LG G6 - ביקורת מכשיר הדגל החדש

יעקב חבושה
31-03-2017 13:00

ביקורת סמארטפון: מכשיר ה- LG G6 מסמן שינוי ביחס התמונה של מסכי טלפונים חכמים עם יחס תמונה רחב יותר. ה- G6 מציע ביצועי מולטימדיה מצויינים, גוף אלומיניום וזכוכית ומצלמה כפולה מוצלחת עם זווית רחבה לאומני הצילום שביננו.

מכשיר ה- LG G6 החדש שהגיע לסקירה, הינו מכשיר הדגל החדש שחברת LG הוציאה ממש לאחרונה. המכשיר מצויד במסך IPS LCD בגודל 5.7 אינץ ועם יחס מסך של 18:9 (במקום 16:9) שהוא שונה מהמקובל, מה שעושה את המכשיר מעט צר יותר וארוך יחסית למכשירים עם מידת מסך "מסורתית" של 16:9. בשל מידות המכשיר ובגלל רוחבו הצר, הוא מרגיש נוח ביד ויחסית "קטן" לעומת מכשירים אחרים עם מסכים דומים. השוליים שלו מאוד צרים והמסך עם צג מעוגל בפינות כדי להשאיר אותו בממדים קטנים ככל שניתן. למכשיר מעטפת שעשויה ממתכת, ועם גב זכוכית חלקה ומחוסמת מסוג גורילה, המסך הקידמי גם הוא עם זכוכית גורילה מחוסמת. למכשיר זה אין לחצנים פיזיים כלשהם במסך הקידמי אלא לחצנים וירטואלים. בחלקו העליון נמצא שקע אוזניות 3.5 מ''מ (שלא מצורפות לערכה) ופתח למיקרופון להקלטת קול. מצידו הימני פתח מגירה להכנסת סים בגודל ננו, והרחבת זיכרון לכרטיס מסוג מיקרו SD.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
בחלקו התחתון יש את השקע טעינה מסוג MICRO USB-C, פתח נוסף למיקרופון, ורמקול בודד. בצידו השמאלי העליון שני כפתורי הווליום. גב המכשיר עשוי כולו מזכוכית חלקה ומבריקה, כשחלקו העליון יש שתי עדשות של המצלמה ובין העדשות לד פלאש כפול. מעט מתחת לעדשות כפתור עגול שמשמש ככפתור הדלקה \ פתיחת המכשיר על ידי זיהוי טביעת האצבע. להבדיל מדגמים קודמים גם העדשות וגם כפתור ההדלקה שטוחים לגמרי ולא יוצרים בליטה קטנה בגב המכשיר.

מפרט טכני

ה- LG G6 מגיע עם מסך "5.7 ברזולוצית QHD של 1440x2880, מידות המכשיר הינן 148.9x71.9x7.9 מ''מ. מעבד תוצרת Qualcomm , דגם Snapdragon 821 מרובע ליבות, כששתי ליבות עובדות בתדר 2.35GHz + שתי ליבות שעובדות בתדר 1.6GHz. הסוללה אינה נשלפת ויש לה קיבולת של 3300mAh. למכשיר שתי מצלמות אחוריות בעלי רזולוציה של 13 מ''פ וקדמית עם רזולוציה של 5 מ''פ. נפח אחסון פנימי של 32 מ''ב, זכרון RAM בגודל 4 ג''ב.

הרמקול יחיד בתחתית המכשיר. זכוכית עם ציפוי גורילה 5 למניעת שריטות בגב המכשיר והמסך הקדמי עם ציפוי גורילה 3. שקע 3.5 מ''מ לאוזניות. כמו כן למכשיר זה תקן IP68 שהוא תקן לעמידות בפני אבק ומים עד לעומד של מטר וחצי למשך 30 דקות.

ממשק תוכנות וניווט

מכשיר ה G6 מגיע אלינו עם תוכנת אנדרואיד האחרונה גירסת הנוגט (גירסה 7), ועליו מולבש ממשק LG UX 6.0 UI. שטח האיחסון שאיתו מגיע המכשיר הינו 22.17 ג''ב פנוי. מערכת ההפעלה עם האפליקציות המותקנות על המכשיר תופסות שטח של 9.83 ג''ב. הממשק של LG לא עמוס מאוד בתוכנות, אולם ניתן למצוא שם כמה אפליקציות עזר כגון: LG FRIENDNS MANAGER ,LG HEALTH ,LG MOBILE SWITCH בנוסף, יש את SQUARE CAMERA לצילום תמונה ביחס של 1:1 ותוכנת DUO של גוגל לשיחות וידאו.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
במכשיר זה ניתן לבחור ב- 3 מסכי בית לבחירת המשתמש, יש מצב קל עם אייקונים גדולים, מסך בית עם מגירת אפליקציות, ומסך בית עם כל האפליקציות שמסודרות בתוך תיקיות ללא מגירת אפלקציות. שכל אחד יבחר כמובן את מה שנוח יותר לשימוש. וילון ההתראות יורד במשיכה עם האצבע כלפי מטה מכל מקום על המסך, ומגלה את כל ההתראות והפעולות שמתבצעות במכשיר.

