gear4 blackbox - רמקולים ניידים ללא כבלים

אמיר אראל
22-05-2008 07:24

ה"קופסא השחורה" מבית gear4 היא אחד המוצרים הראשונים בארץ שמשלבים את טכנולוגיית ה-Bluetooth במערכת סטריאו. ה-blackbox משלבת ניידות, עיצוב מצוין וכמובן את היכולת להתנתק מהחוטים.


מוצרי ה-Bluetooth מצליחים מאוד בארץ. יש להם ביקוש רב וכולנו כמובן אוהבים לנתק את החוטים, המערכת בהחלט עשויה למצוא חן בעיני בעלי טלפונים ניידים עם חיבור A2DP. אך האם ה-blackbox תעבור את מבחן המציאות בהצלחה?

ערכה

המערכת מגיעה עם ערכה מכובדת הכוללת שלט, תיק נשיאה, מטען לחשמל, כבל אוזניות 3.5 מ"מ, חוברת הדרכה.
התוספת של תיק הנשיאה נחמדה מאוד, המערכת יושבת בתיק היטב והתיק מספק הגנה טובה כנגד מכות חלשות או נפילות.

מידות

30x9x9 ס"מ

1.8 ק"ג

עיצוב

ה-blackbox כשמה, נראית כקופסא שחורה קטנת מימדים בעלת עיצוב מנימליסטי במיוחד. למערכת גימור מבריק שמעניק לה מראה מודרני ויפה. אך בסופו של דבר, מה שמייחד את המערכת אלו הן שתי התצוגות. אחת, סט כפתורי המגע על ראש המערכת המוארים בתאורה כחולה זוהרת, והתאורה המרכזית בחזית העשויה מעשרות נורות LED אדומות המרקדות לקצב המוזיקה.
מבחינת איכות הבנייה, המערכת מרגישה חזקה ובנויה היטב, אך עם זאת הגימור המבריק נראה רגיש לשריטות (אם כי לא בדקתי זאת בשטח...).

לשם יציאה לשטח, יש להשתמש במנשא המצורף (כולל ידית נשיאה) שבהחלט עוזר בענין סביבת החוץ, אך בכדי להנות מאיכות הקול המלאה, יש להוציאו ממנשא זה.



תכונות

ה-blackbox מצויד בשני רמקולים של 12W אחד, ניתן כאמור להתחבר למערכת על ידי כל מכשיר תומך Bluetooth, כמובן שצריך תמיכה גם ב-A2DP כדי להנות מאיכות מוזיקה גבוהה. דרך נוספת להתחבר למערכת היא יציאת ה-Line Out שמאפשרת לחבר כל נגן דרך יציאת ה-3.5 מ"מ הסטנדרטית.
חיבור ה-Bluetooth מאפשר גם לשלוט על תכונות נוספות בנגן המוזיקה: כמו להעביר שירים או לשנות ווליום.
בצידו האחורי של המכשיר נמצא פתח לסוללות ולחיבור מיני USB המאפשר לחבר את המערכת למחשב ולהוריד גירסאות תוכנה עדכניות.
תצוגת הLED מוגבלת מאוד ולא מציגה דבר מלבד לכמה סמלים ואיקוולייזר שזז לפי המוזיקה.

ביצועים


לאור סט התכונות המצומצם של הblackbox-, ציפיתי שהיא תעשה מה שהיא יודעת בהצטיינות. המערכת פעלה היטב בסך-הכל ולא נתקלתי בבעיות משמעותיות. אך עם זאת, חווית השימוש לא נוחה כפי שציפיתי. ראשית, תהליך חיבור ה Bluetooth-מסורבל מעט מכדי לעשות אותו כל הזמן. למרות שתהליך החיבור מובן ופשוט מספיק, המערכת לא תמיד פעלה באופן עקבי, היא לא תמיד זכרה מכשיר שחובר אליה, ולעתים היה צריך לחזור על תהליך הזיהוי פעם נוספת.

שלט רחוק
השלט שצורף התברר כיעיל במיוחד, הוא קטן ונוח ומאפשר שליטה מלאה על המערכת. עם זאת כפתורי המגע על המערכת עצמה לא נוחים ומגיבים בצורה נוראית. למרות שהם ללא ספק מוסיפים לעיצוב החלק, אולי עדיף לשמור בינתיים על כפתורים רגילים לכאלה שימושים.

איכות קול מרשימה
מבחינת איכות הקול, ה-blackbox ביצעה מעל למצופה מכזו מערכת קטנה. הרמקולים מפיקים סאונד חזק מאוד שיישמע היטב גם מחוץ לבית. הסאונד איכותי ונעים וכמעט ולא מתעוות בווליום גבוה. אך בצד הפחות טוב, הוא היה לא מאוזן בשירים מסוימים ועמום אבל לא משהו בלתי סביר עבור כזאת מערכת. רמת הבאסים כמובן לא מרעידה את הרצפה, אך היא מספיק חזקה כדי לספק חווית שמיעה מהנה. חשוב לציין שלמערכת אין EQ משלה.

חשוב לציין שחיבור טלפון סלולארי דרך ה-Bluetooth יפיק סאונד גרוע משמעותית מחיבור המערכת למקור איכותי יותר כמו מחשב דרך ה-line in או לנגן כדוגמת iPod.


סיכום

ה-blackbox היא מערכת טובה שמשלבת בצורה מעניינת וחדשנית חיבור Bluetooth. המערכת מעוצבת נפלא והיא קישוט לכל חדר בבית.
בפרמטר הבסיסי של איכות קול, המוצר הרשים וסיפק איכות שהפתיעה ביחס לגודלו.

אך עם זאת, הקופסה השחורה אמורה להיות גם ניידת – המנשא בהחלט עוזר לענין נסיעות, אך לא בטוח שהעיצוב פרקטי, הזמן והניסיון יאמרו אם דגם זה אכן מתאים ל"שימוש חיצוני" (במיוחד בסביבות "עוינות" כגון חוף ים).
חיבור הBluetooth- הוא גימיק נחמד, אך הוא עדיין לא עובד חלק לגמרי, גם מבחינת תהליך ההתחברות וגם מבחינת איכות הסאונד.

לסיכום, ה-blackbox מציע שילוב של מספר תכונות היוצרות מוצר ייחודי, אך לא מתאים לכל אחד. אם חיבור אלחוטי ועיצוב אלגנטי חשוב לכם, מערכת הרמקולים הניידת של gear4 היא בשבילכם.


ציון

בבית: 4/5

בחוץ: 3.5/5

מחיר לצרכן: 835 ₪

אחריות: Toyoram

דף נתוני מוצר באתר gear4
מעבר לתגובות בפורום