית ה- Always On מוצלח מאוד. קודם כל, מסך ה- AMOLED מאפשר להדליק רק את הפיקסלים הנדרשים על מנת להציג את הטקסט והאייקונים בלבן, זאת על רקע שחור עמוק כשהמסך במצב "סגור". שנית, ההתראות השימושיות מאפשרות לראות אם הגיעו מיילים, הודעות או שיחות שלא נענו ולחיצה כפולה על כל אחד מהן מעלה על המסך את המידע הרצוי.

חיי סוללה
גם עם פונקציית ה- Always On הסוללה מחזיקה ליותר מיום עבודה, בגלישה בעיקר דרך WiFi אפשר להשיג יותר מ- 4 שעות מסך פועל. בפרופיל עבודה ריאלי יותר שכולל שימוש בוויז, מיילים וגלישה דרך 4G זמן המסך מתקצר לקצת יותר מ-3 שעות. עם המטען שהגיע במארז, זמן טעינת סוללה ל-100% עומד על כשעה וחצי.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
מצלמה מוצלחת פלוס

גלקסי S8 ממשיך לשאת את חיישן ה- 12 מגה פיקסל שראינו בדגם S7 הקודם. זה מתקבל ביחס תמונה של 4:3 ואם תרצו לצלם ביחס תמונה רחב של 16:9 (מתאים לטלוויזיות או מסכי מחשב מודרניים) אזי הרזולוציה יורדת ל- 9.1 מגה פיקסל. אם תרצו, המכשיר ישמור גם סרטוני "תנועת מצלמה" שמראים מה קרה בשניות הבודדות לפני שצולמה התמונה.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
בזכות הצמצם הגדול (f1.7) אפשר לצלם תמונות בלילה (למשל כאשר יש תאורת רחוב) עם ISO נמוך יחסית ובכך לשמור על תמונות נקיות יחסית מגרעון. כשעולים לערכי ISO גבוהים מ- 600, ניכרת פעולתו של מנגנון החלקת הרעשים הדיגיטליים שמחליק ביחד איתם גם חלק מהפרטים בתמונה. וידאו ניתן לצלם עד לרזולוציית 4K.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
הצבעים עשירים ויפים לעין באופן כללי והמצלמה מוצלחת מאוד כשמשווים אותה לקטגוריה. מייצב הרעידות יעיל בדרך כלל, התמונה הזו (עם קערות האוכל המלאות במזון הודי משובח) צולמה במהירות סגר של 1/10 ואפשר להבחין בה בטשטוש קטן שנובע מרעידות. במצלמת הסלפי הזווית רחבה מספיק בשביל להכניס לפריים מספר אנשים בצילום מקרוב והרזולוציה שלה הוגדלה ל- 8 מגה פיקסלים.

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
סיכום

בשורה התחתונה, ה- S8 יפה, מהיר, מצלם היטב ובסופו של דבר מספק חבילה מגובשת שפועלת היטב. המסך מרהיב בצבעים שהוא מציג (מייפה כל מה שמוצג בו), חד ויחס התמונה הצר שמתרגם לגוף צר הפך את האחיזה לנוחה יותר. סוף סוף יש לסמסונג ממשק נקי יחסית על אמת וגם תכונת ה- Always On מציעה התראות שימושיות להצגה מבלי שצריך להדליק את המסך בכדי להתעדכן. ה- S8 לא שיהק במהלך השבועיים ששהה אצלי והסוללה הספיקה בדרך כלל ליום עבודה שלם. על החייגן המובנה שאינו מוצלח במיוחד לטעמי כתבתי וגם על הרמקול המונופוני שאינו מרשים ביחס למכשיר דגל ומיקומו הלא מוצלח של סורק טביעות האצבע. מלבד זאת אין לי דבר רע לומר על המכשיר – בין אם זה העיצוב היפה או הביצועים המרשימים וירידת המחירים בעקבות הורדת מס הקנייה הפכה את רכישת ה-S8 למשתלמת אף יותר.

מחיר

מחיר הגלקסי S8 עומד על 3,299 ₪ ואילו של הגלקסי S8 פלוס עומד על 3,699 ₪.

תמונות דוגמה נוספות מהמצלמה:

גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון
גלקסי S8 / S8 Plus - ביקורת סמארטפון

מעבר לתגובות בפורום