תוכנות נוספות שניתן ולמצוא כאן זה את תוכנות האופיס של גוגל, וכן הקלטת קול כמו בדגמים האחרונים של LG שבה ניתן להקליט גם במקומות רועשים והתוכנה תדע לסנן את הרעש. דפדפן הכרום של גוגל שנמצא כאן, ובאין דפדפן אחר היה מצוין ומהיר.
ניווט עם אפליקציית וויז היה עם מציאת לווינים מהירה ומדויקת. הניווט נשמע היטב דרך הרמקול שממוקם בתחתית המכשיר.

מצלמה כפולה וסלפי מצויין

בדומה למכשירים האחרונים שלה כגון ה-G5 וה V20 גם כאן ניתן למצוא 2 עדשות, אחת לצילום רגיל ואחת לצילום בזוית רחבה. העדשה הרגילה מצלמה בזווית של 75 מעלות עם מייצב בתמונה והרחבה ב 135 מעלות ללא מייצב. צילום בזווית רחבה מתגלה בתור דבר שימושי כשצריך להכניס לפריים נוף או מבנה רחב שבצילום רגיל נחתך בשל זווית צרה.


LG G6 - ביקורת סמארטפון

הרזולוציה של המצלמה האחורית היא 13+13 מגה פיקסל לשתי העדשות ואילו הקדמית "מסתפקת" ב- 5 מ''ב בלבד. התמונות שהפיקה המצלמה הקדמית היו מצוינות. חובבי הסלפי בוודאי ישמחו לשמוע שהתוצאה הייתה תמיד חדה וברורה, עם רקע לא שרוף כמו שקורה להרבה מצלמות קדמיות. רזולוציות הצילום שניתן לבחור במצלמה מתחילות בסדר עולה מפורמט 1:1 בגודל 3.7 מ''פ, 18:9, 16:9 ועד 4:3 בגודל 13 מ''פ.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
התמונות שמתקבלות מהמצלמה האחורית היו תמיד חדות מוארות וברורות. לתמונות יש נטייה לצאת מוארות יותר מהרגיל וביחד עם המסך החד של המכשיר תענוג לצפות בתוצאות. הצבעים שמתקבלים יוצאים יפים, רווים, אבל לא זרחניים. המעבר לעדשה רחבה מתבצע על ידי לחיצה על סמליל קטן על הצג ותוך כשנייה עם אפקט דהייה הזווית משתנה לרחבה יותר. בצילום בתנאי תאורה בעייתיים התמונות שמתקבלות מעט פחות חדות עם רעש דיגיטלי במיוחד באזורים כהים.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
יש מספר מצבי צילום כגון: פנורמה, אוטומטי, 360 פנורמה, מזון, הילוך איטי, תמונה מוקפצת. בנוסף למצבי הצילום יש צילום ידני גם לתמונות סטילס, וגם לווידאו. בצילום ידני של הוידאו אפשר לבחור את ה-ISO, הפוקוס, איזון לובן ופיצוי חשיפה. בנוסף ניתן לשלוט על עוצמת השמע בהקלטה, פיצ'ר שיכול להיות שימושי מאוד באירועים או בהופעות שבו העוצמה של הסאונד יכולה להיות די גבוהה ולגרום לעיוותים קשים בהקלטת הקול.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
תוכנת צילום נוספת שהטמיעו כאן הינה SQUARE CAMERA שפורמט הצילום שלה הינו 1:1 ברזולוציה של 2.1 מ''פ או 3.7 מ''פ. הייחוד שלה שבשל ממדי המכשיר למעשה יש שני ריבועים על הצג: אחד של המצלמה ואחד של התמונה שצילמנו. לכן, ניתן לצלם ומיד לראות את התוצאה על המסך המחולק. אם צריך אפשר לצלם שוב עד לקבלת תוצאה רצויה ללא מעברים מיותרים בין המסכים. בנוסף, אפשר ממסך זה לשתף ולהעלות קבצים לאן שרוצים.

