סמארטפון ה- LG G6 הוכרז רשמית בישראל במחיר של 3,400 ₪

תומר צין
22-03-2017 09:40

מכשיר הדגל LG G6 של היצרנית מקוריאה מושק הבוקר רשמית בישראל כשהוא מבצע שינוי כיוון מהותי ביחס לקודמו, בעיצוב נקי וסולידי, עשוי אלומיניום וזכוכית, עם מסך שתופס את מרבית החזית ביחס תמונה רחב של 18:9.

חברת רונלייט דיגיטל, יבואנית לישראל של אל. ג'י מובייל, ערכה הבוקר (22.3) בתל אביב מסיבת עיתונאים והכריזה על הסמארטפון G6, כספינת הדגל הראשונה לשנת 2017. המכשיר הוכרז בעולם בתערוכת המובייל בברצלונה בתאריך 27 בפברואר ונמכר בדרום קוריאה, מתאריך 10 למרץ.

מחיר המומלץ לצרכן של ה-G6 עומד על 3,400 ₪ ויקבע סופית על ידי המשווקים השונים, לגרסת נפח אחסון 32 גיגה בייט. המכשיר זמין לרכישה החל מיום שני הקרוב, ה-27 למרץ אצל המפעילים הסלולאריים בישראל, סלקום, פלאפון ובסט מובייל, המשווקים המורשים, חנויות פרטיות, רשתות מוצרי חשמל וחנויות מחשבים. חברת רונלייט מודיעה כי הרוכשים הראשונים של ה-G6 עד לתאריך ה- 27.03, יקבלו במתנה את השעון החכם אל. ג'י Silver Watch Style, שהוכרז בעולם בחודש שעבר. היבואנית הודיעה כי תעניק תיקון חד פעמי של שבר מסך לשנה הראשונה, ללקוחות אשר ירכשו את המכשיר עד ל-30 באפריל 2017. אחריות על המכשיר תינתן ל-24 חודשים, ה-G6 זמין בצבעים כסוף, שחור ולבן, הוא שוקל 163 גרם בלבד, עוביו 7.9 מ"מ, אורכו 148.9 מ"מ ורוכבו 71.9 מ"מ. עם המכשיר ניתן יהיה לרכוש חבילת אביזרים שכוללת מטען מהיר לרכב, מגן זכוכית קדמי ומגן אחורי במחיר 119 ש"ח.

תמונה: טוני בק מנכ
ה-G6 נבחר לפני כחודש על ידי אתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם, כטלפון החכם הטוב ביותר, שהוכרז בברצלונה 2017. הוא מוכרז בישראל כמעט 5 חודשים אחרי הפאבלט V20, אז הציעה אותו היבואנית במחיר של 3,400 שקלים, עבור גרסה בעלת נפח אחסון של 32 גיגה בייט. יחד עם זאת, המכשיר מגיע לשוק בעייתי, לאחר חוסר ההצלחה של קודמו G5 ושל המודולים המתחלפים (הסוללה הנשלפת). יתכן, שפרשיית לוח האם הפגום בדגם ה-G4, גרמה לפגיעה תדמיתית באמינות המותג, אשר השפיעה לרעה על מכירות ה-G5. בנוסף לזה, בארצות הברית מתקיימת תביעה ייצוגית נגד אל. ג'י על הדגמים G4 ו-V10 בשל פגם בלוח האם שהביא לקריסת המכשיר והאופן בו טיפלה החברה בכל הפרשה. החברה תולה תקוות רבות ב-G6, במטרה לחזור ולנגוס נתח שוק משמעותי, בעיקר כאשר סמסונג המתחרה הישירה, תגיע לשוק המקומי רק בסוף חודש באפריל. כאמור, החברה מוכרת מכשירים מתאריך 10 למרץ, היא זוכה במרווח זמן גדול המקנה לה מקדמה, היכולה להעניק לה אפשרות למכירת כמות מכובדת יותר של מכשירים.

