חנויות
פיוז ארמה אודיו אמנון סאונד סטריאו פרו Stereoscope סטריאוסקופ Soundquest Music Store Pro קודו אודיו למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

אוזניות פתוחות Grado sr325e במבחן אביבי | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

אוזניות פתוחות Grado sr325e במבחן אביבי

גודל אות: Decrease font Enlarge font

נמר לוי ברומן עם אוזניה פתוחה אמריקאית למשך חודש שלהם. זה הסתכם בשעות רבות של האזנה למוסיקה. אה כן, הוא התאהב בהחלט.

אוזניות הן הכלי היחיד שמאפשר לך להאזין למוסיקה לבד כשאתה בחברת אנשים. המטרה העקרית שלהן הוא לנתק אותך מהסביבה ולקחת אותך למקום מוסיקלי שלך, אישי, פרטי. עם זאת, ישנן בשוק גם אוזניות פתוחות שבעצם מנגנות גם כלפי האוזן וגם כלפי מי שיושב על ידך. הסיבה לכך היא שגילו שבאוזניה פתוחה תקבל יותר אווריריות, פרטים, פתיחות ודינמיקה. וכשאתה יושב במונית שירות, אוטובוס או רכבת, יש סיכוי שתקבל גם מבטים זועמים מהסובבים אותך משום שהם, איך שלא תסובב את זה, מקבלים לא מעט ריקושטים ממה שאתה שומע.

אז כן. זה כבר סותר את השורה הראשונה בכתבה הזו. אבל זה בכוונה רבותי. מי שחדש כאן, או שומע לראשונה על הטכניקה הזו, נגלה לו שזה לא רק מקובל לייצר אוזניה פתוחה או חצי פתוחה, זה עדיף על רובן המוחלט של האוזניות הסגורות. הבעיה היחידה עם הטופולוגיה הזו היא שלהסתובב איתן ברחוב, לקחת לעבודה במשרד שאינו פרטי ולהאזין למוסיקה - לא מומלץ.

grado sr325e
אז למה בכל זאת?

אוזניה פתוחה או פתוחה למחצה מאפשרת להגיע לתוצאה סונית פנומינלית אם היא מתוכננת נכון. הוא תשלב בין התחושה של האזנה למערכת דו ערוצית הבנויה מזוג רמקולים מול המאזין לבין האינטימיות בהאזנה לאוזניה. ולכן, שימוש באוזניות אלה מיועד לכאלה שמבינים את החסרונות אבל לא מוכנים להתפשר על איכות.

אחת מהיצרניות הבולטות בתחום הזה היא Grado מארצות הברית. היא לא מוכרת רק בזכות האוזניות שלה אם כי גם בגלל הראשים שלה שמהווים תמורה בלתי רגילה לכסף. עם זאת, ליצרנית גם מגבר אוזניות, אוזניות inear, ואוזניות לסלולרים. בקיצור - מתמחה בתחום.

ל-Grado כמה סדרות של אוזניות. פרסטיז׳, רפרנס, סטייטמנט ופרופשיונל. האוזניה העומדת למבחן היום היא מסדרת ה-prestige והיא ממוקמת בטופ של הסדרה הזו. לאוזניה קייס אלומניום כבד יחסית לעומת אלה שמתחתיה. המטרה במשקל היא לייצר בס יציב יותר שמאפשר לקבל יותר רזולוציה ודינמיקה בתחום הזה. עם זאת, אלומניום הוא חומר ״מת״ ולכן היא שקופה ונטרלית יותר. זה אומר שמעשית מקבלים יותר רמקול ופחות ״צבע״.


נתונים טכנים

ransducer Type: Dynamic
Operating Principle: Open Air
Frequency Response: 18 - 24,000 hz
SPL 1mW: 99.8 dB
Nominal Impedance: 32 ohms
Driver Matched dB: .05 dB