צילום הוידאו ב- LG6 מאפשר מספר רזולוציות לבחירה, החל מ HD 16:9, דרך FHD 16:9, ועד לצילום של 4K (UHD) בפורמט 16:9. צילום הוידאו היה מצוין עם ללא קפיצות מיותרות בזכות המייצב האופטי שיש למצלמה, עם סאונד ברור וצלול. למי שמעוניין להשתמש ברזולוציה של UHD , צריך לקחת בחשבון שצילום ברזולוציה K4 גוזל המון שטח איחסון מהמכשיר. בניסיון שעשיתי צילמתי דקה וחצי ב- K4 והשטח שנדרש לכך היה 520 מ''ב!

מכונת מולטימדיה

חברת LG הטמיעו במכשירים האחרונים שלה תוכנת הקלטה שנקראת הקלטת שמע ב HD אפליקציה זאת מאפשרת לנו להקליט דברים שונים תוך בחירת איפיון ההקלטה, וכן שליטה על פרמטרים שונים כמו עוצמת הקלטת הקול, שמירה של הקובץ המוקלט במספר פורמטים כגון: WAV, FLAC ,MA4. דגימת התדר יכולה להיות מ 44.1KHz ועד 192KHz. ההקלטה מתבצעת על ידי 2 המיקרופונים שממוקמים בחלק העליון והתחתון של המכשיר.

LG G6 - ביקורת סמארטפון
LG מצהירה בנוסף על 2 תקנים מקבילים שהוסיפה למכשיר זה והם מתייחסים לטיב התמונה ולאיכותה והם DOLBY VISION ו- HDR 10. שני תקנים אלו יודעים לתת תמונה מוארת עם יותר פרטים מבלי לאבד מהניגודיות ועם צבעים טבעיים יותר.

בבדיקת ניגון קבצי וידאו שונים ה G6 מצליח לנגן כמעט הכל. בניגון של סרט בפורמט MKV הייתה תמונה אבל ללא שמע. לאחר שהתקנתי את תוכנת הניגון BS PLAYER הקובץ נוגן מצוין עם תמיכה והצמדה מצוינת של כתוביות בעברית.

למכשיר כאמור לא מצורפות אוזניות בערכה, אז השתמשתי באוזניות משלי כדי לבחון את איכות ניגון הקבצים. הבדיקה התבצעה עם תוכנת FOOBAR 2000 ובניגון קבצים שונים בפורמטים כמו FLAC ו- MP3 השמע היה בדרך כלל מצוין עם ווליום חזק דיו למי שצריך לשמוע חזק. איכות הקובץ שמנוגן כמובן שחשובה מאוד, אבל לעיתים הורגשה טיפה נטיה להדגשת הגבוהים בעיקר בקבצי MP3. מי שמעוניין בנגן עם אפשרות של איקוולייזר, ניתן למצוא במכשיר נגן מוזיקה ובו ניתן לשנות מצבי שמיעה ולשחק עם תדרי השמע כאוות נפשך.

ועוד דבר "נשכח" שאפשר למצוא כאן, מה שחברות אחרות כבר לא טורחות להכניס לטובת המשתמשים הוא רדיו! עם ממשק משתמש מאוד נוח וקליטה טובה של התחנות.

שימוש ביום יום


מכשיר ה- LG G6 מאוד נוח ביד למרות נתון של מסך בגודל 5.7 אינץ'. הסוד לדעתי טמון בכך שהמסך צר וארוך, מה שמקל על האחיזה. בהשוואה למכשירים חדישים אחרים בעלי מסך של 5.5-5.7 ה- G6 נראה ומרגיש מעט קטן. למרות האחיזה הנוחה הוא יכול להיות חלקלק לעיתים בגלל הגב שעשוי מזכוכית ולכן כדאי לרכוש לו כיסוי כדי שלא יחליק מהיד.

לדעתי המסך של ה- G6 שהינו מסך עם מידה לא שיגרתית לא ממש מביא בשורה חדשה עם גודל לא סטנדרטי זה. רוב המכשירים והצגים הם בפורמט מקובל יותר של 16:9 כך שמסך 18:9 מעט צר יותר וגבוה יותר. למעט המסך שמתחלק לשניים בזמן צילום לא רואה משהו יוצא מגדר הרגיל בכך. יש יתרון אחד והוא רוחב נוח, כשצפיתי ב YOUTUBE היו שני פסים שחורים משני צידי המסך בגלל הרזולוציה הלא שיגרתית. אולם יש אפשרות להתאמת התצוגה של האפליקציות השונות לגודל המסך על ידי שינוי בהגדרות ושינוי התצוגה שלהן.

המסך עצמו מציג צבעים יפים ולא רווים מדי עם חדות ופירוט מרשימים. זוויות הצפייה טובות בדרך כלל עם דהייה ממש קלה כשמטים את המכשיר הצידה. צפייה במסך מחוץ לבית בשמש ישירה הייתה לרוב טובה עם עצמת הארה טובה. אהבתי מאוד את האפשרות להקטין או להגדיל את הזום בתוך אנשי הקשר הודעות הטקסט ורשימת שיחות אחרונות כמו שמבצעים עם הדפדפן.

ביצועים בקו הראשון


בדיקת ביצועי מכשיר עם תוכנת אנטוטו העלתה תוצאה מרשימה מאוד של 155730. שימוש עם המכשיר ביום יום מגלה שהמכשיר מהיר ועובד ללא השהיות. התקנות של משחקים ופתיחת אפליקציות מתבצעות יפה ומהר.
קורא טביעת האצבעות ממוקם כאמור בגב המכשיר. לחלק זה בטח יהיה נוח ולחלק כנראה שלא.. בשימוש שלי עם המכשיר הוא זיהה היטב את טביעת האצבע והמסך נפתח ללא השהיות, כשניתן להגדיר קריאה של עד 5 אצבעות.

LG G6 - ביקורת סמארטפון

בשיחות, השמע באפרכסת חזק צלול וברור, כשהצד השני שומע חזק וברור גם הוא את השיחה. הרמקול המונופוני של המכשיר חזק וברור.

בדומה לטרנד העכשווי גם LG עברו לתצוגת ALWAYS ON על המסך כשהמכשיר כבוי. מצב זה מראה את המידע כגון: שעה, תאריך התראות ושיחות שלא נענו שהתקבלו במכשיר כשאין למעשה שום נורית חווי שיכול להציג את ההתראות.
דבר זה מציק למדי מכיוון שלא ניתן לדעת אם הטעינה הסתיימה או אולי קיבלנו הודעה, במיוחד אם המכשיר על מצב שקט, וצריך לגשת פיזית למכשיר ולבדוק. חסרון גדול יותר שיש עם ה- G6 הוא כשמצב ALWAYS ON דולק, אם נמצאים במקום לא מואר, לא ניתן לראות את המידע על הצג מכיוון שהוא כל כך חשוך שלא רואים כמעט כלום! עוצמת ההארה בתצוגה תלויה ברמת התאורה בחדר או במקום שנמצאים. גם שינוי בהגדרות לתצוגה חזקה של מצב זה לא עזר. אני מקווה ש LG יוציאו עדכון לבעיה זאת כי זה לא צריך להיות כך.

חיי סוללה

הסוללה ב G6 בעלת קיבולת של 3300mAh ולא נשלפת. למרות היותה גדולה יחסית התוצאה בימים הראשונים לא תמיד היו עקביים, ונדמה היה שהסוללה מתרוקנת מהר מהצפוי. לאחר כמה מחזורי טעינה נראה שהסוללה התייצבה והספיקה בדרך כלל ליום מלא כשבשעות הערב היה צריך לחבר את המטען. בהפעלת פונקציית OLWAYS ON לא היו כמעט הבדלים מבחינת זמן שימוש במסך.
לפי המפרט שחברת LG מפרסמת המטען המצורף בעל יכולת הטענה מהירה של 50% תוך 30 דקות. נתון זה אכן היה כך בפועל, עם זמן הטענה שנדרש ממצב סוללה חלשה לטעינה מלאה שלקח כ- שעה אחת.

LG G6 - ביקורת סמארטפון

סיכום

מכשיר ה- G6 מציג יופי של מסך עם חווית שימוש מהנה ונעימה עם מצלמה שמצטיינת בהפקת תמונות מרשימות עם צבעים מרהיבים חדות ופירוט. בהתאמה לחברות אחרות מציגה LG מכשיר פרמיום עם סוללה לא נשלפת וגוף חסין נתזי מים ואבק, חווית השימוש במשחקים התגלתה כטובה מאוד וסעיף הצליל עם ביצוע מצויין. נוסיף את העובדה שיש ל- LG מבחר פיצ'רים שימושיים ונקבל מכשיר מהנה לעבודה ביחד עם גודל מצוין ליד וסוללה שמספיקה בדרך כלל ליום עבודה מלא.

מחירו הרשמי של ה LG G6 נכון לימים אלו הוא 3400 ש''ח בייבוא של רונלייט.

מעבר לתגובות בפורום