LG G6
אחרי ההכרזה הראשונה שנערכה בקוריאה הדרומית, ישראל זוכה בהכרזה השנייה בתאריך ה-22 במרץ לפני כל העולם, באוסטרליה תהיה ההכרזה השלישית ב-28 במרץ. המשמעות, שהישראלים זוכים להיות המשתמשים השניים בעולם שיחוו את G6, מספר שבועות לפני הסינים, ההודים, האמריקאים, הרוסים, הבריטים ועוד. ההכרזה העולמית השנייה, מראה את כובד משקלה של מדינת ישראל בשוק הסלולארי, כאשר חברה כמו אל. ג'י מוציאה מכשיר חדש, קודם כל לשוק המקומי ואחר כך לשאר העולם.

זיו קוריצקי, סמנכ”ל השיווק של אל. ג'י ישראל
זיו קוריצקי, סמנכ”ל השיווק של אל. ג'י ישראל מוסר: "אל. ג'י מסתכלת על ישראל כמדינת יעד, מאמצת טכנולוגיה מוקדמת ורואה בנו שוק חשוב מאוד, לכן קיבלנו את הגושפנקה הזאת ואנחנו ראשונים (אחרי קוריאה) להשיק בעולם".

אל. ג'י בוחרת להתמקד ברצון הצרכנים, אחרי שנים של מרדף אחרי גימיקים ולמידה מטעויות העבר. החברה מתחילה לייצר מכשיר שיהיה נחשק וסולידי, מינימליסטי וארגונומי, כמעט בכל המובנים.  ה-G6 מביא עימו שינוי עיצוב משמעותי ומעורר עניין, חבילה מאוזנת ואטרקטיבית, הוא מכשיר "אחר לחלוטין". המכשיר קומפקטי וקטן יותר מהקודם, נוחות האחיזה וקלות השימוש והתפעול ביד אחת, נוחה מאוד. המסגרת הוקטנה במידת האפשר, רוב גוף המכשיר מכוסה על ידי המסך. הפינות המעוגלות של הגוף ושל הצג, לא רק מעניקות אחידות לעיצוב, אלא, גם מפזרות את עוצמת המכה, במקרה שהסמארטפון נופל. מסגרת המכשיר עשויה מאלומיניום, הגב עשוי מזכוכית, מעצבי המכשיר הקפידו גם ש-G6 יהיה שטוח לחלוטין ללא בליטה בגבו, עבור המצלמה.

LG G6
אל. ג'י הפנימה היטב את הפרשה המדממת סמסונג נוט 7, לכן היא משתמשת בצינור פנימי מנחושת, בעל מוליכות חום נמוכה ופיזור מהיר בתוך המכשיר. סילוק נוסף של החום, הושג באמצעות מיקום הרכיבים הרגישים ביותר, רחוק זה מזה, כמה שיותר. 

המפרט הטכני כולל תצוגת FullVision במסך בגודל 5.7 אינטש בו מתגאה החברה ומכנה אותו: המסך הגדול שמתאים לכף ידך". מסך ה-IPS LCD מציג צבעים עשירים, חדים ובהירים, השוליים מצומצמים מאוד לצדדים, גם למעלה ולמטה ומגיעים כמעט ל-80 אחוז של המכשיר. רזולוציית התצוגה היא QHD Plus או 1440×2880 פיקסלים (2K), ביחס גובה-רוחב למסך של 18:9, כמו חווית צפייה קולנועית. זו הפעם הראשונה שהמסך ביחס היבט של 18:9, בעוד בדרך כלל התצוגות של המכשירים המודרניים, מציעות יחס היבט של 16:9. לפיכך, המסך של ה-G6 טיפה גבוה או צר, ומציע מרחב צפייה גדול בעת צפייה בסרטונים או במשחקים. צפיפות הפיקסלים הם 561 לאינץ' בודד, על המסך הקדמי מגנה זכוכית גורילה 3 שהיא זכוכית דקה, זולה יותר ובת 4 שנים, זכוכית גורילה 5 בגב המכשיר וזכוכית גורילה 3 על המצלמות.