grado sr325e

grado prestige sr325e במבחן

מעצם הישיבה המרובה שלי מול מחשב מצאתי את עצמי מבצע את הסקירה הזו כשאני מציב לאוזניה אתגרים מוסיקלים משמעותיים. לכן, סיגנונות המוסיקה הרבים שהיא ניגנה ונבחנה עליהם הם רבים. אבל החלטתי ללכת דווקה על האקסטרים. רציתי לבחון לראשונה אוזניות היי אנד מהזן האודיופילי עם מוסיקה לא אודיופילית בעליל. ולכן אני פותח את הסקירה עם מוסיקת טראנס מבית vini vici. אני לא יודע כמה אתם מתעניינים בז׳אנר הזה. אבל אספר לכם שישראל נחשבת בעולם למעצמת טראנס ממנה יצאו הרכבים אדירים כמו אינפקטד משרום, ג׳טפייר, יהל ועוד שמושמעים על כל במה ברחבי הגלובס. ישראל גם נחשבת למעצמת אופנה בגזרה הזו. אפשר להגיד שהישראלים הם הטובים ביותר ביצירת צלילים חדשים שמכתיבים את הטון בז׳אנר הזה. עם זאת, הסאונד והמאסטרינג הישראלי בתחום הזה הוא מהטובים שיש. כנראה שיש לנו משהו בראש, באוויר הישראלי, שמאפשר לנו לעשות את זה יותר טוב מהיתר. האוזניה הזו יודעת לבטא את זה היטב. היא עוצמתית מאוד, דינמית בצורה בלתי רגילה ומדוייקת ברמה כזו שלא משנה כמה צלילים אלקטרונים תדחפו לתוכה, היא תשמיע אותם בקלות כאילו אנו כלל לא מאתגרים אותה.

הבעיה במוסיקה אלקטרונית היא שאין לה שום רפרנס. הרי לא מדובר בכלים אמיתיים אם כי צלילים מסונטזים ומעובדים. אי אפשר לבחון במה, טבעיות ומרקם במוסיקה אלקטרונית. מכאן החלטתי לחזור לרגע ליצירה קבועה שלי במבחנים.

grado sr325e

Britten - Young Persons Guide to the Orchestra

כאן אני בעצם בוחן את היכולת שלה לנגן קטעים מורכבים. אני גם בוחן את היכולת שלה לגלות לי את הניואנסים שבכלים אקוסטים קיימים. הפתיח נשמע מהמם. האוזניה הזו יודעת לייצר במה ענקית, משכנעת כאילו אני יושב מול מערכת היי אנד אמיתית. התחושה ריאליסטית בצורה מפיחה. חליל הפיקולו נשמע נהדר - חי!

כלי ההקשה מגלים יכולת מרשימה של האוזניה להשמיע טרנזיינטים ודינמיקה בכלל. הפרזנטציה שקופה כמו זכוכית מבריקה. אין צבע כלל. התחושה היא שמה שהוקלט זה מה שמושמע מבלי ״סרחים״ מסביב. היכולת להפריד כלים זה מזה מאפשרים לי ממש להתמקד בכלים בודדים מתוך עשרות שמנגנים יחדיו. זו יכולת שמעט מאוד אוזניות מסוגלות לה במחיר הזה. בעצם הן כן מסוגלות, אבל לא כפי שזו מסוגלת. הצליל הוא כמו אורז פרסי - אחד אחד ולא כמו אורז לסושי - עיסה.

במוסיקת רוק, במו באלקטרונית, האוזניה הזו מרגישה שזה קטן עליה. מפינק פלוייד החומה ועד סיפלטורה ופנתרה היא פשוט הביאה את מה שהיה שם. היא גם הצליחה להעביר מימד של פארק ענק. מעצם היותה פתוחה היא מסוגלת לייצר במה במימד אחר לגמרי מאשר אוזניה סגורה. כשהיא עושה את זה עם שקט כזה שמאפשר לשמוע מיקרו פרטים וניואנסים בתוך הגיטרה, המצילה והשירה בכלל, יוצא שאין אופציה אחרת מלבד התאהבות כנה בתוצאה. במוסיקת רוק, על כל גווניה, מדובר באוזניה שעושה פשוט מאוד, במילה אחת - וואו!!!

אחרי כל זה נעמיד אותה למבחן את האולטימטיבי - שירה

כשאני בוחן זמרים וזמרות אני משתדל ללכת למוסיקה הקלאסית. שם לטעמי תמצאו את הקולות המרשימים ביותר. אם פברוטי המלא והרומנטי או פיטר שרייר האוסטרי הדרמטי. ואם זו זמרת, אז רק את המלכה אמה קירקבי. בכל המקרים מצאתי יכולות דיווח סוני מדויקות. זה לא רק הניואנסים והפרטים. זו היכולת לעשות את זה בחן, בעידון כזה שמנתק אות המאזין מהסביבה וזורק אותו ישר לאותו היכל בו הם שרים. בהקלטות חיות לא היה ניתן להתעלם מהאמביאנס של האולם עצמו, מהפרופורציות שבין הזמר לכלי הנגינה, המרחק שבניהם והשכבות שמאחור. קולות אדם נשמעים דרכו כאילו הם על ידי, נושמעים באוזני, במימד ונוכחות משכנעת בקנה מידה שעשוי להפחיד. זו אחת האוזניות הטובות ביותר ששמעתי עד כה בשחזור קולות אדם. אינני זוכר שהתפעלתי ככה כשבחנתי את האוזניה היקרה ביותר מהדור הקודם.

