סמסונג גלקסי S8 ו-S8 פלוס הוכרזו רשמית בעולם

תומר צין
29-03-2017 20:00

ספינות הדגל של סמסונג - גלקסי S8 וגלקסי S8 פלוס הוכרזו רשמית היום בניו יורק, כשהם לא משנים שינוי כיוון מהותי ביחס לקודמם, בעיצוב נקי וסולידי, עשויים אלומיניום וזכוכית, עם מסך שתופס את מרבית החזית וביחס תמונה רחב של 18.5:9.

לאחר חודשים ארוכים של שמועות ודיווחים, "סמסונג אלקטרוניקס" ערכה בניו יורק את אירוע Unpacked 2017, בו הכריזה על הטלפונים החכמים לשנת 2017, גלקסי S8 וגלקסי S8 פלוס, זוג מכשירי הדגל שימכרו בעולם החל מתאריך 21 לאפריל.

מחיר
דגם ה-S8 יימכר בישראל ב-3,799 שקלים חדשים, לעומתו ה-S8 פלוס יימכר ב-4,199 שקלים חדשים. המחיר המומלץ לצרכן של ה-S8 עומד בארה"ב על 750 דולר (באירופה 799 אירו) ואילו מחירו המומלץ לצרכן של ה-S8 פלוס, עומד בארה"ב על 850 דולר (באירופה 899 אירו), שניהם לפני מיסים והובלה. המכשירים זמינים בצבעים מטאליים כמו שחור, אפור, כסוף, זהב וכחול, המימדים יעמדו על 148.9 מ”מ אורך, 68.1 מ”מ רוחב, 8.0 מ”מ עובי ומשקל של 155 גרם. לעומתו מימדיו של ה-S8 גדולים יותר ונמדדים ב-159.5 מ”מ אורך, 73.4 מ”מ רוחב, 8.1 מ”מ עובי ומשקל של 173 גרם.

גלקסי S8
הדגמים הקודמים, גלקסי S7 אדאג' וגלקסי S7, הגיעו בחצי השני של השנה הקודמת, זכו להצלחה מרובה והציפיות של הצרכנים מהמכשירים החדשים גבוהות מאוד. מנגד, מרחף הכישלון הגדול של סמסונג בשוק הסלולר, של המכשירים המתלקחים והסוללות המתפוצצות, בדגם גלקסי הנוט 7. החברה משכה בחזרה מהלקוחות את המכשירים, דבר שגרם להפסד של 5 מיליארד דולר. סמסונג פשוט לא יכולה להרשות לעצמה, לעשות את אותם טעות שוב, ההשלכות יהיו עצומות על תדמית המותגים שלה.


גולת הכותרת בגלקסי S8 הוא ללא ספק העיצוב. המסגרת הוקטנה במידת האפשר, רוב גוף המכשיר מכוסה על ידי המסך. הפינות המעוגלות של הגוף ושל הצג, לא רק מעניקות אחידות לעיצוב, אלא, גם מפזרות את עוצמת המכה, במקרה שהסמארטפון נופל. מסגרת המכשיר עשויה מאלומיניום, הגב עשוי מזכוכית, מעצבי המכשיר הקפידו גם ש-S8 יהיה שטוח כמעט לחלוטין ללא בליטה בגבו, עבור המצלמה.

גלקסי S8

 המפרט הטכני כולל מסך סופר אמולד הגולש לשני הצדדים, בגודל 5.7 אינטש לדגם ה-S8 ומסך בגודל 6.1 אינטש לדגם ה-S8 סופר, המציגים צבעים עשירים ובהירים. השוליים מצומצמים מאוד לצדדים, גם למעלה ולמטה ומגיעים כמעט ל-84 אחוז של המכשיר. רזולוציית התצוגה היא QHD Plus או 1440×2960 פיקסלים (2K), ביחס גובה-רוחב למסך של 18.5:9, בדומה לחוויה קולנועית. המסך של ה-S8 טיפה גבוה או צר, מציע מרחב צפייה גדול בעת צפייה בסרטונים או במשחקים. צפיפות הפיקסלים ב-S8 הוא 570 לאינץ' בודד, או צפיפות פיקסלים ב-S8 פלוס נמוכה יותר ועומדת על 529 לאינץ' בודד, על המסך הקדמי מגנה זכוכית גורילה 5 וזכוכית גורילה 5 גם בגב המכשיר.


השינויים שביצעה סמסונג בחומרה הינם שינויים מתבקשים, המכשירים מגיעים בשתי גרסאות, כאשר הגרסה הרלוונטית לישראל, כוללת מעבד מתומן ליבות מסוג סמסונג אקסינוס 8890, מעבד גרפי של מאלי G71, אשר מעניק ביצועים טובים ומשופרים באופן ניכר מהמכשירים הקודמים בסדרה. בנוסף, ה-S8 מיוצרים בטכנולוגיה של 10 ננו/מטר, מבטיחים שיפור של עד 30% בביצועים לצד חסכון בחשמל. שתי התצורות משלבות רכיב זיכרון עבודה ראם בנפח של 4 גיגה בייט, אחסון בנפח מינימאלי של 64 גיגה בייט, בארכיטקטורת של 64 ביט. בשני הדגמים מגירה היברידית לכרטיס ה-SIM והרחבת זיכרון באמצעות כרטיס MicroSD חיצוני.
 
Dex Station
חישן הצילום בגודל 12 מגה פיקסל, מפתח צמצם של f/1.7, קיימת מערכת לייצוב תמונה, מיקוד אוטומטי ולד כפול. המצלמה הקדמית היא בגודל של 8 מגה פיקסלים, בסמסונג אומרים כי הרגישות לאור שופרה וגם זיהוי פנים חכם. מימין למצלמה נמצא החיישן הביומטרי לזיהוי תביעות אצבע של המשתמש, שמשלב גם כפתור בית פיזי קטן וניתן ללחיצה ומד דופק. המאפיין הבולט ביותר הוא סורק קשתית המשתמש, המזוהה על ידי המכשיר במבט ישיר אליו. הסורק ממוקם מעל המסך הקדמי, יעיל ומדויק יותר מאשר חיישן טביעות האצבע, לא רגיש ללכלוכים ויכול לפעול גם עם עדשות מגע.

הסוללה הלא פריקה בנפח עבודה של 3,000 מילי אמפר לשעה עבור S8 ובנפח עבודה של 3,500 מילי אמפר לשעה עבור S8 פלוס. טעינת המכשירים מהירה והיא בתקן Quick Charge 3.0, עם תמיכה בהטענה אלחוטית ומחבר הטעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C. הסמארטפונים יציעו תמיכה בתקן IP68 להגנה מפני מים ואבק, שקע אוזניות 3.5 מ"מ ורמקול מונופוני חזק, שעלול לסבול מחסימה הצליל עם יד המשתמש. המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד נוגט 7, עליה מולבש הממשק הייחודי של החברה שהוא חלק ונעים למראה ותמיכה ברשתות דור רביעי.

Gear 360

מצלמת Gear 360 ותחנת עגינה DeX

סמסונג מציגה תחנת עגינה DeX, שבאמצעותה ניתן להפוך את הטלפון למחשב, בחיבור למסך חיצוני. עוד מציגה החברה מצלמת Gear 360 החדשה, המאפשרת צילום וידאו באיכות של4K והתומכת בשידור חי בוידאו לפייסבוק ויוטיוב, באיכות גבוהה של .2K סמסונג תציע גם סוללת גיבוי ניידת חדשה עם יכולת טעינה מהירה, כיסויים עם תצוגה מקדימה ונורות LED אשר מציגות התראות ועוד.

מעבר לתגובות בפורום