LG G6
מתחת למכסה המנוע, שוכנת ערכת שבבים עם ארבע ליבות מדגם סנאפדרגון 821 מבית קוואלקום, הנמצא בשימוש כבר במחצית השנייה של 2016 והמותקן גם במכשירים של שיאומי, HTC, גוגל ועוד. רק מסיבה אובייקטיבית גרידה, החברה לא הספיקה לשלב במכשיר את ערכת השבבים סנאפדרגון 835, שיגיע ברבע השני של השנה, עם מכשירים כמו סמסונג, סוני, שאומי וכדומה. ה-821 הוותיק שנבדק ומציע שיפור תיאורטי של בערך 10% בביצועים על פני ה-820, בעוד שמעבד ה-835 מבטיח שיפור של עד 25% בביצועים. ביחד איתו פועל מעבד הגרפי הוותיק אדרינו 530, בארכיטקטורת של 64 ביט, משלב רכיב זיכרון עבודה ראם בנפח של 4 גיגה בייט ואחסון בנפח מינימאלי של 32 גיגה בייט. ל-G6 מגירה היברידית לכרטיס ה-SIM והרחבת זיכרון באמצעות כרטיס MicroSD חיצוני.

LG G6
בדומה ל-V20, גם ה-G6 מציע מערך צילום כפול בגב המכשיר, עם חיישן בגודל 13 מגה פיקסל. אחת, עם זווית צילום של 125 מעלות, מפתח צמצם של f/2.4 וללא מערכת לייצוב תמונה. שנייה, עם זווית צילום של 71 מעלות מפתח צמצם f/1.8, מערכת לייצוב תמונה ולד כפול. המצלמה הקדמית היא בגודל של חמישה מגה פיקסלים עם זווית צילום של 100 מעלות, המאפשרת לצלם בקלות צילומי סלפי ללא עזרים נוספים. גב הזכוכית עוטף את כל חלקו האחורי ואת עדשות הצילום, למעט הפלש המכוסה בזכוכית נפרדת.

LG G6
ממשק הצילום ב-G6 מאפשר לפצל את צג ה-18:9 לשני ריבועים זהים וכך המשתמש יכול לצלם תמונות ביחס של 1:1 בחלון אחד ובמקביל לבדוק, לערוך ולהעלות תמונות בחלון שלצדו. ה-G6 הוא הטלפון החכם הראשון המציע דולבי ויז'ן ותומך גם בתקן HDR10, לצפייה חדה וצבעונית. שני התקנים הללו הם הסטנדרט החדש של צפייה באיכות HDR, טכנולוגיה המאפשרת צפייה במגוון צבעים רחב יותר עם בהירות ברמה גבוהה ביותר. 




מתחת למערך הצילום הכפול, נמצא החיישן הביומטרי לזיהוי תביעות אצבע של המשתמש, שמשלב גם כפתור בית עגול פיזי וניתן ללחיצה. הסמארטפון יציע תמיכה בתקן IP68 להגנה מפני מים ואבק, שקע אוזניות 3.5 מ"מ ורמקול מונופוני חזק, שעלול לסבול מחסימה הצליל עם יד המשתמש, כמו כל רמקול תחתון. הסוללה הלא פריקה בנפח עבודה של 3,300 מילי אמפר לשעה ומהירה בתקן Quick Charge 3.0, אך ללא תמיכה בהטענה אלחוטית. מחבר הטעינה והעברת נתונים מסוג USB Type-C.

גיא דה פיצ'וטו רונלייט LG G6
ה-G6 הוא המכשיר הראשון שיוצא לשוק עם Google Assistant מובנה, הפועל באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש, עם כל האפליקציות של החברה. המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד נוגט 7, עליה מולבש הממשק הייחודי של החברה UX 6.0 UI, שהוא חלק ונעים למראה ותמיכה ברשתות דור רביעי.

מעבר לתגובות בפורום