grado sr325e

סיכום

חודש שלם שאני חי איתה. יצא לי לחבר אותה למחשב, לסלולרי שלי, של אישתי ואפילו פעם אחת הלכתי איתה לחדר כושר. אצלי זה עבד כי היא יושבת לי על הראש היטב. עם זאת, היא אינה מיועדת לספורט משום שהיא עשויה ספוג שעשוי לספוג זיעה ולכן, לפני שהתחלתי לעבוד קשה ולהזיע, החזרתי אתה לתיק. אחרי הכל, לא מדובר באוזניית ספורט.

את היצרנית הזו אני מכיר שנים. חייתי עם 2 ראשים מבית תוצרתה, בחנתי את אוזניות הדגל, ברשותי דגם אחד מתחת לזו הנסקרת היום ואת דרכי האוזנייתית התחלתי עם הבסיסית ביותר שלהם ששימשה אותי שנים. ההכירות שלי עם מוצרי היצרנית לימדה אותי לא מעט על מה שאני הולך לשמוע ולכן, ידעתי מראש שלהתאכזב זו לא אופציה. מדובר באוזניה מאוזנת, מפורטת, עשירה ודינמית מאוד. כמו כל האוזניות, עניין הנוחות הוא בהחלט אישי. לי האוזניה הזו היתה נוחה להפליא בעוד אישתי מצאה אותן לא נוחות מספיק. ולכן, על העניין הזה אני לא מתכונן להרחיב למעט העובדה שהן לא ״לוחצות״ ושניתן להגדיל ולהקטין את גובה האוזניה כך שהן יכולות להגיע לאוזן גם לאלה עם הקרחת וגם למי שהחליט להתהדר בתספורת אפרו. הן נצילות לחלוטין ויעבדו בקלות עם הסלולרי שלכם. עם זאת, אם תפנקו אותן עם מגבר אוזניות איכותי יעודי תקבלו משהו שהסלולרי שלכם יגרום לכם לחשוב פעמיים אם ״לבזבז״ אותן עליו. הן שקופות באופן מפחיד - הקלטות לא טובות ישמעו כפי שהן. לכן, MP3 למינהם, מקופרסים ומלוכלכים, ישמעו בדיוק כפי שהם. איכות הבניה היא לעילא ולעילא ואיכות החומרים והעיצוב היוקרתי אומנם אינו מודרני ו״שיקי״. מאידך, היא אחת מהיפות שיש לטעמי.

שורה תחתונה: חבל על הדיבורים - לכו לשמוע.

מחיר: 1490 ש״ח

אחריות ושירות: צור סחר

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (4 תגובות פורסמו):

