תברח - ביקורת סרט מתח

סרגיי ליטבק
27-04-2017 20:44

סרגיי ליטבק, מבקר הסרטים שלנו מודיע: זהו סרט המתח הטוב ביותר שתראו בתקופה הקרובה. מדוע הוא מגיע למסקנה הזו? הכנסו לביקורת הסרט ״תברח״.

את השורות הללו אני כותב ברגשות מעורבים. זה משום שמצאתי את עצמי "טועה" בהבנה של סרטים ויוצא בהכרזות כאלו שאני לאחר המעשה שאלתי את עצמי "מה נסגר איתך?". למרות זאת, והפעם אין לי ספק שאינני טועה, אני חושב שיש סיכוי גדול מאוד שהסרט הזה יהיה סרט המתח הטוב ביותר שתראו בתקופה הקרובה.

אתר IMDB וקמפיין השיווק של הסרט מתייחסים ל-Get Out כאל סרט אימה. אני לא יכול להסכים איתו ולכן לפחות מבחינתי זהו סרט מתח מורט עצבים. הוא אמנם בנוי בצורה איטית (מה שמאפיין את הז'אנר הזה), אבל מצליח להחזיק במתח לאורך כל הסרט כולו.

אז על מה כל המהומה? זהירות, ספויילרים לפניך.

כריס (דניאל קארויה) הוא בחור צעיר, ספורטאי, צלם במקצועו, שחום עור, מגיע עם חברתו הלבנה ״רוז״ (אליסון וויליאמס) אל הוריה הגרים בעיירה מרוחקת. כל הסיטואציה נראית לכריס קצת לא נוחה - האם ההורים בכלל מודעים לזה שביתם יוצאת עם בחור שחור?!

הפגישה עם ההורים עוברת חלק, נראה כי מדובר באנשים ליברלים ואין תחושה של גזענות באוויר. למרות זאת, משהו נראה שם לא נכון, משהו לא מסתדר בהתנהגות שלהם. נראה שיש משהו באוויר ובהתנהגות של כל הסובבים שהוא מוזר באופן בלתי מוסבר.

תברח 
חברו של כריס, רוד, העובד באבטחת רשות שדות התעופה, נשאר לשמור על הכלב של כריס לסופ"ש. רוד הוא אדם מוחצן ומוקצן - גם הוא שחור עור ויש לו בראש קונספירציות שונות על כך שאנשים לבנים חוטפים "אחים" בכדי להפוך אותם לצעצועי מין של הלבנים.

בביקור בסופ"ש, מסתבר שההורים של רוז, מארחים מסיבה שקשורה למסורת. התנהגות המוזרה של ההורים והשחורים של המשפחה נראה כמדבקת והאורחים מתנהגים מאוד חריג ולא מובן. בחור שחור נוסף שמופיע למסיבה וכריס מצלם אותו, חוטף לפתע התקף זעם ומנסה לתקוף באופן לא מנומס את כריס.

למה זה קורה ומי מעורב בזה? את זה תצטרכו לגלות באולם הקולנוע.

דבר נוסף שאני רוצה לגעת בו, זה הבימאי ג'ורדן פיל, שזהו סרט הביכורים שלו, לפחות לפי Imdb. על אף שעברו מלא בסרטים מסוג ב', נראה שהתחלה כזאת יכולה להביא אותו לסטטוס של סקורסזה או טרנטינו הבא. מה שלא יהיה אני בהחלט ממתין לראות מה הדבר הבא שהוא יכין לנו.
מעבר לתגובות בפורום