ממיר Project USB BOX S במבחן

נמר לוי
09-05-2017 10:42

נמר לוי פגש ממיר ב-1290 ש״ח. מלא באנרגיה התחיל לבחון את המוצר מבית פרוג׳קט האוסטרית המוצלחת. לקח כמה דקות עד שנמר מחק את החיוך שלו ובחן ברצינות מוחלטת את אחד המוצרים החמודים והמבטיחים ביותר שקיימים בשוק האודיו הישראלי.

אין לי צל של ספק שנגני ה-cd לא יעלמו בקרוב. הם יהפכו להיות נישה קטנה ביחס לשוק הכללי. זה רק משום שהרגלי צריכת המוסיקה בקרב הם הפך להיות וירטואלי ולאט לאט, משנת 2010, החל לחלחל לאודיופילים. עם השנים היכולות של ניגון מוסיקה דרך מחשב השתפרו פלאים. מה שלפני 3 או 4 שנים היה נוראי במקרה הרע לאסון מוחלט במקרה היותר רע הפך לאט לאט להיות כזה שניתן ממש להקשיב לו. בשנה האחרונה נתקלתי בכמה מוצרים בשלל מחירים שפשוט איפשרו לי לשמוע מוסיקה ואפילו להינות ממנה.

כבר יותר מ-50 שנה פועלת יצרנית מוצרי האודיו האוסטרית הזו. בתחום הפטיפונים היא נחשבת לאחת מיצרניות התמורה לכסף הטובות ביותר בשוק. באמתחתה לא פחות מ-45 דגמים. כן כן רבותי, זה המספר. לזה תוסיפו עוד 9 דגמים של זרועות, 11 מגברי פונו, קדמגברים, מגברי הספק זעירים, תקליטים (שנשמעים חלום!), מכונת ניקוי תקליטים (שאשכרה מנקה) ואביזרים משלימים (פלס מים, משקולת מרכזית, כיסויים לפטיפונים (לא רק של פרוג׳קט), סטרובוסקופ ומה לא. בקיצור חברת על של מאות מוצרים.

עד היום בחנתי לא מעט ממוצרי החברה עוד שאיל פור ז״ל היה היבואן. מעולם לא התאכזבתי. כל מוצר ״בול״. אפילו את דרכי האנלוגית התחלתי עם פרוג׳קט דביוט שהחליף טכניקס 1210 ומשם עברתי ל-RPM5 שמבחינתי זהו הפטיפון בעל ערך התמורה לכסף מהמרשימים שיש. ברשותי קדמגבר ומגבר הספק של פרוג׳קט שיושב כבר 4 שנים במרפסת שמש ומחובר לזוג רמקולי חוץ. המגבר והקדמגבר הללו עברו ימי אבק, לחות, חום, קור וממשיכים לעבוד כאילו זה יומם הראשון. אפילו רמז לתקלה לא נרשם (איזה עין פתחתי יא ווראדי). בקיצור - מעריץ את החברה הזו. מעריץ ממש!

על הבמה היום ה-USB BOX S של יצרנית האלקטרוניקה והפטיפוןנים האוסטרית Project, והוא קטן מימדים במידה כזו שלא בטוח תדעו שהוא נמצא בחדר. הכניסה היחידה שלו היא USB והיציאה, כצפוי RCA.

אין יותר מידי מה לספר עליו. סך הכל קופסא קטנה מאוד וכבדה יחסית למימדיה. ולכן נדווח לכם על הנתונים הטכנים ישר מאתר החברה.

USB BOX S

Line-level output    1 pair RCA/Phono sockets
Output voltage    0,775Veff
D/A converter         16-Bit Delta Sigma
Sampling rate    44,1kHz
USB-input    digital serial data protocol USB 1.1
Dimensions (W x H x D)    103 x 38 x 141mm
Weight    540g

בואו נשמע מה הקטן הזה יודע לעשות...

open pageBritten - Young Persons Guide to the Orchestra

מדובר בקובץ WAVE שנשאב למחשב מהתקליטור המקורי, המחשב הוא מקמיני שנת 2015 i3 והתוכנה היא ה-amara שמלווה אותי כבר כמה שנים. הפתיח נשמע בינוני. חסרה לי דינמיקה, הפרדה וחסרים קצת פרטים. ממש התאכזבתי עד שלאחר כמה שניות אני מבין שכפתור הפילטר לחוץ. ניתקתי את האופציה וגליתי שהוא השתפר פלאים אבל עדיין זה לא זה. הצליל סינטטי יחסית, לא ״נכון״. זה התבטא בפרופורציות לא נכונות בין כינור לויולה ומרקם כזה שלא משכנע אותי כלל. חליל הפיקולו חריף מידי, לא מאוזן. מרגיש לי כי היצירה הזו מאתגרת את היכולת של המוצר. הוא לא הצליח לשמור על דינמיקה ראויה והפרדה כזו שתאפשר לי להחמיא לו. התוצאה במוסיקה קלאסית מורכבת היא בינונית למרות מחירו הזול.

dire straits money for nothing/brothers in arms/iron hand - 24/192

במקרה הזה התחושה טובה יותר. הצליל פחות עמוס, יותר ״נכון״ והדינמיקה טובה אך לא מאוד. בשיר יד הברזל הממיר סיפק צליל מעולה. קולו של הסולן נשמע טוב מאוד, בגודל סביר למרות שהוא אמור להיות גדול יותר. הבמה שהוא מציג אינה מספיק גדולה וזה בולט ומפריע לי מאוד. לעומת זאת, בשיר הספציפי הזה לא מצאתי חוסר פרטים שכן נעלמו לי ב money for nothing- שלמצילה כמעט ולא היה נוכחות טבעית לעומת תוף הרגל שהיה נשמע מעולה. התוצאה בקטעי רוק לא עמוסים ו״אלימים״ טובה מאוד בעוד קטעי רוק מאתגרים עשוים להכשיל את הממיר.


Ben Webster stormy weather

נתקלתי כאן בבעיה מצחיקה. הבס מעולה, מרשים מאוד. הנוכחות של הקונטרבס בסולו היא פשוט היי אנד. כן כן, ההפרדה בתחום הנמוך והאיזון פשוט מצוין. אבל הפסנתר היה בינוני. אין מספיק גוף, אין מרקם של עץ - נשמע דיגיטלי. הסקסופון לא מוצג באופן כזה שניתן לשמוע את האוויר שמשתחרר ממנו והגודל שלו, איך נגיד, פחות טבעי מהציור של הסקסופון של לי בבית. 

USB BOX S
בקולות אדם יש לי מחלוקת קשה עם הממיר. יסמין לוי למשל נשמעה מעולה ביחס למחירו של הממיר. אבל כשהתחלתי לאתגר אותו עם קולות שירה במוסיקה קלאסית הרזולוציה ירדה משמעותית. כלי הנגינה מאחור נשמעו קטן, לא מופרד מספיק ולא ״נכון״ ביחס לאיכות השירה שגם היא במוסיקה קלאסית, היתה בינונית.

הערה: הצליל שהממיר הזה מפיק הוא לא מספיק טבעי וריאליסטי בשביל להפיק קולות אדם כפי שהם אמורים להשמע. אמנם לא יהיה מצב שלא תזהו את הזמר. אבל מיצרנית כזו, ברמה הזו, עם המומחיות הזו והמתכננים הללו, אני מצפה להרבה יותר במחיר הזה. במקרה הזה, אין שום סיבה שזה ישמע כך.


החלטתי לבחון אותו אחרת. חיברתי אותו למחשב שלי המשודך edifier luna eclipse e25 ולבחון אם ישפר את הצליל. שם חל שיפור קל בתחום התחתון אך המיד והגבוהים לא רשמו שום יתרון נוסף. אני חושד בעצמי שההתלהבות שלי מהתחום הנמוך היא פשוט ביחס למיד ולגבוהים הבינוניים שהוא מציג. עם זאת, השידוך למחשב שלי עם הרמקולים המתוקים הללו, הביאו את הבס ליכולות מרשימות כאלה שהרמקול הקטן הזה הפתיע אותי יותר ממה שחשבתי. עדיין, זה לא אומר שאני מתלהב מהמוצר - כן?

