סוני A9 – מצלמת Full Frame מהירה כברק

ליאור קורן
19-04-2017 20:47

סוני A9 היא מצלמת ה-FF החדשה בקטגוריית ה"ללא מראה", עם חיישן בטכנולוגיית BSI ותצורת "שכבות", מעבדים סופר מהירים, מערכת פוקוס עם 693 נקודות, מקום לשני כרטיסי זיכרון וכמובן וידאו 4K.

השמועות על מצלמה סופר מהירה בסדרת ה-A של סוני התבררו כנכונות, עם הכרזתה של ספינת דגל חדשה בשם A9. מה התחדש לעומת דגמי A7? הכל.

הדגם החדש ממוצב גבוה מאוד מבחינת יכולות ותג מחיר, סוני מייעדת אותו לצלמי ספורט, טבע דינמי (חיות למשל) וכל מה שדורש יכולת מעקב וצילום רצף מהיר, כל זאת עם 24 מגה פיקסל בפורמט Full Frame.

חיישן מהיר בשכבות

במבנה החדש, פאנל החיישן, הזיכרון ומעבד התמונה צמודים בשכבות, כך שהמידע בינם עובר באופן ישיר ובלתי אמצעי – מה שמאפשר לטענת סוני להעביר מידע מהחיישן החוצה פי 20 יותר מהר מבעבר. החיישן מיוצב – מנגנון יצוב הרעידות אמור לספק 5 סטופים של יצוב לעומת צילום בלעדיו. החיישן מבוסס על תצורת BSI מה שאומר רגישות משופרת לאור ביחס לדורות הקודמית (כגון a7 II), עם טווח ISO טבעי של 100-51,200 ומורחב עד ISO 204,800.


סוני A9
ה-A9 מצלמת 20 תמונות בשנייה עם פוקוס אוטומטי, אפשר לצלם עם סגר אלקטרוני מלא, מה שאומר שקט מוחלט בעבודה, חסר רעידות לחלוטין, אין גם החשכה ארוכה של העינית בין תמונות בצילום רציף ומנגנון מיוחד בסגר מונע את תופעת הג'לי.
מנגנון המיקוד כולל מספר אסטרונומי של 693 נקודות פוקוס פאזה, לכיסוי של 93% מהפריים.

יש מקום לשני כרטיסי זיכרון מסוג SD ולראשונה סוף סוף אצל סוני יש סלוט מסוג UHS-II מהיר לכרטיסי SD XC II. יש גם סוללה חדשה גדולה במיוחד בקיבולת של 2280mAh (כפולה מקודמותיה). זיכרון המטמון במצלמה מאפשר לצלם ברצף אחד 241 קבצי RAW או 362 תמונות JPEG.


גוף המצלמה קיבל מספר שיפורים: לחצן צילום הווידאו עבר סוף סוף ממיקומו המעצבן בפינה הימנית אחורית (באלכסון) לגב המצלמה (ליד העינית). יש גם ג'וסטיק לשליטה על נקודות פוקוס, חיבור רשת קוי (LAN) והעינית האלקטרונית הגדולה מציגה תמונה עם 3.6 מיליון נקודות בטכנולוגיית OLED. חוגה חדשה בצד שמאל מעבירה בין מצבי צילום הרצף ותכונה חדשה בתפריט מאפשרת לבנות My Menu שכולל עד 30 פריטים לפי צרכי הצלם.

סוני A9
וכמובן, וידאו 4K

במצב צילום וידאו, המצלמה לוקחת את המידע מכל רוחב החיישן, למעשה דוגמת אותו ברזולוציית 6K ולאחר עיבוד מורידה אותו לתמונת 4K חדה, כך שאורך מוקד העדשה לא משתנה בין סטילס לווידאו. ניתן לצלם גם במצב "סופר 35 מ"מ" (APS-C) ויש גם מצב צילום 1080p בקצב 120 פריימים לשנייה.

מה לגבי מחיר? אש כמו הביצועים: 4,500$ לגוף בלבד בארה"ב (4,500 פאונדס באנגליה). מכירה תחל בחודש מאי הקרוב.

מעבר לתגובות בפורום