ה- LG G6 מול גלקסי S7 Edge - ראש בראש

תומר צין
07-04-2017 17:00

ביקורת סמארטפונים: תומר עושה השוואת חווית משתמש ותפעול בין סמארטפון הדגל LG G6 מול דגם הדגל של סמסונג - גלקסי S7 אדג' שעתיד להיות מוחלף בקרוב בישראל. אז מי ינצא מנצח?

ה-LG G6 מול הסמסונג הגלקסי S7 אדאג' - מבחן חווית המשתמש

סמסונג S7 אדאג' נבדק על ידינו בחודש מרץ 2016 ואילו ה-LG G6 נבדק בדיטאון לפני כשבועיים, הביקורות על שניהם היו נלהבות. לקחנו פעם נוספת את שתי ספינות הדגל (נכון ליום זה בישראל) של היצרנים הדרום קוריאניים, עימתנו את שניהם ראש בראש, שניהם מתחרים על הארנק שלכם. הסתכלנו דרך עיניו של הצרכן הממוצע ובדקנו מי מהחברות הללו הצליחה לזכות במיינסטרים? קראו בכתבה שלפניכם.
 
הביקורת לא תהיה על מה שאנחנו לא יכולים לבדוק מסיבות אובייקטיביות או סובייקטיביות (מחק את המיותר). לא צילמנו במצלמות ובמולטימדיה, לא התעסקנו בנתונים הטכניים כי הם לא בהכרח מעניינים, לפעמיים הם חסרי משמעות ואפשר לקרוא אודותם באתרי היצרנים. במקומם, הכתבה תעסוק בדברים שאנחנו כן יכולים לבדוק, בעיצוב, בתכונות ובתכונות, בגודל הצג וברזולוציה, ב"דברים מרגיזים" כמו המחיר וכדומה. נשתדל להוציא כתבה ללא דעות קדומות, מה אהבנו, מה לא אהבנו וכל מה שבינם. 

ה-G6 הוא דגם חדש בישראל עם נוגט 7.0, המכשיר שנבדק היה בצבע שחור, הרבה אנשים תולים בו תקוות. חברת LG השקיעה הרבה מחשבה, תכנון ובקרת איכות במכשיר הזה, כדי למנוע תקלות מיותרות, כפי שקרו להם וליצרניות סמארטפונים אחרות. זה בהחלט ניכר לעין במכשיר עצמו. הגלקסי S7 אדאג' לעמתו כבר וותיק בשוק, המכשיר שנבדק היה בצבע זהב, רק לאחרונה קיבל המכשיר עדכון גרסה לנוגט 7.0. שניהם ממכשירי האנדרואיד הטובים ביותר, הזמינים כיום בשוק.

LG G6 מול גלקסי S7 EDGE ביקורת

עיצוב ואיכות בניה

בעוד העיצוב של ה-G6 הוא בהחלט בולט ויפה, הוא כמו הרחבה טבעית של עקרונות העיצוב. אולם, לטעמי הוא מחוויר בהשוואה ל-S7 אדאג', שמציג קצוות מסך מעוגלים ועיצוב הרמוני. גופו של ה-G6 יותר נוח מאוד לאחיזה ביד אחת ופחות מחליק בגלל צורתו המרובעת והקצת עבה, לעומת הסמסונג. ב-S7 אדאג' המסגרת גדולה יותר מהגב ומהחזית, דבר הגורם לתחושה דוקרנית ופחות נוחה לאחיזה. במציאות היום יומית, בסמסונג S7 השילוב בין הזכוכית והמתכת הופכת את המכשיר לחלקלק יותר, דבר מסוכן בעת שליפתו מהכיס והמסך רגיש להשתקפויות. שני הסמארטפונים מתמלאים בטביעות אצבעות רבות וגם לכלוך בגב המכשיר. שימוש בנרתיק קשיח המונע החלקה והחוסך מפני תיקוני מעבדה שעלולים לגבות מכם סכום לא מבוטל, גם הוא דבר חובה. זאת ועוד, מגן מסך זכוכית/סיליקון רב פעמי, לשמירה מושלמת על המסך והגנה מפני אבק, שריטות ונזקים נוספים, הוא חובה בשניהם.

מסך - שתי טכנולוגיות מתחרות


המסכים של המכשירים שונים במהותם עם שנתי טכנולוגיות שונות לחלוטין, ה-G6 כולל מסך IPS LCD בגודל 5.7 אינץ', בעוד של-S7 יש מסך סופר אמולד 5.5 אינץ'. ב-LG המסך שטוח לחלוטין בעוד שהמסך ב-S7 בעל שוליים קמורים משני צידיו. סמסונג המציאה מנגנון מיוחד שמטרתו לזהות נגיעות בלתי רצויות במסך ולדחות אותן במהירות. כאשר מנגנון זה מזהה את אותו מגע כנגיעה מכוונת במסך המכשיר, מתבצעות פעולות בלתי רצויות במכשיר. כאשר השתמשנו ב-S7 וניסינו להגיע לאחד מקצותיו, זוהו נגיעות בלתי רצויות, התקלה הזאת ידועה ולוקח זמן להתרגל לכך.


בנימה אישית זאת, העדפנו את המסך השטוח של LG על זה הקמור בשני הצדדים, בגלל הרגישות להשתקפויות והעיוות בקצוות. בעבר, כאשר שמנו בסמסונג מגן זכוכית למסך, המכשיר לא הגיב בערך 10 אחוז מהפעמים, כאשר הקשנו על השוליים. הצטרכנו לשים מגן מסך מסיליקון ואחרי שימוש של שבועיים במכשיר, הצטבר בפינות לכלוך מעיק שאי אפשר היה להורידו.  

סמסונג מספקים נתון מרשים ביותר ב-S7 המציג יחס מסך-גודל של כ-76% מגוף המכשיר, ב-LG הנתון טוב יותר ועומד על כמעט 80% מגוף המכשיר. המשמעות היא, ש-LG הגדילו את גודל המסך על פני שטח הפנים של המכשיר, מבלי לשנות באופן ניכר את גודלו הפיזי.

גם הצבעים של הצגים שונים במהותם, ב-S7 הצבעים רוויים, מובלטים וחיים, עם נטייה לצבע אפרורי כאשר מופיע צבע לבן באינטרנט. לעומתו ב-G6 הצבעים קרים, הלבן יותר אמיתי וקרוב למציאות באתרי אינטרנט. בשני המקרים המסכים טובים מאוד, העדפנו את ה-S7 מחוץ לבית ואת המסך הפחות זורח של ה-G6 בבית.

LG G6 מול גלקסי S7 EDGE ביקורת
סמסונג שילבה בחלקו הקדמי של ה-S7 אדאג' כפתור בית פיזי המשמש גם כחיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע. כפתור הבית הקדמי נוח מאוד לשימוש והחיישן הביומטרי מבצע את עבודתו בצורה טובה עם השהיה מסוימת, בפתיחת המכשיר ובגישה ישירה למסכי הבית. ב-G6 כפתורי הנווט הם וירטואליים והם משמשים חלק מהמסך. לחצן הבית הפיזי המשמש כחיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע הועבר אחורה, למרות שהוא די זריז צריך לגשש עם האצבע אחריו.  


חומרה וחווית שימוש


מערכת ההפעלה של LG ה-UX 6.0 UI יותר נעימה לעין מזו של סמסונג ופעולת בצורה חלקה ומהירה ללא היסוס וגמגום תקיעות וקיפאון, נהנינו מכך שהתוכנה מתוכננת לאופטימיזציה ושמאפיינים רבים עובדים בהתאמה אישית, עם דברים קטנים שמשנים הרבה. סמסונג הכניסה מערכת יותר מתוחכמת ועם יותר פונקציות ורובן טובות, אבל היתה זו אולי הכבדות של התוכנה או הזמן שלקח לנו להתרגל אליה שפגעו בחוויה.

המכשירים כמעט ולא מתחממים תוך כדי הטענה או תחת עומסי עבודה כבדים ולא קיימת ירידה ניכרת בביצועים. ציון מבדק הביצועים Antutu היה מכובד מאוד ועמד על 130,000 לסמסונג, ו-145,000 ב-LG. בשני המכשירים לא קיימת עינית אינפרה אדום לשליטה במכשירים כשלט וחבל מאוד. ה-Google Assistant זמינה במכשיר ה-G6, אך אינה פועלת כאשר השפה העברית מוגדרת. יש לעבור לשפה האנגלית במכשיר על מנת שתוכלו לעבוד עם העוזרת הוירטואלית החדשה של גוגל.
 
בפתיחת שני המכשירים, ה-LG היה מהיר בשלוש שניות, במספר אתרי אינטרנט שניהם הציגו מהירות טעינת דפים דומה, עם יתרון קטן ל-G6. "תצוגה דולקת תמיד"DISPLAY  ALWAYS ON, מאפשרת הצגת תאריך ושעה מתוך מגוון של עיצובים וסגנונות, בכל עת על גבי מסך המכשיר בעת שינה, בתמורה לצריכת סוללה מינימאלית. התצוגה בסמסונג יותר חדה, חזקה בעלת אפשריות רבות מאשר ב-G6, שנחשבת למעט דלוחה ובייחוד אם תסתכל מזווית צפייה. ה-LG G6 וגם הסמסונג S8 שיוצג ב-25/4, מאפשרים לצלם וידאו בפורמט ביחס לגובה 18:9, כך שתוכלו להקליט ולצפות בווידיאו על מסך מלא בדרך זו. בצפייה באתרי אינטרנט, בחנות אפליקציות והמשחקים של גוגל, בווידיאו מיוטיוב או סרטונים אחרים, יופיעו שוליים שחורים למעלה ולמטה משני צידי המסך (16:9), ברוב המקרים, מאכזב מאוד. מספר משחקים מצומצם הותאמו מראש לתצוגה החדשה של ה-18:9 של ה-G6.
הסוללה ב-S7 היא בנפח 3,600 מילי אמפר לשעה המספיקה לשימוש של יום עבודה מלא. במקרה של ה-G6, ישנה סוללה בנפח 3,300 מילי אמפר לשעה, אך עדיין מדובר בנפח בינוני למכשירים עם צג בגודל שכזה. ביום יום, הדבר מתבטא בחיי סוללה קצרים, במשך כל ימי הבדיקה לא הצלחנו ל"משוך" עם ה-G6 יום שלם עד הלילה, לרוב נדרשה טעינה בשעות הערב המוקדמות.

LG G6 מול גלקסי S7 EDGE ביקורת
חלק מיצרניות הסמארטפונים בוחרות לבצע שימוש ברמקולים סטריאופוניים, אבל LG וסמסונג, בוחרות לשים רמקול מונופוני בודד, הממוקם בחלקו התחתון של המכשיר. בעקבות מיקומו של הרמקול בתחתית המכשיר, במקרים רבים נחסמה יציאת השמע ולא שומעים דבר. בעת שימוש ב-G6 כמכשיר לשיחות קוליות, איכות השמע הייתה נחמדה ולא יותר מזה. הוא נשמע נקי ובלי רעשי רקע, היה חסר לו באס במוזיקה ובעיקר עוצמה. ה-S7 הוא מספק שמע בעוצמה חזקה למדי, אך לא מהטובים ביותר ששמענו. המצב יותר טוב, בעיקר בגלל ההגברה הנוספת שיש במכשיר.

הגרסה הנמכרת בישראל ביבוא רשמי, ה-G6 אינה תומכת בטעינה אלחוטית, לעומתה ב-S7 היא קיימת, אך שניהם מציעים טעינה מהירה. ה-G6 יש כמה גרסאות שונות לאזורים שונים על הגלובוס. כך למשל, בגרסה האמריקנית, 32 גיגה בייט זיכרון פנימי, טעינה אלחוטית אבל DAC פנימי נחות. בגרסה האירופאית והישראלית, יש 32 גיגה בייט זיכרון פנימי, אין את ה-DAC המתקדם ולא טעינה אלחוטית, מעין גרסה "רזה" לעניים. יחסית לגרסה הקוריאנית, בצד אפשרות טעינה אל חוטית, שאינה קיימת באחרון, שלו אגב 64 גיגה בייט.

מחיר בישראל


הסמסונג S7 עולה בסביבות 3,199 ₪ (למעט מבצעים), ה-S8 מוכרז עוד שבועיים וחצי ולכן ה-S7 נראה לנו יקר, היבואן המקומי עושה מאמצים כדי להפטר מהמלאי. ה-LG G6 עולה 3,400 ₪, הצרכנים הראשונים עד לתאריך גמר המלאי יקבלו במתנה את השעון החכם אל. ג'י Silver Watch Style, שהוכרז בעולם בחודש שעבר. כמו כן, תיתן החברה חבילת אביזרים בשווי 299 ₪ במחיר של 119 ₪. אחריות יבואן על S7 ניתנת ל-12 חודשים ואלו אחריות יבואן על ה-LG G6 ניתנת ל-24 חודשים. היבואנית הודיעה כי תעניק תיקון חד פעמי של שבר מסך לשנה הראשונה, ללקוחות אשר ירכשו את המכשיר עד ל-30 באפריל 2017. האחריות של LG יותר קוסמת לנו ובייחוד 24 חודש.


סיכום - והמנצח הוא...


בסוף יצא מנצח, לא בנוקאאוט אלא בנקודות בודדות, כנראה, שזמן של 11 חודשים עושה את ההבדל. יש קומץ דברים שמצאנו את ה-S7 טוב יותר, יש הרבה דברים בהם ה-LG גורף את הקלפים. למרות ש-LG לא רצתה לקחת שום סיכון מיותר עם ה-G6, אין כאן מאפיין ספציפי שגורם לנו להוציא קריאת התפעלות מהמכשיר. ממה שראינו עד כה, ברור לנו כי המגמה החדשה ביותר בסמארטפונים היא לדחוס את התצוגה הגדולה ביותר האפשרית עם השוליים הקטנים והדקיקים ביותר, LG חלוצה בתחום זה.


אולם, ה-G6 הוא לכל דבר ועניין, ספינת דגל קונבנציונאלית, אשר בוחרת להציע חוויה טובה ומקיפה, במקום להסתמך על גימיקים כמו קודמתה. ה-G6 בעל עיצוב מרשים ובוגר, החברה יכולה להיות גאה במכשיר טוב מאוד, במחיר סביר, הזמן והתחרות יגלו האם גם אתם אהבתם אותו כמונו. לקראת סיום הנה סוד קטן: אנשים אוהבים דברים יפים לעין. למעשה, נראה שיש השפעה גדולה על החלטות הקנייה של הבנאדם ובמיוחד כשמדובר טלפונים. קל לראות מדוע - טלפונים חכמים הם חיוניים לחיים המודרניים, אז מי ירצה לבלות שעות של היום שלהם בוהה במכשיר מכוער? הגלקסי S8 יקרא תגר על מעמדו של ה- G6 ואת זה נדע לבדוק בעוד כשבועיים וחצי. ה-G6 הוא ללא ספק הטלפון הסלולארי הטוב והמרשים ביותר לרגע זה.

מעבר לתגובות בפורום