USB BOX S

בנימה אישית

אני כבר מנחש שיגידו שאני פלצן, שעלה לי השתן לראש ומוצרים זולים לא מעניינים אותי. אני מנחש גם שיגידו שזה לא נכון לשדך מוצר כזה זול ובסיסי למערכת כמו שיש לי. אני גם מנחש שהיבואן הישראלי המעולה גם לא ממש יהנה לקרוא את הביקורת. מכאן התנצלותי הכנה לרועי. אך מאז ומתמיד אמרתי ליבואנים שברגע שאני מקבל מוצר לסקירה אני מבקר את המוצר כפי שהוא. אם הוא טוב - אכתוב ללא חשש, אם לא - הקהל ידע מה אני חושב. בכל זאת, מראש אענה על הביקורת לביקורת. אם תביטו לאחור במערך הביקורות שלי, תגלו שאני נהנה יותר מלסקור מוצרים זולים מאשר יקרים. וזה משום שאני תמיד מחפש את התמורה הטובה ביותר לכסף. כשהיא באה בזול - אני מתלהב כמו ילד. כל ביקורת שאני עושה היא בהתייחס לביצועים אל מול מחיר המוצר. במקרה הזה מצאתי את מה המצאתי ואלה המסקנות שלי. יהיו שיחלקו עלי וזה בסדר גמור, אפילו מצוין. לא כל מה שאני אומר/כותב זו אקסיומה. 

סיכום

 זו אולי הביקורת הכי קשה שכתבתי עד היום. לקח לי המון זמן להעלות אותה ביחס לזמן שהמוצר אצלי. חוץ מהעובדה שהיבואן ״קודו״ הוא אדם מעולה שהביא נציגות שיש לי קשר אישי פרטי אליה עוד מהיבואן הקודם (איל פור ז״ל). תמיד שאני מקבל או רואה משהו של היצרנית הזו, הפרצוף שלו עולה מולי והסימפטיה למוצר הופכת כמעט בלתי נשלטת. אספר לכם בחנתי את הדגם שמעליו וחשתי שאין שום קשר, אפילו לא מקרי בין שניהם. המוצר הזה פשוט לא מספיק טוב. הוא בנוי מעולה, מורכב נהדר, אבל משהו שם, בביפנוכו, התפקשש. אבל יש גם נקודת אור בביקורת הזו. המערכת שלי שקופה מאוד, שקופה מרוב המערכות שאני מכיר. במערכת אודיו שהמוצר הזה יהיה המקור שלה יש סיכוי שכל הבעיות הללו לא ישמעו כלל משום שהמערכת פשוט לא תחשוף אותן. אצלי הן נחשפו. לעומת זאת, בהתחשב בכך שהדגם מעליו כל כך יותר טוב ממנו, בהרבה, הרבה הרבה יותר טוב, אני מאשים את המתכנן יותר מאשר את המערכת שלי. בשורה התחתונה, צר לי, הוא לא מספיק טוב. 

שורה תחתונה: אם אתם לא מחפשים משקולת נייר, קחו את הדגם שמעליו. הוא כבר יעשה לכם חשק לשמוע מוסיקה. אם בכל זאת אתם מעדיפים משקולת נייר, יש זולות יותר.


מחיר: 1290 ש״ח

אחריות ושירות: קודו אודיו


מערכת הבדיקה

רמקולים - tidal contriva diacera se
מגבר הספק - constellation audio centur
קדם מגבר - constellation audio inspiration Preamp 1.0
מקור דיגיטלי -mac mini
 
אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - dais
זרוע - graham engineering elite
מעמד זרוע - diy podarm
ראש - shelter 9000
משקולת מייצבת לפטיפון - oyaide stb-ms
תוספת פלטה עליונה - oyaide MJ-12
מגבר פונו - asr basis exclusive mk2 HT phono stage
ארון ציוד - finite elemente pagode master reference heavy duty

כבלים:
כבלי רמקול - stealth dream v14
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN silver reference
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN silver reference
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לקדמגבר - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח לנגן הדיגיטלי - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC
כבל כח מהקיר למפצל החשמל - stealth M-7000 with solid silver V10 wall plug and  V10 IEC

מעבר לתגובות בפורום