avatar
igalk474 2017-09-04 12:05:25
האם האוזניות בהירות מאוד והטרבל מודגש מידי , או יותר כהה ויש להם באסים עמוקים נעימים ונקיים כשהווליום יחסית גבוה? האם בדקת אותם עם מגבר? והבדיקה הייתה עם מקור איכותי של השירים , או יוטוב באיכות נמוכה? כמה הסאונד כיפי ו V SHAPED לעומת כמה הוא שטוח וreference לסטודיו? האם הסאונד אנמי או יותר צבעוני? האם הטרבל רך או מציק ומעייף אחרי חצי שעה-שעה של שמיעה? לאיזה מוזיקה הוא יותר התאים? לטראנסים או תזמורת, רוק, או לשירה? האם הסאונד נקי איכותי וקריספי? הבמה ממש גדולה? האם יש רעשים בווליום גבוה או שהסאונד נקי דינאמי ואקספרסיבי? איך היית משווה אותה לעומת מקבילות מסנהייזר ו bayerdynamics? כמה leakage של סאונד החוצה יש כתוצאה מזה שהם פתוחות? זה מתאים רק לבית או גם לבחוץ? או שכולם יישמעו הכל איך היית מדרג את הנוחות שלה מ1 עד 10? האם הספוגים נוחים ורכים מספיק או הקשת לוחצת על הראש? איך האיכות בניה שלהם והעמידות? האם אפשר להחליף את הכבל אם הוא נקרע? האם הדגם הזה שווה את המחיר , לעומת הדגם הישן והזול יותר שלהם שהיה לך? ובמה הם שונים? בנוסף ראיתי שיש לדגם הזה modים ,או שינוי EQ לבס, האם ניסית קצת? [url=http://www.diyaudio.com/forums/headphone-systems/256300-so-your-grados-too-bright.html][url]http://www.diyaudio.com/forums/headphone-systems/256300-so-your-grados-too-bright.html [url=http://www.innerfidelity.com/content/evaluation-grado-stock-and-modified-ear-pads-0#u73CeLJdqtQiTou8.97][url]http://www.innerfidelity.com/content/evaluation-grado-stock-and-modified-ear-pads-0#u73CeLJdqtQiTou8.97 תודה
avatar
atmos 2017-09-04 12:21:08
גם האנטרי לבל שלהם - ה - SR60e אחלה!
avatar
נמר 2017-09-04 17:06:42
האם האוזניות בהירות מאוד והטרבל מודגש מידי , או יותר כהה ויש להם באסים עמוקים נעימים ונקיים כשהווליום יחסית גבוה? בביקורת כתוב שהן מאוזנות מאוד. הן מאוד רזולטיביות גם בתחום התחתון. זו אוזניה נטרלית. לכן עומק הבס תלוי בהקלטה. מה שהקליטו זה מה שתשמע. האם בדקת אותם עם מגבר? והבדיקה הייתה עם מקור איכותי של השירים , או יוטוב באיכות נמוכה? כמה הסאונד כיפי ו V SHAPED לעומת כמה הוא שטוח וreference לסטודיו? האם הסאונד אנמי או יותר צבעוני? כמובן שבדקתי עם מגבר - שלושה. הראשון הוא ה-heed והשני הוא ה-rme 400 שמשמש גם ככרטיס קול. עם זאת, הם נבחנו עם מגבר משולב של hegel בו יש יציאת אוזניות מאוד איכותית. לגבי איכות התוכן. אני משתמש ב-mp3 רק בשביל לבחון כיצד האוזניה מבחינה בין איכויות שונות. מאידך, הסקירה עצמה נעשית רק עם קבצי wave או היירז. לגבי הצבע והאנמיות. אין קשר בניהם. יש ציוד צבוע ואנמי ויש אנלוטי ואנמי. האוזניה הזו מאוזנת, נטרלית וטבעית. האם יש רעשים בווליום גבוה או שהסאונד נקי דינאמי ואקספרסיבי? כתוב בכמה מקומות בביקורת על היכולות הללו בדיוק. כמה leakage של סאונד החוצה יש כתוצאה מזה שהם פתוחות? זה מתאים רק לבית או גם לבחוץ? או שכולם יישמעו הכל איך היית מדרג את הנוחות שלה מ1 עד 10? האם הספוגים נוחים ורכים מספיק או הקשת לוחצת על הראש? התייחסתי גם לזה. איך האיכות בניה שלהם והעמידות? האם אפשר להחליף את הכבל אם הוא נקרע? האם הדגם הזה שווה את המחיר , לעומת הדגם הישן והזול יותר שלהם שהיה לך? כתבתי שהתמורה לכסף היא בלתי רגילה, עמידות זה דבר שנמדד לאורך זמן. האוזניה בקרה אצלי חודש, לכל אוזניה אפשר להחליף כבל. בחלק מהמקרים מלחימים ובחלק אחר יש חיבור מהיר. לגבי הביירדינמיק. האוזניה האישית שלי היא ה-dt880. יש בניהם תחרות לא קלה. הדינמיק קצת יותר ״מלאה״ אך פחות מפורטת במיד, הגראדו יותר דינמית ומפורטת אך פחות נוחה מהדינמיק שהיא אולי הנוחה ביותר שיש. בנוסף, הגראדו אינה זקוקה ממש למגבר אך הוא משפר פלאים את התוצאה בעוד הדינמיק אינה עובדת כמו שצריך בחיבור לסלולרי למשל (חסרה דינמיקה, פרטים ורזולוציה בכלל). לגבי הלינקים. אני אף פעם לא משנה תיכנון של מוצר. במיוחד לא בכזה שהגיע לביקורת ואמור לחזור שלם ותקין ליבואן. חבל שלא קראת את הכתבה.
avatar
נמר 2017-09-04 17:07:04
גם האנטרי לבל שלהם - ה - SR60e אחלה! אכן כן. איתה התחלתי לפני 12 שנה.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: