אוזניות כפתור cardas - הכפתור האודיופילי הראשון

נמר לוי
28-03-2017 08:24

עד היום מעט מאוד אוזניות כפתור הצליחו לעבור את הרף השמיע. עבורי הן נשמעו לא נכון. גם האוזניות המסורתיות של אפל, שמקבלים עם האייפונים ההם שעוד היתה כניסת אוזניות, נשמעו לי כמו איזה גוף זר באוזן שמנסה לשחזר צליל כמו שצריך - המוצר הבא שינה לי את הגישה.

אוזניות הכפתור הפכו כבר מזמן למוצר חובה. הן מתאימות לספורט, להאזנה אינטימית כזו שלא תמיד קולטים שהן מחוברות לאוזן. הן מאפשרות שילוב מושלם של נוחות, פרקטיקה ומעצם העובדה שהן קטנות (מכן השם - אוזניות כפתור) הן הפכו למבוקשות. לדעתי, אין אדם שלא משתמש או לפחות מחזיק בכמה אוזניות כאלה בבית. אבל כמו שכתבתי בפתיח, רובן המוחלט נשמע כמו מוצר זול. התחושה היא שרוב אוזניות הכפתור משתמשות באותה קפסולה נוראית, מאותו מפעל במזרח (לא יפן), עם אותם נתונים ורק העיצוב והאריזה קיבלו איזה יחס מועדף. מספר הפעמים שבאו אלי חברים שיודעים במה אני עוסק ומה המומחיות שלי, וניסו לדחוף לי לאוזן את הדבר הבא בסאונד הוא לא מבוטל. מספר הפעמים שהסברתי להם שהם שומעים דראעק הוא רב יותר. וזה משום שאני נוטה להזכיר להם את זה. נכון, השחרתי את כל אוזניות הכפתור ולכן אסייג את דברי בכך שאדווח לכם כי ישנן יצרניות אוזניות כפתור מעולות. סנהייזר למשל ועוד רבות וטובות. אך מחירן אינו דומה למה שמסתובב כסטנדרט בשוק אוזניות הכפתור. וכך גם איכות הצליל.

גם במקרה הזה הסיפור שונה. יצרנית הכבלים האמריקאית Cardas בניצוחו של המתכנן האגדי ג׳ורג׳ קרדס, הם היצרן, המתכננים והאבא והאמא של המוצר. ולכן, כמו שראוי שיהיה, אפילו כבל האוזניה הוא ברמה כזו, שמעט מאוד אוזניות מהסוג הזה יכולות להרשות לעצמן. ואיכות הכבל באוזניות, תתפלאו, משפיעה דרמטית על התוצאה.

Cardas A8 Ear Speaker
Cardas A8 Ear Speaker במבחן

כבר השימוש במונח ״רמקולים לאוזן״ דורש התייחסות מיוחדת. זו גישה שונה מלכתחילה. מדובר באוזניית כפתור שארוזה כמו שמוצר היי אנד צריך להיות ארוז. עם תשומת לב לפרטים, להגשת המוצר ולבחירת החומרים. הן מרגישות איכותיות מהרגע ששתי האצבעות שלכם (האגודל והאצבע) ישלפו אותן מהאריזה. וכן, הן בנויות ומוגשות אחרת מכל מה שהכרתם עד כה.

שני חלקים שעושים את השלם

מדובר בעצם באוזנייה המורכבת משני חלקים נפרדים. החלק הראשון הוא האוזניה, כבל קצר של, תנסו לנחש, בדיוק - Cardas + טרמינל. שם נגמרים ה״רמקולים לאוזן״ ומהם ניתן לחבר איזה כבל שרק תרצו. הגישה היא לא אוזניה ״סגורה״. לאוזניה שני סוגים של חומרי בידוד. האחד הוא גומי והשני הוא הספוג לשניהם סאונד שונה לחלוטין - כבר נוגע בזה.

Cardas A8 Ear Speaker

Cardas A8 Ear Speaker

קדימה למבחן

אפתח את המבחן ואספר לכם שההבדל בין מעטפת הגומי ומעטפת הספוג אינה רק בנוחות (הספוג לוקח בענק) אם כי בסאונד (הספוג לוקח בענק). אז מה ההבדלים בניהם? אקוסטים כמובן. מעטפת הגומי מציגה צליל אוורירי יותר, פתוח ובהיר יותר. אך הבס אומנם רזולטיבי ומדויק אבל חסר. המיד בולט מידי, נטול קצוות ו״שומן״. אבל הכל משתנה כשמסירים אותם ומחברים את מעטפת הספוג. וואו!!! כן כן רבותי - וואו! אודניות הכפתור הטובות ביותר ששמעתי אי פעם בחיי. בס חזק ומדויק, מיד חי, בריא, עם חיבור מושלם למה שמעליו ומתחתיו - האוזניה המאוזנת ביותר שפגשתי. ולכן, אחרי שהדופק חזר לליבי החלטתי להתחיל במבחן.

מוסיקה קלאסית

אני לא מכיר הרבה מאוד חובבי מוסיקה שירכשו אוזניות כפתור בשביל לשמוע מוסיקה קלאסית. אני למשל לא הייתי עושה את זה. אבל אחרי ששמעתי את אלה, הבנתי שלא רק אפשר לשמוע מוסיקה כזו באוזניית כפתור, אפשר לשמוע מוסיקה כזו ולהתענג ממש.האזנתי גם ליצירות מורכבות מאוד כמו הרקוויאם של ברליוז, הסימפוניה ה-1000 של מהאלר וגם למוסיקה קאמרית קלה. בשני המקרים מצאתי ביצועים פנומינלים. היכולת של האוזניה להפריד בין כלי התזמורת השונים, לייצר במה אין סופית ודינמיקה כזו שמשכנעת אותי שאני מול מערכת היי אנד איכותית וגדולה היא יכולת שטרם מצאתי באוזניות כפתור ומעט מאוד אוזניות גדולות מצליחות לייצר. ואם כן, מחירן לא יהיה בגזרה הנוחה.

מוסיקת רוק

זה כבר יותר מתאים לחובבי האקסטרים. זה למרות שהאוזניות הללו רחוקות מלהיות אקסטרים. נגיד את זה אחרת. זו יותר אוזניה של לשבת בעבודה ולהתחבר למוסיקה דרך האוזניה הזו מאשר לטפס על הר גבוה ולהשתמש בה. זה לא בגלל שהיא תהרס מעצם הטיפוס, זה בגלל שהצליל של האוזניה הזו כל כך ממכר וכל כך מעודן שעדיף לטפס על ההר עם אוזניה אחרת, ובפסגה לשים את זו ולהביט בנוף. יש סיכוי יותר מסביר שכשתעשו את זה, ותשימו את המוסיקה שאתם אוהבים, תבינו למה התכוונתי. ולגבי הצליל? מסגול כהה ועד ללינקין פארק תמצאו ביצועים מעולים. אבל שוב, עם הספוג ולא עם הגומי. בקטעי רוק מאתגרים כמו למשל של ההרכב manpower בשיר warriors of the world ששוחזר באופן יוצא דופן ביחס למתחרים. זו אוזניה שמנגנת מוסיקה כמו שמערכת היי אנד צריכה לנגן מוסיקה. הדבר היחיד שאתם מתבקשים לעשות, הוא להזין את האוזניה בקובץ איכותי.

Cardas A8 Ear Speaker

עם היתרון בא החסרון

השקיפות והנטרליות של האוזניה הזו הם גם עקב אכילס שלה. הכוונה היא שהיא כלל לא סלחנית. לא להקלטות ולא להגברות. בחנתי את האוזניה על לא מעט ניידים. מאייפון 6 ועד ל-אחד פלוס שתיים של גסתי שתחייה ואחד פלוס אחד האישי שלי. בדרך עם נקסוס 6 של זוגתי וסמסונג גלאקסי חדש של חבר קרוב. ההבדלים אדירים בין נייד לנייד כאשר הטוב ביותר לטעמי הוא הנקסוס שפשוט היה החזק והדינמי ביותר. אבל ההבדלים בניהם לא היו כאלה שגרמו לי לא לאהוב את התוצאה בחיבור לאחד מהם, לעומת זאת, איכות הקובץ היא הדרמה. mp3 נשמע כפי שהוא אמור להשמע - נורא! בעוד באוזניה הנוראה של אפל, הוא נשמע יותר טוב. וזה בדיוק החסרון של אוזניה ברמה כזו. היא משקפת לך יתרונות רבים, אך לצידם, מה לעשות, גם חסרונות.

Cardas A8 Ear Speaker

סיכום

היי אנד במיטבו. שמעתי אוזניות כפתור טובות, אבל לא שמעתי כאלה שמצליחות לנגן כמו הגדולות שבחבורה. זה שילוב של מתכנן טוב, חומרים איכותיים ביותר וכמובן, גישה קצת פחות מסחרית מהיצרניות הגדולות והנה, קיבלנו את אוזניות הכפתור הטובות ביותר שנכנסו לאוזן שלי.

היא מאוזנת ביותר, דינמית בטירוף ומסוגלת ונגן בעוצמות בלתי שפויות מבלי לדווח על פגיעה בביצועים.
הצליל הטבעי והיכולת של האוזניה לשחזר כלים אקוסטים שמורה לאוזניות בקליבר אחר לגמרי וזו, תאמינו לי, לא נופלת מהן. זו הפעם הראשונה, לאחר שנים רבות בהן אני סוקר מוצרים, שאין לי מילה אחת רעה להגיד על מוצר. הביצוע מושלם, מהאריזה, בחירת החומרים ולבסוף, החשוב ביותר - הצליל.

שורה תחתונה: יש פתרון אודיופילי אמיתי לאוזניות כפתור שנשמעות כמו אחותיה הגדולות.

מחיר: 1150 ש״ח

אחריות ושירות: קריאטיב טכנולוגיות

מעבר לתגובות בפורום