שומרי הגלקסיה חלק 2 - ביקורת סרט

סרגיי ליטבק
02-05-2017 20:31

חלקו השני של שומרי הגלקסיה מגיע לאקרנים ואנחנו צופים שוב בחבורה הצבעונית, המצחיקה מסתבכת בקרבות, מושכת אליה אש ומנסה לשרוד בדרכים הזויות. קבלו את הלהיט החדש לקראת קיץ 2017.

חיכינו לזה וזה הגיע, "שומרי הגלקסיה, חלק 2" נוחת עלינו ופותח את הקיץ בגדול.

היקום הקולנועי של מארוול ממשיך להתרחב ואנחנו מקבלים עוד פרק בסאגה הבלתי נגמרת, עם סיפור המשך של צוות מגיני הגלקסיה, אשר שוב יוצאים להרפתקאה בכדי להציל את היקום. כמו תמיד - אזהרת ספויילרים לפניכם.

בסוף הפרק הראשון, המגינים התאגדו כחבורה באופן סופי ויצאו שוב להרפתקאות במרחב האינסופי. בפרק השני, אנחנו חוזים בעבודה שהם עושים עבור תושבי כוכב לכת, מגנים על סוללות יקרות ערך בפני יצור מזוויע שבא לאכול את הסוללות. למרות התנהגות מגוחכת של חברי הצוות הן כלפי עצמם והן אחד כלפי השני, הם מצליחים להביס את הייצור הנוראי, אבל אלו אשר הזמינו את העבודה הם כה רגישים עד שנעלבים מכל דבר הכי קטן שנאמר להם שלא במקום (מה שכמובן גורם לרוקט לפלוט הערות שהן ממש לא במקום). רוקט אף גונב סוללות מהם שאותן הוא לא צריך אלא סתם "בשביל הקטע" - מה שמוביל לפגיעה בכבודם והם יוצאים לפגוע בשומרי הגלקסיה ומנסים להשמיד אותם בכל כוחם.

שומרי הגלקסיה חלק 2 - ביקורת סרט
בניסיון לברוח מצי חלליות גלקטי, השומרים מקבלים עזרה בלתי צפויה מיישות לא מוכרת שמסתבר שהיא האב הביולוגי - אגו (קורט ראסל) של פיטר, אשר עוד מילדותו חווה געגוע רב למשפחה (ואימו באופן מיוחד עוד מאוד). בניסיון לברר מיהו אביו ומה מוצאו, קוויל, גמורה ודראקס יוצאים איתו אל כוכב לכת של אביו של קוויל (כוכב אגו) ושם הם מגלים את האמת. מתברר ש... לא אגלה - לכו לצפות בקולנוע.

מה שכן אני אשמח לספר לכם, זה שהקולנוע מנסה ללמד אותנו משהו והפעם המאפיין הבולט ביותר שהטמיעו יוצרי הסרט זה שאנחנו בני האדם יצורים מאוד בודדים, אנחנו לבדנו בעולם כולו ומה שיש לנו זה המשפחה שלנו וגם זה לא תמיד קיים. ובכל מקרה יש את החברים שאנחנו סובבים את עצמנו בהם.

נראה כי מארוול מצאו את הנוסחה המוצלחת לסרט להיט: קבוצה של פורעי חוק שמנסים לעשות משהו טוב. עם סיפור אהבה קטן, קרבות בסלואו מושן ומשהו קטן וחמוד (קוראים לו גרוט). יש הרבה הומור - בעיקר עצמי ומוסיקה טובה, בסגנון שקראנו לו קיטש של שנות ה-70/80. מערבבים את כל זה, מוסיפים קצת גרפיקה ממוחשבת בעלות של כמה מאות מיליונים ומקבלים להיט חם לקיץ הקרוב.


ואכן, הגרפיקה מדהימה לעין, נראה כאילו בזמן האחרון הסרטים שיוצאים נראים כמו שלא נראו לעולם, עם מצלמות באיכות של 4K וגרפיקה מציאותית עד כדי כך שלא ניתן לזהות הבדל בין מה אמיתי ומה מצויר. אבל, כולנו מבינים כי לא משנה איזו גרפיקה יש בסרט, אם אין סיפור מוצלח הסרט לא יצליח לכן הפסקול תופס מקום גדול יותר והמודעות העצמית של היוצרים והדמויות כלפי עצמם גדלה (לכן יש הרבה בדיחות על עולם קולנועי בכלל ועצמי בפרט). יש כאן כל תחבולה שרק ניתן לחשוב עליה, רק בכדי להביא את הקהל אל הקופות - ולהחזיר את ההשקעה הכלכלית.

אז כן, הסרט השני בהחלט לא מאכזב, הוא מספק את הסחורה, נותן תחושה של שובע מצד אחד וסקרנות לעוד (מה שכן, לא היו רמיזות התחברות לעולם של הנוקמים - עדיין לא) - חוץ מהנושא של אבני הנצח אשר מקשרות אל העולם שאנחנו כבר מכירים כבר כעשור.


ציון 8.8


שומרי הגלקסיה חלק 2
Guardians of the Galaxy Vol. 2

ארה"ב 2017
 
במאי: ג'יימס גאן
שחקנים

כריס פראט, זואי סלדנה, דייב באוטיסטה, וין דיזל בתור גרוט, בראדלי קופר בתור רוקט וקורט ראסל.

אורך הסרט: 135 דקות

מעבר לתגובות בפורום